انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 40 من 40 الأولىالأولى ... 303637383940
عرض النتائج 391 الى 400 من 400

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات

الردود
    1,022
    الف حمدالله عسلامتك وربنا يفرح قلبك ومادام في مطر ادعي ابواب السما بتكون مفتوحه الله يهنيكي وخديها مني نصيحه استمتعي انتي وزوجك وخليها رحله ووان شاء الله ما تسمعي الا الي يسر بالك يارب

الردود
    1,022
    تعقيب كتبت بواسطة عاشقة العتره عرض الرد
    يسعد مساكم بالخيرات
    كيفكم عساكم بخير
    عفاف ومروة حبيباتي ربي يعوض عليكم خير وأحسن مما فقدتوا
    ويرزقكم قريب يارب
    فطوم ومروة وسوسو ومايا وهبوش ونونا والطير الاخضر وفجر وام زوزو وروضة الحب
    وبشرى واوكسي وام راغب وثناء وزهرة وأمة الله ولميس وحواء الام ولعيون جمانه وميسون ورضوي ويقيني
    وقرة وسوشي ولكل حواملنا مي ورورو موفقين حبيباتي لكل خير وقريب كلنا حوامل يارب
    فطوم وسوسو حبيباتي وينكم مادخلتوا طمنونا عساكم حوامل يارب
    رورو ومي وينكم اني بصراحه قلقانه كثير عليكم
    الحمدلله وصلنا يوم الخميس والجو بارد زززززز ومطر والجاكيتات شغاله خخخخ وانتقلنا طهران ليلة الأحد ورحنا الأحد على المركز ماشاء الله قمةالاخلاق والترحيب وكان يومنا طويل بالتحاليل والاشعه اني وزوجي وصلنا 9 الصباح وطلعنا1 الظهر رغم ان المنسقه (المترجمه) الله يعطيها العافيه قامت بكل شي رغم ان المركز زحممممممه مو طبيعيه بس لدول الخارج سريع اللي اختلف انهم طلبوا مني أوقف الفيتامينات اللي أخدتها لاني كملت 3 اشهر مو اكثر من هيك واني اخد فوليك 5 ملجم بدل املجم وراح بكرة يسووا لي كشف عن سرطان الرحم الله يكفينا الشر وإياكم وأروح لهم صايمه راح ياخدوا مني تحليل بروتينات يشوفوا جسمي ناقص او لا وراح ندخل على دكتور الكروموسومات والالتهابات اني وزوجي والحمدلله مرتاحين والوضع لحد هلاء هادئ ان شاء الله تطلع التحاليل سليمة ومايعكر مزاجنا شي دعواتكم لنا بالموفقيه
    أمنياتي لكم بالتوفيق
    الف حمدالله عسلامتك وربنا يفرح قلبك ومادام في مطر ادعي ابواب السما بتكون مفتوحه الله يهنيكي وخديها مني نصيحه استمتعي انتي وزوجك وخليها رحله ووان شاء الله ما تسمعي الا الي يسر بالك يارب

الردود
    1,022
    تعقيب كتبت بواسطة رحــيق الأزهـار عرض الرد
    عشوووق //كلناا بندعيلك وربي يسهلك كل عسير ويجعلها سبب في حملك بتوأم سليمن معافين و تكوني فرحتنا الجايةإنتي وقررررررررة يارب أمينو فاطمة وزوزوااا
    شوشوووووووووووو الغايبة الحاضرة في قلوبنااا والله ،//بتغيبي عنا كتيررررررررررر
    حبيبتي إستخيري ربناااااااااا ولو اللي قلبكيرتاحله توكلي على الله فيه وربي يسهلك كل عسير يااااااااااااارب ويحي رحمك بتوأم سليمن معافين قرررررريب جدااااااااااا يارب أمين ربي يعطيكي ليرضيكي يارب أمين
    ما تغيبي عنا لأنه كتيرررررررر بتغيبي وكتير بنات
    رورو فلسطين م///حبيبتي وينك زمن غاايلة يارب تكوني بخير بحق لا إله إلا الله وأشعتك ممتاز و إطمنتني على البيبي أنا قلقانةعليكي ياريت تطمنينا عنك
    بوكووووووووووووووو،،،كالعادة إختفيتي وحكيتي عدوولي يارب تكوني بخيرو ربي يثبت حملك يارب أمين
    ثوثوووووووووووووووووووووووووووووو حبية قلبي،،يارب ما يحرمنا من طلتك وما تغيبي عنا أبدااااااا ويهدي بالك يارب
    ثوثوعملتي الدراسة الجينية اللي حكيتها عنها من قبل المرة هادي ؟؟؟ وسألتي دكتورك إيش السبب في عدم كبر حجم كيس الحمل؟؟ أكيد في سبب بعد قدرة الله وقائه وربنا بيسبب أسباب
    وربنا يرزقك عاجلاغير أجل يارب

حيبتي رحيق الله يسعدك حلوه هاي الغائبة الحاضره مع انه صحيح مرات ما بدخل ولا بكتب بس بتابعكم دايما وبقلبي كلكم والله ويمكن السبب هو الكسل مش اكتر ومرات النفسيه الحمدلله
    مع اني مرات والله بكتب لبنات كتير بس بحس حالي بكتب لحالي ولا كأنه الكلام الي بكتبه خفي ما حد بشوفه مع هيك ما بدقق وبكبر راسي وبحكي يمكن ماشافوا يلي كتبته يعني مرات بزعل بس لحالي ما بحكي ولا بشكي ولما اروق برجع ههههههههههههههه

الردود
    1,022
    تعقيب كتبت بواسطة hobossh عرض الرد
    بصوا يا احلى اخوات
    كنت عايزة اخد رأيكم فى حاجة ان شاء الله هبتدى ابر التنشيط من بكرة ومش عايزة اقول المرة دى انى هعمل عملية وحماتى ساكنة فى الدور اللى تحتى فمعنى كدة انى مش هنزلها انا مش بعملها حاجة بس هى مش بتسكت وهتقول مش بنزل لية وموضوع الابر المثبتة هاخدها ازاى لازم انزل اخدها فى الصيدلية وانتم بتقولى النزوووووووووووووووووووووووو ل ممـــــــــــــــــــــــــــــــــنــــــــــــــ ـــــــــــــــووع
    انا ساكنة فى الدور الرابع شوفولى حل ولو اتفقت مع حد يجى من الصيدلية يدينى الابرة هتسألنى مين دى وعايزة اية من الاخر تطفل ومش هينفع اروح عند ماما ممكن تقولولى على حل كويس ومتنسوش تدعولى ربنا يرزقنى المرة دى بالحمل السليم
    اول شي مبروك انك بلشتي بخطوات العمليه وربنا يوفقك فيها ويرزقك منها ذريه طيبه مباركه
    ثاني شي انا مافهمت بتقصدي ابر التنشيط ..........اذا بتقصديها ما بلزمها راحه يعني عادي لو نزلتي واخدتيها من الصيدليه ما في مشكله
    ولو قصدتي ابر التثبيت بعد ارجاع الاجنه انت اطلبي انك تاخدي لبوس افضل واريح من الابر ومفعولها نفس الشي وانا ما بتوقع انهم بيعطوا وقت الترجيع ابر هما بيعطوا دافيستون ولبوس ووقت ماترجعي الاجنه قولي ياستي انه عندك دور برد عشان ما تضطري كل شوي تنزلي......... هذا والله اعلم هههههه
    آخر مرة عدل بواسطة bushrakomo : 31-10-2011 في 03:29 AM

الردود
    1,022
    تعقيب كتبت بواسطة مروه نجيب عرض الرد
    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    اخباركم ايه يا بنات واحشنى جدا
    انا الحمد لله الدوره جات و رايحه بكره للدكتوره الاستشاريه فى المركز بتاعى علشان نشوف كده الاخبار ايه
    و ليه محصلش حمل و المفروض نعمل ايه بالنسبه للمنظار خصوصا انى مش هعرف اسافر مع زوجى لان كل الطيران
    محجوز و هضطر انتظر فتره بعده حتى علشان ارتب مواعيدى و نشوف هنعمل ايه و ربنا يسهل

ذكرى ربنا معاكى يا قلبى و يطمنا عليكى و ترجعى تنورى السعوديه و انت حامل فى توأم ان شاءالله

هبوش ربنا معاكى يا قمر و يهديكى للخير ان شاءالله و يرزقك من العمليه دى الذريه الصالحه يارب

حنان ربنا معاكى يا قمر و يرزقك ان شاءالله الذريه الصالحه عاجلا غير اجل و يوفقك فى دراستك يارب
    صحيح اخبار الكليه ايه معاكى طمنينا على المذاكره

بشراكم ربنا معاكى يا حبيبتى و يكتبلكم الخير و يرزقك ان شاء الله الحمل الثابت قريب

رحيق اخبارك ايه يا قمر و اخبار الولاد ربنا يطمنك عليهم ان شاء الله

ثناء اخبارك ايه يا قلبى ربنا يفرح قلبك و قلوبنا ان شاء الله قريب و يكرمنا بالحمل الثابت و الذريه الصالحه

كل البنوتات ربنا يكرمنا و يفرحنا بحق الايام الفضبله اللى احنا فيها ان شاء الله

امين يامروى وربنا يكتبلك الخير ويرزقك من حيث لا تحتسبي وان شا ءالله تتيسر امورك وتشوفي شو السبب وربنا يكتبلك الذريه الصالحه يارب

تعقيب كتبت بواسطة زهرة الخبر عرض الرد
    مروه
    الله يعوضك بالحمل السليم الهين يارب عاجلا غير آجل

عاشقة

الحمدلله على سلامتك الله يتمم لكم على خير ويطمنك على تحاليلك..واستمتعي بالجو والمكان واضربي عصفورين بحجر منها علاج ومنها استجمام

كيفك يا زهره ان شاء الله بخير واسمحيلي ابدي اعجابي بتوقيعك ^_^

الردود
    1,464
    السلام عليكم ورحمة الله

كيفكم يا أغلى أخوات ... ربي يبارك فيكم جميعاً ويرزقكم من حيث لا تحتسبون من خير الدنيا والآخره

شكراً لكل وحده فيكم دعتلي ..أو قالت كلمة تطيب فيها خاطري

الحمدلله على ماقضى ...

أعتذر اني انقطعت عنكم فترة زي ماحكتلكم ثناء الدكتور بس أكيد أنتم مقدرين وضعي ...

زي ماحكتلكم ثناء ...دخلت المركز يوم الخميس الصباح على أساس أعمل تنظيف لأن الدكتور مسافر بالليل

صحيت من البنج وانا كثير تعبانه وعندي مغص شديد ...الدكتور ماقالي شي قال يروح ان شاء الله واعطوني ابرة بتهدي الألم

لما رجعت على غرفتي اتفاجأن ان الدكتور ماقدر يوصل للجنين ولا يشيل الكيس وعلى كلامه ماحب يتعمق كثير لانه خايف على جدار الرحم لأنه منطقه حساسه

أعطاني حبوب الاجهاض سايتوتك وطلب مني أخذها من ليلة السبت عشان يكون رحمي ارتاح شويه

4 حبات كل 12 ساعه والمجموع 12 حبه

الآن كملت 48 ساعه وبينزل علي دم بسيط مخاطي (عذراً على الوصف ) وعندي من يوم الخميس طلق ومافي شي نزل

تعبانه كثير يابنات وألم فضيع حاسه رحمي رح ينفجر وكل يوم بقول ان شاء الله بتفرج

أخذت كل شي ممكن قرفهه وتمر ورشاد وزنجبيل وشربت أشياء دافيه و استحميت بمويه ساخنه خليتها على بطني وظهري بس مافاد

والدكتور قالي لو نزل الجنين ممكن ماينظف الرحم ومحتاجه أعمل عمليه ثانيه ... وانا والله شايله همها تعبت كثير في هذي العمليه عكس اجهاضي السابق كل شي حصل بسرعه خلال ساعتين جاني طلق ونزل الجنين واليوم الثاني الظهر عملت التنظيف وارتحت

الحمدلله على كل حال انا عارفه ومؤمنه ان كل شيء بأجره ... وتعبي وألمي مارح يضيع عند الله

بس مابعرف حبيت أكتبلكم اش صار معايا وطمعانا بدعواتكم الطيبه

هبه ...ربي يكملك على خير

الابر المثبته على حسبي علمي انها بتتاخذ كل كم يوم يعني مارج تنزلي الدرج يومياً

مع اني اشوف انه 4 ادوار كثير لو دار كان قلتلك معليش

انتي ممكن خلي السستر في العياده من بكره تبداً تدرب زوجك على ضرب الابر في العضل وتستغني عن النزله وقت الارجاع

الحل الثاني انك تتدعي انك تعبانه او اي حاجه مثلاً بعيد الشر عنك انه التوت رجلك لما قمتي من على السرير وان السيستر جايه تعملك تدليك للرجل ومنها ترتاحي من موضوع الروحه لحماتك لحد على الاقل ماترتاحي الاسبوع الاول

وربي ييسرلك كل عسير

رحوقه ياقمر...كيفك حبيبتي كثير مشتاقتلك وللكلام معاك ...ان شاء الله الموعد الجاي تتطمني على البيبيات وخلي بالك منهم ان شاء الله ربي يحفظهم لك ويقر عينك فيهم
    متى راجعه السعوديه حبيبتي واش عملتي في موضوع التأمين

الردود
    1,464
    فاطمه ...كيفك حبيبتي ...
    المفروض انه طلعت نتيجة تحليلك ولا أنا غلطانه
    معليش ياقمر انا مابقدر اتابع ردودك بالانجليزي لان غالباً بدخل من الموبايل وبتوجعني عيوني من كثر الحروف مو لازقه في بعض ومن كثر مابحاول افسر الكلام
    ياليت لو تكتبي بالعربي أو ياليت لو وحده من البنات بتطمني عليك

مروه حبيبة قلبي... الله يعوضك خير ويخلف عليك بالذرية الصالحه
    انتي روحي للدكتوره واتطمني ان كل الأمور تمام وانشاء الله ربي يجمعك بزوجك على خير يارب

نونا حبيبة قلبي ... كيفك ياقمر ... ولوين واصله بخطواتك
    ان شاء الله تكون أمورك كلها طيبه

قرة حبيبتي ... ربي يتمملك على خير ويرزقك من حيث لا تحتسبي وان شاء الله متفائله لك خير حبيبتي

مايا ... وذكرى ربي يتمملكم على خير وان شاء الله تبشرونا قريباً بحملكم وربي يفرحنا فيكم

بشراكم ... زهرة الخبر ... حنونه ... وأوكسي ... وأم راغب ... وثنوءه ... وكل الحبايب ربي يجعل أموركم كلها بخير ويرزقكم اللي فبالكم ويعطيكم حتى يرضيكم

بسبس ... وسلمى ... ربي يطمنا عليكم وعلى أولادكم ويقر عيونكم فيهم

سلامي للجميع واعتذر للي ماخصيت اسمها بالذكر أدركني الوقت وقربت صلاة الفجر

أحبكم في الله

الردود
    999
    تعقيب كتبت بواسطة مروه نجيب عرض الرد
    زوزو ياريت يا قمر تبعتيلى رقم تليفونك علشان عايزه اسألك شويه اسأله عن مركز جنين والترتيبات بتاعه الحجز

و لو محتاجه وقت و لا بسرعه علشان مستعجله مش عايزه اتأخر كتير فى السفر بعد زوجى
    اذيك يا مروة سامحيني النت لسه شحناه النهارده
    حبيبتي انا مش بعمل العمليه عند جنين ان شاء الله بعملها مع دكتور عماد الدين خليفه في الاسكندريه كان ودي افيدك

الردود
    999
    حبايبي عاملين ايه واخباركم ايه واحشتوني
    بس اعذروني انا عملت المنظار يوم السبت وكمان زوجي جه من السفر بنفس اليوم بالليل
    عفاف الحمد لله علي كل شئ ربنا رحيم واعلم بالخير لينا فين وان شاء الله يعوضك عن قريب
    ثنؤة عامله ايه ياعسل ربنا يجعل ايامك كلها سعاده ويعوض عليكي
    عشوقه حمد الله علي السلامه ربنا يوفقك بكل خطوة وترجعي مجبورة الخاطر
    قرة عامله ايه ياعسل بداتي ابر ولا لسه ربنا ييسرلك الامور
    بشري حبيبتي ما تزعلي من حد ولا تحطي ببالك ربنا ما يحوجكم لاي انسان والتمسي الاعذار حتي لو تعرفي ان مافي عذر وان كان لازم تنزلي روحي علي بيت اهلك انتي وربنا يوسع برزقكم وما تبعدي عن زوجك
    فاطمه فينك يا بنتي تعالي طمنينا عليك

الردود
    999
    حنان الدنيا عندكم شتي برضوا انتم فين احنا في اسكندريه اوقات بتشتي حتي انا تقلت هدومي خلاص خصوصا ان شقتي تلج هههههههه
    يقيني فينك يا حبيبتي ياريت حد يطمنا عليها
    فجر عامله ايه ياجميل ربنا يكرمك ويبارك فيكي ياعسل ويباركلك بسهيل
    روضه ايهم اخباره ايه معاكي ربنا يباركلك فيه ويبارك فيكي
    مايا العسل فين الجدول وانتي اخبارك ايه طمنينا عليك
    اوكسي فينك ياجميل بتغيبي علينا ليه
    هبوش حبيبتي ربنا ييسرلك خطواتك شاكلنا ان شاء الله حنعملها سوا انا كمان باذن الله حبدا المنشط النهارده
    موضوع النزول ده ما لهوش حل غير انك ياتقولي علي الحقيقه ياما تقولي لاقدر الله انك وقعتي
    انا بصراحه قولت الحقيقه لان زوجي لسه جاي وحماتي جت عندي واخت زوجي وكمان اخوه ساكن تحت بصراحه الحقيقه افضل لان كده ما حدش زعلان كمان بيراعوني الحمد لله
    ربنا يعينك ويعنا
    بحبكم كلكم يا قمرات الصبح حقولكم علي اخباري سلام

مواضيع مشابهه

1. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 421
    اخر موضوع: 22-11-2010, 09:22 PM
  2. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 418
    اخر موضوع: 10-06-2010, 01:42 PM
  3. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 543
    اخر موضوع: 04-06-2010, 09:37 PM
  4. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 420
    اخر موضوع: 27-05-2010, 06:33 PM
  5. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 527
    اخر موضوع: 21-05-2010, 12:35 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ