انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 15 من 32 الأولىالأولى ... 511121314151617181925 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 141 الى 150 من 317

الموضوع: تجمع حوامل التوأم تفضلوا أفيدونا واستفيدوا

الردود
    1,533
    تعقيب كتبت بواسطة نووودى عرض الرد
    زنزون و ام خالد شيفاكم بدأتو تحكوا عن الملل و جيتوا على الجرح

و الله النهارده بكيت لما بطنى وجعتنى من الزهق والملل و كمان لانى قاعده مع جدتى من وقت العمليه حتى الان وخايفين عليا مش راضيين اروح بيتى وانا نفسى جدا اروح بيتى واكون على راحتى....من يومين فضلت ابكى لهم لحد ما خرجونى تمشيت شويه و اشتريت كام حاجه مع ماما ورجعت
    صحيح انه بحس بالذنب لما بخرج و بخاف اكون بغلط بس مش ببذل مجهود مجرد تغيير للجو لانه الوحم تاعب نفسيتى جدا وعلطول تعبانه
    ربنا يهون علينا ياارب

زنزون بالنسبه للابره....لازم تعملى بعدها كمدات مياه دافيه او ساخنه قليلا عشان لا يتورم مكانها ولا تؤلمك..وحاولى اللى تديهالك تعطيها ليكى فى اعلى المنطقه بحيث تكون الدهون قليله فى هذه المنطقه فتكون خفيفه ولا تشعرين بألمها و معلش لازم نتحمل

تعرفى انا باخد ابرة التثبيت دى يوميا من تاريخ 29/3 و فى اسبوعين بالوسط كنت باخدها مرتين يوميا لما كانت بينزل عليا الافرازات
    الله يهونها علينا و يجعل تعبنا فى ميزان حسناتنا يااارب و يقر عينا بأولادنا اصحاء معافين يارب ياارب
    بالنسبة للملل ايه و الله انا احيانا" يضيق صدري كثيرا" ، عايشة في البيت وحدي و زوجي مسافر ، من غرفة النوم لغرفة الجلوس
    كنت اتسلى على النت بمواقع الطبخ كثيرا" ، لكن مع بداية الوحم كل ما اشوف طبخة اصاب بالغثيان فلم اعد ادخل اي مكان له علاقة بالطعام حتى هنا اركان الأطباق بقالي زمان لم ادخلها ، يعني كنت اضيّع وقتي فيها

وانا لا احب التلفاز ، قليلا" جدا" ما افتحه ، احاول القراءة عن الحمل و الأطفال، لكن ايضا" اصاب بالملل ، يعني عندنا 18 ساعة، كيف تقضيها ؟ 6 ساعات للنوم ، والباقي؟ الله يعين ويخفف عننا
    ولا داعي تشعري بالذنب طالما حملك بخير و انت لا تجهدين نفسك ، ما هو لازم الخروج قليلا" ، تغيير جو و انعاش للجسم

بالنسبة للأبرة والله توجعني جدا" ، سأعمل بنصيحتك المرة القادمة

تعقيب كتبت بواسطة ام حبيبة الله عرض الرد

والله يازنزون انتي تستاهلي كل خير وان شاء الله ربنا حيعوضك صبر السنين اكتر واكتر........مش عارفة طريق كلامك بحبها جدا ودايما بتفكرني بمهندسة عراقية ماعندكيش اي اخبار عنها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    [/center]
    الله يخليك يا اختي
    انت كلك ذوق والله

ام لمار و لمار بخير و الحمد لله ، نحن نتواصل كل فترة

والله دمعت عيني بس جبتي سيرتها ، انا بموت عليها ، لأنها انسانة رائعة و حبوبة جدا"

الردود
    1,533
    ام خلدلد

الله يعينك على النومة ، صحيح نصف جالسة ليس حلا" لكن تخايلت نفسي ، قلت انام هكذا

وانا استغرب كيف تنام واحدة على بطنها؟ غير انها حامل و اكيد الجنين يتعب (مجرمة وبس ؟ ههههههه) ، لكن اساسا" النومة على البطن مكروهة جدا" ، لأنها نومة الشيطان ، عدا انها تسبب رخاوة في عضلات البطن مما يؤدي الى ترهلها مستقبلا" .
    انا انام على جنبي ، ولكن لا اعرف ان كنت سأتمكن من الاستمرار هكذا في الشهور القادمة.

الردود
    126
    قلوب خضراء..
    ربي يحفظ لج البيبز....
    بس ليش ولدوج بالاسبوع ال 35 ...
    والا انتي ولدتي طببيعي... او جاك الم طلق.,,..؟؟؟
    لانه عادة يخلونهم للاسبوع ال 37,,,

ام خالد...
    مبروك السادس.,
    وعقبال التاسع...
    الله يعينكم ويعينا على حبسة البيت والملل...
    بس مثل ما قلتي لازم نتعود لانه بعد الولادة اكيد بننحبس اكثر...
    بس بتكون حبسة حلوة لانه مع البيبيز...

زنزن...
    ربي يفرحك بشوفتهم بينكم...
    ان شاء الله ربي يعطيج ما تتمنين....
    والحمد لله على عطية رب العالمين...

ام حبيبة الله...
    الله يحفظ لج البيبيز...
    والحمد لله وصولج للاسبوع ال 37 ...
    الولادة مقررة لي ب 37 اسبوع...
    وابرة الرئه خذتها على 23 اسبوع..
    والحين قال لي الدكتور لازم اعيدها مره ثانيه...
    بس دكتورة الولادة رافضه اعيدها..؟؟؟
    ومو عارفه شنو الحل ومنو الصح...؟؟؟
    انا الحين لي 33 اسبوع و5 ايام...

الردود
    1,995
    تعقيب كتبت بواسطة قلوب خضراء عرض الرد

ازايك يانوودى
    بلاش الحبسة اللى انت فيها اخرجى عادى لكن ماتمشيش كتير وماتطلعيش سلالم عالية بالعكس فرصتك فى الخروج احسن لما تدخلى فى الشهور الوسطى من الحمل بعد كدة غصب عنك هتلاقى نفسك محبوسة من الثقل الله يعينك ويكمل لك على خير يارب
    فرحتينى يا قلوب...انا طبعا مش عايزه اخرج كل يوم بس كل اسبوع او 10 ايام على الاقل اغير جو..وانا عند تيته فى الدور الاول والسلالم مريحه بطلعها بالراحه جدا....لكن شقتى انا فى الدور الرابع و سألت الدكتور قالى اطلعى بالراحه وارتاح فى كل دور...لكن طبعا هيبقى الخروج اقل وقت ما اكون فى شقتى عشان السلالم
    وربنا يسلمها ياارب

تعقيب كتبت بواسطة أم خلدلد عرض الرد
    صبااااح الخير بنات كيفكم واخباررركم وكيف ببياتكم ...

أنا الحمد لله بخير بس البارحة كنت اشوف برنامج وايب اوت اللي يعرض بـ mbc وهو برامج مسابقات وكنت اضحك وكل ما ضحكت بطني عورني وبالاخص السرة كثير كنت احس فيها مشدودة وانا اضحك بس ايش اعمل البرنامج يضحك وما صارت حتى الضحك صار ممنوع

نووودي ... عزيزتي كلنا للملل بس ايش نعمل مثل ما قلت الصبر ثم الصبر ... وبعدين انا الدكتور نصحني بالراحة وما منعني من الخروج إلا وقت نزول الدم ... بس بحذر يعني قال لما تروحي المجمع حاولي ما تمشين كثير ولا توقفين كثير ... ونصيحة تعودي من الحين على جلسه البيت لان بعدين مع الببيات اكيد ثم اكيد ما في خروج باول الايام

أم حبيبة الله ... عزيزتي ادري ان ما في حل للمشكلة هذى والكل يشتكي من النوووم ... بس اختي في اوقات كثيرة تقول لي نامي وشبعي نوووم قبل ليجون الببيات مسكينة ما تعرف ان من الحين جافاني النوووم ... الله كريم

أم لمي ولمار ... ألف ألف مبروك قدوم البنوته الحلووووه وربي يحفظها ويخليها لك وتتربي بعزك وعز ابوها ...

بنات باركولي وصلت للشهر السادس الله يتمم لي على خير يارب واشوف بنوتاتي الحلوووين والله يتمم لكم وتشوفون ببياتكم بصحة وسلامة اللهم آمين
    الف مبروك يا أم خالد ..يااارب ياارب يكملك على خير ويفرحك بالبنوتات فى حضنك يااارب وخدى بالك من نفسك وشكرا لنصيحتك و ان شاء الله التزم بيها
    تعقيب كتبت بواسطة ام حبيبة الله عرض الرد

والله يازنزون انتي تستاهلي كل خير وان شاء الله ربنا حيعوضك صبر السنين اكتر واكتر........مش عارفة طريق كلامك بحبها جدا ودايما بتفكرني بمهندسة عراقية ماعندكيش اي اخبار عنها؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نودي حبيبتي معلش حاولي تستحملي لغاية ماتعدي اول 3 شهور وحاولي تشغلي وقتك بأي حاجة النت مثلا ههههههه........لو مش قادرة تقرأي قرآن شغليه كتير عشان حتى الاولاد يطلعو هاديين ان شاء الله.......هاتي كتب عن الحمل وتربية الاطفال حتلاقي نفسك عايزة تخلصيها وعايزة غيرها......وهانت خلاص الفترة الصعبة قربت تعدي ان شاء الله وبعدها حتستمتعي بالحمل ان شاء الله.........والخروج مش ممنوع بتاتا يعني عشان تحسي بالذنب هو بس الافضل الراحة على قد ماتقدري بس متفضليش تأنبي نفسك لو خرجتي مرة او اتنين او اكتر حتى لأن برضه الحالة النفسية مهمة........مش انتي اهم حاجة مش بتطلعي سلالم؟؟؟؟؟؟؟؟
    ام حبيبه وحشتينى...ربنا يعينك ويحفظلك ابى و لجين..شكرا يا حبيبتى كلامك ريحنى
    انا فعلا بشغل نفسى بالنت والقرءاه بس الواحد بيشتاق للخروج و تغيير الجو...كلامك طمنى انه الشهور الوسطى هتبقى احسن واقدر اخرج فيها باذن الله
    خلاص هانت فاضلى اسبوعين فى التالت ان شاء الله
    وربنا يكملها على خير
    كنت عايزه اسألك انتى بتنمى الامامير ازاى دلوقتى
    عشان انا محتاره فى موضوع السرير و مش عارفه اجيب واحد يكون كبير شويه ليهم سوا
    ولا ايه؟؟؟ لان عندى اوضة اطفال اصلا بسريرين
    يعنى مثلا هيحتاجو سرير الاطفال قد ايه؟؟

تعقيب كتبت بواسطة lidia_mo عرض الرد
    تمتوم ...... الله يرجعله لك بألف صحة وسلامة ..... بس ان شاء الله حتكونى مرتاحة معاه علشان فى المستشفى بيعلموا البيبيز الادب ........هههههههههه.
    نودى ....... انا ان شاء الله نازلة عن قريب ..... وبالبنات احس انه الحمد لله الفترة الصعبة مرت بسلام يعنى عدم انتظام النوم والرضاعة والاشياء دى بس اللى جاى واحسه حيكون متعب هو تعليمهم البوتى ...... شايلة همه من دلوقتى وكل ما اقول حبدأ اخاف حسه انه حكون صعب انى اعلم الاتنين مع بعض دلوقتى ..... بس اهم شئ مع التؤم هو النظام فى كل شئ وان كل شئ يكون له مواعيد من الرضاعة للشاور ... كل شئ وطبعا ..... عدم الدلع يعنى ما تفرحى بيهم فى الاول وتشيلى وتهزى اعتقد انه دة اهم شئ علشان ما يتعودوا على كدة ولما يكبروا شوية حيكون صعب عليكى انك تعملى كدة .
    ليدو ربنا يعينك...و ان شاء الله تقدرى على موضوع تعليم البوتى ممكن تخليها لما تنزلى مصر عشان يكون معاكى حد يساعدك مثلا و يسهل عليكى
    وعندك حق النظام بيسهل كل حاجه بس المهم ماما وتيته ربنا يخليهوملى يسيبونى انظم الامور دى و ميدعلوش من الأول

الردود
    818
    مرحباااااااا ياحوامل وهامات التوينزززززززز
    اشتقت لكم كثييييييييييييييييييييييييييير
    والفتره الي راحت النت عندي عطلان للاسف
    كيفكم وكيف بيبياتكم

تاما
    كيفك خلصتي النفاس صح
    الحمد لله على سلامتك
    وكيف ايه واحمد.........فرررحت كثير لما قلتي ان احمد بيطلع قريب الله يقر عينك فيه
    ويعينك على التتتتتتعب
    ام خالد
    شلونك حياتي وشلون عرايسك والحمل..ومبرووووووك الشهر السادس عقبال التاسع بالسلامه
    بديتي تجهزين ولا لسا..؟؟؟؟؟؟؟
    انا جهزت لما دخلت الشهر السابع........وكانت ايام تجهيزي لهم اروع ايام ...
    اذا بديتي تجهزين لهم عطيني خبر اعلمك وش تجهزين هههههههههه بما اني خبرررررره يعني بالتوينز طبعا بس

ام اللمورتين
    الحمد لله على سلامتك
    والف الف الف مبرووووووووووووووووك القمر لين ...تتربى بعزكم يارب.

قلوب خضراء
    انتي فين يابت......؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نورتينا من جد كيفك وكيف عيالك........وكيف عبدالرحمن اظن هو الي عمل عمليه...
    وكيف بنتك........انا بخير وجمونه وايودي بخير

ام ابي
    كيفك وكيف ابي ولجين حبايبي
    بديتي تاكلينهم شي ولا لسا؟؟؟؟؟؟؟؟
    انا عيالي اعطيهم عصير برتقال مخفف بالماء ..واحليه بالسكر يحبونه

فيفو نودي وباقي البنات كيفكم
    ماشاء الله اشوف الحوامل كثروا الله يبارك ومو ملحقه اعرف اساميهم

الردود
    818
    وينكم يا امهات

الردود
    1,995
    تعقيب كتبت بواسطة $صبا$ عرض الرد
    ام خالد
    شلونك حياتي وشلون عرايسك والحمل..ومبرووووووك الشهر السادس عقبال التاسع بالسلامه
    بديتي تجهزين ولا لسا..؟؟؟؟؟؟؟
    انا جهزت لما دخلت الشهر السابع........وكانت ايام تجهيزي لهم اروع ايام ...
    اذا بديتي تجهزين لهم عطيني خبر اعلمك وش تجهزين هههههههههه بما اني خبرررررره يعني بالتوينز طبعا بس

صبا
    اشتقنالك
    يللا علمينا احنا كمان عن التجهيزات.......انا نفسى اعرف وام ابى كمان وقلوب احكولنا جهزتو ايه

فيفو
    طمنينا عليكى....قالك ايه الدكتور؟؟

الردود
    304
    قلوب خضراء ... هلا عزيزتي ... انا بطبعي انام متأخرة يعني على الساعة 12 واصحي الصبح على الساعة 5 يعني ما عندي وقت اضيعه اني اقوم اتمشي وعن القرآن ما اقدر افتح النور اخاف زوجي يصحي فأظل اتقلب ... بس تعرفي احاول اعوض نومة الليل بالعصر ... اهو صحيح ما انام كويس بس على الاقل متقطع احسن من لا شي
    وأكيد أول ما أدخل الثامن بأذن الله بخلي الدكتور يعطيني اجازة إلين الولادة إذا ما خليتها قبل ...

زنزون ... عزيزتي على كلام الاخوات اللي سبقونا انهم بالاشهر الاخيرة ينامون تقريبا نصف جالسين يعني يحطون وسائد كثيرة خلف ظهرهم ... واتوقع النومة على الجنب متعبه بتكون في ذاك الوقت ... الله يعينا كلنا على هالحمل الثقيل
    والحمد لله انا بطبعي انام على جنبي اليسار وما احب انام على بطني من الاساس بس لاول مرة اعرف هالمعلومة ان نومة البطن اهي نومة الشيطان

الهي ادعوك ... عزيزتي انا من الاساس ما اخرج كثير من البيت وبالاساس احب جلسة البيت ... بس تعرفي مع الحمال والتقييد بالبيت تحسي بنوع ثاني من الملل لان حتى الحركة ممنوعة بس تعودت خلاص وصرت لما اخرج اقول لزوجي وحشني البيت والسرير ... يعني لو أظل اسبوع بالبيت ما بمل

نووودي ... عزيزتي الافضل انك ما ترجعي شقتك هالوقت لاني مثل ما قريت بالدور الرابع كثير بيكون متعب عليك ... وبعدين مش احسن لما تكوني لوحدك بالبيت على الاقل فيه أحد معاكي يسليك ويونسك ...
    وعن قصة السرير هذا نفس تفكيري اقول لزوجي ناخذ واحد كبير مؤقتاً للثنتين لانهم بيكونون صغار وسريرين بغرفتي بيأخذون مكان كبير ... بس زوجي يقول لا من البداية لازم نفصلهم بكل شي عشان كل وحده تكون ليها شخصية مستقلة ... ولسه ما قررنا

صبا ... هلا عزيزتي وانا اقول مختفيه طلع النت مقطوع ... عن قصة التجهيزات لا والله ما شريت شي لسه ... وبالاساس انا مجهزة ثنين من قبل ودايم اتجهز بالسابع
    المهم مساعه الصبح طلعت من الشغل ورحت محل مذركير لاني احبه للاطفال الصغار ويجبون مقاسات صغيرة جداً المهم كان عندهم تخفيضات قلت بشوف وكانت التخفيضات على كل شي إلا ملابس المواليد الجدد المهم قلت مدام سعرهم ثابت بشتري بعدين ... بس امي تقول لا تستعجلين يمكن الدكتور غلط وما يطلعون الثنين بنات ابتداء التحبيط ... قلت لها مو مشكلة بخلي كل الثياب للبنت وبرجع اشتري للولد ... بس هالمرة انا مستعجلة للمشترى يمكن لانهم بنات وعادتن ملابس البنات احلي من ملابس الاولاد

الردود
    447
    السلام عليكم
    كيفكم يا حلوين؟؟؟
    قرأت كل اخباركم الحمدلله كلكم بخير وعافية
    انا كنت مشغولة هاليومين وتعبانة
    ماقدرت اروح للدكتور كان مسافر بس موعدي معاه بكره بس حكيت مع كتوري اللي تابع حملي ببنتي الاولى وحكيتلو عن الوجع حكالي شي طبيعي بما انك حامل بتوأم
    بس والله يا بنات اني تعبانة وجع بالضهر و ثقل بقاع البطن...الله يستر بكره رح اروح عند دكتوري واشوف
    يا بنات انا باخر الثالث يعني اسبوع وبدخل بالرابع بس احس في اشي مابعرف كيف اوصفو بس متل الحركة
    معقووووووووووووول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    يعني مرات هيك متل شي بيدق او بيضرب ضربة كتير خفيفة ما بعرف شو بس هيك كانت اول مرة حسيت فيها بحركة لارا الله يحماها
    اليوم نزل علي افرازات زهرية !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ااااااااااااااااااااااااااااخ..........حملي الاول كان لعبة..ههههههههههههه
    برجعلكم اطمن عليكم وحدة وحدة بس لما انيم بنتي

مع أحن زوج وأشغب ولد وبنت في درب التبانة حماهم لي الله
    الردود
    1,496
    التكريم
    (أوسمة)

coffee سيحان الله وبحمده

تعقيب كتبت بواسطة ام لمى ولمار عرض الرد
    مرحبا صبايا وحشتووووووووووووووووووووووني نفسي ارد عليكم وحده وحده
    بس مشغوله مع التؤام والقمر الجديدة الحمدلله ولدت من اسبوع تقريبا
    وجتني قمر بسم الله ماشاءلله وسميتها لين الله يحيمها هيا واخواتها
    ان شاءلله لما القي وقت اطل عليكم وارد علي سؤلاتكم الحلوة
    ماقريت شي لانه ماعندي وقت وماما كمان اسبوعين وبترجع ونفسيتي بدت تتعب

تمتومه ....كيفيك وكيف ايوته وحمودي كان علي بالي اتصال عليك
    بس قلت اكيد معظم الوقت بالمستشفي يالله اكلمك قريب بادن الله
    الف مبرووووووووووووك يام لمى ولمار وحمدلله على سلامتك وتتربى في عزكم ان شاء الله..........في انتظارك تنورينا وتفيدينا.........

تعقيب كتبت بواسطة أم خلدلد عرض الرد
    صبااااح الخير بنات كيفكم واخباررركم وكيف ببياتكم ...

أنا الحمد لله بخير بس البارحة كنت اشوف برنامج وايب اوت اللي يعرض بـ mbc وهو برامج مسابقات وكنت اضحك وكل ما ضحكت بطني عورني وبالاخص السرة كثير كنت احس فيها مشدودة وانا اضحك بس ايش اعمل البرنامج يضحك وما صارت حتى الضحك صار ممنوع

نووودي ... عزيزتي كلنا للملل بس ايش نعمل مثل ما قلت الصبر ثم الصبر ... وبعدين انا الدكتور نصحني بالراحة وما منعني من الخروج إلا وقت نزول الدم ... بس بحذر يعني قال لما تروحي المجمع حاولي ما تمشين كثير ولا توقفين كثير ... ونصيحة تعودي من الحين على جلسه البيت لان بعدين مع الببيات اكيد ثم اكيد ما في خروج باول الايام

أم حبيبة الله ... عزيزتي ادري ان ما في حل للمشكلة هذى والكل يشتكي من النوووم ... بس اختي في اوقات كثيرة تقول لي نامي وشبعي نوووم قبل ليجون الببيات مسكينة ما تعرف ان من الحين جافاني النوووم ... الله كريم

أم لمي ولمار ... ألف ألف مبروك قدوم البنوته الحلووووه وربي يحفظها ويخليها لك وتتربي بعزك وعز ابوها ...

بنات باركولي وصلت للشهر السادس الله يتمم لي على خير يارب واشوف بنوتاتي الحلوووين والله يتمم لكم وتشوفون ببياتكم بصحة وسلامة اللهم آمين
    مبروك حبيبتي دخولك الشهر السادس وعقبال التاسع ياااااااارب......ومعاها حق اختك فعلا حتنسي النوووووووووووم تماما وحتقولي ياريت اللي جرى ماكان ههههههه..........
    تعقيب كتبت بواسطة zanzoun81 عرض الرد
    الله يخليك يا اختي
    انت كلك ذوق والله

ام لمار و لمار بخير و الحمد لله ، نحن نتواصل كل فترة

والله دمعت عيني بس جبتي سيرتها ، انا بموت عليها ، لأنها انسانة رائعة و حبوبة جدا"
    زنزون امانة عليكي سلميلي عليها كتيييييييييير وقوليلها انها وحشتنا جدااااااااا........

تعقيب كتبت بواسطة الهي ادعوك عرض الرد
    ام حبيبة الله...
    الله يحفظ لج البيبيز...
    والحمد لله وصولج للاسبوع ال 37 ...
    الولادة مقررة لي ب 37 اسبوع...
    وابرة الرئه خذتها على 23 اسبوع..
    والحين قال لي الدكتور لازم اعيدها مره ثانيه...
    بس دكتورة الولادة رافضه اعيدها..؟؟؟
    ومو عارفه شنو الحل اومنو الصح...؟؟؟
    انا الحين لي 33 اسبوع و5 ايام...
    حبيبتي هي عادي في ناس كتير مابتخدهاش بس هي بتبقى عشان لو حصل ولادة مبكرة عن الاسبوع ال37 مايكونش الطبيب قلقان وتكون الرئة مكتملة........انتي صلي استخارة وربنا يقضي باللي فيه الخير..........وان شاء الله حبيبتي توصلي للاسبوع ال37وال 38 كمان....
    تعقيب كتبت بواسطة نووودى عرض الرد
    ام حبيبه وحشتينى...ربنا يعينك ويحفظلك ابى و لجين..شكرا يا حبيبتى كلامك ريحنى
    انا فعلا بشغل نفسى بالنت والقرءاه بس الواحد بيشتاق للخروج و تغيير الجو...كلامك طمنى انه الشهور الوسطى هتبقى احسن واقدر اخرج فيها باذن الله
    خلاص هانت فاضلى اسبوعين فى التالت ان شاء الله
    وربنا يكملها على خير
    كنت عايزه اسألك انتى بتنمى الامامير ازاى دلوقتى
    عشان انا محتاره فى موضوع السرير و مش عارفه اجيب واحد يكون كبير شويه ليهم سوا
    ولا ايه؟؟؟ لان عندى اوضة اطفال اصلا بسريرين
    يعنى مثلا هيحتاجو سرير الاطفال قد ايه؟؟
    نفس المشكلة قابلتني يانودي...........بصي هو على حسب حجم سرير الاطفال في سراير بتبقى صغيرة جدا فمتهيألي آخرها سنتين وفي سراير بتبقى كبيرة شوية ممكن تكفي لحد خمس سنبن..........ومادام انتي اصلا عندك السراير موجودة فاعتقد انسب حاجة الصغير عشان كده كده حتستبدليه........انا بالنسبة ليا كنت عايزة اعمل غرفة اطفال معينة شايفاها في كاتلوج وكانت غالية شوية فزوجي قالي استني شوية وانا اعملهالك وهاتي حاجة مؤقتة دلوقتي فجبت سريرين صغيرين..........[/center]

مرحباااااااا ياحوامل وهامات التوينزززززززز
    اشتقت لكم كثييييييييييييييييييييييييييير
    والفتره الي راحت النت عندي عطلان للاسف
    كيفكم وكيف بيبياتكم
    ام ابي
    كيفك وكيف ابي ولجين حبايبي
    بديتي تاكلينهم شي ولا لسا؟؟؟؟؟؟؟؟
    انا عيالي اعطيهم عصير برتقال مخفف بالماء ..واحليه بالسكر يحبونه

صبا اخبارك ايه حبيبتي.......أبي ولجين بيسلمو على خالتهم واصدقاءهم كتير.......انا بدأت أأكلهم دلوقتي بطاطس وجزر وكوسة مسلوقين وبعد مايتعودوا عليهم حبدأ أكلهم الفاكهة ان شاء الله........وكنت قبلها بفترة اديتهم عصير البرتقال بس من غير سكر..........

مواضيع مشابهه

1. تجمع حوامل التوأم تفضلوا أفيدونا واستفيدوا
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 410
    اخر موضوع: 16-07-2010, 04:05 PM
  2. تجمع حوامل التوأم تفضلوا أفيدونا واستفيدوا
    الردود: 452
    اخر موضوع: 16-06-2010, 10:10 AM
  3. تجمع حوامل التوأم تفضلوا أفيدونا واستفيدوا
    الردود: 430
    اخر موضوع: 17-01-2010, 02:18 PM
  4. تجمع حوامل التوأم تفضلوا أفيدونا واستفيدوا
    الردود: 302
    اخر موضوع: 04-10-2009, 03:23 PM
  5. تجمع حوامل التوأم تفضلوا أفيدونا واستفيدوا
    الردود: 302
    اخر موضوع: 16-09-2008, 11:48 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ