انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 52

الموضوع: اسبوعين الانتظار بعد ارجاع الاجنه**موضوع يستحق النقاش**

الردود
    2,507
    حبيبتى يا نونا ان شاء الله نطمن عليكى يا قلبى بعد كام يوم
    بالنسبه لى يا قمر كان فى شويه الم فى الرحم الكام يوم الاولى و ساعات وجع فى الصدر و ايام مفيش اى حاجه خالص
    و شويه افرازات بيضاء قليله مش كتير زى ما كنت بسمع و انت عارفه كمان بقالى كام يوم كل فتره كده افرازات ملونه خفيفه
    ربنا يستر و تروح بقى ان شاء الله و دلوقتى ساعات كتير احس بألم يشبه الالم السابق للدوره بيروح و ييجى
    و بالنسبه للحركه بتحرك عادى جدا فى البيت بس من غير مجهود و لا شيل اى حاجه تقيله
    و طبعا انا عند والدتى و ربنا يخليهالى مش بتخلينى اعمل اى مجهود
    بس لازم الحركه تكون عاديه جدا علشان الدم يوصل كويس للبيبى ان شاءالله
    عموما فى دكاتره بتقول مفيش اى الم المفروض تشعرى بيه و ان كل ده بيختلف من ست لست و من حمل لاخر
    ان شاءالله ربنا يتم حملى و حملك و كل اللى زينا يارب ان شاء الله
    و يفرح قلوبنا بالذريه الصالحه تامه الخلقه و الخلق يارب
    يارب اكون اقدرت افيدك يا حبيبتى ان شاء الله
    آخر مرة عدل بواسطة ميرو أحمد : 02-06-2012 في 07:17 PM

الردود
    2,071
    شكرا يا ميرو يا حبيبتي يارب يجعلوا بميزان حسناتك يارب ويثبت لك ما برحمك ويرزقك منه بالخلف الصالح يا حبيبتي وان شاء الله تستفيد منه كل الاخوات

الردود
    1,464
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...

مساء الخير على أحلى نونا ...كيفك ياقمر وحشتيني جداً

فهمت انك وميرو ياحبايب قلبي في فترة الانتظار ربي يهونها عليكم ويرزقكم بالذرية الصالحه

بالنسبه ليا انا قلتها اكثر من مره ...انا بتحرك على خفيف من بعد اليوم الثالث من الارجاع ...يعني ممكن اروح المطبخ واسخن كوب حليب أو بوقف دقيقتين ثلاثه مع زوجي وهو يحضر في المطبخ

ومابنام على ظهري طول الوقت بقوم بكون غالباً جالسه وممده رجولي وايان بجلي عادي بس باسترخاء

وبالنسبه للأعراض ...انتي عارفه انها تخلف من وحده لوحده بالنسبه ليا ما أعتمد على ألم الصدر نهائي لاني اساساأ مع المنشطات والابره التفجيريه على طول صدري بوجعني

وبحس بنغزات في منطقة الرحم ومغص احيان بيجي ويروح لكن كمان مابعتمد عليه

لكن العارض الي رافقني في كل المرات الي حملت فيها هو كتمه في النفس وخفقان بعد اليوم 11 من الترجيع وخصوصاً لما بصلي ومع الركوع والسجود بحس فيه أكثر

هو ذا أكثر شيء بيحسسني اني حامل ....

ربي يرزقكم ويرزقنا بالذرية الصالحه

الردود
    2,071
    دانه لو اعرف اني بفتح الموضوع ده هتطلي عليا يا قمر كنت فتحته من بدري شكرا علي دعاكي وردك وعسي انه ينفع بيه غيرنا انتي عارفه اد ايه الفترة ده حساسه الي اقصي درجه ومهما عملتي من عمليات فالواحده بتنسي تماما ايه الي كانت بتحس بيه هههههههه وكانها لسه مستجده
    علي العموم انا قلت اعمل الدعوه ده علشان تتطمن كل واحده فينا ........... يمكن بده ربنا يكرمنا ويجعلنا سبب في راحه اي اخت فينا في الفترة ده

الردود
    2,071
    ايه يا حبايبي رحتوا فين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    736
    بسم الله الرحمن الرحم
    أهلا بيكي حبيبتي و مشكورة على الموضوع الجميل و المفيد
    سبحان الله كنت باعمل بحث على نفس الموضوع و شفت موضوعك بارك الله فيكي
    انا اليوم عملت ترجيع أجنة و طبعا" نصحوني بالراحة التامة و قلة الحركة
    و أتمنى من الاخوات اللي جربوا قبلنا يحكوا عن تجاربهم مع عملية الحقن المجهري حتى نستفيد
    و أتمنى لك و للجميع أن يثبت الله حملنا و يمن علينا بالذرية الصالحة
    ربي لا تذرني فردا" و انت خير الوارثين

الردود
    2,071
    حبيبتي سابيه العين ربنا ييسر لك كافه امورك ويعدي لك هذه الفترة علي خير ..........
    مثلما لاحظت من خلال اطلاعاتي المستفيضه علي الانترنت هناك الكثير من النقاشات حول بروتوكولات الحقن والمراكز وفترة التنشيط ولكن بعد الارجاع تجدي انه الكلام فيه نوعا ما قليل
    وخاصتا زي ما قلت في المقدمه اننا في الفترة ده بنكون هنمووووووووووووووووت علي حد يطمننا ههههههههههه بس انشاء الله كل البنات ينتبهوا للموضوع ويدخلوا معانا

الردود
    646
    حبيت اسجل حضور وبأذن الله لي عوووده للموضوع

الردود
    2,071
    شرفتي يا ريمو ومنتظرينك

الردود
    1,729
    السلام عليكم ..

انا عن نفسي خضت تجربة التلقيح الصناعي ..
    مارست حياتي بشكل عادي جدااااااااا .. لان ما كنت مقتنعه بالتلقيح الصناعي .. كنت بدي اعمل تصوير رحم باشعة الصبغه قبل التلقيح بس ما عملت .. وكنت مقتنعه ان ما رح يحصل حمل لان عندي التصاقات وكنت اعرف ان التلقيح بده اقل اشي 3 تجارب لحتى ينجح .. بعد التلقيح ب 7 ايام تقريبا حسيت بوجع غريب باسفل بطني ما بيشبه ابدا الم الدوره بعد 24 ساعه تقريبا راح الوجع .. بعد 10 ايام من التلقيح رجع نفس الوجع لكن اقوى .. طبعا اخر اشي كنت افكر فيه هو الحمل لان كنت متاكده انها مش رح تنجح العمليه ..
    باليوم ال 12 حسيت بالم بالحلمات وزادت حساسيتهن وحسيت ان حجمهن شوي صار اكبر ..
    باليوم ال 16 زاد كتير الوجع واتصلت على دكتوري .. قلي اعملي فحص حمل .. طبعا انا كنت رافضه الفكره لاني كنت متاكده ان مافي حمل
    اصر الدكتور ان اعمل فحص حمل .. الساعه 10 عملت فحص حمل وكانت الصدمه ان انا حااااااااااااامل .. حامل بدون ما اعمل اشعة الصبغه .. حاااامل من اول تجربه للتلقيح الصناعي .. ما صدقت نفسي .. والحمد لله اجا وليد ونورلي حياتي

عقبال عندك يارب

مواضيع مشابهه

1. الردود: 28
    اخر موضوع: 17-04-2011, 10:04 AM
  2. ارجاع الاجنه المجمده
    بواسطة callalily في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 8
    اخر موضوع: 02-02-2011, 11:53 AM
  3. لماذا ؟**موضوع يستحق النقاش**
    بواسطة نور العيون123 في نافذة إجتماعية
    الردود: 32
    اخر موضوع: 20-01-2011, 07:05 PM
  4. الهلوين - موضوع يستحق النقاش -
    بواسطة صفاالزمن الصعب في الأمومة والطفولة
    الردود: 20
    اخر موضوع: 04-11-2009, 07:37 AM
  5. الردود: 21
    اخر موضوع: 21-03-2008, 07:24 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ