انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 17 من 55 الأولىالأولى ... 713141516171819202127 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 161 الى 170 من 546

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات

الردود
    1,586
    هدى نودا وسوووشي ،،،يارب بعد كم يوووم تجوا تبشروونا بحملك ياااارب يا كريم
    بحق لا إله إلا الله ثبت أجنتهم يارب وإنفخ فيها الروح و إرزقهم منها الذرية الطيبة الصالحة السليمة المعافاة يارب

هدى نودا///لا يا حبيبتي مووووو شرط أبدا نزول الدم بعيد الشر عنك
    أساس انا من كتر قراءتي للملفات الماضية خلصت 3 ملفات كلهم حبيبتي البنات اللي عملوا الحقن من أول ما ينزل عليهم دم بيفكروا بعيد عنك يارب الحمل رااح
    وبيروحوا للدكتور و بيحكيلهم حاجة من الإتنين
    إما 1*بيكون في جنين لا قدر الله ما ثبت زي ما صار مع ((ضيائي و ملك المالكي)) كان في أكتر من جنين بس ما ثبت غير وااااااااحد
    2)))أو ممكن لا قدر الله من حقن ((الهيبارين) ذي اللي بتأخدهاا (((ميرو )))الله يرزقهم يارب بالذرية الصالحة كلهم يارب
    لأنها بتعمل سيولة في الدم (( هادا كلااااام الدكاترة اللي كانتوا بيتعالجوا معاهم
    هي اللي بتسبب نزول الدم على حسب كلام أطبائهم
    ونزول الدم اللي بعرفه من قبل كل الدكااترة شئء مو منيح
    وفي بنت في المفات الماضية أفكار إبداعية الله يرزقها يارب وين ما كانت

أول عملية لإلهااا نزل عليها دم وفكرته دورة ؟؟؟ وكلمت دكتورها في الأردن حكالها خلص وقفي المثبتات !!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    وبعد أسبوعين رجع الدم تااااااني ؟؟؟؟؟؟؟ وكان أحمر
    وراحت حللت وطلع حمل يا حرااااام وأخدتهم مثبتات ما جابت نتييجة غير بعد فوات الأوات!!!!!!!!!! طبعا ربنا مو كتبله الثبات بس لازم الأخذ بأسبااب وهي لما نزل عليها دم عملت كل محظورات بعد العملية

يارب تكوني فهمتي قصدي ربي يفرح قلبك يارب عنق ررررررررررريب وهبوووش وسوشي ياااااارب يا كريم ومن بعدهم بسووووووووسة و رورو فلسطين ورورو حبيبة قلبي يارب المقبلات على العميلية
    آخر مرة عدل بواسطة رحــيق الأزهـار : 21-12-2010 في 04:45 PM

الردود
    492
    السلام عليكم ازيكم يا امهات المستقبل يارب يرزقنا جمعيا بالذريه الصالحه انا الحمد لله حجزت ونازله مصر اخر اتنين وزوجى هينزل اخر 3 عشان نعمل العمليه انا مبسوطه اوى انو هنزل عشان العمليه يارب يكمل على خير واحمل انا وانتم اجمعين

الردود
    320
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    حبيبتي هدىنودا الحمدلله انك بخير الله يفرح قلبك حبيبتي وما تقلقيش نزول الدم مش شرط نهائي لحدوث الحمل انا قبل كده لما حملت مانزلش دم نهائي وفي مرة كان اكتر من جنين ومع ان واحد اللي ثبت لكن مانزلش دم للاجنه الي لم تثبت ده حسب طبيعة كل واحده وكمان زي الاعراض بتختلف مش كلنا زي بعض انشاءالله ربي يجبر خاطرك باجمل توءم وانا كنت فاكرة تحليلك اليوم او بكرة بس على كل حال هانت وانشاءالله يثبت حملك وتفرحينا

الردود
    320
    حبيبتي سلمى الله يفرح قلبك ويهون عليكي الايام ويمن عليكي بالذريه الصالحه انشاءالله انا اعتقد انك في الامارات انت مصريه ؟؟ وياترى اخترت اي دكتور تعملي عنده

الردود
    2,172

-
    من توضأ فأحسن الوضوء،ثم قال:أشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له،وأن محمد اًعبدُه ورسوله،اللهم اجعلني من التوابين،واجعلني من المتطهرين،فتِحت له ثمانيةُ أبوابِ الجنة،يدخل من أيها شاء.

[
    صحيح الجامع الصغير وزياداته]

الردود
    320
    حبيبتي رحيق الازهار اذا عندك التبويض كويس ليه عاوزة تعملي حجامه وتاخدي اعشاب انا بعرف القسط الهندي الرجال بيستخدموه لتحسين السائل المنوي بس ما عندي فكرة اذا ممكن للنساء او لا ممكن اشي تفيدك بس عموما في اعشاب ممكن النساء والرجال يستخدموها وانا كنت سامعه كمان عن ورق التوت كتير مفيد للرجال والنساء للخصوبه يا ريت اشي تسالنا دكتور الاعشاب معلش يا اشي انت الاستشاريه بتاعتنا استحملينا وجزاكي الله خيرا
    سوشي حبيبتي الله يفرح قلبك انشاءالله بالذريه الصالحه وانا اول مرة حصل عندي حمل كان من جنين واحد سبحان الله وثبت انشاء الله انتي كمان ربي يثبت جنينك وتحملي و يكمل حملك 9 شهور ويجعله قرة عين لك

الردود
    320
    حبيبتي يقيني في الله جزاكي الله خيرا ومعلش انا ماكنت عارفه انه ما بقدر اتواصل معاها مش عارفه الرساله اللي بعتها راحت لمين انا بحثت كتير ما لقيت غير كلمة راسلنا اللي في نهاية الصفحه فارسلت رساله موجهه لاختنا ام سهيل بس اكيد ما وصلتها بتعرفي راسلنا بتروح لمين للاستفاده فقط على كل حال انا ما كنت حابه اغلبك لانك مشغوله في اجراءات العمليه الله يكملك على خير يا رب انت بتعملي عند مين نفس المركز القديم ولا غيرت
    وهذا تصوري للملف واكيد اذا في اقتراحات ممكن اضافتها
    هل قمت باجراء الحقن المجهري من قبل ؟؟؟
    اولا تعريف مختصر للحقن المجهري حتى تستفيد منه من لم تجرب ويشمل شرح الطريقه باختصارمع الاشارة للبروتوكول الطويل والقصيرطريقته ومدة العلاج بالتقريب طبعا
    ثانيا الاسئله 1-العمر
    2-عدد سنوات الزواج
    3-الاسباب الطبيه لتاخر الحمل عند الزوج والزوجه
    4-عدد محاولات الحقن المجهري
    5-اماكن اجراء كل محاوله على حده ونتائجها
    - المحاوله الاولى
    الدوله -المحافظه او المنطقه - اسم المركز -اسم الطبيب
    نتيجتها : نجحت واكتمل الحمل .......رزقت بولد او بنت
    نجحت وحدث اجهاض
    لم تنجح
    -المحاوله الثانيه
    نفس البيانات في المحاوله الاولى
    -المحاوله الثالثه........
    - وهكذا
    6-البروتوكول او البرنامج المستخدم في العلاج (الطويل او القصير) لكل محاوله
    7-مميزات وعيوب المركز والطبيب من وجهة نظرك
    8-وجود بعض التقنيات في المركز
    -عمل تحليل E2 اثناء متابعة التبويض
    -تجميد الاجنه
    -تثقيب جدار الاجنه
    -الارجاع اليوم الخامس
    -التكبير الفائق للحيوانات المنويه
    - عينة الخصيه
    -تنمية البويضات في المعمل
    9-ملاحظات على التجربه او نصائح مهمه ومفيدة

الردود
    320
    يقيني في الله احبك الله الذي احببتني فيه وانا كمان احبك في الله
    حبيبتي مايا جزاكي الله خيرا على الدعاء ولكي بمثل
    هبوش الله يباركلك في اجنتك ويثبتها ويرزقك منها الذريه الصالحه انه على كل شئ قدير
    بسبس الله يفرح قلبك حبيبتي ويثبت اجنتك ويمن عليكي بالذريه الصالحه امين يارب
    رورو فلسطين الله ييسرلك امورك وانشاءالله يوم الجمعه تكون البويضه وصلت للحجم المناسب ويرزقك منها الذريه الصالحه انه على كل شئ قدير
    فجر جزاكي الله خير وربي يكملك على خير ويقر عينك بالذريه الصالحه يا رب

الردود
    1,620
    تعقيب كتبت بواسطة green bird عرض الرد
    حبيبتي رحيق الازهار اذا عندك التبويض كويس ليه عاوزة تعملي حجامه وتاخدي اعشاب انا بعرف القسط الهندي الرجال بيستخدموه لتحسين السائل المنوي بس ما عندي فكرة اذا ممكن للنساء او لا ممكن اشي تفيدك بس عموما في اعشاب ممكن النساء والرجال يستخدموها وانا كنت سامعه كمان عن ورق التوت كتير مفيد للرجال والنساء للخصوبه يا ريت اشي تسالنا دكتور الاعشاب معلش يا اشي انت الاستشاريه بتاعتنا استحملينا وجزاكي الله خيرا
    سوشي حبيبتي الله يفرح قلبك انشاءالله بالذريه الصالحه وانا اول مرة حصل عندي حمل كان من جنين واحد سبحان الله وثبت انشاء الله انتي كمان ربي يثبت جنينك وتحملي و يكمل حملك 9 شهور ويجعله قرة عين لك
    يا رب يا حبيبتي قلبي متعلق بهذه المره واملي بربنا لا يوصف
    هوه جنيني درجه تانيه وبقول يا رب انا على بابك يا كريم وان لم اكن اهلا لبلوغ رحمتك فرمتك اهلا لان تبلغني وربي يرزق الجميع

الردود
    1,620
    اسفه على الازعاج بس مش عارفه كل شويه بحس انه نزل مني شيئ واركض على الحمام وبالاخر مفيش اشيئ
    مش عارفه ايش بيدل ولا انا موسوسه

مواضيع مشابهه

1. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 421
    اخر موضوع: 22-11-2010, 09:22 PM
  2. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 418
    اخر موضوع: 10-06-2010, 01:42 PM
  3. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 543
    اخر موضوع: 04-06-2010, 09:37 PM
  4. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 420
    اخر موضوع: 27-05-2010, 06:33 PM
  5. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 527
    اخر موضوع: 21-05-2010, 12:35 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ