انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 47

الموضوع: لو سمحتم وبدون حياء لانه لا حياء فيما يفيد والكل يشارك بليزادخلى وشوفى

الردود
    487
    يا جماعة حصل سوء تفاهم انا مش قصدى لا سمح الله ان الدين والاخلاق شعارات انا اقصد ان فيه ناس بتستعملها عشلن اغراض تانية يعنى المراءون اللى بيقولوا من الظاهر ادب واخلاق ومن الباطن هما اسوا ناس والله ده قصدى مش قصدى طبعا ان الدين والاخلاق شعار حاشا لله ان يكون ذلك قصدى

الردود
    7,942

الردود
    487

أولا : انت تتكلمين وكأن الوضع طبيعي وهو ان تخرج الفتاة المسلمه مع الشاب والمشكله صارت هي تعطيه اللي يبغى والا تذله علشان يجري وراها !!!!! والله العظيم مهزله !!!!

اتقي الله اتقي الله اتقي الله اتقي الله اتقي الله

والله لان الله اغير ان تنتهك محارمه

اتقي الله هذا هو الـــــــــــــــــــــــــزنا والعياذ بالله

كيف تتجرأين على حرمات الله

لكن أتعلمي ؟؟؟؟

يحق لك هذا !!!!

نسيتي القبر وظلمته

ونسيتي تنور الزناة اسفله واسع واعلاه ضيق

ونسيتي رضاء ربك وخالقك ومحاسبك يوم القيامه على رؤس الخلائق

ونسيتي هدي نبيك صلوات الله عليه

وتبعتي الشيطان والهوى !!!!!!!

فالله ادعو لك بالهدايه وان يكشف عنك الشبه والشهوات وعن جميع نساء المسلمين

آمـــــــــــــــــين

هدى !
    يا اخت هدى انتى بتتكلمى وكانى انا اللى غلطت وعلى فكرة محدش تمعن فى كلامى وكلكم قلتوا اتقى الله وكانى قلت انا اللى غلطت مع الشاب انا بقول واقع لان فى الواقع بيحصل ده والا مكنش يبقى فيه مشاكل لو كل البنات ماشية على كلامكم وانا فى رايى بقى ان كل انسان ممكن يغل وكل ابن ادم خطاء وياريت اى حد يدخل الموضوع يفكر شوية قبل ما يرد ويفهم قصدى ياريت لان كل انسان بيتكلم لكن لو حب بيغير كلامه شوية او كتير حسب اخلاقه ودرجه حبه وربنا يهدى الكل

الردود
    159
    كلامكم صح بس عاوزين واقع بليز لان مش ده اللى بيحصل فى الواقع

وفعلا هذا الواقع ((ولله الحمد))

البنت المفروض ماتعطي الرجل ولانظرة

اسلم لدينها وعرضها

الردود
    689
    سؤالك غريب جدا لا يصدر من واحده عاقله المفروض تعرف الاجابه بدون ان تطرح هذا السؤال فطبعا غير مسموح ان تعطي الشاب اي شئ و ما يحدث خلاف ذلك احنا مالنا بيه احنا عارفين الصح و عارفين كمان ان الغلط بيحصل بس احنا مالنا بالغلط و الشاب حقيقي لو عاوز البنت هيتقدملها و يطلبها من اهلها و مش هيلف و يدور و لا بيحب اللي من النوعيه دي بتكون بغرض التسليه

الردود
    487
    عزيزتى نونه انا اعتقد انى عاقلة كفاية والدليل انى مقتنعة ان فيه بنات كتير بتقول شىء وبتعمل شىء تانى خالص والا مكنش يبقى فيه مشاكل زواج عرفى واطفال شوارع وكل ده وكلنا اتربينا على الغلط والصح بس احيانا النفس بتكون امارة بالسوء محدش يقدر ينكر ان الحب احيانا بيضعف وبننسى بعض القيم اللى اتربينا عليها ولو حد قرا كلامى بتمعن شويه كان فهم انى قلت ان الشاب بعد ما اخذ اللى عاوزه ترك الفتاه ياريت يا جماعة اللى يرد يرد على الموضوع مش على انا بليز انا بردوا لسة عند رايى ان فيه ناس لها راى ظاهر وتصرفات باطنه وهو ده قصدى بالشعارات وياريت بلاش عصبية فى الرد انا طرحت موضوع اللى عاوز يرد عليه رد يفيد يتفضل واللى مش عاوز ياريت ميوجهش الرد لصاحبة الموضوع ومحدش فينا سيدنا يوسف واللى شايف نفسه يوسف يتفضل ويورينى الشيطان بيتغلب علينا احيانا ولا لا ياريت يكون الحوار افيد شوية علشان نوصل لحل فى حالة اى فتاه تسلم نفسها وتغلط مع اى شاب تحت مسمى الحب ومحدش ينكر ان ده بيحصل بلاش نكون نعام ونهاجم انتوا محسسنى انى انى بشجع على الانحراف ومحدش فهم انا قصدى ايه خالص
    آخر مرة عدل بواسطة نوجا28 : 14-10-2006 في 05:00 AM

الردود
    689
    حصل خير يا حبيبتي لا تزعلي انا كده فهمتك بس اعتقد برده ان اللي بتعمل كده بتكون مش بتعرف دينها كويس او اتربت غلط اصل في اساسيات ما ينفعش التنازل عنها ابدا بدافع الحب و اللي بتعمل كده و بتتنازل من احل الحب بتكون ما عندهاش وازع ديني قوي يعني اكيد مش هتقول حلجه و تعمل عكسها لانها ما تعرفش عكسها اصلا لكن هي فاكره ان ده الطبيعي ما حدش فهمها اعتقد كده و ده رايي

الردود
    487
    اختى نونة مع كامل احترامى لرايك وموفقتى على كلامك احب اذكر بشىء ان المجتمع مش كل اللى عايشين فيه متدينين وللاسف الشريعة مبقتش هى اللى بتحكم المواضيع دى وللاسف كمان ان البنت هى وبس اللى بتشيل العار طول عمرها والولد ولا حد بيوجه له لوم تفتكروا فعلا لازم البنت تشيل الذنب لوحده وكانها غلطت لوحده من غير شريك بزمتك يا اخت نونة الدين بيقول كده لا طبعا لان الله عز وجل قال الزانى والزانية وقدم الزانى على الزانية لكن المجتمع للاسف بيحمل البنت لوحدها الوزر ومع كل ده نرجع نقول الدين بيقول ياريت فكرتى اننا بنقول شعارات تكون اقتربت من التوضيح وان الناس بتاخد من الدين اللى يناسبها وبس وبتترك اللى يتعارض مع مصالحها

الردود
    19

flower2

اخت نوجا اصلا انا مستغربه كيف نفسك سمحتلك نتكلم في موضوع مثل هذا وبعدين انا ماني فاهمه كيف انتي حاسه انه في مجال للنقاش او التعليق في هذا الموضوع 00
    على العموم الله يهديكي ولاتنسي انتي في رمضان شهر القرآن 00

في رحمة الله الدنياوية و أرجو رحمته في الآخرة
    الردود
    20,533
    التدوينات
    9
    التكريم
    • (القاب)
      • نبض العطاء
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • لؤلؤة شتوية نادرة
      • لمسة عطاء
      • درة صيفنا إبداع 1431هـ
      • ضياء العلم
      • شعلة ضياء
      • متميزة ركن الصحة
      • حوارية مثقفة
      • متميزة ركن الأمومة والطفولة
      • متميزة ركن التصوير
      • متميزة ركن الامومة والطفولة(2)
    (أوسمة)

angry

لا حول و لا قوة إلا بالله لا حول و لا قوة إلا بالله لا حول و لا قوة إلا بالله لا حول و لا قوة إلا بالله

أردتي حل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

إليك الحل ...............

الرجوع إلى الله .

الكل يخطأ ........... و لكن خير الخطائين الثوابين .

الخوف من عقابه .

من نار جهنم .

من حرّها .

أظن هناك خلط في الأمور
    .

يجب على كل شخص أن يبدأ بنفسه ....... و لا ننظر للآخرين ....... يجب اصلاح ذاتنا أولا .............ثم نصلح ما حولنا .

يجب العودة إلى التوحيد و معنى الشهادة و إلى سنة النبي المصطفى عليه الصلاة و السلام
    .

هذا هو الحل .

غيره ................. ما في ...............و لقد عبروا الأخوات ما فيه الكفاية
    .

الله يهدينا على دينه حتى نلقاه .
    آخر مرة عدل بواسطة ☺أم إبراهيم☺ : 14-10-2006 في 05:35 AM

مواضيع مشابهه

1. 3 انواع ديال الخبز و 3 اشكال ديال السندويتش
    بواسطة أسماء22 في المعجنات والسندويشات والفطائر والخبز
    الردود: 16
    اخر موضوع: 08-08-2010, 03:19 AM
  2. الردود: 246
    اخر موضوع: 21-08-2009, 03:20 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ