انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.


للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 13

اي واحدة اجهضت قبل 3 شهور و الدكتورة قالت لها بدون سبب او كيس الجنين فاضى

(الحمل والولادة و الرضاعة - منتديات لكِ النسائية - الأرشيف)
...
  1. #1
    نورهان_وائل غير متواجد عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Feb 2007
    الموقع
    egypt, cairo
    الردود
    176
    الجنس
    أنثى

    اي واحدة اجهضت قبل 3 شهور و الدكتورة قالت لها بدون سبب او كيس الجنين فاضى

    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

    انا هحكيلكم قصتي لعل واحدة تكون حالتها مثلي و تستفيد

    انا متزوجة من سنة و 4 شهور و حملت الحمد لله بعد 3 شهور من جوازي و كانت كل حاجة تمام في تحاليلي الاولية للحمل اللي كل الناس بتعملها دي
    و بعدين فى نص الشهر التاني الدكتورة قالتلي ان السونار مبين ان مفيش نبض للجنين و ان نمو الحمل توقف بس و البيبي نزل

    المهم سألنا ايه السبب و قالتلنا الكلمة المشهورة اللي سمعتها من ناس كتير حالتهم مثلي " دي حاجة طبيعية بتحصل ل20% من البنات في الحمل الاول و مفيش حاجة و ان شاء الله تحملي على طول الشهر الجاي " و لا قالتلنا نعمل اي تحاليل ولا يحزنون و سألنا اكتر من واحدة قالت نفس الكلام قلنا خلاص ان شاء الله ربنا يعوض علينا

    دلوقتي بقالي سنة ولسة محملتش و ربنا قدر اني اعمل تحاليل للهرمونات و لقيت ان نسبة هرمون البروجيستيرون قليلة جداااااااااااااااااااا وممكن يكون هوا دا سبب السقط اللي فات وان شاء الله من اول الشهر دا هاخد علاج كدة ادعولييييييييي ان شاء الله ربنا يرزقنا الحمل قريبا

    انا بحكيلكو الكلام دا عشان لو واحدة حالتها مثلي و الدكتورة قالت لها نفس الكلام بالذات في مصر في القاهرة دكاترة المنيل تروح فورااااااااا تحلل بروجيستيرون اليوم21 من بداية الدورة و تطمن لأن هو المسؤل عن تثبيت الحمل في ال3 شهور الاولى من الحمل

    و انا رأي كمان ان أي واحدة في بداية الحمل تحللو مع بقيت التحاليل عشان الوقاية خير من العلاج مش لازم تستنى لما ينزل عليها دم و لا تسقط

    معلش طولت عليكو اووووووووووي بس لتعم الفائدة

    يلا سلامو عليكم

  2. #2
    randoda2002's صورة
    randoda2002 غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الموقع
    فلسطينية نعيش في الاردن
    الردود
    3,806
    الجنس
    أنثى
    يسلموو
    الله يعوضك عن قريب

  3. #3
    نورهان_وائل غير متواجد عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Feb 2007
    الموقع
    egypt, cairo
    الردود
    176
    الجنس
    أنثى
    شكرا على مرورك randoda

  4. #4
    تاريخ التسجيل
    Nov 2008
    الموقع
    ليبيا
    الردود
    45
    الجنس
    أنثى
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صبايا كل العام وانتم بخير الله يفرج كرب ويستر على كل من تدعيلي انا فاطمة وعبدالله ان يجمع الله بيني وبينه عاجل غير أجل ارجوكم لا تنسوني من الدعاء لأن والله محتاجين الدعاء ومن تدخل هنا وهي حامل تدعيلي امانة لأن بيقولو دعاء الحامل مستجاب وخاصة في وقت الولادة يعني بعد بتخرج الجنين وربي يقومكن بالسلامة يارب أختكم في الله فاطمة....شكرا

  5. #5
    نورهان_وائل غير متواجد عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Feb 2007
    الموقع
    egypt, cairo
    الردود
    176
    الجنس
    أنثى
    ان شاء الله يارب يجمع بينكم عاجلا غير اجل امين يارب العالمين

  6. #6
    *YSmsma*'s صورة
    *YSmsma* غير متواجد ذوقي راقي
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الموقع
    عايشه فى البيت مع راجل كبير وراجل صغنن .♥.♥.♥روشونى (ومصر هى مامتى)
    الردود
    7,559
    الجنس
    امرأة
    الله يعوض عليكى

    وشكرا لتنبيهك للكل

  7. #7
    نوءة's صورة
    نوءة غير متواجد عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Apr 2004
    الموقع
    اطهر البقاع
    الردود
    314
    الجنس
    أنثى
    السلام عليكم
    اختى نورهان عوض الله عليكى
    انا حكايتى مثل حكايتك بالضبط بس انا زياده عنك انى حصل معى نزيف شديد اثناء الاجهاض وكنت هدخل فى غيبوبه والحمد لله ربنا ستر ولحقونى فى المستشفى
    وفعلا انا جلست لمده سنه ونصف بدون حمل وكل لما اروح ل دكتوراه تقولى استنى شويه وبعدين نشوف و نحلل وفعلا التبويض عندى ضعيف والبويضات كانت صغيره
    بس احب ابشرك انى اخدت الكلوميد والحمد لله حملت على طول وجبت بنوته زى القمر بس من ساعه لما خلفت ما حملت تانى وشكلى هعمل تحليللات من جديد علشان اشوف سبب تأخير الحمل مره تانيه وربنا كريم

  8. #8
    نورهان_وائل غير متواجد عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Feb 2007
    الموقع
    egypt, cairo
    الردود
    176
    الجنس
    أنثى
    نوءة جزاكي الله خيرا ربنا يبشرك بالخير و ان شاء الله ربنا يرزقني بنوتة جميلة زي بنتك
    و لازم تروحي تطمني على نفسك و ربنا يكرمنا جميعا ان شاء الله

  9. #9
    نورهان_وائل غير متواجد عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Feb 2007
    الموقع
    egypt, cairo
    الردود
    176
    الجنس
    أنثى
    نوءة جزاكي الله خيرا ربنا يبشرك بالخير و ان شاء الله ربنا يرزقني بنوتة جميلة زي بنتك
    و لازم تروحي تطمني على نفسك و ربنا يكرمنا جميعا ان شاء الله

  10. #10
    salam canada's صورة
    salam canada غير متواجد عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الموقع
    montreal
    الردود
    401
    الجنس
    أنثى
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اختي نورهان والله حكايتك زي ما حدث لي قبل شهر لكن انا ما نزل وحدو عملت عملية الغسيل وامس كان عندي موعد نع الدكتورة بعد العملية بشهر ولكن اخذت مني عينات من الدم بس ما بعرف ليش لكن انا عندي الغدة الدرقية يمكن هي الي حتسوي عليها التحاليل وهي لم تخبرني قط على هرمون الي قلتي عليه وما اعرف شو اعمل بعد الي قلتيه انتي تعرفي انىهنا الـطبيب هو الي يقرر شو تعملي فهمتيني واتمنى انك تفيديني شو اعمل

مواضيع مشابهه

  1. الدكتورة قالت ولد بس موووووووووووووواكيد مين صارلها كذا ايش جبتى
    بواسطة باسكن روبنز2 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 15-01-2009, 04:14 PM
  2. تعالوا شوفوا الدكتورة أيش قالت
    بواسطة COLA في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 26
    اخر موضوع: 06-01-2009, 09:34 AM
  3. مين اشطر في تحديد جنس الجنين اخصائية الاشعة ام الدكتورة
    بواسطة رمانة الخليج في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 9
    اخر موضوع: 11-08-2008, 10:28 PM
  4. في اى شهر من شهور الحمل يمكن معرفة جنس الجنين
    بواسطة ام طلحة الخير في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 17
    اخر موضوع: 25-05-2008, 09:16 PM
  5. خواتي من الي قالت لها الدكتورة
    بواسطة bsmah في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 15
    اخر موضوع: 06-09-2006, 02:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ | جمالكِ | طفلكِ | تحميل صور | تكرات | المجموعة البريدية | لكِ أطباق لاتقاوم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96