انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 18 من 97 الأولىالأولى ... 81415161718192021222868 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 171 الى 180 من 970

الموضوع: مدارس الاسكندريه

الردود
    587
    نهلة البنات مثل البنين بالضبط والفصول فى الكجى كلها جنب بعض ولكن كل فصل على حدى وفى الكجى كلة مدرسات سواء بنين أم بنات ولكن مش عارفة فى الجنيور هل يدرسون لهم مدرسين رجال أم لا لكن الذى متأكدة منة أن حصة التربيةالرياضة مدرس للأولاد ومدرسة للبنات ودة من الكجى

الردود
    222
    السلام عليكم يا جماعه
    حد سمع عن مدرسة الفراعنه اللى فى شارع فؤاد ومدرسة الشمس المشرقه اللى فى قناة السويس وجزاكم الله خيرا

الردود
    196
    هاى ام بيجاد هاى كل الاخوات
    انا مش ناسياكم ولاحاجه ياام بيجاد انا كان عندى مشكله فى الكمبيوتر والحمد لله اتحلت
    موضوع المدارس جاب لى اكتئاب واملى فى ربنا كبيير انى اوصل للمدرسه الكويسه وبالسعر المعقول ادعو لى

الردود
    51
    شكرا علي اهتمامك يا ام بيجاد بس من فضلكم فيدوني بخصوص مدرسة جناكليس للغات

الردود
    222
    كنت عايزه اسال رانيا
    انا فهمت انك خريجه الليسيه كنت عايزه اعرف هى الجزء الانجليزي اللى فيها كويس ولا لا
    وهل فيها مظاهر الكنيسه برضه ضروري لو تعرفى معلومات وشكرا

الردود
    166
    مين عندو معلومات عن تدريس مدرسه المنار الى فى محطه الرمل هى قوميه وانا سمعت انها قويه فى تدريسها

مش شايفه حد متحمسلها ايه السبب عشان رخيصه ومش خاصه ولا ايه

الردود
    136
    عزيزتي زوووزا:
    انا ما كنتش في الليسيه انا كنت في جيرار و دي بنات بس... ده اخويا الصغير اللي كان في الليسيه القسم الفرنسي و لسه متخرج منها من 4 سنين و نصيحتي ليكي اوعي اوعي اوعي تفكري فيها خصوصا القسم الانجليزي اسوأ بكتير من الفرنسي... احنا حمدنا ربنا ان اخويا خلص على خير من المهازل اللي كان بيحكيها بس احنا كنا مضطرين ندخله لاننا كنا راجعيين من برة و هي الوحيدة اللي قبلته من غير ما يعيد السنة..
    عزيزتي كيكو:
    المنار جارتي وانا صغيرة كانت فيها هي مدرسة عريقة و سمعتها اظن كويسة و مستواها كويس ,بس اسألي عنها دلوقتي و عن كثافة الفصول

الردود
    222
    شكرا جزيلا يا رانيا على المعلومات المفيده وجزاك الله خيرا
    بالنسبه لمدرسة المنار انا سمعت انها كويسه بس انا عايزه اسال عنها برده من ناحيه انها كانت زمان اول ما اتبنت مدرسه للراهبات تتبع الكنيسه حتى المبنى بتاعها على شكل صليب بس هى دلوقت تتبع المعاهد القوميه زي اي جي سى والفراعنه تبع الحكومه انا ناويه اكتبها ا ش الله فى التنسيق بس قلقانه من الناحيه الدينيه الايكون داخل المدرسه الصلبان فى كل مكان على الحوائط وكده اللى يعرف عنها حاجه يفيدن وجزاه الله خيرا

الردود
    222
    انا كنت عايزه اقول للاخوات ان في دليل لجميع مدارس اسكندريه الخاصه واللغات والتجريبي عمة الاولاد ارسلته لى عشان انا بره مصر الدليل ده حيفيدكو اوي عشان فيه كل المدارس والتلفونات والعناوين والمصاريف انا اللى عندى بتاع 2007-2008 لو عايزين مصاريف اى مدرسه او عنوانها انا ممكن افيد وانتم ممكن تجيبو بتاع السنه دى حيكون طبعا فيه المدارس الجديده بس المدارس طبعا اسماء بس طعرفش اى حاجه عن المستويات
    انا كنت عايزه اقول لهناء ان في مدرسه اسمها تيمور فى رشدى مصاريفها مكتوبه4100 بس معرفش اى حاجه عن مستواها وربنا يهدى الجميع للخير

حاليا فى جده و لكن اسكندرانيه اقامه و منصوريه اصولا
    الردود
    380
    السلام عليكم يا بنات
    كنت عايزة اسالكم على حاجه انا خليت سلفتى سالتلى فى البريلينس و قالت لى كلام غريب جدا سمعته من السكرتيرة اولا معندهومش قسم ثانوى ثانيا المدرسه مشتركه بس الفصول منفصله
    ياريت حد راح المدرسه او ام بيجاد ربنا يكرمها تدلنى على الحقيقه لانى قلت لها بس انا سمعت غير كده قالت ان ده الكلام الى اتقال لها
    و على فكرة يالنسبه للاخت الى بتسال على المنار فحابه اقول لها ان واحد صحبتلى كانت بناتها فيها فى الkgبس ما حسيتش انهم استفادوا اى حاجه فالبنسبه للمدارس القوميه افضلهم هى egc انا كانت بنتى فيها فى الkg و كانت ممتازة بصراحه و موضوع وجود المظاهر الديانه المسيحيه لا مش فيها ان شفت الى بتقصديه ده فى فصول مدرسه سان مارك
    بالنسبه لمدرسه الشمس المشرقه وباقى مدارس شارع فؤاد فالمستوى واحد العادى لا اكتر ولا اقل

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. بسأل عن مدارس تجريبيه حكوميه فى الاسكندريه
    بواسطة *YSmsma* في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 5
    اخر موضوع: 27-10-2010, 12:35 AM
  3. ياجماعه مدارس الاسكندريه دخلت فى دائره الخطر
    بواسطة rano__2004 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 15
    اخر موضوع: 09-12-2009, 08:27 AM
  4. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM
  5. مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة
    بواسطة rody786 في المجلس العام
    الردود: 540
    اخر موضوع: 16-09-2008, 09:57 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ