انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 7 من 46 الأولىالأولى ... 3456789101117 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 61 الى 70 من 451

الموضوع: مدارس باسعار اقل - شاركونا

الردود
    118

coffee موضوع يستحق المتابعة

شكرا يا سوسو علي الموضوع كنا محتاجينه جدا لان المدارس بقت ناااااااااااااار يا جماعة وبقت تجارة بشعة وربنا يكون في عونا وعلي فكرة انا مش بهاجم المدارس الغالية ولا حاجة بس في مدارس غالية علي الفاضي صدقوني عن تجربة بتدفعي دم قلبك وفي الاخر متلاقيش في الغالب بتبقي بتدفعي فلوس كتير علي شكل المدرسة ومنظرها الشيك وحمامات السباحة وغيره من مضاهر الترفيه اللي انتو عارفينها لكن مش ده كل حاجة احنا في الاخر مدخلين ولادنا مدارس يتعلموا مش نادي يلعبوا فيه فرائ ان احنا نوفر فلوسنا دي والنوادي موجودة واخيرا يا بنات انا نفسي الاقي حد من المعادي نقدر نفيد بعض

الردود
    118

مدرسة فيكتوريا كوليدج والقناة

السلام عليكم يا بنات الاخت دوري اللي كاتبه علي مدارس المعادي يا ريت لو عندك معلومات اكتر عن منهج مدرسة القناة ومستواها والفرق بينها وبين فيكتوريا يا ريت تقوليلي لان هما دول المدرستين اللي انا بافاضل ما بينهم لبنتي فا يا ريت تفيديني لانهم بجد مصاريفهم تحفة وسمعت ان مستواهم كويس بس معرفش حاجة اكتر من كده ونفسي اعرف منهج كل مدرسة ايه انا في انتظار ردك

الردود
    549

مخي هيفرقع

تعقيب كتبت بواسطة muslium عرض الرد
    و الله يا زقزوقه زى ما قلتلك قبل كده انا كنت ناويه على 4500 و المصريه هتدخل فى 5800 و يمكن اكتر فلو قلت لباباها على جينيس انها هتعدى 6000 هيعلقنا على باب البيت
    هههههههههههههههه

هى ديه كل الحكايه لكن انا شايفه من كلام البنات ان جينيس حلوه و كله فى الأخر محصل بعضه
    معاكي حق يا حبيبتي يا مسلمة

ع العموم أنا زي ما قولتلك ، ان شاء الله هأروح المصرية و جينيس تاني يوم السبت اللي جاي ، عشان أقدر أستقر بقى

لأني خلاااااااااااص تعبت و اتجننت

الردود
    549
    تعقيب كتبت بواسطة eldorry عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة اللة وبركات انا من المعادى لكن اخويا ساكن فى فيصل واولادة فى مدرسة سرور ومرات اخويا بتشكر فيها وفعلا الولاد ماشاء اللة عليهم مستواهم كويس والمدرسة بتبعت معاهم الشتات فى البيت والحق يتقال ان مرات اخويا مستواها فى الانجليزى ممتاز ودة مساعد الولاد كتير وكمان مدخلاهم اليوسى ماس وجيبلهم محفظة قران فى البيت يعنى اللى عايز ولادة يبقوا حاجة لازم يبذل مجهود اكتر وطبعا يعقد النية ويتوكل على اللة لكن هى فعلا بتشتكى من الفناء الضيق وانة مافيش انشطةوطبعا لازم نتنازل عن حاجة مقابل حاجة يعنى الخلاصة ان المدارس الغالية مش كل حاجة الام بردة عليها عامل كبير وطبعا حتى لو كتير عرضونى فية ناس بدخل ولادها المدارس الغالية علشان الفشخرة وانا شخصيا اعرف منهم ناس كتير ملحوظة صغيرة انتوا بداتوا الكلام عن المدارس المستهدية وبعد كدة دخلتوا تانى على المدارس الغالية
    ازيك يا eldorry يا حبيبتي

انتي معاكي حق في كل اللي انتي قولتيه

لأن مستوى التعليم في مصر أصلا فاشل فبقى كله محصل بعضه ، المدارس الغالية زي الرخيصة ، بس الالية اوية منظرة بس ع الفاضي

و بالمناسبة أنا عايزة أسألك عن كل التفاصيل اللي تعرفيها عن مدرسة سرور ، عشان هي قريبة مني قوي
    فياريت تسألي مرات أخوكي على تفاصيلها

يعني لو ممكن تسأليلي عن
    كثافة الفصول أد ايه
    و بيدوا منهج ايه
    بياخدوا واجبات كتيرة و لا لأ
    في متايعة كويسة بين أولياء اللأمور و المدرسة
    الادارة عاملة ايه , و المدرسين ايه أخبارهم

معلش طولت عليكي و تقلت عليكي ، و أنا أسفة جدا
    بس سألت كتير عنها و محدش عارف عنها حاجة
    بس ياريت لو عرفتي حاجة تقوليلي

الردود
    549
    تعقيب كتبت بواسطة adam_mh عرض الرد
    اه وكمان مكنش فيه غير حفلة العيد الضحي فقط ولما بقولهم ليه مشتركتش فيها قالو ي جي 1 ليسه صغير واساسا لاحظنا كي جي 1 قسم العربي اشترك اشمعني بقي اللعات وحفلة عيد الطفوله بعد ما البنت حظت الأغنيه وراحت لابسه فستا ولا العروسه والله قالو لاغينها عشان هما صغيرين وخلنها لكيجي 2بس طبعا برده العربي عشان كان هوه كلاس واحد بس لغات وديه اول سنه
    اما الموسيقي يعني عاديه واخر السنه قالتلي الأمتحان اخر 4 26-4
    وهيروحي لحد اخر يوم وبعدين ياخدو اجازه جم قبلها من شم النسيم قالو ميجوش ورجعو في البيت او اللي عاوز يجي يحضر عادي ولما وديت البنت بعد شم النسيم وقلت للميس راجعي معاها عشان مستواها مش عجبني وبعد الشيت بتاع المراجعه عشان تشرحلها h...t , c...t
    , do... اكمل يعني بتتحل ازاي عشان البنت كانت غير مدربه عليها خالص لاقتها جابتلها ورقه وكتبلها hat cat dog
    وقعدي اكتبيهم يا حببتي وبس وميس العربي مفيش اصلا أمال عملتي ايه في الكلاس قالتلي الميس جابت المكعبات وخلتهم يلعبو وده كان قبل الأمتحان ب4 ايام شفتم
    رحت انا مودتهاش تاني رجعتلها في البيت وكمان النتيجه طلعت بس انا ليسه مجبتهاش وكمان مفيش حفلة
    يا حبيبتي دي معاناه

و الله أنا اتضايقت جدا جدا من اللي انتي حكتيه على مدرسة الفاروق دية

و بصراحة صعب أوي انك تكملي بالمستوى ده

و انتي ناوية تعملي ايه ؟

الردود
    619

byebye

تعقيب كتبت بواسطة Ms3sam عرض الرد
    سانت فاتيما فعلا مش راهبات بس مسحيين ومشتركه وبتاخد سن كبير بس هي دي عيوبها واللي اعرفه ان احسن فرع مدينه نصر وفيها IGمدرسه عريقه اما بتاعه العباسيه لااعرف عنها غير انها نفس اداره مصر الجديده مها محرم عندها معلومات كتير عنها

جزاك الله خيرا على الرد وكفاية انها مشتركة علشان اشطبها من حساباتي

الردود
    7
    تعقيب كتبت بواسطة زقزوقة و زقزوق عرض الرد
    ازيك يا eldorry يا حبيبتي

انتي معاكي حق في كل اللي انتي قولتيه

لأن مستوى التعليم في مصر أصلا فاشل فبقى كله محصل بعضه ، المدارس الغالية زي الرخيصة ، بس الالية اوية منظرة بس ع الفاضي

و بالمناسبة أنا عايزة أسألك عن كل التفاصيل اللي تعرفيها عن مدرسة سرور ، عشان هي قريبة مني قوي
    فياريت تسألي مرات أخوكي على تفاصيلها

يعني لو ممكن تسأليلي عن
    كثافة الفصول أد ايه
    و بيدوا منهج ايه
    بياخدوا واجبات كتيرة و لا لأ
    في متايعة كويسة بين أولياء اللأمور و المدرسة
    الادارة عاملة ايه , و المدرسين ايه أخبارهم

معلش طولت عليكي و تقلت عليكي ، و أنا أسفة جدا
    بس سألت كتير عنها و محدش عارف عنها حاجة
    بس ياريت لو عرفتي حاجة تقوليلي
    زقزوقة و زقزوق ازيك يا حبوبة و يا رب تكونى انت والاولاد بخير معلش اتاخرت فى الرد لان جوزى كان واخد الاب توب فى الجامعة كثافة الفصل 25-28 المنهج فى كى جى ماجيك تايم وابتدائى برايت ستار الواجبات كتير وفية كتاب كمبيوتر وكتاب نشاط عملى الادارة كويسة وحازمة المدرسين كويسين وكبار يعنى ليهم خبرة وحكملك تانى علشان مازن صحى

الردود
    549

byebye ألف شكر

تعقيب كتبت بواسطة eldorry عرض الرد
    زقزوقة و زقزوق ازيك يا حبوبة و يا رب تكونى انت والاولاد بخير معلش اتاخرت فى الرد لان جوزى كان واخد الاب توب فى الجامعة كثافة الفصل 25-28 المنهج فى كى جى ماجيك تايم وابتدائى برايت ستار الواجبات كتير وفية كتاب كمبيوتر وكتاب نشاط عملى الادارة كويسة وحازمة المدرسين كويسين وكبار يعنى ليهم خبرة وحكملك تانى علشان مازن صحى
    ربنا يخليكي لية يا eldorry

متشكرة قووووووووووووي

و مستنية منك باقي التفاصيل

الردود
    7
    تعقيب كتبت بواسطة زقزوقة و زقزوق عرض الرد
    ربنا يخليكي لية يا eldorry

متشكرة قووووووووووووي

و مستنية منك باقي التفاصيل
    صباح الخير يازقزوقة و زقزوق بصى يا ستى الامتحان كل 24 يوم تقريبا وفية كراسة متابعة لكن بالنسبة للسلبيات فهى كالاتى هى حاسيت ان كان فية عدم نظام شوية السنة دية و البصات زحمة والدادت كبار فى السن يعنى قليلى الحركة شوية ومش دايما فية دادة فى الحمام انا عارفة ان المعادلة صعبة لكن زى ما فية نقاط ايجابية فية بردة نقاط سلبية ودول اولادنا عايزين لهم احسن حاجة ربنا يوفقك يا زقزوقة وطمنينى عليك ان شاء اللة

الردود
    7
    تعقيب كتبت بواسطة dodydoooo عرض الرد
    السلام عليكم يا بنات الاخت دوري اللي كاتبه علي مدارس المعادي يا ريت لو عندك معلومات اكتر عن منهج مدرسة القناة ومستواها والفرق بينها وبين فيكتوريا يا ريت تقوليلي لان هما دول المدرستين اللي انا بافاضل ما بينهم لبنتي فا يا ريت تفيديني لانهم بجد مصاريفهم تحفة وسمعت ان مستواهم كويس بس معرفش حاجة اكتر من كده ونفسي اعرف منهج كل مدرسة ايه انا في انتظار ردك
    صباح الخير يا دودى دوووو انا اسفة جدا على التاخير لكن بجد انا ما عرفش حاجة عن مناهجهم لكن انا رحت القناة وهى نضيفة وحلوة وعلى فكرة مبنى الكجى والابتدائى فى زهراء المعادى عند مجمع المدارس وسمعت من ناس انها مدرسة كويسة لكن كان كلام عام اما مدرسة فكتوريا فانا ما اعرفش حد فيها لكن انا رحتها وهى كبيرة قوى لكن كثافة الفصول عالية ودة اللى خالانى افضل القناة لما كنت حقدم لابنى الكبير فيها لكن المدرستين بياخدوا سن كبير وهما الاثنين التقديم فى شهر 6 على فكرة فية مدرسة المستقبل التجريبية النموذجية الجديدة بردة فى الزهراء انا رحتها وكلامهم كويس وحاسيت انهم عايزين مستواها يبقى زى المدارس اللغات اللى حوليهم ومصاريفها تقريبا 2200 انا اسفة معلوماتى عن المدرستين سطحية يا رب اكون افدتك ولو شوية بسيطة

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس باسعار اقل - شاركونا
    بواسطة SOSO72 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 435
    اخر موضوع: 13-04-2010, 02:49 AM
  3. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  4. مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة
    بواسطة rody786 في المجلس العام
    الردود: 540
    اخر موضوع: 16-09-2008, 09:57 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ