انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 15 من 55 الأولىالأولى ... 511121314151617181925 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 141 الى 150 من 546

الموضوع: حبيبتى اذا كنتى مرضع اهلا بك معنا

الردود
    4,543

heart2

تعقيب كتبت بواسطة الراجيه عفو ربها عرض الرد
    جزانا الله واياكى
    ايوه لازم تزيدى وما ينفعش انك لا تزيدى بجد البيبى له وزن وغلط انك لا تزيدى
    بس زياده الحمل تنزل بعد الولاده بحاجه بسيطه مش دهون دى الطفل والسائل الامينوسى والخلاص وما شابهه بس

ღ مسلمه ღ مصريه ღ عربيه ღ و حقى افتخر بالتلاته
    الردود
    12,428
    تعقيب كتبت بواسطة om yassin عرض الرد
    ماتركتي لي شيء اقولو الله يسترك دنيا واخرة وينزع الاشواك من طريقك يارب انا حبدا فيه من اليوم واتمنى تقولي لي كم كوب اشرب من الماء لانو كما تعرفين انا برضع
    بارك الله فيكى
    انتى تشربى مش اقل من 12 كوب ماء او سوائل حليب او عصير ويفضل يكون جزء ماء وجزء من الحليب او العصير ( ولكن بدون سكر )
    ولو تزيدى عنهم خير بس على طول اليوم وليس مره واحده
    الحمد لله الحمد لله الحمد لله زالت الغمه
    صباح نسائم الحريه و الديمقراطيه
    احبكم فى الله

على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء ** انا مصر عندى احب واجمل الاشياء

الردود
    12,428
    تعقيب كتبت بواسطة rorofun عرض الرد

جزانا الله واياكى

احبكم فى الله

الردود
    11
    اختي انا عمري 32 وطولي 161 ووزني 107 وارضع ولدي عمره 6 شهور ....

برايك شالحل معي

علما ان وزني ماينزل بسررعه بطىء جدا لكن كرهت شكلي ابي انزل وزني بسرعه

والله يجزاكي خير

الردود
    48

coffee

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازيك يا احلى راجيه انا اسفه اتاخرت عليكى المفروض كنت ادخل امس واقولك اخبارى لكن كان عندى ظروف سامحينى شوفى انا خسيت 3 كيلو وحاسه انى ملابسى وسعت عليا شوى يعنى بقيت 84 مش راضيه لسه لكن ربنا يسهل انا كنت بافطر كوب حليب قليل الدسم مع سندوتش جبنه قليله الدسم او كوب من الكورن فليكس الحبوب الكامله ده بعد ما اخرج بنتى المدرسه وادخل انام الساعه 1 اخد كوب حليب قليل الدسم مع نصف سندوتش واشرب شاى اخضر بالنعناع والساعه 6 اخد طبق سلطه متوسط واى لحوم مع ربع رغيف عيش بلدى واشرب شاى اخضر بالنعناع وبعد ساعتين اخد تفاحه خضراء والساعه 10 اتعشى بيض او جبنه مع حليب قليل الدسم وشاى اخضر بالنعناع بس ساعات بلغبت فى العشا ابقى ماشيه كويس وفى العشا اجوع ممكن شاورمه كنتاكى بتزا وطبعا اشرب 1.5 ماء خلال اليوم ويمكن اكثر طبعا الرياضه والمشى مافيش اولا البيت والولاد مخلصين عليا اما المشى لانى مقيمه فى السعوديه وجوزى شغله دوامين مافيش فرصه الا يوم واحد وده اللى باخرج فيه الولاد عارفه ازعجتك بس ده لانى مش مبسوطه انى نزلت 3 كيلو بس عايزة اخد رايك فى رجيم الاناناس اللى هو 2 حبه كيوى+شريحه اناناس طازج+كوب عصيراناناس كى دى دىبيخسس 12 كيللو فى الاسبوع عن تجربه احدى العضوات فى احدى المنتدايات عايزة اطبقه الاسبوع ده على فكره الخليط ده يشرب بديل العشاء بدون رجيم ارجو انى ما اكونش تقيله عليكى وشكرا وربنا يبارك فيكى ويعطيكىاللى تريديه اميييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييناختك ام عماد

الردود
    12,428
    تعقيب كتبت بواسطة الملحه عرض الرد
    اختي انا عمري 32 وطولي 161 ووزني 107 وارضع ولدي عمره 6 شهور ....

برايك شالحل معي

علما ان وزني ماينزل بسررعه بطىء جدا لكن كرهت شكلي ابي انزل وزني بسرعه

والله يجزاكي خير
    جزانا الله واياكى
    حبيبتى مبدئيا ارجو انك تكونى مطمئنه لكل حالتك الصحيه ونطمئن معاكى اذا كنت لم تعملى فحص حاولى تعملى
    وبعدين اكتبى غذاءك العادى فى يوم حتى نعرف المشكله اين ونحاول علاجها معا
    احبكم فى الله

الردود
    12,428
    تعقيب كتبت بواسطة عماد الديب عرض الرد
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازيك يا احلى راجيه انا اسفه اتاخرت عليكى المفروض كنت ادخل امس واقولك اخبارى لكن كان عندى ظروف سامحينى شوفى انا خسيت 3 كيلو وحاسه انى ملابسى وسعت عليا شوى يعنى بقيت 84 مش راضيه لسه لكن ربنا يسهل انا كنت بافطر كوب حليب قليل الدسم مع سندوتش جبنه قليله الدسم او كوب من الكورن فليكس الحبوب الكامله ده بعد ما اخرج بنتى المدرسه وادخل انام الساعه 1 اخد كوب حليب قليل الدسم مع نصف سندوتش واشرب شاى اخضر بالنعناع والساعه 6 اخد طبق سلطه متوسط واى لحوم مع ربع رغيف عيش بلدى واشرب شاى اخضر بالنعناع وبعد ساعتين اخد تفاحه خضراء والساعه 10 اتعشى بيض او جبنه مع حليب قليل الدسم وشاى اخضر بالنعناع بس ساعات بلغبت فى العشا ابقى ماشيه كويس وفى العشا اجوع ممكن شاورمه كنتاكى بتزا وطبعا اشرب 1.5 ماء خلال اليوم ويمكن اكثر طبعا الرياضه والمشى مافيش اولا البيت والولاد مخلصين عليا اما المشى لانى مقيمه فى السعوديه وجوزى شغله دوامين مافيش فرصه الا يوم واحد وده اللى باخرج فيه الولاد عارفه ازعجتك بس ده لانى مش مبسوطه انى نزلت 3 كيلو بس عايزة اخد رايك فى رجيم الاناناس اللى هو 2 حبه كيوى+شريحه اناناس طازج+كوب عصيراناناس كى دى دىبيخسس 12 كيللو فى الاسبوع عن تجربه احدى العضوات فى احدى المنتدايات عايزة اطبقه الاسبوع ده على فكره الخليط ده يشرب بديل العشاء بدون رجيم ارجو انى ما اكونش تقيله عليكى وشكرا وربنا يبارك فيكى ويعطيكىاللى تريديه اميييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييناختك ام عماد

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
    ليه مش راضيه عن 3 كيلو ريجيم السعرات بطىء بس ان شاء الله بثبات اكثر من كده خطر
    الف مبروك النزول
    وكنت قبل كده فى الرياض وعارفه الوضع بس اقولك دى حجه انا دلوقتى فى مصر ومع ذلك المشاغل والاولاد لا اخرج الا يوم الجمعه والسبت العبى رياضه فى البيت طول ما عندنا اولاد المشاغل لا تنتهى صدقينى
    موضوع الاناناس انا غير مقتنعه به لاحظى انتى الغيتى وجبه لاخذ عصير وكله فاكهه يعنى شطبنا ثلث الاحتياجات طبعا خطأ
    ومفيش حاجه تخسس 12 كيلو فى الاسبوع اظنه تهيوءات وان كانت صدق تكون خطر جدا جدا جدا على الجسم
    احبكم فى الله

الردود
    49
    السلام عليكم يا اختي ....اولا: جزاك الله خيرا على فتح موضوع خاااااص بالمرضع لان فعلا معظم المنتديات ما يهتموا بالمرضع ابدا وما صدقت لقيت موضوعك
    انا بنتي عمرها 3 اشهر ونص بعد الاربعين كان وزني 86 ودلعت نفسي اسبوع بس ومن بعدها دخلت بعالم الريجيمات وشوية رياضه وها وها لحد ما صر وزني 78
    الحين ابغى استشيرك وش يناسبني من ريجيم وياليت بدون زيادة تبع الرضاعه لان احس ان الرضاعه ما تضعفني زي باقي الحريم يعني لو زودتي سعرات يمكن اسمن
    ثاني شي انا العب عالاوربت ترك يمكن 25 دقيقه وقوف مع 3 دقائق خاصه بالذراعين واحيان اسوي تمارين للبطن هل تكفي والا ازيد وبغيت منك اتمنى يوم بالاسبوع يكون فري بوجبه من هذي الوجبات او حلى ممكن تقولين لي وش اكل بهذا اليوم زي مثلا لوبغيت دونات كم حبه لوبغيت همبورقر او بيتزا هوت ممكن او لا لان الواحد يجيه لحظات ضعف واخاف اخبص
    مع خالص شكري لك مقدما على تعبك معانا ومجهودك

الردود
    2,201
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اختي العزيزه شكرا لكي على الاهتمام بفئة المرضعات
    انا وزني 84
    وطولي 163
    صارلي بس شهر والده
    حابه انزل وزني 15 كيلو
    ارجوك ساعديني برجيم

الردود
    49
    ??????

مواضيع مشابهه

1. :):)رحبن معي باختي الجديدة //فرحة الغد// اهلا اهلا بك معنا:):)
    بواسطة خديجة في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 28
    اخر موضوع: 10-01-2008, 03:44 AM
  2. الردود: 9
    اخر موضوع: 18-04-2006, 02:00 AM
  3. إلى كل مرضع
    بواسطة حبة البركه في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 28-03-2003, 11:02 PM
  4. إلى كل أم مرضع
    بواسطة mo0ona_mo0or في ركن المواضيع المكررة
    الردود: 1
    اخر موضوع: 04-03-2003, 02:17 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ