انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 24 من 27 الأولىالأولى ... 142021222324252627 الأخيرالأخير
عرض النتائج 231 الى 240 من 269

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2

الردود
    1,943
    احنا اتكلمنا قبل كدا عن اللبس ايه رايكم نكمل نهاردة كلام عن اللبس ؟؟؟

طبعا انا وانتم واى بنوتة نفسها تجيب كل اللبس فى الدنيا لما تتجوز وكل شوية تقولى انا مش حاجيب تانى وتلاقى نفسك حاجة عجبتك تجيبها وتكتسفى انك عندك مثلا من اللون الابيض اربع وخمس حاجات وتلاقى نفسك فيه حاجات انتى ناشيها اصلا كنتى جايبها وفى الاخر تلاقى انك ناقصلك حاجات وانك جايبة من عدد كبير من حاجات متكررة صح ؟؟؟

طيب الاول ايه رايكم طلعوا كل اللبس اللى جبتوه وكمان قيسي اللبس ده حاقولكم ليه ... لما حتطلعى كل اللبس حتبداى الاول تشوفى ايه الالوان المتكررة مثلا عندى 5 ابيض و 3 احمر بس معنديش ولا حاجة تراكوز يبقى انتى لما تيجى تشترى تانى حتركزى على التراكوز مش حتجيبى ولا ابيض ولا احمر ....

طيب الانواع حتلاقى عندم مثلا 5 ساتان و5 قصير بس مفيش حاجة طويلة يبقى وانتى بتجيبى ركزى فى الطويل وركزى تجيبى انواع غير الساتان

يبقى كدا انتى حترتبى اولوياتك وتشتغلى الفلوس اللى معاكى فى انك تجيبى حاجات اكتر تنفعك مش مكررة

طبيب ليه بقولك قيسى لبسك ؟؟؟
    عشان احنا دايما بنجيب اللبس على مقاسنا وقت ما نشترى وننسى ساعات اننا ممكن نكون خاسين شوية وان جسمنا ممكن يزيد تيجى وقت الجواز تتفاجاى ان حاجات عندك ضيقة وتزعلى او تلاقى حاجات طويلة وعايزة تتظبط والعكس .. عشان كدا بقولك قيسى شوفى ايه المظبوط وايه محتاج تعديل وحاولى تجيبى كام حاجة مقاس اكبر مش لازم تلبسيهم اول الجوزا خليهم بعد شهر او شهرين عشان لو زدتى شوية تلاقى حاجة مناسبة لغاية ما ترجعى لجسمك الطبيعى ....تمام كدا ؟.؟؟

حاجة تانية
    فيه لانجيرى بيبقى معه اندر بتاعه بس فيه انواع مش معاها عشان كدا لما تطلعى لانجيرى بتاعك شوفى ايه اللى ناقصه اندر وهاتى نفس الللون وشيليه عشان متلقيش فى الاخر حاجة ناقصة ...

من ضمن اللبس البيتى حاجات تنفع تستقبلى بيها \ الضيوف
    وده اما حيبقى لبس الخروج بتاعك العادى او انك مثلا حتجيبى عبابات البيتى الشيك لو كنتى بتلبسى عبايات بس فى حالتين سواء حتلبسى لبس الخروج المعتاد بتاعك جيب او بنطلون او عباية او تونيك حاولى تخلى اللى حتلبسيهم للضيوف يكونا سهلين فى اللبس وتكونا كويهم ومجهزهم مع الطرحة بتاعتها عشان فى اول الجواز بيجى ضيوف كتير وتبقى مرتبكة وبتجهزى حاجات حلوة تقدميها مش حيبقى عندك وقت تفكرى البس ايه وايه الطرحة اللى حتليق وكدا ...

ريحى نفسك وجهزى مثلا 3 اطقم بالطرح والشوز بتاعهم تلبسيهم لما يجيلك ضيوف وزى ما قولنا خليهم حاجات مريحة عشان حتبقى قاعدة بيهم وقت طويل وحتقومى وتروحى تجيبى حاجات من المطبخ وهكذا

طيب ده بالنسبة للضيوف فيه طبعا ناس مش يعتبروا ضيوف زى مامتك واختك وحماتك واخوات زوجك وصاحابك حيبقى دمها تقيل تقعدى ادامهم رسمى بلبس الخروج وفى نفس الوقت مش حيبقى حلو انك تقعدى ادماهم لانجيرى وعليه روب مفروض حاجات دهي بتاعتك بينك وبين زوجك محدش يشوفها عشان تعتبر جزء من حياتكم الخاصة ..

طيب نلبس ايه ؟؟؟ هاتى بيجامات كيوت اللى بنتكور وبادى بتاعها او بنطلون جينز او برمودا وعليه باديهات شيك دلع حيبقى شكلك شيك وحلو ادامهم كمان مش حتبقى رسمى اوى وفى نفس الوقت حاجات ديه بتبقى على قطنيات وجيل يعنى مريحة فى اللبس

نكمل ان شاء الله سوا موضوع اللبس واللى عنده اى نصيحة فى اللبس او سؤال يالالا بقولنا

في عروسة البحرالابيض المتوسط فى حضن اعظم بلد فى الدنيا مصر ام الدنيا
    الردود
    1,091
    تحححححححححححححفه يا هنوده كلام مفيد ومرتب مش سبتيلنا حاجه نسأل فيها

الردود
    16,781
    التدوينات
    11
    التكريم
    • (القاب)
      • مُبدعة صيف 1430هـ
      • الذوق الراقي
    (أوسمة)
    تسلمي يارب يااحلي نودي في الدنيا
    موضوع رائع ياقمر

يارب احفظ لي ابنتي وزوجي وكل اهلي واحبابي
    امين يارب

مسابقة افضل تقرير عن مدينه في بلدك شاركونا

الردود
    77
    تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد
    اهلا بيكى يا لوليتا معانا والف مليوووون مبروووووووك ياعروسة .. طبعا مشكلة الشمس والصيف وبشرتنا بصى ياجميل فيه صن بلوك فوتوديرم ده 100 درجة حمايته هو قوى جدا وفيه درجات حماية اقل منه معتمدة على بشرتك ده حلو اوى هو سعره 70 ريال مش عارفة المصرى بكام موجود فى صيدليات العزبى وخليل وسيف او اى صيدلية كبيرة وديه صورته
    [/URL]

بالنسبة ماسك انا اكتر حاجة جربتها عشان سمار الشمس بودرة تلك + ماء ورد احطهم ربع ساعة واشيليهم وامسح بعدها بثلجة

كمان لما تحطى صن بلوك يبقى قبل ما تنزلى بربع ساعة وكل ساعتين او 3 تحطى تانى عشان مفعوله وحاولى متنزليش فى الوقت من 12 لغاية 4 الشمس جامدة.. وياقمر طولى زى ما انتى عايزة وياريت اى بنوتة من القمرات لو عندها وصفات او جربت صن بلوك تقولنا

مشاء الله عليكي يا هند ربنا يزيدك كمان وكمان على الاهتمام والثقافه دي.مش عارفه اشكرك ازاي واي حاجه تعرفيها عن تفتيح البشره ابعتيلي.ويارب نفرح بيكي قريبا

الردود
    77
    حبيبتي هنوده ممكن اسألك على حاجه؟متعرفيش عنوان كوفير كويس ميكب وشعر وتكون اسعاره معقوله في مدينه نصر اومصر الجديده؟

الردود
    1,155
    مرسىىىىىىىىىى يا احلى هنوده على اجمل نصااااائح

الردود
    113
    ازيك يا هنوده؟ الموضوع انهارده كالعاده حلو اوى .... بس ليا سؤال العبيات اللى بتتلبس فى البيت شفت فى محلات لقيت شكلهم مش حلو خالص الوان دخله مع بعض و حاجات كده فتنصحينى افصل ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    109
    حبيبتي هندوة صباح الخير الك وللجميع
    انا من فترة بسيطة بديت اقرا موضوعك الحلو بصراحة غير شكل وكمان عم بقرا الجزء الأول معو .... انا باذن الله فرحي بعد شهرين وبديت من مدة اعمل ماسكات وكريمات ترطيب وتفتيح للبشرة والجسم , وزيوت لشعري كمان وقريت كتير وصفات حلوة بالموضوع لازم اجربها
    جزاك الله خير علي مجهودك العظيم ( وان شاء الله عقبال كل العازبات )
    انا كان بدي تبعتيلي اللينك لو ما فيها تعب عليك منشان استفيد اكتر
    وبتكوني مشكورة كتير كتير ......

الردود
    900
    بجد يا هنودة يا قمر انتى مش عارفة اشكرك ازاى على كلامك ده .... بجد كلامك كله احلى من بعض .. فعلا انا قررت انى الاسبوع اللى جاى ان شاء الله اطلع كل الهدوم اللى عندى واكتب اللى ناقصنى من توك او اكسسوار او طرح ملونة .... ان شاء الله .. يعنى كلامك ده جه فى وقته يا قمر

كنت عاوزة اسألك عن حاجة بس بعيدة عن موضوع اللبس ده ...
    ان شاء الله كتب كتابى قبل الفرح بشهر فهل خلال الشهر ده اقعد بشعرى قدام خطيبى ولا ايه ؟؟؟
    اصل انا حابة انه يشوف شعرى اول مرة فى الدخلة ان شاء الله ..
    * حاجة تانيه بقى ... بالنسبه لبوكيه الورد بتاع الزفاف عاوزة اعرف بيتجاب منين ؟؟ هل بيكون ورد طبيعى ولا صناعى ؟؟ وبيتجاب من الكوافير ولا الاتيليه ولا منين ؟؟؟؟

منتظرة اجابتك يا قمر .

الردود
    512
    الله عليكى و على كلامك الجامد يا قمر و ان شاء الله هنفذه

بالنسبة للمطبخ ايه اللبس المناسب ليه ؟ كمان الشعر لو احنا بنقضى و قت طويل فى المطبخ مثلا بنعمل الغدا ينفع الفه على ما اخلص؟

انا بحط زيت اللوز الحلو + Eقبل النوم يمشى و لا المر احسن ؟

شكر يا جميل ربنا يجعله فى ميزان حسناتك

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..
    الردود: 247
    اخر موضوع: 24-04-2009, 09:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ