انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 36

الموضوع: رده الفعل الغريبه للبنت والسعيده للولد.....حياكم....

الردود
    682
    تعقيب كتبت بواسطة أم رسيل 2008 عرض الرد
    أنا جبت ثلاث بنات وكنت أتمنى أنا وزوجي اني أجيب ولد بس جبت البنت الرابعة راح أتزوج علي وأنا بالنفاس والحمدلله على كل حال والله يحفظ لي بناتي

حبيبتي ام اسيل انتي الوحيده الي بالموضوع تنطبق الايه الكريمه على زوجك..

الله يصلحه هو ضامن انه الي تزوجها راح تجيب الولد...؟؟

بس الله يحفظ لك بناتك ياااااارب ويخليهم لك وتفرحي بشوفتهم عروسات يارب..

الردود
    682
    تعقيب كتبت بواسطة دلوعة زمانهاااا عرض الرد
    زوجيمن اول ماحملت اول مره كان يبي بنت
    وجبت ولد بس فرح كثيييييييييييير لانه اول واحد
    وثاني مره تمنينا بنوته بس جانا ولد
    بس ماحسيت انه زعل بالعكس كان فرحان
    انشاء الله الثالثه تكون بنوته ادعولي
    ان شاء الله يارب تجيبين توئم بنات ترى البنات رووعه والله..

تعقيب كتبت بواسطة gogo_nanoo عرض الرد
    سبحان الله حبيبتى فعلا حاجه غريبه انا عندى ولد وحامل فى ولد تانى ولما جوزى عرف انه ولد مش زعل بس كان نفسه فى بنت وحماتى متضايقه جدا انه ولد وكان نفسها فى بنت ودايما تقول ان اللى مخلفتش بنت مخلفتش شوفتى بقى ماحدش عاجبه حاجه سبحان الله كله جميل وكله من عند الله فضل ونعمه
    سبحان الله. هههههههههه ناس يبكون علشان الولد وناس ماودهم

الله يسهل عليك يارب..

تعقيب كتبت بواسطة أم ريان-2000 عرض الرد
    انا كان اول واحد ولد والثاني كان زوجي يتمنى بنت واهلي واهله ليل ونهار يارب ولد البنت عار ومشاكل والله مليت من كلامهم والحمد لله ماراح يتغيروا
    البنت عار.....!!!

عيل انا عار وانتي عار وكل البنات الي معانا عار

سبحان الله الله يرزقك يارب بولد....

تعقيب كتبت بواسطة ريحانة القدس عرض الرد
    انا من اول الحمل كان نفسي في ولد وزوجي يقول كل الي يكتبوا ربنا كويس
    عشان استنيت الحمل 3 سنين
    والحمد لله لما عرفنا انو ولد زوجي طار من الفرحة وكان مش مصدق ((فاتأكدت انو كان نفسوا في ولد))
    ههههههههههه اكيد نفسوو في ولد

تعقيب كتبت بواسطة غيداااء عرض الرد
    انا زوجي اول مادري اني حامل كان يقول يارب بنت لان البنت حنونه تستقبل ابوها وتدلعه
    وانا كنت اقول يارب يجي ولد لان الولد راح يريحني لاني طالبه وبغربه ومافيني اجلس ساعه اختار وش البسها ولا اشيل همه اذا حطيته عند بيبي ستر
    والحمدلله طلع ولد وفرح وانبسط بس قال يالله بعده بكم شهر ابغى بنت هههههههه
    ههههههههههه اكيد هوو في شي بالدنيا احلى من البنات...وفعلا ترى بنتي

دايم تدلع ابوها بشكل مو طبيعي ..

تعقيب كتبت بواسطة tama77 عرض الرد
    انا اول حمل الي وجوزي طبعا بيحكيلي مش فارقة ازا ولد او بنت
    اهم شي انو ييجو بخير ويكونو كاملين وصحتهم منيحة
    بس بعرف كتير من معارفنا لما يعرف مرتو حامل ببنت يزعل ولو ولد يطير عقلو ويفرح
    بس طبعا هاد الشي حرام لانو اصلا الموضوع مش بيد الزوجة
    فعلا تاما اول مره يكون عادي بنوته ولا ولد..

وفعلا حرااااااااام... الله يسهل عليكِ يارب...

الردود
    1,718
    انا زوجي في اول حمل كان نفسه في ولد، ومن ساعة ما اتجوزنا وهو شايل فكرة البنت نهائيا من تخيلاته، ولما عملت سونار والدكتورة قالتلي بنت، اتكتم جدا وما اتكلمش ولا كلمة وقعد كدة ايام ومش طاق نفسه، بس هو دلوقتي بيموت في بنتنا دي.
    تاني حمل برضو نفس القصة ونفس السيناريو ، وهو دلوقتي مش بيتعامال معاهاة ما حسش بيها، قوي بيقول انه لسة ما اتعودش عليها، بس هو عموما حنون وان شاء الله بكرة تكبر وتجننه.
    انا بس لية تعقيب على الموضوع وهو ان مش من حقنا نعترض اصلا على حاجة زي كدة ولا نتشرط لان الموضوع دة ولا بايد الراجل ولا الست دة بايد رب العالمين 100% ، صحيح الراجل هو اللي عنده اخر، الحيوانات المنوية المختلفة، بس الدراسات الحديثة اثبتت ان برضو يه سيدات عندهم مناعة طبيبعة لجنس معين دون الاخر، كالوسط الحامضي او القاعدي للمهبل وعوامل اخرى.الخلاصة ان دة شيء مش بايدنا تماما والدليل على كدة الواحدة بتبقى سايبىة نفسها بدون موانع حمل تماما وممكن تعد الشهر دة واشهر اللي فاها تحمل لى ما تحمل وبدون سبب، طب ايه اللي خلاها تحمل الشهر دة والشهر اللي فات والل قبله لأ؟
    على فكرة انا حملت في بنتي التانية دي على اللولب ومع لقاء واحد مع زوجي خلال الشهر لظروف معينة، وكمان نزلت علي دورةفي معاداها وكنت مش متخيلة خالص اني احمل، في حالة اني في بنتي الاولى قعدت حوالي 5 شهور على ما حملت.
    هو مرة انا قريت كلمة واحدة على المنتدى وهي ان الواحد لما بيجيله هدية من حد بيعمل ايه؟ بياخدها وشكره وبيبقى مبسوط، مابال بهدية من رب العالمين؟ ولله المثل الاعلى، فالواحد المفروض يكسف على دمه وما يناقشش اصلا الموضوع دة.

الردود
    472
    اولا : الحمد لله رب العالمين ع كل عطايا ربنا و يا رب يقدرنا نربي ذرية صالحة يتباهي بها الرسول يوم الحساب
    انا بقي مشكلتي غريبة الحمد لله كنت م فريق المنتظرات لفرج الله و طبعا استحملت غلاسة و كلام ناس كتير لدرجة كنت بحب اقعد لوحدي و لا ازور حد عشان محدش يسألني اية الأخبار
    و الحمد لله اول ما ربنا اكرمنا ـ بفضله و كرمه ـ اكرمنا بتوأم بنات و حاليا انا بالشهر الثامن دعواتكم بنات لاني خايفة جدا
    المشكلة بقي ف ام زوجي و اخته مش مخلين كلمة مقلهوش استغفر الله و كأني انا السبب كده الناس بتتكلم و كده بتتكلم
    " خيركم من بكر بالأنثي"
    و الحمد لله زوجي راضي و مبسوط جدا لاننا اساسا كنا بنقول يا رب

الردود
    706
    انا في حملي الاول زوجي قال ماتفرق عندي ولما عرفت انه ولد تضايقت شوي وبعدين تاقلمت لانه نفسي ببنت وهوطبعا فرح والحين
    اناحامل وقالي ان شاء الله بنت والحمد لله طلعت بنت وفرحنا كلنا الله يسهل لي ولكل حامل

الردود
    314
    موضوع حلو كتير انا فى بنتى الاولى كنت اتنى ولد بس جات بنت وزوجى كان ما يفرق معاه قالى عادى اى شئ وفى بنتى الثانيه كنت ابغى ولد وجات بنتولما عرفت قلت مشكله المره الثالثة يجى ولد وزوجى قال لى عادى انا ما تفرق معى حتى لو كل خلفتى بنات
    بس كلام ايلى حواليكى هو ايلى يضايق خاصة انهم عندهم كلهم اولاد يا الله ما انسى ان وحده جابت الولد التانى ولما رحت ابارك لها ما ورتنى البيبى ولا قالت لى حتى شوفيه
    وكلمهم امامك انه الرجال يحبون الاولاد ومهما يقول ان البنات حلوه بس هو فى داخل نفسه يبغى الولد وما يحاولوا يراعو شعور اى احد جالس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    علشان كده ابغى الولد المره الجاية ان شاء الله . ادعولىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى ىىىى

الردود
    682
    حبيباااااااااااتي ...

شكري لكم على ردودكم الصادقه...وياربي يرزقكم بألاولاد ...

حبيبتي..نوءه..

فعلا الرجال بيموتون بالاولاد كتيييييير الرجل العاقل مابيفرق حتى لو في قلبه غير...

يارب يرزقك ويرزقني ويرزق اخواتي جميعا بالاولاد..

الردود
    4,431
    انا الحمدلله زوجي هو يبغى بنت وجتلنا بنوتة قمر .. وحملي هذا بعد وده ببنت .. بس ام زوجي تبغى ولد تقول انا ما احب البنات !!

الردود
    682
    تعقيب كتبت بواسطة mano83 عرض الرد
    انا الحمدلله زوجي هو يبغى بنت وجتلنا بنوتة قمر .. وحملي هذا بعد وده ببنت .. بس ام زوجي تبغى ولد تقول انا ما احب البنات !!

ماتحب البنات..؟؟؟

اني ماحب الي يقولون جديه والله حرام البنات نعمه من عند رب العباد

اللهم لا اعتراض...

الردود
    473
    حبيبتي مزبوط حكيك اكتر الرجال بحبوا اول مولود يكون اول مولود ولد، انا بالنسبة لالي أجلنا الحمل 3 سنوات و لما ربنا انعم علينا كنت انا حابة ولد و لما شفنا بالسونار طلعت بنت ادايقت انا لانه كنت حابة اول مولود يكون ولد يمكن لانه قعدنا 3 سنوات بدون اولاد و بتعرفي المجتمع العربي بهتم انه المولد يكون ولد حتى الامهات ازا اول بطن بنت وتاني بطن بنت اكيد رح يكون نفسها بولد والعكس صحيح
    بس المهم زوجي قال الحمد الله كله نعمه من ربنا بس حكالي انا كنت حابب ولد و قلتله وانا كمان بس لما رحنا تاني مرة لموعد الدكتورة و شفنا البنت و بدينا نحكي عنها و نحضر ملابسها كتير كتير اتشجعنا للبنت انا بالنسبة لالي كتير مبسوطة انها بنت وزوجي صار يقولي انه صار حابب بنت اكتر وكتير صار متشوق الها اكتر سبحان الله لما يصير الموضوع بخصك بتتغير المشاعر يعني على قد ما كنت حابة يكون ولد على قد ما انا مبسوطة هلأ انها بنت و انا بحب احكي لكل الحوامل حبوا الجنين الي في بطنكم لما تعرفوا جنسه وشوفوا كيف بتصير المشاعر قوية مهما كان جنسه
    اسفة على الاطالة بس حبيت اقلكم تجربتي الشخصية بالموضوع

مواضيع مشابهه

1. الردود: 4
    اخر موضوع: 18-02-2010, 11:46 AM
  2. يلا نلعب سوا لعبه الفعل ورد الفعل
    بواسطة super meme في ركن الألعاب والترفيه
    الردود: 43
    اخر موضوع: 03-12-2009, 03:33 AM
  3. ✿*وصفة متميزة*✿ الغريبه اللي تذوب في الفم رهيييبه ### حياكم الله ###
    بواسطة جنان 92 في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 23
    اخر موضوع: 13-02-2009, 07:15 PM
  4. ماذا كانت ردة الفعل
    بواسطة - asma - في الملتقى الحواري
    الردود: 4
    اخر موضوع: 11-07-2005, 05:38 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ