انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 30 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 293

الموضوع: مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني

الردود
    455
    ميرهان حبيبتى معلش هو دايما كده اول اسبوع بيبقى فى مشاكل خصوصا فى الباصات اجنا برده كان عندنا مشكله بس الحمد لله اتحلت علشان التوزيع الدورات كان مش مظبط .

بودامودى انا زى ماقلتلك قبل كده اعتراضها كان على ايه هيا بنتها قضت سنه واحده بس kg2 و المدرسه كانت جنب بيت مامتها بس هيا حتعزل علشان كده كمان نقلتها من دلوقت

الردود
    636
    شكرا ايمو وجزاك الله خيرا

الردود
    1,588
    تعقيب كتبت بواسطة merehan عرض الرد
    هاى بنت مصر انا بنتى فى KG2 كلاس D تتصورى اول يوم ركبوا البنت باص غلط اللى بيروح مصر الجديدة وكان يوم مايعلم بية الا ربنا ورحت المدرسة وزعقت وبصراحة بهدلتهم وقابلت اسماعيل غريانى والراجل بصراحة كان بيهدينا انا ووالدها بس بصراحة والادها كان عصبى بردة معاة عشان كانت غلطة المدرسة وانا كنت مفهمة المشرفة اللى حتركب معاها البنت فى اى كلاس واسمها اية وبردة رحت الكلاس وقلت للمدرسة وكتبتلها اسم المشرفة ورقم تليفونها وبردة غلطوا والحمد للة فى الاخر الباص جبها والمدرسة اعتذرت بس بعد اية ما اعصابة طبعا باظت ولسة حتبدا يوم الثلاثاء وربنا معانا
    لا اله الا الله.........موقف يبوظ الأعصاب.....و طبعاً والدها له حق يتنرفز و يبهدلهم كلهم.....ربنا يحفظهالك.
    أنا ابنى فى kg 2 F و يا دوب ابتدوا شغل جد من أسبوع بس لكن حاسة ان مدرسة ال english أحسن من السنة اللى فاتت....ربنا يهدى

الردود
    1,588
    تعقيب كتبت بواسطة kouky5 عرض الرد
    السلام عليكم
    بصراحة موضوع جميل جدا وانا حبيت اشترك معاكم
    ابني السنة دي بيبي كلاس في المصرية ....هما ابتدوا يروحوا المدرسة من يوم عشرة الشهر اللي فات لكن الدراسة الحقيقية من يوم 7 اكتوبر باذن الله...وربنا يوفقه و يوفق الجميع
    أهلاً بيكى يا كوكى....
    ابنك عامل ايه فى baby class???? شغالين معاهم كويس؟؟؟

الردود
    1,354
    اهلا بيكي bent masr
    ربنا يوفق ابنك ويحفظهولك ..... وشكرا علي سؤالك
    الحمد لله الامور حتي الان كويسة... وربنا يوفق الجميع ...ابني لما بيرجع من المدرسة بحاول اقرره علشان اعرف عمل ايه او اخذ ايه في المدرسة بس ما يحكيش كتير بيقولي مختصر الكلام وانا ببقي نفسي اعرف كل حاجة عنه.....فالاسبوع ده ان شاء الله في اجتماع مجلس الاباء ...ودي فرصة كويسة علشان نقابل المدرسات ونتابع الامور بالتفصيل وبشكل اقرب... واضح ان المدرسة كويسة والادارة هناك حازمة وده شيء جيد والمدرسات متعاونات لحد كبير وده اهم حاجة ...

الردود
    208
    عزيزتى بنت مصر ياريت تقوليلى اخبار مدرسة المصرية اية وعشان انتى فيها اكيد حتفدينى اكتر فى اللغة والانشطة واهم حاجة اللغة عشان لو حنقل البنت السنة الجاية ابقى فاهمة خصوصا السنة الجاية اخوها داخل معاها حيكون عندة 3 سنين واربع شهور وربنا يجازيكى خير

الردود
    208
    ايمو كنت عايزة اسالك سوال عرفت ان فى مدارس بتتعامل بمناهج مش زى المدارس التانية يعنى فيى اكتلر من منهج عشان بتبقى فى مناهج صعبة ومناهج سهلة ممكن تقوليلى اية دة

الردود
    455
    ميرهان تغير المناهج بيبقى فى اللغه يعنى كل مدرسه بتختار منهج اللغه الانجليزيه و فعلا فى مناهج اقوى من التانيه و فى مدارس بتعمل زى شيتات و بوكلت لنفسها اما عن اشهر و اقوى المناهج و الاكثر استخداما هو ماكميلون . بالنسبه باقى المواد فبتبقى تبع الوزاره ده لو المدرسه ناشيونال .
    آخر مرة عدل بواسطة ايمو : 15-10-2008 في 10:59 AM

GalB o5taha's صورة
    GalB o5taha غير متواجد كبار الشخصيات "نبض وعطاء""ريحانة الحوار"
    يارب رحمتك وسعت كل شيء (وأنا شيء) فأدخلني في رحمتك ..
    الردود
    2,849
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ام مريم الله يعطيكِ العافية ..

:

بالتوفيـــــق يآاارب لبناتكم وأولادكم ..
    { ولم أكن بدعآئك،ربِ شقيًا} ..

الردود
    824
    ازيكم يا امهات
    انا دخلت بنتى مدرسة ال عثمان للغات الى فى طريق المريوطية فى الهرم ودة بعد ما شوفت مدارس كتير ولكنى اقتنعت بيها اكتر للاسباب الاتية
    انها فبها 3 لغات انجليزى وفرنسى والمانى وبيبتدوا من kg1
    تانى حاجة انهم مركبين كاميرات فى الكلاسات علشان نقدر نتابع اولادنا من البيت عن طريق الموقع بتاع المدرسة على النت
    وكمان فيه اشراف من جامعة اكسفورد على منهج الانجليزى

ودلوقتى بنتى دخلت المدرسة بقالها اسبوع .. والخقيقة انا مش مبسوطة وبفكر انقلها السنة الى جاية .. اقولكم ليه
    اولا مشكلة الباص هم بيحطوا اولاد كتير للباص الواحد يعنى العيال بتبقى مزوقة واحيانا فوق بعض وانا لما شوفت كدة اشتكيت للمدير وهو قال ان الوضع مؤقت وحيجيب باص اكبر و بعد اسبوع جاب واحد اكبر لكنه زود العيال و زهقت من الكلام و مافيش فايدة
    تانى حاجة موضوع الكاميرا لسة ما اشتغلش و بيقلولى ان فيه مشكلة فى الدى اس ال من السنترال وبيحاولوا يحلوها قريب
    والحقيقة موضوع الكاميرات دة كان مهم جدا بالنسبة لى لان دى اول مرة تبعد فيها البنت عنى

انا خايفة تكون دى اول الغيث و بعدين تنهمر المشاكل
    وباباها قالى يمكن الامور لسة مش مظبطة فى الاول وبعدين تتحسن .. على العموم انا قلت حاجرب السنة دة وبعدين نشوف

على فكرة انا كانت عاجبانى كمان مدرسة نايل مودرن للغات حد عندة اخبار عنها
    آخر مرة عدل بواسطة الاميرة طماطم : 15-10-2008 في 03:15 PM

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  3. * * * مدارس ... مدارس ... الجزء الثاني عشر* * *
    بواسطة أودي في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 765
    اخر موضوع: 09-11-2009, 06:11 PM
  4. مدارس مدارس..........الجزء الثالث(ما شاء الله)
    بواسطة bent masr في المجلس العام
    الردود: 276
    اخر موضوع: 16-03-2009, 12:11 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ