انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 11 من 40 الأولىالأولى ... 78910111213141521 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 101 الى 110 من 398

الموضوع: احلى تجمع لاحلى امهات لاحلى توينزات وتربلز يااااااااااااب اهديهم

الردود
    1,922
    وانا كمان بعد ما قريت اخباركم جاي اشكي همي خخخخخخخخخخ
    السفر السفر السفر آآآآآآآآآآآآآآآآآآه تعبت من التفكير كثيررررررررررررررررر
    و انا كل يوم صرت اودي البنات عند الست كم ساعة يوم بروح ع البيت بنظف و بطبخ و اليوم الثاني بطبخ و بطلع اشتري حاجات السفر الي ما بتخلص
    طبعا صرت بطبخ كل يوم و جبة ضعف حاجتنا لاني بفرز لزوجي طبخ علشان ما يضطر دايما ياكل من بره الا ما ندر
    و الي زاد الطين بله انه سفري قرب فاتصلت علي صاحبتي بتقلي شو رأيك تصيري تجيبي البنات يوم عندي و انا اجيب يوم ابني عندك و تطلعي تخلصي شغل و توفري اجار البيبي ستنج و منها بستفيد هههههه و تضحك يعني انا الي قرب سفري هيك تطلب مني و هي بعدي مسافرة ب3 اسابيع و غير هيك بتقلي انت اثنين و انا واحد مش عارفة انا الناس كيف بتفكر او حتى كيف بطلع منها الحكي

رسالة يارب دايما الاولاد يريحوكي و تضلوا مبسوطين و هي سبحان الله ايام نكد و ايام انبساط بس احنا نطول بالنا و نستحمل و يعطينا الله الصبر و زي ما حكت ام حبيبة ما النا غير الاستفغار

نودي شفاك الله و عفاك و طولي بالك و الله باذن الله بعد السنة و النصف بخف تعبهم كثير و الله ما يضيعلك تعب و طمنينا عنك و انتبهي لحالك اكثر
    و صفار البيض انا بناتي كانوا هيك بس صرت اخلطه الهن مع زبادي صاروا بحبوه بس مع الوقت يعني شوي شوي

صبا شكرا يا ستي ع المديح بس مش مقتنعة حبيتي انزل صوري سوررررررررررررررري
    و خلص اعرفتي شكلي خخخخخخخخ

قلوب انت القمر يتا حلوة و ان شاء الله اولادك بتعلموا ع الحمام بس دايما بسمع انه الاولاد اصعب من البنات لانه البنات بطبعهن بحبن النظافة خخخخخخخخخ

ام العبدين ان شاء الله بتتعوض و يرجعوا اصحابكم يودوا اولادهم ههههه بس انت حاولي تغني معهم و تعلميهم اغاني حتى لو عملوا حركات و بس مش مشكلة و الحكي تعرفي امي بتقلي بنت ابن خالي اصغر من بناتي و لما امي بتزوهم بتصير تسأل امي و تقلها كيفك خالتو انت منيحة و ان شاء الله مبسوطة خخخخخخخخ امي بتقلي رح تاكليها اكل ههه

الردود
    1,922
    تعقيب كتبت بواسطة ام حبيبة الله عرض الرد
    اكل اليوم

الافطار
    طعمية+طماطم

الغداء
    أرز+سمك+سلطة خضراء+بابا غنوج

العشاء
    ارز معمر+زبادي

بين الوجبات
    كيك-حليب-كنتلوب-كريم كراميل(جاهز للاسف)-تفاحة-عصير منجة بيتي
    صحة وهنا

الردود
    1,922
    تعقيب كتبت بواسطة body w kokty عرض الرد
    ام العبدين انا مش عارفة اوصل الص لصحبتى عموما هحاول وانا فعلا قلتله كده انا مستحيل افضل معاهم لوحدى تانى حررررررررررررررمت
    انا بقى بالنسبة للاكل مش بكتب لان لا فى فطار ولا عشا ما انا بعمل اكل كل يوم ويترمى زبادى انتهى خلاص بيض شرحه جبنه مثلثات مفيش عملت بيتزل بالجبنة وعجنتها بالزبادى اترمت كورن فليكس بيتفوه لبن مش بيشربوه سيريلاك مش عايزين طيب قولولى اعمل ايه
    يادوب الغداللى ممكن ياكلو معايا فيه وبالعافية
    لما انا خلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ص
    انا نور كانت هيك و وصلت للسنة و كنت لسه بطعميها اكل البيبي المهروس ناعم جددددددددددددا و ما بتكمل علبة صغيرة و لما سألت الدكتورة حكت الي شي جربته انه حددي عدد رضعات الحليب و انا بس مرتين بعطيها و دايما تكون بعد وجبة و اول ما يحوا افطرها اذا اكلت اكلت ما اكلت مع السلامة مش مباشرة اروح اجيب شي ثاني و اطعميها لألألألألألألألألألأ استنى ساعة او 45 دقيقة و اعرض عليها فواكه او لبن زبادي بفواكه او جبنة يعني السناك ممنوع الا بره البيت خاصة الشيبس و امثاله و حكتلي ما تكوني مثل مطعم يعني تضلك بس تعرضي اكل لانه لما تاكل ما بتاكل وجبة مشبعة لانه عارفة انك رح تعرضي الاكل مرة ثانية بعد شوي و اول يوم انا صرت كل شي بتاكله اكتبه ع ورقة لقيت انه مزبوط حكي الدكتورة انه لقمة من هون و لقمة ثانية من هناك بتكون شبعانة

و حطي في بالك الاولاد لعمر السنتين بتضلهم متقلبين بالاكل يعني الاسبوع الماضييوم الاحد نور صحيت من النوم و بتقلي امي ننا و كل ما تاكل شي تقلي يمممممممممي خخخ استغربنا انا و زوجي منها لانه مش عادتها بس اذا وزن اولادك بزيد كويس فهاي شغلة كويسة

كمان نور دايما معها امساك فلانها ما بتخرج العفو منك كثير بتضل معدتها مليانة و حاسة بالشبع

ان شاء الله اكون افدتك و اي شي بتذكره بكتبلك اياه

الردود
    1,922
    تعقيب كتبت بواسطة body w kokty عرض الرد
    سارة الف سلامة عليى الاولاد ربنا يشفيهم
    معلش يابنات مش مركزة خالص انى ارد على حاجة فلو حد سالنى او وجه كلام لى يعذرنى لو مش رديت
    انا فى البيت حاولت على اد ما اقدر انى امسك اعصابى مع البهوات خصوصا كنزى اللى بتوصلنى للشرطة الحمرا فى دقيقة واحدة امبارح خبطت فى البا ب وعلى رجلى طلعت كل العصبية اللى فيا بس كانت النتيجة ظهرى ورقبتى وجعونى على الاخر
    بعدها
    اما بقى النهاردة كنت برة وقاعدة فى مول وعصبتنى عصبية فظييييييييييييعة
    عايزة تنزل تمشى واخوها معايا وانا لوحدى لان باباهم كان بيجيب حاجة
    وراح واقف الاستاذ كمان فى العربية وهى بتصوت وتصرخ على اخر ما عنده وبتقع من ايدى وانا مش عارفة اسيطر عليها خالص وشادها من هدومها والاستاذ واقف هيقع وانا عمالة اصوت والناس بتتفرج عليا وبتصل بباهم ومش عارفة اتكلم ولا عارفة امسك الموبيل وكنت حديث المول حاجة بجد تخلينى اعيط
    هههههههههههههههه

ما تزعلي اليوم انا وصاحبتي بنحكي نفسنا نعرف كيف اولاد الامريكان بضلهم بالعرباي بدون حتى صوت بس عيونهم بتتحرك خخخخو احنا بنكون بنهدي باولادنا صراخ و عياط و سناك و مش عاجبهم

الردود
    1,995
    امهات صحيح عايزه اسألكم ورونى شكل كبايات اللالى بالشفاط اللى ما بتنزل غير بالشفط اللى بتحكو عنها لانه اللى عندى الشاليمو واسع وبتنزل عادى و اولادى تخصص دلق لبن وعصير من الكبايات العاديه ومن الشفاط ومن الببرونه حتى فيمكن دى تحل المشكله

الردود
    1,164
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كيف الحال لاجمل واروع امهات وتوينزات

اشتقت الكم كثير لكن حتى اليوم الجهاز تعبان وما اخدنا للعياده
    حبيت ادخل من اللابتوب واطمن عليكم
    واطمنكم عن نفسي واولادي
    يارب كلكم تكونو بخير
    وعن نفسي تمام والحمد لله
    دعواتكم للجهاز علشان اعرف ادخل واتكلم معاكم اكثر
    سلاااام لانه التوام نكد الهم اسبوعين
    ةعياط هستيري
    الله يهديهم

الردود
    2,075
    حبيباتى

انا بقا ما احب الاندومى
    وحتى مكعبات المرق
    ما اطبخ بيها ولا احبها

كل طبيعى

اوشى الصبر طيب انا كمان بيفقدونى اعصابي

بنات كنزى لسا ما مشت عادى
    بتحاول توقف دقايق تاخد توازنها وتسقط وبتخاف

اعتقد فاضل ليها شهرين كدا

طمنونى الله يطمنكم

اوشى ولادك اتمشوا ولا لسا
    دقدوقه وانتى اتمشوا ولا ايه
    طمنونى

والف شطر ليكم طلكم على دعواتكم

الردود
    2,075
    نسيت اقلكم
    البنات بيقلدونى
    وكمان بداوا يعرفوا ان المود كنترول لو علاقه بالتلفاز
    الصبح لما يصحوا يمسكوه ويقعدوا يوجهوه امام تلفاز وبيبركوا على الزراير
    ويبصوا فى التلفاز ويشاورولى
    يعنى افتحيه

الردود
    76
    هودو عاملة ايه وحشتينا اخبار البنات
    انا كنزى مشيت ماشالله بس انت ماتقلقيش خالص
    ماتقلقيش وماتنسيش ان ولادك خدج يعنى بتحسبيلهم وتنقصى شهرين من عمرهم كان الدكتور قايل كده وكل طفل مش زى التانى الصراحة انا مش شاغلى بالى بالموضوع ده معاهم ولا بحاول اقارن بينهم يعنى بودى لسه وبقول براحته مع انه بيحاول يقلدها ويقع
    بس مش انت كنتى قايلة ان ايناس مشيت ؟

الردود
    831
    معلش ياجماعه عشان أنا عند ماما فبنزل كتير بجيبلهم هدوم صيفي لانهم معندهمش فبستغل وجودى عندها وساعات بنزل مع واحد وأسيب التانى وساعات بنزل لوحدى وهما نايمين ملحقتش أقرا كل حاجه
    هدى انا ولادى ياحبيبتى لسه بدرى عليهم كرمه بس بتقف وتمشى وهيا سانده على الكنب والكراسى لكن علي محلك سر يدوب بيحبى ويقف على ركبه وانا الى بوقفه وبمشيه بس صراحه برضه انا مش قلقانه لان كمان على ماشاء الله بيطلع ضروس دلوقتى فاكيد مش هيتقدم دلوقتى لما يخلص وما ادراكى ما الضروس بجد زنها وقرفها انيل من السنان مية مره لكن كرمه لسه كام سنه ووقفت على كده فعشان كده بتتقدم

رشا معلش يابنتى اصبرى على حكاية الاكل ديه وزى ماقالتلك حسنا بلاش الرمرمه وبلاش برضه ترضعيهم كتير يعنى من الآخر جوعيهم عشان حتى ياكلو نص الطبق,وممكن تخلطيه يمكن مش عاجبهم الاكل الصحيح عشان كده بيتفوها

هند انا برضه مش عارفه ايه الشاليموه الى مش بتنزل ديه ياريت حد يقلنا,والف سلامه عليكي ايه حكاية رجليلكى ومفاصلك ديه مفهمتش يعنى ايه كل بوسيتيف؟

قلوب,صبا,حسنا,أم حبيبه,ام ماجد,عليا,لولا كل الامهات مش هعرف أرد دلوقتى لانى نازله كتب كتاب ابن خالتى ربنا معانا فى الجو الحر الى احنا نازلين فيه ده

مواضيع مشابهه

1. الردود: 396
    اخر موضوع: 16-10-2011, 08:17 AM
  2. الردود: 409
    اخر موضوع: 03-08-2011, 01:16 PM
  3. الردود: 422
    اخر موضوع: 24-06-2011, 04:26 AM
  4. احلى تجمع لاحلى امهات توائم
    بواسطة لوليتا 85 في ركن الألعاب والترفيه
    الردود: 392
    اخر موضوع: 02-02-2011, 09:26 PM
  5. الردود: 215
    اخر موضوع: 30-09-2009, 11:58 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ