انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 10 من 25 الأولىالأولى ... 6789101112131420 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 91 الى 100 من 241

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000

الردود
    90
    معلش عاوزة اعرف اسمة ممكن عشان اشترية دلوقتى قوللى اسمة اسمة كريم ويلا للشعر الجاف ياريت تقوللى اسمة الان

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة بنات بحرى عرض الرد
    شكرا ياقمر انا فعلا لا استعمل الروتتين اليومى للبشرة انا دورت فى مضوعك على الروتين اليومى لكن ماشاء الله الثلاث اجزاء مليانه فلو ممكن تعدينى حتى هو فى اى جزء وانا سنى 25 سنه معلش تعبتك معاى
    بصى حبيبى ادخلى على الرابط دة هتلاقى الروتين من كلارنس وانتى ماقولتيش نوع بشرتك هو دة للدهنية
    ممكن تجيبى من نفس الماركة لنوع بشرتك سواء عادية او جفة او حساسة

http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=408635&page=17

الردود
    334
    هاي يا قمر .. انا كنت عايزه اسالك ازاي اخلي الميكاب ثابت لفتره طويله انا جربت فاونديشن كتير وكلهم ماركات بس مفيش حاجه بتثبت لفتره طويله وتحسي بعديها انه وشك ساح ههههه

انا سمعت انه في زي السبراي بيترش عشان يثبت الميكاب من واحده بتشتغل في كوافير
    فياريت تقوليلي اعمل ايه عشان اخليه ثابت

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة kind_heart2008 عرض الرد
    توتي حبيبتي شكرا ليكي على المعلومات والنصائح الهايله بتاعتك

انا عايزة اقولك اني رحت النهارده عشان اجيب كريم الاساس اللي قلتي عليه ومالقيتش السعر اللي قلتيه
    جبت كريم اساس بوبا ب20 جنيه وبودرة ماكس فاكتور ب15 ههههههههههه
    اه واالله
    ده معناه ايه انها مضروبه ومش الاصلي ؟ ولا اختلاف اسعار مابين المحلات؟.
    نعااااااااااااااااام دة يبقى مضروب المضروب كمان
    حبيبتى لازم عشان تشترى الماركات دى تروحى للمحلات اللى واخدة توكيلها
    مش محل تجميل بيبيع كلة على كلة وانصحك بلاش تستعمليهم واللة بياذو البشرة وبيطلع فيها مشكلات بعد كدة وترجعوا تعيطوا اهىء اهىء اهىء
    صح ولا ايييييية
    وانا قولتلك على السعر
    يعنى العيب منك

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة هناء مجدى عرض الرد
    معلش عاوزة اعرف اسمة ممكن عشان اشترية دلوقتى قوللى اسمة اسمة كريم ويلا للشعر الجاف ياريت تقوللى اسمة الان
    ايوة حبيبتى اسمة كريم ويلا لتصفيف الشعر الجاف يا قمر

اوكىىىىىىىىىىىى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة fatoma86 عرض الرد
    هاي يا قمر .. انا كنت عايزه اسالك ازاي اخلي الميكاب ثابت لفتره طويله انا جربت فاونديشن كتير وكلهم ماركات بس مفيش حاجه بتثبت لفتره طويله وتحسي بعديها انه وشك ساح ههههه

انا سمعت انه في زي السبراي بيترش عشان يثبت الميكاب من واحده بتشتغل في كوافير
    فياريت تقوليلي اعمل ايه عشان اخليه ثابت
    حبيبتى الحكاية كلها مش محتاجة غير انك تستعملى كريم اساس مخصوص للموضوع دة يعنىبة مود تمنع سيلانة
    زى كريمات الاساس دى من ماركات مختلفة هاتى اللى يريحك منهم\\\\

دة من ايستى لودر\\\\\\\\\\\\\\\
    EQUALIZER FOUNDATIONمكياج ذكي للبشرة المركبة مع عامل وقاية 10من أجل مظهر متوازن ومتناغم.. مكياج فريد وذكي يساعد البشرة على حفظ توازن الزيوت والسوائل ويعطيها مظهراً رائعاً طوال الوقت ولايسيل بسهولة.

ودة من جفنشى\\\\\\\\\\\\

TEINT MIROIR MATTE FLUID FOUNDATION OIL FREE SPF15كريم أساس نقي وثابت. يساعد في الحفاظ على انتعاش البشرة و حيويتها و يزيل العيوب السطحية الصغيرة بشكل ملحوظ ويمنح مظهرا طبيعيا بدون لمعة. مناسب لكافة أنواع البشرة.

ودة من\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

SPECTACULAR MAKE-UPكريم أساس يدوم طويلاً ولا يتلطخ مع عامل وقاية 10إحساس رائع بالراحة طوال اليوم دون أي تلطيخ للثياب. كريم أسا يضمن مظهراً أنيقاً يدوم 12 ساعة للبشرة المعرضة للسيلان والعرق

ودة من

MATTE FINISHاساس بلا لمعة.اساس سائل يزيل لمعة البشرة بفضل قوة التغطية طويلة الثبات. تركيبة خفيفة تناسب على البشرة في لمحة عين، ويتحول إلى غشاء من البودرة الناعمة. مقاوم للماء والعرق.

وبعد وضعة وتوزيعة على البشرة
    ضعى اللوس باودر لتثبيتة اكتر

اوكىىىىىىىىىىى يا جميل

الردود
    144
    شكرا حبيبتى انا تقريبا بشرتى مختلطه لان عندى حبوب بجبينى ومسام واسعه على الانف والذقن وبحس باماكن ناشفه واماكن دهنيه واماكن عاديه (كوكتيل هههههه) طيب معلش اسعار الروتين فى حدود كام واستعمله ازاى اصل انا معرفش فى الحاجات ديه وحتعلم على ايدك ان شاء الله لكى منى احلى

الردود
    90
    هاى توتى انا تعبتك قوىىىىىىىىىى بس عاوزة اعرف اه رايك برف

نات افون (نساء العالم وسليبر و)وانا عندى بودرة xxl اه رايك فيها بس انا مش لقية كريم ويلا للشعر الجاف مفيش اسم كريم تانى يكون كويس وحلو للشعر الجاف عشان عاوزة اغسل شعرى وعاوزة كريم كويس
    آخر مرة عدل بواسطة هناء مجدى : 16-04-2008 في 12:32 AM

الردود
    334
    تعقيب كتبت بواسطة toty_lovey عرض الرد
    بصى حبيبى انتى سنك صغير يعنى محتاجة عناية خفيفة وبسيطة لبشرتك
    يعنى تستعملى الروتين اليومى للبشرة والاسكراب مرة اسبوعيا كفاية اوى وممكن ماسك مغذى مرة اسبوعيا
    وانتى اللى ينفغ مع سنك ماركة نيفيا فيزاج للصبايا تحفة هاتى منها الغسول الاخضر للبشرة الدهنية والتونيك لقبض المسام وكريم النهار منها ب55ج وكريم الليل ب65ج وممكن تجيبى كريم الليل من لوريال حلو اوى برضة ب90ج
    وكريم للعين من نيفيا فيزاج ب70ج
    وسكراب اسبوعيا من نيفيا فيزاج او من اورفلم للبشرة المركبة اللى لونة اخضر optimals وتعملى ماسك طبيعى مرة اسبوعيا للبشرة الدهنية من الطمىا لمغربى مع الزبادى او المورد و حتى تعجنية بماء فقط
    فهمتى الروتين لبشرتك يا قمر ودة هينور بشرتك وهيزيل تدريجيا البهتان والاجهاد واى مشكلة فى بشرتك صدقينى
    اما ماركة بورجوا فهى حلوة جدا الاصلى منه طبعا واماندا كويسة
    بس بورجوا انضف
    واماندا تلاقيها فى العزبى او محلات فورتشن وفروعها للتجميل و فاسس و مزايا فى اسكندرية او القاهرة
    وعلى فكرة بورجو يا حبيبتى مش فى العزبى بس لاء دى فى اماكن كتير معاهم توكيلها زى المحلات اللى قولتلك عليها واكتر منها كمان
    وبالنسبة لظلال الجفون دة من ورفلم حلو اوى هاتية
    وممكن تضعى الايشادو عادى من غير بايس المهم تكونى حاطة كريم العين والروتين لبشرتك
    عشان الميكب يظهر شكلة حلو
    يارب تكونى فهمتى كلامى
    ماااااااشى حبيب قلبى

هاي يا قمر .. بصي هوه انت هنا تقصدي انه نحط كريم العين قبل الايشادو !! ولاايه وبعدين ايه هوه بايس هوه ليه اسم تاني .. عشان انا اول مره اسمع الاسم ده

الردود
    334
    تعقيب كتبت بواسطة toty_lovey عرض الرد
    حبيبتى الحكاية كلها مش محتاجة غير انك تستعملى كريم اساس مخصوص للموضوع دة يعنىبة مود تمنع سيلانة
    زى كريمات الاساس دى من ماركات مختلفة هاتى اللى يريحك منهم\\\\

دة من ايستى لودر\\\\\\\\\\\\\\\
    EQUALIZER FOUNDATIONمكياج ذكي للبشرة المركبة مع عامل وقاية 10من أجل مظهر متوازن ومتناغم.. مكياج فريد وذكي يساعد البشرة على حفظ توازن الزيوت والسوائل ويعطيها مظهراً رائعاً طوال الوقت ولايسيل بسهولة.

ودة من جفنشى\\\\\\\\\\\\

TEINT MIROIR MATTE FLUID FOUNDATION OIL FREE SPF15كريم أساس نقي وثابت. يساعد في الحفاظ على انتعاش البشرة و حيويتها و يزيل العيوب السطحية الصغيرة بشكل ملحوظ ويمنح مظهرا طبيعيا بدون لمعة. مناسب لكافة أنواع البشرة.

ودة من\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

SPECTACULAR MAKE-UPكريم أساس يدوم طويلاً ولا يتلطخ مع عامل وقاية 10إحساس رائع بالراحة طوال اليوم دون أي تلطيخ للثياب. كريم أسا يضمن مظهراً أنيقاً يدوم 12 ساعة للبشرة المعرضة للسيلان والعرق

ودة من

MATTE FINISHاساس بلا لمعة.اساس سائل يزيل لمعة البشرة بفضل قوة التغطية طويلة الثبات. تركيبة خفيفة تناسب على البشرة في لمحة عين، ويتحول إلى غشاء من البودرة الناعمة. مقاوم للماء والعرق.

وبعد وضعة وتوزيعة على البشرة
    ضعى اللوس باودر لتثبيتة اكتر

اوكىىىىىىىىىىى يا جميل
    طب انا بشرتي شكلها مختلطه لانه ساعات بحس انها دهنيه وساعات جافه فاي واحد فيهم احسن ؟؟

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء التاسع)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 192
    اخر موضوع: 12-10-2008, 12:12 AM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)
    الردود: 330
    اخر موضوع: 15-07-2008, 11:30 PM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000
    الردود: 258
    اخر موضوع: 20-05-2008, 02:08 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00
    الردود: 277
    اخر موضوع: 06-04-2008, 01:43 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ