انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 9 من 28 الأولىالأولى ... 567891011121319 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 81 الى 90 من 278

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00

الردود
    584
    ازيك يا توتى يا قمر بجد انا حبيتك اوى اوى وربنا يكرمك

وعايزه استفسر عن حاجه انتى كتبتى قبل كدا عن دكتور تجميل اسموه عماد ميشيل وقولتلى انه كويس واداكى كورس كويس اوى

ياريتى تشرحيلى الكورس دا بالتفصيل وهل للوجه بس ولا لكل الجسم لانى عندى جسمى مش صافى وعايزه اوحد لونه هل دا يفيده ولا لا

وياريت تكتبيلى مواعيد المستشفى وياريت يبقى الصبح لانى من القاهره وهرحلوه ولو فيه تليفون او كدا

اكون شاكره اوى وميرسى يا قمر

الردود
    11
    ازيك ياقمر وحشانى بجد وكنت عوزة اسئلك عن قلم كحل لون اسود مط ماركه كويسه وسعرها معقول وعوزة اعرف اللون اللى بتحطوة هيفاء وهبى درجتوة ايه من الكحل علشان عدساتى نفس اللون بتعها وعوزة اعرف لون الكحل ايه وفى سؤال تانى ياجميل انا فى الصيف بعرق كتير جدا والمكياج اللى بعملوة بيسح بسرعه جدا اعمل ايه علشان اتفادا العرق اللى بيأثر على مكياجى وبيسيحوة بسرعه ومرسيى ليك ياقمر بجد انتى بتفدينا جدا مرسيى ليكى خالص

الردود
    34
    عايزة اعرف افضل كونسيلر على الاطلاق ماركة اية ؟
    و سعرة كام؟

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة amurra عرض الرد
    ازيك ياتوتي
    انا عندي مشكلتين
    اولي ان بشره فوق الشفه حساسه جدا والتشقير صعب عليها والشمع بيخليها حمرا طول اليوم وبيطلع حبوب
    التانيه ان وقتي ضيق جدا عاوزة منظف يكون 3 في 1 مظف وتونر ومرطب انا بشرتي مركبه وعندي 31 سنه وعاوزاه يكون بيشيل المكياج الوتر بروف وممكن اتنازل عن حته المرطب ويكون 2في واحد
    شكرا لك
    بصى يا مورة بالنسبة للحساسية فوق الشفة مكان ازالة الشعر فانتى لازم تعملى ماسك مهدىء او تعملى بالفتلة بدل الشمع وفى كريم ملطف للحاجات دى من اورفلم عندى يضعة بعد اما اشقر وجهى وهو حلو جدا جدا اسمة كالم داون فاس كريم
    وبالنسبة للمنظف 3فى 1 مش هيكون كويس اوى زى ماتستعملى كل واحد لوحدة وعلى العموم فى ماركة نينا ريتشى المستحضر دة منها\\\\\\\\\\\\ بس لكل ابشرات مش متخصص لنوع معين\\\\\\\\\\\\\
    TRIPLE SATIN EFFECTينظف البشرة ويلونها يرطبهاجل حليبي ينساب برفق ونعومة على البشرة. تركيبة 3 في 1 للوجه تنظف البشرة وتلونها وترطبها بخطوة واحدة. مناسب لكافة أنواع البشرة.

بس برضة انصحك باستعمال غسول لوحدة وتونيك لوحدة ثم المرطب النهارى
    واختاريهم من اللى زكرتهم قبل كدة للبشرة المختلطة والدهنية من كلارنس وكلينيك والماركات الاخرى
    اوكىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة ملكه الكون عرض الرد
    افضل تان يعني كريم او شيء زي كذا الي يخلي الجسم برونزي بس مو salfe tan يعني ما ابغى الي احطه ويصير لوني برونزي لا ابغى احطه واتعرض للشمس ان شاء الله فهمتي علي
    انا كدة فهمتك
    بصى يا قمر الاسبراى دة اكتر من رائع وانا على طول بجيبة فى المصيف من كلينيك\\\\\\\\\\\\\\
    وغير مضر وكمان مش لازم تتعرضى للشمس\\\\\\\\\

SELF TANNING BODY SPRAYالطريقة الأسرع للحصول على لون مسمر رائع. إنه الطريق الأمثل للاسمرار دون التعرض للشمس الذي ينصح به أخصائيو الجلد لدى كلينيك. بخاخ يجف في أقل من 15 دقيقة. خالي من الزيوت.

ودة مستحضر حلو برضة من غيرلان وتفاصيلة\\\\\\\\\\\\\\

TERRACOTTA TRANSPARENT SELF-TANNING BODY SPRAYهذا المستحضر هو سر الحصول على بشرة متناغمة وطبيعية. مستحضر شفاف وسائل ينساب بسهولة ونعومة على بشرتك. من المستحيل ارتكاب الأخطاء مع تقنية التوزيع الدقيقة للبخاخ. يضيء هذا المستحضر بشرتك بشكل تدريجي بألوان ذهبية ونحاسية كما لو أنك قد انتهيت للتو من حمام شمس.

اية ريك بقىىىىىىىىى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة ROROOOO عرض الرد
    ازيك يا توتى يا قمر بجد انا حبيتك اوى اوى وربنا يكرمك

وعايزه استفسر عن حاجه انتى كتبتى قبل كدا عن دكتور تجميل اسموه عماد ميشيل وقولتلى انه كويس واداكى كورس كويس اوى

ياريتى تشرحيلى الكورس دا بالتفصيل وهل للوجه بس ولا لكل الجسم لانى عندى جسمى مش صافى وعايزه اوحد لونه هل دا يفيده ولا لا

وياريت تكتبيلى مواعيد المستشفى وياريت يبقى الصبح لانى من القاهره وهرحلوه ولو فيه تليفون او كدا

اكون شاكره اوى وميرسى يا قمر
    بصى الكورس دة للوجة بس عبارة عن غسولات للبشرة وقابض مسام وكريمات كتير نهار وليل وعلاج ولو فى بشرتك هالات نمش بقع بيكثفو\هولك
    يعنى هو بيظبطك جدا لمدة 3 شهور وانتى برضة لازم تروحيلوة بنفسك عشان يديكى الكورس اللى يناسبك

وهو موجود كل يوم من 2 ظهرا حتى 6 مساءا
    وتليفونة الشخصى للاستفسار0123140428
    ولو عايزة ى حاجة لجسمك قوليلة هايديكى الحل ان شاء اللة

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة ghram عرض الرد
    ازيك ياقمر وحشانى بجد وكنت عوزة اسئلك عن قلم كحل لون اسود مط ماركه كويسه وسعرها معقول وعوزة اعرف اللون اللى بتحطوة هيفاء وهبى درجتوة ايه من الكحل علشان عدساتى نفس اللون بتعها وعوزة اعرف لون الكحل ايه وفى سؤال تانى ياجميل انا فى الصيف بعرق كتير جدا والمكياج اللى بعملوة بيسح بسرعه جدا اعمل ايه علشان اتفادا العرق اللى بيأثر على مكياجى وبيسيحوة بسرعه ومرسيى ليك ياقمر بجد انتى بتفدينا جدا مرسيى ليكى خالص
    بصى ياحبيبتى فلم الكحل المناسب ومش بيسيح جفنشى ب100ج
    لكن عايزة هيفاء بقى دى حاجة تانية دى بتحط ماركات اكيد مش بتنزل ااصلا مصر زى لانكوم مثلا والماركات الغالية دى اللى مالهاش توكبل فى مصر
    ودة مش كحل اللى بتحطة واضح انة ايلينر كاك يعنى كحل كريمى زى دة من فور ايفر\\\\\\\
    CAKE EYELINER

وبالنسبة للعرق والمكياج اللى بيسيح
    لازم تستعملى كريمات اساس مخصصة للموضوع دة وتكون ماركة نظيفة طبعا زى دول كدة\\\\\\\\\\\

دة من ايستى لودر\\\\\\\\\\\\\\\
    EQUALIZER FOUNDATIONمكياج ذكي للبشرة المركبة مع عامل وقاية 10من أجل مظهر متوازن ومتناغم.. مكياج فريد وذكي يساعد البشرة على حفظ توازن الزيوت والسوائل ويعطيها مظهراً رائعاً طوال الوقت ولايسيل بسهولة.

ودة من جفنشى\\\\\\\\\\\\

TEINT MIROIR MATTE FLUID FOUNDATION OIL FREE SPF15كريم أساس نقي وثابت. يساعد في الحفاظ على انتعاش البشرة و حيويتها و يزيل العيوب السطحية الصغيرة بشكل ملحوظ ويمنح مظهرا طبيعيا بدون لمعة. مناسب لكافة أنواع البشرة.

ودة من\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

SPECTACULAR MAKE-UPكريم أساس يدوم طويلاً ولا يتلطخ مع عامل وقاية 10إحساس رائع بالراحة طوال اليوم دون أي تلطيخ للثياب. كريم أسا يضمن مظهراً أنيقاً يدوم 12 ساعة للبشرة المعرضة للسيلان والعرق

ودة من

MATTE FINISHاساس بلا لمعة.اساس سائل يزيل لمعة البشرة بفضل قوة التغطية طويلة الثبات. تركيبة خفيفة تناسب على البشرة في لمحة عين، ويتحول إلى غشاء من البودرة الناعمة. مقاوم للماء والعرق.

وبعدين تثبتيهم باللوس باودر
    والكومباكت باودر فى شنطتك طبعا للتصليحات زى ماقولت قبل كدة
    ماااااااااااااااااااشى تمام كدة ولا ايييية
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 15-03-2008 في 10:29 PM

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة mayoy عرض الرد
    عايزة اعرف افضل كونسيلر على الاطلاق ماركة اية ؟
    و سعرة كام؟
    فى ماركات حلوة اوى للكونسلر وخافى عيوب البشرة زى مثلا دة من فور ايفر \\\\\\\\\

LIFT CONCEALERيخفي الانتفاخات وعدم التناغم في البشرة بطريقة طبيعية. فهو يحسن من تناغم البشرة وينعم الخطوط حول العينين والشفاة

اما الهالات فدة من ايستى لودر روعة\\\\\\\\\\\

LUCIDITY CONCEALERمصحح عاكس للضوء مع عامل وقاية 8قلم رشيق يخفف من مظهر الشوائب من خلال عكس الضوء. ينعم من مظهر الهالات التي تحت العين والشوائب.

ودة من جفنشى كويس جدا \\\\\\\\\\

CORRECTIVE CONCEALERيغطي الهالات السوداء والعيوب بشكل فعال ويساعد في تنعيم وتلطيف البشرة. يحوي مواد من ثاني أكسيد السليكون ليضمن لونا حقيقيا ثابتا. يمنح نتيجة طبيعية بلا لمعة. يحقق ماكياج خالي من العيوب ويدوم طويلا. مناسب لكافة أنواع البشرة.

لكن مافيش حاجة اسمها افضل مركة لان فى حاجات كتيييييييييير زى بعض فى نفس مستوى الفاعلية والكمال

الردود
    11
    انامحتاجة كريم اساس للبشرة العادية انا بشرتى بيضاء وسنى 23 سنة وعاوزة اعرف السعر وياريت يكون مريح بشرتى الحمد للة مفيهاش عيوب غير الهالات ومش كتيرة قوى
    محتاجة اي شادو ماركة جيدة وايضا سعر مناسب للسهرات واخبرينى ايضا بالسعر
    محتاجة كونسيلر جيد وماسكرا وبدرة وكالعادة اسعارهم ياريت معلش طولت عليكى

الردود
    540
    انا عيزة اجيلك عشان تظبتينى ممكن اتعرف عليكى عشان انا وصقة فيكى لو جتلك انك هتسعدينى

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)
    الردود: 330
    اخر موضوع: 15-07-2008, 11:30 PM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000
    الردود: 258
    اخر موضوع: 20-05-2008, 02:08 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000
    الردود: 240
    اخر موضوع: 28-04-2008, 04:30 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ