انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 19

الموضوع: الخلاصه بموضوع تكبير الصدر ... وأخيرا

الردود
    56

الخلاصه بموضوع تكبير الصدر ... وأخيرا

السلام عليكم
    حبيباتي واخيرا توصلت لمعلومه اكيده ومفيده بموضوع تكبيرالصدر واللي هو اكيد معقد اغلب البنات والمتزوجات ...
    خلاص ودعي ايام الصدر الصغير والمترهل وودعي ايام الستيانات المحشيه اسفنج وودعي .... الاحراج من علاقتك الخاصه بزوجك
    حليب الصويا والله العظيم مو مصدقه حالي من يوم عرفت عنه انه يكبر الصدر لا وبعد يجمل الوجه ويقلل تجاعيد ويعالج الضغط كمان
    المهم انا الآن بستخدمه من 3 ايام ومافيه احد استخدمه وندم انا اشرب كل يوم كوب والنتيجه تبان بعد شهر او شهرين وهو يعيد بناء انسجة الثدي بالكامل وكأن البنت لسا في مرحلة البلوغ ورايحه تحس بنفس الالم اللي جاها بصدرها اول مابلغت وبدات يكبر صدرها
    بس انا بصراحه مو عارفه كم الكميه المناسبه كل يوم من الحليب
    يلله اللي عندها معلومه تفيدنا
    وعلى فكره طعمه عادي وقريب للحليب العادي
    اللهم بلغت اللهم فاشهد وبقولكم شو يصير معي كل فتره والثانيه

الردود
    260
    مشكورة اختى اريج على المعلومة الحلوة بس عاوزة اسالك مفيش من حليب الصويا اى اثار جانبية يعنى ممكن للاطفال او الكبار فى السن او الحمل ؟

الردود
    64
    أنا اللي متأكدة منه بالنسبة للمرأة الحامل كثير مفيد ...شكرا للمعلومة يريت يكون له مفعول...يعني بصراحة كثرت مواضيع تكبير الصدر و الواحدة تاهت بين الوصفات.منتظرين النتيجة

الردود
    98
    اممممممممممممممممممممممممممممم مش عارفه اتبع معاكي نظامك ولا لأ بصراحه انا زهئت جربت كل حاجه ومفيش حاجه جابت نتيجه مرضيه او حتى نتيجه تشجعني ان اكمل انا جربت طريقة بنت عذاري بس طريقتها مرهقه جدا وخاصة ان بدرس فعايزه حد فاضي وكمان كنت لازم ادخل كل يوم تحت الدش يعني ارهاااااااااااااااق فكسلت اكمل عليها وقعدت عليها اكتر من شهر ومجابتش نتيجه وجربت كمان كريم الانوثه لمدة اكتر من شهر ونص تقريبا شهرين بس تعبت وحسيت انه مش هيجيب نتيجه بس حسيت ان صدري كبر شويه صغيره خااالص وبطلت استخدمه وبعدين جبت المرمريه وقعدت اشربها لمدة 10 ايام وادهن ع صدري وقالوا بتكبر خلال اسبوع ومفيييش حاجه ولا اي نتيجه تبشر خااااااااااااااااالص يعني بجد تعبت خااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااال ص وزهئت ومتهيالي كل وحده بتجرب وتيجي تقول انه صدرها كبر دي بتضحك علينا معلش يا اختى متزعليش مني بس انا بجد زهئت من كل واحده تدخل تقولك خلال اسبوع والتانيه تقولك يومين والتانيه تقولك شهرين وانا عملت كل حاجه خلاص بجد جبت اخري ف الحاجات دي ياريت بجد اللي عندها طريقه متجربه ومضمونه تقولنا وتكون ف نفش الوقت مش مرهقه ياريت بجد الاقي الطريقه والله يابنات لو لاقيت طريقه مضمونه وتنجح معايا هقولكم ع طول بس فين الطريقه دي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا ان قدر الاله مماتي لا تري الشرق يرفع الرأس بعدي
    الردود
    1,828
    طب ده الاقيه فين وبكام في مصر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    انا بصراحة زهقت مفيش حاجة نفعة خالص معايا جسمي مش بيقبل اي حاجة وجربت كل واي حاجة تتخيليها بجد قرفت؟؟

الردود
    56
    اهلا شيرين
    بصراحه هو ماينفع الا للبنات والنساء الغير حوامل والغير مرضعات ولايصلح للرجال او الاطفال وبالتحديد الذكور وهو اصلا انعرف انه مفيد جدا للنساء بعد سن اليأس لانه يحوي هرمون الانوثه ويعوضهن عن الكلس المفقود من اجسامهن بسبب انقطاع الدوره وانقطاع افراز الهرمون المسؤول عن ترسيب الكلس بالعظام فيقلل من هشاشة العظام ويحسن البشره ويقلل التجاعيد ويقلل ضغط الدم وله فوائد كثيره جدا لكنه للأسف يسبب العقم للرجال والاطفال الذكور وطبعا لا يحبذ للبنات الصغيرات
    ولكن الخبر الاكيد انه بعد استعمال 3 اشهر يوميا كانت النتائج مذهله في تكبير الثدي وممكن تبدأ تظهر النتائج بعد3 اسابيع وللعلم فهو ليس له اضرار لكن بكميه مناسبه طبعا
    لكن الكميه المفروضه لكل يوم ماعندي خبر اكيد بس بأل دكتور واقولكم

الردود
    56
    تعقيب كتبت بواسطة شيرين المصرية عرض الرد
    مشكورة اختى اريج على المعلومة الحلوة بس عاوزة اسالك مفيش من حليب الصويا اى اثار جانبية يعنى ممكن للاطفال او الكبار فى السن او الحمل ؟
    تعقيب كتبت بواسطة sweet_ angel عرض الرد
    اممممممممممممممممممممممممممممم مش عارفه اتبع معاكي نظامك ولا لأ بصراحه انا زهئت جربت كل حاجه ومفيش حاجه جابت نتيجه مرضيه او حتى نتيجه تشجعني ان اكمل انا جربت طريقة بنت عذاري بس طريقتها مرهقه جدا وخاصة ان بدرس فعايزه حد فاضي وكمان كنت لازم ادخل كل يوم تحت الدش يعني ارهاااااااااااااااق فكسلت اكمل عليها وقعدت عليها اكتر من شهر ومجابتش نتيجه وجربت كمان كريم الانوثه لمدة اكتر من شهر ونص تقريبا شهرين بس تعبت وحسيت انه مش هيجيب نتيجه بس حسيت ان صدري كبر شويه صغيره خااالص وبطلت استخدمه وبعدين جبت المرمريه وقعدت اشربها لمدة 10 ايام وادهن ع صدري وقالوا بتكبر خلال اسبوع ومفيييش حاجه ولا اي نتيجه تبشر خااااااااااااااااالص يعني بجد تعبت خااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالص وزهئت ومتهيالي كل وحده بتجرب وتيجي تقول انه صدرها كبر دي بتضحك علينا معلش يا اختى متزعليش مني بس انا بجد زهئت من كل واحده تدخل تقولك خلال اسبوع والتانيه تقولك يومين والتانيه تقولك شهرين وانا عملت كل حاجه خلاص بجد جبت اخري ف الحاجات دي ياريت بجد اللي عندها طريقه متجربه ومضمونه تقولنا وتكون ف نفش الوقت مش مرهقه ياريت بجد الاقي الطريقه والله يابنات لو لاقيت طريقه مضمونه وتنجح معايا هقولكم ع طول بس فين الطريقه دي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حبيبتي الحال من بعضه انا ماخليت طريقه تعتب علي اللاعملتها من زيوت صيدليه لجهاز المضخه لكريم زين الاتات للخميره والحلبه للميرميه للرياضه لزبد البحر للعرقسوس كله كان مرهق ومتعب وبدون فايده وحتى اني كنت ايأس وابطل اكمل وبالاخر سمعت عن علكة التكبير وحاولت اجيبها بس بنفس الوقت قرأت عن الحليب الصويا وعن نتايجه الحلوة فبدات انا واختي وبالله المستعان
    وبنصحك تدخلي عالجوجل وتشوفي النتايج بنفسك

الردود
    36,171
    أختي، معلومات جديدة، وإن لم تفد بما ذكرتِ فإن منافع حليب الصويا لا تحصى، فهو أفضل تعويض لمن لديه حساسية من الحليب العادي. ولكن لا أظنه يسبب عقم عند الرجال، فهو يحمي الجسم من سرطان البروستات، وللنساء يحميهن من سرطان الثدي.
    وليس هناك أي معلومة على النت تذكر أنه يسبب العقم لدى الرجال. وهو مفيد لكل الناس وفيه مواد الحليب العادية المفيدة وإضافات أخرى لا توجد بالحليب العادي.

الردود
    36,171
    وجدت هذه المعلومة على النت
    While soy milk, like all soy products, contains phytoestrogens, which are weak estrogen-like compounds, there hasn't been evidence to suggest that modest to high consumption of soy products encourages breast growth. It's possible that consumption of highly concentrated phytoestrogens might cause breast growth just as estrogen-containing birth control pills do, but normal soy consumption would not. If it did, imagine how vegetarian males would look! You'd need warning labels and everything on the milk if it actually promoted breast growth.

وتعني أنه ليس هناك أي شيء يثبت أن استخدام مواد الصويا بكمية معتدلة أو كبيرة يؤدي إلى تكبير الصدر. هناك احتمال أن استهلاك كميات كبيرة مركزة من الفيتوستروجين يؤدي إلى تكبير الصدر مثل حبوب مانع الحمل، ولكن استهلاك كميات طبيعية من الصويا لن تؤدي هذا الغرض وإلا فتخيلي كيف سيكون شكل الرجال النباتيين. وإن كان هذا صحيحاً لكان من المؤكد سيكون هناك تحذيرات على علبة حليب الصويا تفيد أنه يسبب كبر الصدر.

ولهذا عزيزتي فشرب حليب الصويا مفيد للصحة وللعظام ولكن لا تشربيه للأسباب الخاطئة حتى لا تيأسي بعد أن لا تري نتيجة.

الردود
    56
    هلا ايمان
    والله انا قرأت هالكلام على اكثر من موقع وعلى اساس اانه يحتوي هرمون الاستروجين بنسب عاليه وهو الهرمون الانثوي للمراه ومسؤول عن ابراز الصفات الجنسيه للمرأه وان ارتفاعه عند الرجل يسبب له العقم
    بس مافي غلط لو نسأل دكتور ونوثق المعلومه
    مشكوره عالرد

مواضيع مشابهه

1. تكبير الصدر نريد طريقه مضمونه لتكبير الصدر
    بواسطة سمسومه في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 13
    اخر موضوع: 30-08-2010, 11:20 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ