تعقيب كتبت بواسطة mirololo عرض الرد
اختي الحبيبة اثابك الله علي ما تفعلية معنا واتم الله زواجك وهدا لكي زوجك يا رب امين وحبك الله وحبب فيكي خلقة ورزقك الذرية الصالحة
يا اختي الحبية انا جبت كريمات اساس كتير بس كلها مش ولابد وبحطها كاني مش حاطة حاجة ونص ساعة لو حطاة تقيل شوية يسيح واسمر خالص وييجير خالص فا ممكن تساعديني علي نوع يكون تقيل ويثبت حتي لو الدنيا نار ميسيحش بسهولة عشان لما اروح الافراح واحس اني وشي صافي يكون تقيل بس يكون حلو علية ويخليني امورة ويخفي كل العيوب
وعاوزة ايلينر ميسيحش ويكون اسودة زاهي جدا لاني جربت انواع كتير وكلها بهتة وبيهبب وبيسيح
وانا كنت عاوزة اعرف قلم الكحل وعرفت منك نوع جفينشي فعلا مش بيسيح وبيثبت ولا اجيب الانواع التانية الي قولتيها وان شاي الله هاجيبة لو اكدتيلي وانا هاتجوز علي العيد وهاقرصك في رقبتك عشان احصلك في جمعتك يا رب يتمملك علي خير والبودرة عاوزاها زي النجوم اكون مضيئة قدام جوزي يشوفني ينبهر ويا ريت تذكوريلي احسن حاجة لحالتي والاسعار انا عندي 27 سنة الغالي تمنة فية انا بيضة بس مش قوي وتقريبا بشرتي دهنية علي مخطلتة بس دهنية اكتر
وخطيبي برة ممكن اجيبة من برة احسن ولا هنا
بصى حبيبتى انتى بشرتك مختلطة مائلة للدهنية يعنى الاول خالص لازم تستعملى لروتين اليومى للبشرة اللى دايما بقول علية وان ذكرتة كتييير فى اجزائى ياريت تقريهم كويس وشوفى الماركات بالشرح والصور وكل سن وحاجاتة اللى تناسبة وانتى يناسبك كلارنس او كلينيك
وهو عبارة عن غسول وتونيك وكريم نهر وليل وكريم عين
وسكراب مرة اسبوعيا
المهم بعد كل دة بشرتك هاتكون مهيئة لوضع الميكب ونضيفة
ويطلع الميكب شكلة طبيعى وحلو وعمرة مايقشر ولايجير ولا لونة يتغير
وطبعا دة بجانب ان الميكب يكون ماركتة حلوة وغالية ونضيفة
المهم كريم الاساس اللى يناسب بشرتك ويخفى العيوب فى من ماركات كتير انا هاقولك على كذا واحد عشان تخترى اللى يريحك\\\
دة من

MATTE FINISHاساس بلا لمعة.اساس سائل يزيل لمعة البشرة بفضل قوة التغطية طويلة الثبات. تركيبة خفيفة تناسب على البشرة في لمحة عين، ويتحول إلى غشاء من البودرة الناعمة. مقاوم للماء والعرق.

دة من ايستى لودر\\\\\\\\\\\\\\\
EQUALIZER FOUNDATIONمكياج ذكي للبشرة المركبة مع عامل وقاية 10من أجل مظهر متوازن ومتناغم.. مكياج فريد وذكي يساعد البشرة على حفظ توازن الزيوت والسوائل ويعطيها مظهراً رائعاً طوال الوقت ولايسيل بسهولة.

ودة من غيرلان\\\\\\\\كريم اساس مضغوط مع بودرة حلو جدا للبشرة الدهنية\\\
DIVINORA COMPACT FOUNDATION SPF15بودرة ناعمة من أجل راحة لا تضاهى.منتج متميز يوفر للسيدات مظهراً جديداً خالياً من اللمعة: راحة مطلقة ومظهر متألق غير لامع، وعبوة شديدة الأناقة.

واللوس باودر بعد الفاوندشن لتثبيتة واعطاء مظهر طبيعى للبشرة\\\\\

انا بفضل دى من ايستى لودر\\\\\\\\\\

LUCIDITY LOOSE POWDERبوردة ير مضغوطة شفافةمن أجل مظهر مشرق يقلل من ظهور الخطوط والتجاعيد مكونات خاصة تعكس الضوء عن بشرتك وتعطي تأثيراً ناعماً يزيد من تألق مظهرك.

والبودرة المضيئة من غيرلان يا قمر\\\\

TERRACOTTA SECRET GOLD, SUBLIME ALL OVER POWDERبودرة رقيقة وخفيفة تحتوي على جزيئات ذهبية ونحاسية ذات لمعة لؤلؤية تجعل البشرة تتوهج بإشراق ناعم ذهبي. تركيبة ناعمة كالحرير. توضع بشكل خفيف على الوجه والجسم لتعطي نتائج مذهلة لا تقاوم.

والكحل من جفنشى حلو جدا جربية هايعجبك
والايلينر من جفنشى او فور ايفر او شيسيدو او لانكوم او شانيل حبيبتى كلهم حلوين جدا وممكن تجيبى منهم الكحل ايضا تحففففففففففففففففة
اوكىىىىىىىىىى يا جميل كدة ولا نسيييت حاجة