انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.


للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 3 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 25

هذى قصتى اسالكم المشورة و الاهم اسالكم الدعاء

(ملتقى الإخــاء والترحيب - منتديات لكِ النسائية - الأرشيف)
...
  1. #1
    om_maram's صورة
    om_maram غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    الموقع
    مصرية .... مغتربة فى بلادها
    الردود
    1,471
    الجنس
    امرأة

    هذى قصتى اسالكم المشورة و الاهم اسالكم الدعاء

    اخواتى الحبيبات انا فى ازمة لا يعلم بها الا الله و لانى اثق بكم قلت لابد ان احكى و اسال المشورة

    منذ وفاه والدى رحمه الله قرباة خمس سنوات و انا و زوجى فى خلافات بسبب زوج اختى

    الفاظ لا تتخيلوها و قلة ادب لا تتصورها طبعا ليس من غير السبب و لكن السبب ان هذا الرجل و

    زوجتة ناس مرضية نفسيا عايزة نفسها احسن و اغنى و فوق كل دا عايزة الناس تمجدهم

    ايوا يا بيه حاضر يا باشا احنا تحت امركم الكلام دا و الادهى انه و دا مش كلامى دا كلامى

    اخوه وواحد تانى قريب لينا انه بتاع ستات و كمان انه انسان متكبر لدرجة ان اخوه قاله

    انت خليت ابنك يطلع متكبر زيك و طبعا مفيش داعى افكركم ( لا يدخل الجنة اللى فى قلبه

    مقدار ذرة من كبر ) دى كلها مقدمة كان لابد منها حتى اصل الى رد سليم منكم

    باختصار اختى دى رافعة عليا قضية تزوير انا زورت عشان استولى على الشقة

    مع العلم انى انا نفسى اتنصب عليا ورغم كده اشتريت نصيب 2 من اخواتى

    و قلت انا اتصرف مع الراجل النصاب لكن اخواتى ملهمش دعوة بالقضية دى

    حقهم يروح ليهم فانا كده معايا نصيبى انا و اخواتى يعنى 3 انصبة و كنت بحاول

    اشترى من التالتة فطمعت و طلبت منى ضعف المبلغ و حصل مشكلات بينى و بينها

    فبلغت اختى التانية الحقى اختك استولت على الشقة فراحت رافعة قضية انى زورت

    عشان استولى على نصيبها بالله عليكم فى حد يزور عشان نصيبين دا حتى المثل

    بيقول ان سرقت اسرق جمل ) المهم الناس نصحونى اتصل بيها و احاول انهى الموضوع

    وديا و انتوا اخوات و الكلام دا فاتصلت بيها طلبت منى 70 الف جنية مع العلم ان حقها اصلا

    6 الاف جنيه و بعد ما القضية راحت المحكمة برضه الناس قالولى اتصلوا بيها و حاولو تنهوا

    الموضوع فقلت لماما اتصلى بيها شوفى طلابتها ايه ماما ردت عليا و الله يا جماعة بنفس اللفظ

    ( هيا مش عندها فيلا و عربيات وبيقلوا انهم اغنياء خلاص خليها تشفنا بمبلغ بقى و بعدين خليها

    هيا اللى تحكلمى و انا اتفاهم معاها ) طبعا الغل و الحقد اللى فى قلبهم بان من اول المكالمة هيا

    مشكلتها كلها مش عايزة بيت مستقر الا هيا مش عايزة حسن كويس الا هيا و مشكلة جوزها

    هيموت و يقطلقنى عشان يلمنا احنا الخمسة حواليه و هوا يبقى ديك البرابر و الله لا مش كلامى انا

    دا كلام ابن عم بابا اللى هوا عارفه اكتر منى



    بعد كل اللى قلته تنصحونى اكلمها و لا لا مع العلم انا معرفش نيتها ايه ممكن اتصل بيها تقولى

    كلمتين يسموا البدن و فى الاخر انا مش هتنازل او تطلب مبلغ خيالى او او او او


    و كمان فى نقطة تانية تنازلها هيحسن موقفى فى القضية فقط و ليس يلغيها يعنى

    برضه فى احتمال انتى اتسجن بس بدل سنتين مثلا ممكن يبقوا سنة و كمان القاضى

    ممكن يكون عنده رأفة بحالى انا و اولادى و يدينى حكم مع ايقاف تنفيذ



    ادى مشكلتى اللى اختنا سحر جزاها الله عنى خيرا كانت تطلب الدعاء لى بسببها

    و انا للان لا اعرف لى حل غير الدعاء و اطلب منكم الدعاء

    فحالى كله بين يد خالقى ثم القاضى و الله يعلم كل العلم انى بريئة

    انتظر تعليقكم و آرائكم اللتى اثق بها

    و ارجووووووووووووكم لا تتخلوا عنى بالدعاء

  2. #2
    سحر66's صورة
    سحر66 غير متواجد مجموعة العطاء بالنافذة الإجتماعية
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الموقع
    مصر - القاهرة
    الردود
    4,637
    الجنس
    امرأة
    حبيبتى ام مرام
    سينصرك الله ان شاء الله
    قلوبنا معك و دعواتنا لك بالخلاص من هذه المحنه

  3. #3
    . تيوليب***'s صورة
    . تيوليب*** غير متواجد مشرفة النافذة الاجتماعية-نجمة الأطباق الرمضانية
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    الموقع
    كندا
    الردود
    17,916
    الجنس
    امرأة
    التدوينات
    4
    التكريم
    • (القاب)
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • مبدعة صيف1429 هـ
      • متألقة الحرف
    (أوسمة)
    الله ينصرك يارب ويثبت اقدامك
    والله يهديها
    بس انصحك انك تحاولي برضو معاها ويجوز تسحب القضيه بالكامل ان شاء الله
    ومش حننساكي من الدعاء وربنا يقدرنا






  4. #4
    _سمآت_'s صورة
    _سمآت_ غير متواجد متألقة صيف 1432هـ- باحثة متميزة في الصوتيات-مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    وهج الصوتيات
    تاريخ التسجيل
    Apr 2007
    الموقع
    ...هــ،،ــنـــ،،،ــآ
    الردود
    8,865
    الجنس
    أنثى
    التدوينات
    10
    ربنا ينصرك باذن الله

    وقلبي معك

    اقول ايه بس ربنا يسامحهم

    ربنا معاك باذن الله
    حسبي الله ونعم الوكيل
    اللهمــ احفظ مصر من الفتن ما ظهر منها وما بطن

    إنّ غِـبَت
    أو أبّعدَتٍنني الظرِوف أوّ الأقّدار . . فـ/منِكـمّ أتمنى أن
    تُسآمِحونني



    كود:






    اللهم انصر المستضعفين في الأرض

    اللهم عليك بالظلمة فإنهم لا يعجزونك




    ولاحول ولا قوة إلا بالله

    يـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــآرب
    ..........في شوق إليهم .مايا دائماً في قلبي رحمكــ الله ...

  5. #5
    yehia2007's صورة
    yehia2007 غير متواجد متميزة صيف 1429هـ -مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الردود
    11,299
    الجنس
    امرأة
    لا حول ولا قوة الا بالله
    لما الاخوات يعملو كده فى بعض الغريب يعمل ايه
    ربنا يهديها عليكى ويحنن قلبها يارب
    وينصرك يا رب على من يعاديكى

  6. #6
    نسائم حائره's صورة
    نسائم حائره غير متواجد متألقة صيف 1432هـ
    تاريخ التسجيل
    Jun 2008
    الموقع
    (❀◕‿◕)..لايهم اين ..فكلها ارض الله...
    الردود
    3,108
    الجنس
    امرأة
    كان الله في عونك حبيبتي
    ربنا يبعد الشيطان عنكم
    ويهدي زوجها باذن الرحمن
    حاولي تكلميها بس علشان هي رحمك
    ولا يجوز ان تكون بينكم مشاعر مشوهه
    بس لا تاملي كثيرا لان دلوقتي اللي له نصيب قليل
    في اي عقار كانه معاه مصباح علاء الدين السحري.......واكيد زوجها ماثر عليها
    ربنا يفك كربك وانشاء الله خير
    ولن انساكي من دعائي












    فريق المحبــه










  7. #7
    DAHUBA14's صورة
    DAHUBA14 غير متواجد مشرفة ركني النافذة الاجتماعية والديكور
    تاريخ التسجيل
    May 2008
    الموقع
    بلاد العم سام *USA*
    الردود
    12,789
    الجنس
    امرأة
    التكريم
    • (القاب)
      • متألقة صيفنا إبداع 1431 هـ
      • أزاهير الروضة
      • مجموعة العطاء بالنافذة الإجتماعية
      • الذوق الراقي
      • بالعلم نرتقي
      • فن و ذوق
      • عدسة مغتربة ساحرة
      • متألقة ركن السياحة و السفر
      • ذاكرة سياحية رائعة
    (أوسمة)

    السلام عليكم ورحمه الله

    اختي الغاليه ام مرام

    اسال الله العظيم رب العرش العظيم ان يفرج كربك و يزيح هذه الغمه عنك

    انه تعالى القادر على كل شيئ ...

    حبيبتي انا من رأيي انك لا تكلميها انت بل اجعلي بينكم واسطه

    يعني اذا في احد في العائله كبير و له كلمه مسموعه واحترام

    اجعليه واسطه خير و لا تيأسي من روح الله عليك بدعاء يا غاليه

    فدعاء المظلوم ليس بينها و بين الله تعالى حجاب ....

    قلوبنا معك يا غاليه .

    اللهم يا قريب يا مجيب دعوه الداعي إذا دعاك اسالك يا رب العالمين بكل

    اسم هو لك واسالك بأسمك العظيم الذي اذا دعيت به اجبت

    ان تفرج هم اختنا با الله ام مرام اللهم افرجها عليها و عجل بلفرج يا ارحم الراحمين اللهم امين .

    اللهم صلي و سلم و بارك على سيدنا محمد و على اله وصحبه اجمعين .


    منك وإليك يا لكِ الحبيب



  8. #8
    zineb gharbia's صورة
    zineb gharbia غير متواجد كبار الشخصيات
    تاريخ التسجيل
    Dec 2007
    الموقع
    في ارض الله..جارة البحر
    الردود
    13,440
    الجنس
    امرأة
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • حوارية متميّزة
      • متألقة صيفنا إبداع 1431 هـ
      • نبض وعطاء
      • مبدعة صيف 1429هـ
      • متألقة الحرف
    (أوسمة)
    اختي ام مرام

    انت مكروبة لان الادى اتاك من اقرب الناس ..لا حول ولا قوة الا بالله.
    الله لا يرضى بالظلم لعباده..وينصر المظلوم ..

    ربنا ينصرك على من ظلمك ويفك ازمتك على خير ..
    اللهم تقبل دعوات كل من مر من هنا يا سميع يا مجيب.




    {اللهم لك الحمد، وأنت المستعان وبك المستغاث، وإليك المشتكى،وعليك التكلان، ولا حول ولا قوة إلا بك}







  9. #9
    ***DoDi***'s صورة
    ***DoDi*** غير متواجد مبدعة صيفي 1429 هـ - 1431هـ
    تاريخ التسجيل
    Jun 2008
    الموقع
    تحت رحمة الرحمن
    الردود
    4,041
    الجنس
    امرأة
    التدوينات
    2
    ان ينصركم الله فلا غالب لكم
    بذن الله يرد الله الحقوق لاصحابها
    ويقف معك فى محنتك

  10. #10
    اللهم ارض عنا's صورة
    اللهم ارض عنا غير متواجد مُبدعة صيف 1430هـ
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    الموقع
    فى الدنيا غريبه
    الردود
    766
    الجنس
    أنثى
    التدوينات
    6
    ربنا يفرج كربك

    اعزرينى معنديش كمبيوتر حاليا
    بدعيلك



    قولوا:سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
    [/center][/center]
    اللهم ارزقنى الاخلاص فى القول والعمل
    [center]


مواضيع مشابهه

  1. اسالكم الدعاء...
    بواسطة ام عبد البر في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 5
    اخر موضوع: 24-12-2009, 04:20 PM
  2. اسالكم الدعاء...
    بواسطة ام عبد البر في نافذة إجتماعية
    الردود: 0
    اخر موضوع: 23-12-2009, 05:19 PM
  3. بنات و الله تعبت اسالكم الدعاء
    بواسطة aminamaroc في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 30
    اخر موضوع: 01-09-2009, 11:59 PM
  4. اسالكم المشورة الصالحة
    بواسطة سارة83 في نافذة إجتماعية
    الردود: 16
    اخر موضوع: 02-07-2009, 01:12 PM
  5. هل تقبلوني معكم ...اسالكم الدعاء..
    بواسطة abrar200820 في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 10
    اخر موضوع: 20-02-2008, 03:13 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ | جمالكِ | طفلكِ | تحميل صور | تكرات | المجموعة البريدية | لكِ أطباق لاتقاوم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96