انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 28 الأولىالأولى 12345678915 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 272

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )

الردود
    1,594
    انا مبسوطة جدا من مواضيعك كلها هنودة وعايزة اسئلك حابة اسئلة انا متزوجة وعندي حبوب بشعة في بشرتي وكبيرة وحمرا والاقيها ساعات بتخرج من السائل من داخلها بس بتسيب طبعا اثر غمقان باخد اقراص ولوشن لبشرتي وبحط كريمات كتير الدكتور وصفها ليا بس عاوزة اسئلك علي نظام لتنظيف البشرة انظف بشرتي كام مرة في الاسبوع لاني بشرتي دهنية جدا جدا وعلي الانف عندي بثور سودا والمشكلة اني باستخدم الادوية وببقي كويسة واول مبطلها بيروح اي حاجة وترجع ريمة لعادتها القديمة مش عارفة انا زهقت خلاص من وشي وعايزة احط ميك اب ومش بعرف احط انا جبت منتجات غالية اسمها اوباجي وجابت نتيجة هايلة جدا بس غالية جدا تنصحني باية:

اية غسول بشرة حلو اعمل تنظيف بخار لبشرتي ولا هيزود المسامات ياريت لوعندك حلول تساعدني يبقي كتر خيرك وشكرا كتير لموضوعك المتالق انتني تستحقي جائزة في مجهودك الرائع
    اسفة للاطالة

الردود
    1,594
    ميرسسسسي

الردود
    55
    اييييييييييييه يا هنود بجد مش هتبقي موجودة دا انا كنت عاوزة استشارة في السريع انا جبت البيتادين اللي قولتي عليه لتفتيح المنطقه بس المرهم دا لونه نبيتي وبيبهدل الهدوم ) فهل لونه دا ميغمقش المنطقه اكتر بليز لو دخلتي ارجوكي ردي عليا في السريع

الردود
    87
    السلام عليكم

ازيكم احلى بنات رمضان كريم ... كل سنه وانتم طيبين

" مازنة 20010 " ازيك عامله ايه ... كل سنه وانتى طيبه

بقولك حبيبتى ... انتى استخدمتى منتجات اوباجى وطلعت معاكى نتيجة حلوة ... ممكن تكلمينا اكتر عن المنتجات دى ..لانى فعلا روحت المركز هنا ... ولسه حجيب المنتجات دى واعرف انها غاليه .. فى الاول لازم تستخدمها بشكل مكثف .. بعد كدة تستخدميها قليل .... واللى عرفته انها مستمرة معاكى على طول ..

فممكن تشرحيلى اكتر استخدمتى ايه وجاب نتيجة معاكى من امتى بعد استخدامه ... وجزاكى الله خيرا ..اسفه للاطاله

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة ميويا86 عرض الرد
    ماشاء الله بجد كلامك رووووووووووووووووووووووووووووعة ياحبيبتي
    منظم ومرتب جداااااااااااااااااا كالعادة
    ربنا يباركلي فيكي ومايحرمنيش منك ابدااااااااا يارب
    ويسعدك انتي وزوجك ويرضي عنكو
    اللهم آآميييين
    طيب يانودي عشان انا بثق فيكي انتي بتحبي ماركة اية؟وبستعمليها
    انا عرفت ان بشرتك ماشاء الله عادية
    وانا بشرتي دهنية وكنت سامعة ان احسن حاجة منتجات كلينك
    بس مش عارفة رايك اية؟
    ولو حد من الاخوات بيستعمل الروتين دة للبشرة الدهنية او المختلطة من ماركة هيه مرتاحة عليها ياريت تفيدني وجزاها الله خيرا
    خدي بقة دي مني ليكي يانودي

بجد بحبك كتييييييييييييييييييييييييييييير
    عشان انتي طيبة اوي وبتحبي تساعدي الناس الغلابة الخايبانين اللي زيي
    ميويا ازيك حبيبى ؟؟؟
    طبعا منتجات كلينيك من احلى ماركات لانها طبية فهى حلوة طبعا مفيش كلام
    كمان مجموعة اوبتمالس للبشرة الدهنية من اوريفليم حلوة اوى

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة Noura89 عرض الرد
    مبررررررررررررررررررك يا هنوده على الجزء الجديد
    وحشتينى جدا وكل البناويت والعرايس الحلوين وحشونى مش عايزة انسى اسم حد بس كلكم وحشتونى جدا
    معلش كنت مسافرة اليومين اللى فاتوا ولسة راجعة انهارده فعلطول دخلت عشان اسلم عليكوا
    ما شاء الله يا هنوده كلامك مرتب وجميل عن الروتين
    انا جربت غسول نيتروجينا وعجبنى وكان حلو معايا بس الكريمات بقى مفيش حاجة بتنفعنى خالص جربت نيفيا ودوف ولوكس وكله بيخلى وشى زى ميكون عليه طبقة دهنية فبطلت احط اى كريم على وشى وكمان لما بدأت اشرب ميه كتير بشرتى بقت رطبة مع الماسكات فانا اكتفيت بكده انتى رايك ايه ؟؟
    ازيك ينورا ياقمر ؟؟؟
    غسول نتروجينا حلو وخفيف
    كريمات دوف ولوكس ونيفيا دول مش للبشرة الوجه يعنى اكتر يبقوا الايد والرجل وكدا هى طبعا تنفع للبشرة بس مش حتبقى حلوة زى ما قولتى انها تخلى طبقة دهنية على الوجه

لازم تجربى كريمات البشرة الوجه اللى هى كريم نهار او كريم ليل مش كريم مرطب بشكل عام زى دوف ولوكس شوفى نوع بشرتك ايه واختارى ماركة كويسة حتى لو كان الكريم غالى بس حيفضل معاكى وقت طويل ومفيد لبشرتك

شرب الماء طبعا برافوا عليكى تحقة لانه بيرطب البشرة من الداخل بس ده عامل مساعد لازم كريمات وماسكات عشان تكمل يعنى كله بيكمل بعضة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة az-butterfly عرض الرد
    السلام عليكم يا احلى بنات

الف مبروووووووووووووك علينا يا هنودة الجزء التاسع ... بجد انا ببارك لنفسى وللبنات على الجزء دة ..لان بصراحة ما شاء الله عليكى ربنا يحفظك ويحميكى ...مجهود رائع تستحقى الشكر والتقدير عليه ...بس حنعمل معاكى ايه مفيش فى ايدينا غير اننا نقول جزاكى الله خيرا ... وجمعك مع زوجك فى القريب العاجل ... ويبارك لكما ... وربنا ما يحرمنا منك...امين

انى احبك فى الله يا هنودة

انا فعلا والله كنت عايزة اسالك عن الحاجات اليوميه اللى نعملها اول ما نصحى من النوم ...وما كنتش اعرف اعمل ايه غير انى اغسل وشى وخلاص ...زى ما سالت ميويا جزاها الله خيرا

انا بقا لا اعرف غسول ولا كريم نهار ولا ليل ولا اى حاجة ... انتى قلتى على الماركات بس انا مش عارفة اجيب ايه كله لسه ما جربتوش

ممكن تساعدينى انى ما اجربش اى حاجة .. انا بشرتى عادية ... اعمل ايه ؟؟
    ازيك ياعزة ياقمر بقيت مبسوطة انك بقيتى مبسوطة ومودك احلى
    بشرتك عادية فى كذا حاجة حلوة من كذا ماركة حاقولك على اللى عجبونى لان بردو بشرتى عادية

غسول ميلك من نيفيا اللى بالحليب
    كريم العين من لوريال بيرطب وبيقلل الخطوط الرفيعة والهالات
    تونر بحب ماء الورد
    كريم نهار وليل معظم ماركات حلوة ماعدا نييا مش عجبنى بس مع بنات تانية عجبهم

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة ملوكة 12 عرض الرد
    الف مليوووون مبروك عليكى وعلينا يا هنودة على الجزء التاسع
    والله انا كنت داخلة امبارح اسئلك فى حكايه كريم الليل والنهار دى بس لقيت
    الموضوع أتقفل وقلت يعنى جت عليا.....بس مش مهم انا كنت عارفة انى هلاقى الجزء
    الجديد ....بصى انا الفتر اللى عدت دى كنت بستخدم غسول كلينا اند كلير الخالى من
    الدهون لانى بشرتى دهنيه ...بس انا ناويه اغيره لانى مش لاقيه تغير معاه هستخدم القديم
    هو من نفس الشركة بس كان بنكهة النعناع
    بقولك هو كريم نيفيا اللى علبته زرقة ده يا ترى كريم ليل ولا نهار انا روحت الصيدليه
    ملقتش غيره ومش مكتوب عليها حاجة توضح هو انهى فيهم ....ويا ريت يعنى
    لو فيها تعب تقوليلى على كريم للعين يكون كويس
    واسفة على تعبك معايه
    ملوكتى وحشتنيى ياقمراية
    كريم نيفيا اللى علبته زرقاء ده مرطب بشكل عام يعنى ولا ليل ولا نهار بس مش حلو لبشرة الوجه يعنى احلى للايد والرجل وكدا اما الوجه تقيل عليه وبيعمل زى طبقة دهنية

كريم العين انا بحب منتجات لوريال بعدها اولاى وبعدها كريم كولاجين من اوريفليم

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة lonleygirl عرض الرد
    السلام عليكم جميعا هنوده ياقمر وحشتيني اوووووووووووووووى ايه الابداع ده الجزء التاسع ماشاء الله ولسه دا كدا عداني حاجات كتير من الجزء السابع ربنا يقويني وحشتونى اوى بجد وسموحه وميويا ومرمر وسوليتير وساره وملوكه وكل البنات

والروتين اليومي دا حلو جدا وانا بستعمله بس ياريت عشان يكون فيه افاده اكتر كل واحده تقول نوع بشرتها وايه الحاجات الى بتستعملها انا عن نفسى بشرتي مركبه بستحدم التونر بخلاصة الشاى والمنظف من اوريفليم وكلين كلير للرؤؤس السودا ونيتروجينا مقشر ونفسى اجرب منتجات نيفيا ايه رايك يا نودى
    شوفتى القلب ده مني ليكن كلكم
    لولى وحستنينننننننننننننى اوى فينك ياقمراية ؟؟؟
    منتجات نيفيا حلوة احلى حاجة فيها غسول البشرة اما كريم الليل والنهار مش عجبنى بس للبشرة العادية

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة princess_sarah عرض الرد
    الف الف مبروك يا هنودة على الجزء الجديد و عقبال المليون
    ازيكم يا بناتيت ميويا و سموحة و لونلى جيرل وملوكة و بينك و عزة
    هنوده انا فعلا كنت عايزة اسالك انتى بتغسلى وشك بايه الصبح انا هاقولك حاجات و انتى تقولى صح و لا غلط....بشرتى دهنية
    انا عندى (deep clean) من نتيروجينا و (visibly clear) من نيتروجينا ده مكتوب عليه انه ممكن يستخدم كغسول يومى
    كريم (olay) للنهار و الليل و كمان لوشن النهار المتكامل
    (Johnson) مزيل للميكب
    ---عايزة اعرف كده ايه اللى ناقصنى ؟؟ و ازاى استخدمهم افضل استخدام
    نوده ...انتى بتقولى مش لازم الغسول طالما احنا فى البيت...طيب لو فى الحالة دى اغسل وشى بايه اول ما اصحى
    ياربت يا نوده ...تقوليلى عن حاجات تكونى فعلا مجربها عشان مش عايزة لسه اجرب و تكون كواليتى كويس و اسعار غير مبالغة ...( لسه مش عندى مرتب) هههههههه
    تسلميلى يا نوده و ربنا يخليكى لنا....و ادعيلى لانى مقصرة معاكم و مع نفسى و محتاسة فى رحلة العمل
    سارة القمراية عاملة ايه ؟؟؟
    لو احنا فى البيت نغسل بالغسول مفيش مشكلة بس مش مرتين يعنى كفاية مرة قبل ما تحطى الكريم لان فى ناس وهى فى البيت مش بتنزل تغسل كذا مرة وشها

نظامك حلو اوى فى كريماتك مش ناقصلك غير كريم عين هاتيه من اولاى كمان حلو اوى

وتونر لو بتحبى ماء الورد حتبقى روعة لانها فعلا مفيدة

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ