انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 11 من 103 الأولىالأولى ... 7891011121314152161 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 101 الى 110 من 1027

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات

الردود
    2,071
    تعقيب كتبت بواسطة green bird عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اخواتي الغاليات الحمد لله النشاط رجع مرة تانيه للملف صحيح مش زي الاول بس انشاء الله نرجع اكتر من الاول وربي يفرح قلوبنا جميعا قريبا باذن الله
    حبيبتي نونا ربنا يهون عليكي فترة الانتظار ويرزقك فيها الحمل السليم انشاء الله وعدد الاجنة مش شرط لحدوث الحمل انا اول مرة حصلي حمل كان من ترجيع جنين واحد انت بس ركزي اوي في الدعاء وربنا يفرح قلبك يارب
    حبيبتي قرة عين اخبارك ايه انا كتبتلك رد طويل عن بداية مشاركتي في الملف وتجربتي لكن كله طار مش عارفه ما اتحملش ليه يمكن لانه كبير انشاء الله اكتبلك مرة تانيه
    فجر نورتي الملف حبيبتي وما تطولي الغيبه علينا خليكي دائما معانا وجزاكي الله خيرا انك ما نسيتينا ودائما بتتواصلي معانا
    صافي وبوكو ورور ربي يكمل حملكم على خير وتقومو بالسلامه انتو والبيبيهات وما تنسونا من دعواتكم وقت الولاده بيقولو الدعاء مستجاب
    عاشقة العترة وثناء الف سلامه عليكم وما تشوفو شر ربي يشفيكم ويعافيكم واحيانا الاعراض اللي بنحس فيها بيكون سببها التفكير والحاله النفسيه حاولو تروقو وما تفكرو في اي شي يضايقكم
    مروة حبيبتي حمدالله على سلامتك انت سافرتي مصر ولا ايه ربنا ييسرلك امورك وتكون كل الامور تمام في المنظار ويرزقك الحمل السليم والذريه الصالحه
    سلامي لجميع اخواتي الحاضرات والغائبات احبكم في الله

ربنا انشاء الله يعوضك وسبحان الله انا متعشمه في ربنا خير وسبحان الله انا اما حملت كان جنين واحد فقط هو اراده ربنا من قبل ومن بعد ربنا يا رب يتقبل دعائي ودعاكم ويعطينا حتي يرضينا ااااااااااااااامين

الردود
    1,214
    حبيبتي حنان الف سلامة عليكي وانشالله العملية تكون سهله وتقومي بالسلامة

الردود
    1,214
    رحيق وينك تعي طمنينا عنك وعن اولادك الحلوين...اتمنى انو شفتي ردي واتمنى اني ساعدتك ولو شوي

الردود
    1,839
    تعقيب كتبت بواسطة noona201012 عرض الرد
    ربنا يخليكي يا عمري انا معاكم علي طول لاني مليش حد غيركم افضفض معاه بس عارفه فيه تجمع في العيله الجمعه الجايه شايله همممممممممممممممممممممممه ايه لاني مش هروح وزي ما انتوا عارفين الكل مش عارف ههههههههههه المشكله الازليه ههههههههه شكرا علي سؤاللك عليا ويارب يعوضك بالذريه الصالحه ياااااااااااااربعن قريب

معلش ياحبيبتي ، حاسة بيكي والله ، انا برضه كنتزيك كدة لازم كل جمعة اقعد ادور على مبرر عشان يقتنعوا اني مش جاية هههه وكمان ياريت على اسبوعين الانتظار وبس ممكن تعدي انما المشكلة الكبرى لما يحصل حمل ان شاء الله وانتي مش حتقولي طبعا على طووول لكل الناس ، والمشكلة فعلا ان الواحد مش بيبقى عايز يكذب فانتي دوري على مبرر يكون حصل قبل كدة عشان لما تقوليه ماتكونيش كذبتي ودي بتتسمى المعاريض ويارب يعينك ياحبيبتي ان شاء الله ويرزقك فرحة تغمر قلبك باذن الله

الردود
    1,839
    تعقيب كتبت بواسطة green bird عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اخواتي الغاليات الحمد لله النشاط رجع مرة تانيه للملف صحيح مش زي الاول بس انشاء الله نرجع اكتر من الاول وربي يفرح قلوبنا جميعا قريبا باذن الله
    حبيبتي نونا ربنا يهون عليكي فترة الانتظار ويرزقك فيها الحمل السليم انشاء الله وعدد الاجنة مش شرط لحدوث الحمل انا اول مرة حصلي حمل كان من ترجيع جنين واحد انت بس ركزي اوي في الدعاء وربنا يفرح قلبك يارب
    حبيبتي قرة عين اخبارك ايه انا كتبتلك رد طويل عن بداية مشاركتي في الملف وتجربتي لكن كله طار مش عارفه ما اتحملش ليه يمكن لانه كبير انشاء الله اكتبلك مرة تانيه
    فجر نورتي الملف حبيبتي وما تطولي الغيبه علينا خليكي دائما معانا وجزاكي الله خيرا انك ما نسيتينا ودائما بتتواصلي معانا
    صافي وبوكو ورور ربي يكمل حملكم على خير وتقومو بالسلامه انتو والبيبيهات وما تنسونا من دعواتكم وقت الولاده بيقولو الدعاء مستجاب
    عاشقة العترة وثناء الف سلامه عليكم وما تشوفو شر ربي يشفيكم ويعافيكم واحيانا الاعراض اللي بنحس فيها بيكون سببها التفكير والحاله النفسيه حاولو تروقو وما تفكرو في اي شي يضايقكم
    مروة حبيبتي حمدالله على سلامتك انت سافرتي مصر ولا ايه ربنا ييسرلك امورك وتكون كل الامور تمام في المنظار ويرزقك الحمل السليم والذريه الصالحه
    سلامي لجميع اخواتي الحاضرات والغائبات احبكم في الله

ماشي ياجميييييييل مستنية ردك ان شاء الله ، وربنا يرزقك الذرية الصالحة من حيث لا تدري ولاتحتسبي ياااااااااارب

الردود
    1,839
    ثنوووؤة .... ربنا يخليكي ليّ يااااااااارب ، واانا كمان ماعنديش غير ثنووؤة واحدة ربنا مايحر منا من بعض ابدا مستنياكي ان شاء الله

صافي ... ربنا يقومك بالسلامة ياحبيبتي ويقر عينك بابنك في القريب العاجل وهو في اتم صحة وعافية باذن الله

لحونة ... موفقة ان شاء الله ياحبيبتي وربنا معاكي وتكون دي اخر محاولة باذن الله

عشوووقة ... مساء الورد والجوري على عيونك ياجميل ، وربنا يعينك ويقويكي على الشغل ويقر عينك باينك من حيث لاتدري ولاتحتسبي

ريووووم ... انا الحمدلله كويسة ياحبيبتي ، وربنا ان شاء الله ييسرلك الأصلح ليكي باذن الله

حنووونة .... الف سلامة عليكي ياحبيبتي وان شاءا لله تعملي العملية وتبقي كويسة وابقي طمنينا عليكي

روضة ... مساء الفل عليكي ياجمييييييل ، يااارب فعلا رحوووقة تدخل وتطمنا عليها ان شاء الله وماشاء الله عليكي بقى عندك خبرة ربنا يباركلك في ايهوومة ويحفظه ويحميه

الردود
    1,586
    حبيباااتي الغالين أولا// وحشتوووووووني و الله كتير
    وكالعادة ما حكيكلوا إنه غصب عني أكيد إنتوا عارفين ههههه
    والله البيبهات ما بيأكلوا و مغلبيني في الأكل أكتر من موضوع قله نومي جدااااا تعبانة نفسياااا
    6 ساعات أو 5 أو 4أوقات لما يجوعواااااااااااااا
    وهادا تاعبني نفسيا وجسديا وبضطر أشفط حليب وأرميه لأني إستهلك كتير زجااجات في الديب فريز وحرام جابلي كتيررررررررررررررر
    ما بدي أشكيكوا عشان ما تفكروني بشكي تعبهم على قلبي زي العسل و الله بس نفسي يأكلوا
    وبحكيلكم عشان تعرفوا وضعي ههههه
    حتى الشاور و الله ناسية أخر مره إمتى ههههههههههههههههه
    دعواتكم ربي يتمم شفائهم على خير ويفتح شهيتهم ياااااااارب قبل لا يخف الحليب ههههه
    لعظيم
    ثاناي ،، جمعة مباركة أسأل الله العظيم رب العرش العظيم الجباار الكريم يحي رحم أخوتي جميعااااا بتوام سليمن معافين عاجلا غير أجل يارب ( الأدان بيأدن الأول للجمعة )) اللهم أمين ياااااااااااااارب ويفرح قلبكم بالحمل الثاااااااااااابت المعافى أهم شئء ياااارب ويعطيكوا ليرضيكوا ويفرج همكو ا وهمنا جميعا اللهم أمين
    بحبكن في الله جميعااااا و الله على ما أقول شهيد

غبت عنكم و الحمد لله رب العرش العظيم رجعت لكم بأخبااار حلوووووووووة

الحمد لله كما ينغي لجلال وجهك وعيظم سلطااااااانك من يويمن كنت في المستشفى أنا وجويز من يويمن وعملنا فحص لقاع العنين لآسرررر و القرنيه و الشبكية و الحمد لله رب العرش العظيم الله يطمنه الدكتور طمنااااااااااااااااااااااااااا
    ما تتخيلوا قد إيش فرحتي ساعاتها الحمد لله أنا وجويزودعيت لإبن رضوى وبنت بسبس وإبنه إيمي وإبني حبييب قلبي آدم ربي يسهله كل عسير ويتمم شفائه على خيررررررررررررررررر يارب
    على فكرة آسروة بيشبه البيبي اللي صورة هههههههه

هادا من فضل الله ثم دعائكم الحمد لله رب العرش العظيم إنه طمنني على عنيه عقبال المرة الجاية ما أطمن على وزنهم زاد يااااارب وحجز لعنيني آدم كمان حكالي أسحن الدكترو عشان مووضع التنفس الصناعي
    الحمد لله مااا أكرمك يا ربييييييي

وأٍأسأل الله العظيم رب اعرش العظيم يفرحنااااا بحمل نوناااا عن قريب ويثبت أجنتها وينفخ فيه االروح وكل أخوتي على التوالي يااااااااااااارب أمين بحق لا إله إلا الله

الردود
    1,586
    ثوثووو ثا قلبي،،،بعرف عندك حق تقتليني و الله ههههههه بس و الله ما بإيد حيله وعمل والله اللي عليه بس المووضع ما بده يضبط سبحان الله يا
    ربي يفرح قلبك يا أحلى ثوثو ويفردهمك وغمك وهمنا جيميعا ياااااااااااااارب

عشووق حبيبتي ،،،،،،،،بحق لا إله إلا الله تكون أخر دورة ياااااااااااااااااارب ويفرح قلبنا وقلبك بخبر حملك يارب يا حبيبتي ويريح بالك وبالنا جميعا اللهم أمين

حنونة أشيشيــ ألف سلامة علييك ي ربي يتمم شفاءك على خيررر أسأل الله العظيم رب العرش العظيم يشفيكي يااااااااااارب شفاء لا يغادر سقما اللهم أمين ياااااااااااارب

روووضة الحب حبيبتي،،،أنا ما لاقية الملف السااابق لو هغلبك تكتبيلي ردك تاني
    وما بعرف ألم الثدي الحلمة نفسها ليش ؟؟ بتوجعني جداااااااااااا وجويز جابلي كريم من الصدييلة فيه زيت يزيتون وزبدة كاكاو على الفاضي هههههههه
    ما بعرف ليش بتوجعني جدا علما ما فيها الله أكبر تشققات أو أي شء من هادا القبيل بس ألم رهيب وقت الرضاعة

ربي يحملك أيهومة يااااااااااااارب ويجعله خلف صالح سليم معافى ويرزقك بأخوة وأخوات إله ياارب

نوناااااا ،،، ربي يثبت حلمك حبيتي يااااارب وينفخ في رحمك الروح يا نونا
    وعلى العذر أي عذر حبيبتي ضهرك واجعك جدا هههههههه أي شئء مشئ حالك المهم تتصرفي

وكوني متفاائلة ما تحكي حاسة ما في حمل حبيبتي و الله ربك كرررررررررررررررررررريم بإذن الله يفرح قلبك بالحلم الثابت المعافى بس ضلي إقري علىبطنك رقية لتثبيت الحمل أو المعوذات و الكرسي وربك كريم
    حسن الظن بالهل أهم شئء و الله

إنتي اللي حكتلي على موضع غسل الثدي بعد الرضاعة ؟؟؟؟ ولا مو إنتي ؟؟ معلش المخ فاصل و الله هههههه

لو هيك بدي أسألك الله يرضى عليكي ضروروي إبنك كان بينام 5 أو 6 ساعات متواصلة بدون رضاعة وبس بكاء من المغـــص الله يسامحة
    والدكترو مانعني من الميلوبا و الأعشاب عشان وزنهم قليل وبس بيبكوا يا حرام وما بعرف إيش أعمل إلهم
    وطبعا بجي أرضعهم ما بيرضوا لأنهم بيتأملوا من المغص ومو مجوعاااااااانيني أبدااااااااااااااا ومهم صحيتهم ما بيقموام أبدااااااااااااااااااااا

وألم الحلمة نفسها إيش سببه ؟؟؟ من غير تشقق الله يعافينااا ياريت يا نونا تفيدني و الله تعبانة جدااا وبحاول معاهم وبضغط على نفسي وقت وجعي لما بيرضعوا المهم يألكوا وربنا يبارك فيهم

وإيش أحسن نوع حفاضات ههههه معلش لأني جربت بامبرز لقيته بيهرب وولمعافى ياحش جداا
    وحاليا بيبي جوي بصراحة حووة بس غالي حبيتيتن ههههه فياريت تفيدني

وربي يفرح قلبك وقلبنا بخبر حملك الثابت المعافى ياارب قريب
    ال
    سلااامي لحبايب (( ريوووم وهيبة الرحمن وعاااشقة العترررررررررررة و الطائر الأخضر وبشرررررراكم ربي يحي أرحامكن جميعااااااااااااااااا ولك بنات الملف يتوأم سلين معافين أاللهم أمين يااااااااااااااااااااااارب
    آخر مرة عدل بواسطة رحــيق الأزهـار : 09-03-2012 في 11:48 AM

الردود
    1,586
    قرررررررة حبيبة قلبي،، البيبهات بيسلمو عليكي وببعتولك بوسة ول كل خالتهم الحمد لله الله يحميهم ويرزقك بتوأمس ليمن معااااااااااااافين يفرح قلبك فيهم يااااااااااااااارب ويسهلك كل عير
    ربي يعطيكي ليرضكيي يارب يا أحلى
    قرررررررة يارب ويشفيهاي

تذكرت بسبوسة الله يسعدها ويشفيها بنتها يارب كانت عند إمها أول 3 شهور لما كنت خامل أنا في أول حملي و انا في مصر وتحكيلي بس إمي بتمسكهم كم ساعة ههههههههههه وما لاقية وقت ومضغوطة
    الله يعنيني أنااااااا الحمد لله رب العرش العظيم ع=هم مجهود مضاعف خااصو إني لحااااالي وعمتي ما بتجي غير باليل على 12 لباليل وقت ما بدي انام ههههه تلعب معاهم شويه

بس ربي بيعين يو بيقدرني الحمد لله ويوم ما خليت جويز الله يرضى عليه يغير البامبرز لقيت الدنيا كلها خربنااااانة وغقروف الدناي وملابسهم هههههههههههههههه

ربي يبارك لي فيهم ويفرح قلبك عن قررررررريب ويسهلك كل عسير يارب يا حبيبة قلبي

الردود
    2,071
    حبيبتي رحوقه اولا احنا مقدرين انشغاللك وربنا انشاء الله معاكي بامر الله ويشفي لك ابنك وكويس انك اتطمنتي عليهم شويه
    بصي موضوع الاعذار مفيش اكتر منها بس المشكله اني نادرا ما اغيب عن تجمع الجمعه بفضل الله هههههههههههه ملتزمه ولذلك اي غياب يثير الريبه وكمان مش عاوزة اكذب بس اهه الاسبوع ده قلت عازمه اهلي وبالفعل عزمت والدي ووالدتي علي غذاء من برة وربنا كريم

مواضيع مشابهه

1. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 426
    اخر موضوع: 22-03-2011, 08:13 PM
  2. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 467
    اخر موضوع: 18-12-2010, 02:46 PM
  3. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 411
    اخر موضوع: 10-12-2010, 08:00 PM
  4. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 497
    اخر موضوع: 03-12-2010, 08:58 PM
  5. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 530
    اخر موضوع: 12-01-2010, 06:58 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الكلمات الاستدلالية لهذا الموضوع

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ