انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 3 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 28

الموضوع: سبب غيابي مرضي بالملاريا ..عايزه رايكم حبيباتي فساعدوني وطمنوني

الردود
    1,648

سبب غيابي مرضي بالملاريا ..عايزه رايكم حبيباتي فساعدوني وطمنوني

حبيباتي واخواتي وحشتوني واشتقتلكم كتير جداااااااااااااااا

كيفكم كلكم واحده واحده .. ياريت تكونو بالف خير زي مابتمنالكم كل يوم

اسفه اذا فترة غيابي طالت عنكم ...وللاسف السبب غصب عني

كنت مريضه بالملاريا ... اظن كلكم تعرفو مرض الملاريا واللي ماتعرفه فهو مرض بتنقله حشرة البعوض ( مع ان ماقرصتني بعوضه نهائي بس ربنا اراد ) .. والملاريا بتسبب حمي وصداع وقئ ودوشه وحاجات كتير كدا ..المهم اني لازمت السرير اسبوعين كاملين وانا ما واعيه اللي حوالي واخدت تمانيه 8 حقن زيتيه وهذه الحقن هي اخف العلاجات لمرض الملاريا خاصه لاني حامل

بس صدقوني يابنات والله خايفه ..انا الحمد لله شفيت وبقيت كويسه بس لسه ارهاق المرض وتعب الحمل متمكن مني بس عايزاكم تطمنوني هل الادويه مثل علاج الملاريا بتاثر علي طفلي

اهلي والدكتور قالولي ان بعد الشهر السابع مافي خوف علي الجنين بس ماطمني كلامهم وقلت مافي حد حيطمني اكتر من حبيباتي اللي في المنتدي واليوم اول يوم انزل فيه الشغل فجريت جري علشان تطمنوني يا اهل الخبره .. هل الادويه اللي اخدتها حتاثر علي طفلي ..؟؟

الردود
    4,848
    يااااااااااا قلبيييييييييييييييييييييييي سلاااااااااااااامتك والله ما تشوفي شر ، من جد زمان عنك ، وللأسف شكله ماحد عنده وسيلة اتصال معك ولا كان طمنونا
    ألف سلااااااااااااامة عليكي والله فجعتيني عليكي ، انا والله ما أدري عن شي بس باذن الله تعالى مافيكي إلا العافية وفعلا الجنين بيكون اكتمل ان شاء الله لا تخافي ربي الحامي ، ومدام الدكتور طمنك لا تخافي يالغالية.

الحمدلله هانت يا قلبي صرتي في الجزء الأخير من الحمل تقريبا ، ربي يهونها عليكي وتجيبي أحلى شهوووووووووودة بالدنيا بس أهم شي اتغذي كويس وعوضي التعب إلي كنتي فيه بالراحة التامة وياريت تاخذي اجازة من شغلك.

اتغذي مررررررررررررررررة كويس علشان البيبي يتغذى يا حبيبتي ، والف سلامة عليكي يا الغالية

الردود
    1,184
    الف سلامة عليكى حبيبتى وان شاء اللة ربنا يقومك بالسلامة ويكون طفلك معافى من كل شر
    حـــوريا

الردود
    1,648
    كيفك ام عصام .. والله اشتقتلك .. الله يسلمك يا غاليه ويارب ماتشوفي وحش

كل ما اتذكر اني اخدت 8 حقن قلبي يوقف والدموع تجري من عيني غصب عني خوفا علي بنتي .. خاصه ان اكلي ضعيف ودمي كمان ضعيف فبقعد ادعي ربي ليلنهار يحمي طفلتي ويحفظها .. انا مو مشكله بس المهم بنتي ..
    بحاول اني اتغذي اليومين دي علشان اعوضها ..بس نفسي اعرف هل هي كمان بتمرض معي بنفس المرض ..؟

وبالنسبه للشغل

للاسف يا ام عصام المدير في شغلي صعب جدا .. دا حتي اجازة ولاده ماراضي يديني ليها وبقولي جيبي واحده تمسك مكانك لغاية ماتولدي وترجعي يعني كمان افتش علي بنت تمسك مكاني ويبقي همي همين .. ومن غير بدل اجازه او حتي مكافاءه يعني اخر ظلم منه لله

الردود
    1,648
    الله يسلمك ياحوريه .. تشكري حبيبتي علي دعوتك الجميله .. ربنا يسمع منك يارب

الردود
    4,848
    حبيبتي انتي ما عليكي فيه يالغالية ، ربك إلي بيرزق ، والبنت سبحان الله تجي ورزقها معها باذن الله تعالى بس انتي من الحين حاولي تدوري وحدة تجي بدالك لين ما ترجعي بالسلامة ان شاء الله علشان لا تضغطي على نفسك في آخر شهر وتتورطي فمن ألحين حاولي تدوري وحدة تمسك بدالك لمن تطلعي اجازة الأمومة باذن الله.

بنتك في حفظ الله يالغالية وان شاء الله مافيها إلا العافية ياااااااااااااارب ، بس انتي استودعيها عند الله سبحانه وتعالى يالغالية ولا تبكي ولا شي لأنك ترى رح تزعليها بزعلك ورح تزعل هي كمان ، نفسية الأم تأثر على البيبي ، ولا تزعليلي شهووووووووووودي لوسمحتي ، حاولي تاكلي خضاااااااااااار كثثثثثثييييير وانتي بالشغل يعني اتسلي فيها طول ما انتي جالسة واشربي موية يالغالية وشيلي الأفكار من بالك ترى انا كنت زيك لين الولاااااادة بس والله تعبت من كثر التفكير وكنت دايما احط يدي على بطني واقول اللهم اني استودعتك ما وضعته في رحمي ، سبحانك يامن لا تضيع ودائعك يارب العالمين ، 3 مرات وبعدها على طول اتطمن يالغالية

الردود
    1,648
    ربي يعطيك العافيه يا ام عصام ..شوي طمنتيني ..وفعلا انا كل تكالي عي الله وحده هو الوحيد اللي بيحمي بنتي من كل شر .. بس برضو احيانا العقل بيودي ويجيب والخوف كمان ( سبحان الله يادوب ابتديت افهم شنو يعني احساس امومه ) ..

وبالنسبه للرزق .. انا سايباها علي ربنا وزي ماقلتي كل طفل بيجي برزقه والحمد لله ان ظروف زوجي كويسه ( ربنا يفتحله ابواب الرزق اكتر يارب ) .. بس انا اللي غايظني ان دا مابيحصل الا معي فالطبيعي ي اي شركه تانيه اني اخد اجازة وضوع ومرتبي يكون مستمر ومش مجبره اجيب واحده تسد مكاني .. فعلشان كدا انا بفكر اسيب الشغل نهائيا واعمل مقلب في المدير ولا اجيب بنت لانو مابقدر اي ظرف واني اشتغلت لفتره طويله في الشركه وكمان تعامله مع الجميع زي الزفت ..

الردود
    3,044
    الف سلامة عليكى حبيبتى و ربنا يرزقك بمولود معافى ان شاء الله

الردود
    4,848
    خخخخخخخخخخخخخخخ يا قلبي عليكي ، انا والله لمن رحت اجازة الأمومة ما أعطوني ولا ريال لين رجعت ، في شركات تعطي وشركات لأ ، وانا ما اعطوني لأني لسة ما كنت مكلمة السنة ( عقاب إني حملت قبل السنة خخخخخخخخخخخخ) ، ما عليكي فيه يالغالية ، أهم شي راحتك وبس

مع بنتى اخيرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    الردود
    5,248
    الف سلامة عليكى يا ام شهد يارب ما تشوفى شر لا انتى ولا بنتك
    ومتققيش النونو انشااااااااااااءالله هتطلع سليمة وزى القمر بس انتى اتغذى شووووووووووية
    وسيبك من قصة الشغل و الاجازة
    اهم شئ انتى تقومى بالسلاااااااااااامة وترتاااااااااااااحى وهما يعملو اللى يعملوه

مواضيع مشابهه

1. الردود: 4
    اخر موضوع: 04-09-2009, 02:23 AM
  2. تعالو عايزه رايكم فى اعمالى
    بواسطة ola yousef في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 47
    اخر موضوع: 24-04-2009, 03:24 AM
  3. حبيباتى تعالواباركووولى وطمنونى
    بواسطة sefo2 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 30
    اخر موضوع: 24-08-2008, 08:08 PM
  4. عايزه رايكم في حلوياتي بالصورررررررررررررررررررررررر
    بواسطة om zezo في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 44
    اخر موضوع: 15-04-2008, 04:27 PM
  5. ساعدونى عايزه رايكم
    بواسطة nhnh في الأطباق الرئيسة
    الردود: 2
    اخر موضوع: 14-10-2006, 11:14 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ