انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 27 الأولىالأولى 1234567814 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 269

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2

الردود
    1,365
    مبروك ياهنوده ومبروك لينا على الجزء التانى وميرسي لنصايحك وانا هفضل متابعه معاكى ان شاء الله

الردود
    1,155
    تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد
    حبيبابى القمرات بكرة ان شاء الله نتكلم على الشعر معلش اتاخرت بس انا دلوقتى بنام على نفسى خالص وممكن اقول حاجات غلط معلش اعذرونى وكمان بكرة حاقولكم على شوية افكار سريعة وحلوة اوك يا بنات ؟؟؟

اوووووووك ياقمر وهستنى موضوع الشعر بفااااااااااارغ الصبر

وطبعا انتى هتشوفى رسالتى دى بعد ما تكونى صحيتى....عشان كده هقولك صبااااااح الخير حبيبتى.....ههههههههه

الردود
    16,781
    التدوينات
    11
    التكريم
    • (القاب)
      • مُبدعة صيف 1430هـ
      • الذوق الراقي
    (أوسمة)
    ههههههههههه بسبوسه انتي كمان لسه صاحيه يالا روحي نامي خخخخخخخخخخخخخ

يارب احفظ لي ابنتي وزوجي وكل اهلي واحبابي
    امين يارب

مسابقة افضل تقرير عن مدينه في بلدك شاركونا

الردود
    900
    جزاكِ الله خيرا يا هنودة يا قمر انتى ... بس عاوزاكى تجاوبيلى على سؤال السمنة البلدى ده ..

ومنتظرين موضوع الشعر بفارغ الصبر .. على نااااااااار

الردود
    98
    ايه ياجماعه التفاعل الجميل ده بجد تحفه ياريت نفضل كده علي طول واي حد عنده حاجه يقولها معلش مكنتش معاكوا امبارح هنوده ازيك بص ياقمر انا عرفت هستخدم السيروم ازاي بس ياقمر عندي حاجه بخوص البيبي دول انا بموت فيه وبحبه بس مش لاقيه في مصر ولا حته عند جويا فياريت لوتعرفي حد في مصر ياريت تقوللي

الردود
    1,155
    تعقيب كتبت بواسطة nnnnn_nora عرض الرد
    ههههههههههه بسبوسه انتي كمان لسه صاحيه يالا روحي نامي خخخخخخخخخخخخخ

ههههههههه يانوراااااااا لسه شايفه رسالتك دى دلوقتى......بس انا سمعت الكلام من غير متقولى ونمت وصحيت كمان ياستى........شفتى بقى انا مطيعه ازاااااى !!!!!!!!!!! هههههههه

الردود
    1,155
    تعقيب كتبت بواسطة sooo008 عرض الرد
    ايه ياجماعه التفاعل الجميل ده بجد تحفه ياريت نفضل كده علي طول واي حد عنده حاجه يقولها معلش مكنتش معاكوا امبارح هنوده ازيك بص ياقمر انا عرفت هستخدم السيروم ازاي بس ياقمر عندي حاجه بخوص البيبي دول انا بموت فيه وبحبه بس مش لاقيه في مصر ولا حته عند جويا فياريت لوتعرفي حد في مصر ياريت تقوللي
    حبيبتى نورتينا تانى..وان شاء الله نفضل كده واحسمن كده كلنا مع بعض علطووووول.....اما بقى بخصوص البيبى دول هنوده تقولك لانى مكنتش اعرف هو ايه اصلا...ههههههه

الردود
    16,781
    التدوينات
    11
    التكريم
    • (القاب)
      • مُبدعة صيف 1430هـ
      • الذوق الراقي
    (أوسمة)
    هههههههههه شاطوره ايوه كده يابسبوسه
    يالا يانودي مستنيينك ترجعي لينا بالف سلامه

يارب احفظ لي ابنتي وزوجي وكل اهلي واحبابي
    امين يارب

مسابقة افضل تقرير عن مدينه في بلدك شاركونا

الردود
    1,943
    السلام عليكم ياقمرات .. ازيكم عاملين ايه ؟؟؟بقيت برجع من الشغل اجرى على كمبيوتر عشان ابقى معاكم ومبسوطة بتفاعل الجميل اللى بينا يارب كلنا نفيد بعض يالالا نبتدى ..

الشعر ياقمرات بنحس انه مشكلة المشاكل وانا كنت بردو كدا عايزة عالطول شعرى ناعم ليسبس بعد كدا لقيت حاجة واضحة ان مفيش معجزرة تخلى شعرك العادى يبقى ليس ومفرود الا بقى بالفرد او كيراتين احدث حاجة

بس لقيت بردو انك لما بتهتمى بيه بجد بيتحسن شكله بشكل كبيرر لدرجة انك بتبقى مبسوطة منه وتقولى ده كويس وعجبنى

وزى ما قولنا قبل كدا يا بنات ان ثقتك فى نفسك هى اللى بتخليكى قمر فى عين زوجك يعنى لو انتى حاسة ان شعرك مش حلو حتخليه هو كمان يحس بكدا والعكس لو انتى شايفة ان شعرك كويس وبتهتمى بيه وتعمليه تسريحات بسيطة جوزك هو كمان حيشوف ان شعرك اجمل شعر

وانا حاقولكم على تجربة بسيطة ليا انا الحمد لله شعرى عادى زى ما بتقول هبة ولا هو خشن ولا هو ناعم مفرود وبهتم بيه بحاجات بسيطة وبلاقى نتايج احسن .. المهم انى لما عملت كتب كتاب وبدات اقعد ادام خطيبى بشعرى اول مرة عملت بيبى ليس وكان حلو اوى وهو انبسط بشكله تانى مرة عملت استشوار جيبت بقى تالث مرة قولت لنفسى هو انا كل مرة حاروح اعمل شعرى وليه اعمله مع انه مش وحش وهو لازم يشوفنى على طبيعتى وكنت قلقانة ياترى حيعجبه ولا ؟؟ وفعلا ثالث مرة قعدت بشعرى عادى جدا حتى من غير ما الفه ولا حاجة بطبيعته لقيته عادى جدا محسش بفرق وانه عجبه جدا ..
    اللى اقصده يا بنات اننا احنا اللى بنوهم نفسنا بالمثالية المتزايدة مش معنى كلامى انننا نهمل نفسنا او نقول خلاص بقى شعرى كدا مش حاعمل حاجة فيه .. لا طبعا اللى اقصده اننا عايزين شعرنا الطبيعى يتحول فجاة الى ناعم حرير طيب ربنا خالقنا كدا احنا ازاى حنعير فى ده ... مش قصدى ياقمرات انى اغلس عليكم بالكلام ده والله ابدا انا بتكلم معاكم انكم اصحابى وممكن اكون غلط طبعا فى كلامى وانتوا اللى بتوجهونى

طيب بعد الكلام الكتير المزعج بتاعى تعالوا نتكلم بقى على الشعر
    فيه طريقيتين ملهومش ثالث للفرد اما
    فرد كيمائيى .......... او الكيراتين

الفرق بينهم ان الفرد العادى بيكون بكريمات فرد كيمائية زى سوفت اند بيتوفيل ده امريكى وفيه جلات وفيه كين ده هولندى وغيره وغيره
    مميزات الفرد ده ::
    انه بيقضل لمدة ستة اشهر
    انه سعره رخيص مش حيزيد عن 150 جنيه
    عيوبه
    طبعا عيب كبير انه بيحرق الشعر بمعنى انه الجذور كلها بتبقى تعبانة جدا والشعر اللى بيطلع جديد بيطلع ناشف ومتكسر وتلاقيه مختلف تماما عن الاصلى وحتضرى ساعتها تعمليه تانى فطبعا نفس التجربة حتتعاد ومش حتعرفى ترجعى شعرك حلو زى الاول وطبعا غير التساقط

النوع تانى من الفرد اللى بيكون بالحنة بردو نفس النظام اللى فات

وعلى فكرة يابنات ده مش كلامى ده عن تجارب ناس اما شوفتها بنفسى اما ناس قالتلى عليها

الفرد الثالث هو الكيراتين
    طبعا ده مش فرد كيمائيى ده علاج وتغذية للشعر مش مضر نهائى بالعكس مفيد للشعر
    مميزاته :: انه بيمنع الهيشان والتقصف انه بيدى نعومة طبيعية للشعر
    انه غير مضر والجذور اللى بتطلع مش بتبقى تعبانة
    بس هو مكلف شوية بيبتدى من 1000 جنيه

طيب نيجى بقى لو احنا مش حنعمل فرد نبتدى ازاى نهتم بشعرنا ؟

اول لازم كل واحدة مننا تعرف طبيعة شعرها ايه يعنى فيه شعر يبقى مناسب ليه حمام الزيوت وفيه شعر يناسب معه حمامات كريم وفيه انواع شامبو وانواع سيروم

وديه اهم خطوة نبقى عارفين شعرنا متناسب ايه معه لانك مثلا لو شعرك الزيوت بتنشفه وتفضلى مصرة تستخدمى زيوت يبقى استحالة حتشوفى نتيجة حلوة مهما اهتمتى .. يعنى اللى مطلوب مننا دلوقتى تعرفى شعرك مناسب ايه معه وتخليكى ثابتة عليه

حنبتدى بالشعر اللى بيليق مع حمامات الزيوت ..
    لو حمام زيت بيجيب معاكى فايدة يبقى انتى اعملى كل اسبوع حمام زيت مغذى والمنتدى مليان اشكال من حمامات الزيت بس اكتر وصفة كويسة فيها زيوت مفيدة
    زيت سمسم + زيت زيتون + زيت خروع + زيت لوز حلو
    زيت زيتون بيغذى .. زيت اللوز بينعم ... زيت الخروع بيطلع الشعر فى الاماكن خفيفة + زيت سمسم تنعيم

طريقة حمام زيت انك تسخنى الزيوت ديه على النار تبقى دافيه وتحطيها على فروة الراس عشان تمتص كل الزيوت وتستفيدى بيها بلاش تحطيها على الجذور عشان كذا دكتور جلدية وتجميل قالت لما بتحطى زيوت على جذور الشعر بتنشفه

بعد ما حطيتى الزيوت اعملى تدليك بايدك لفروة الراس عشان تتشربه اكتر وتنشطى الدروة الدموية وتحطى فوطة سخنة يعنى تحطى فوطة فى مياه سخنة وتعصريها كويس وتحطيها على راسك وده عشان تخلى فالمسام تتفتح وتستفيد اكتر من الزيوت .. وسبيها لمدة ساعتين وادخلى اغسلى شعرك كويس بشاميو مناسب ليكى لما تطلعى حاولى تلى شعرك يعنى اقسميه نصين ولفيه عشان الشعر يتفرد

تمام كدا ؟؟؟ طبعا فيه زيوت بتبقى جاهزة بتتباع زى جدايل واملا وغيره بردو انتى شوفى ايه مناسب منهم وممكن تعمليه بنفس الطريقة اللى فاتت

ده كان اول حاجة فى الشعر وان شاء الله حنكمل النهاردة باقى الكلام خاصة اللى شعرهم مناسب ليه كريمات ونقول على الوصفات ومش ناسية يا هبة يا جميل سؤال السمنة لاتقلقى

الردود
    1,155
    حبيبتى موضوعك وكلامك حلووو جدااااا...وانا معاكى فى كللل كلمه قلتيها

وحمد الله عل السلامه ياقمر من الشغل.....ومشتنيين الباقى

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..
    الردود: 247
    اخر موضوع: 24-04-2009, 09:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ