انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 39

الموضوع: افضل انواع حبوب التنحيف

الردود
    662
    تعقيب كتبت بواسطة كريمة ممدوح عرض الرد
    الرجاء مراجعه قوانين المنتدى والركن

شاكرين حسن تفهمكم

مشرفه الركن
    اختي ليه بتقوليلي راجعي القوانين انا لا سمح الله ما غم قول شي ممنوع
    ولا شو رايك

الردود
    64
    انا جربت ريدكتيل 15 وفعلا ممتاز ولا بد معه تخفيف أكل حتى تستفيدي

الردود
    341
    انا ماجربت اي نوع

الردود
    342
    بصو يا جماعه انا اتصلت بصيدليه العزبي عشان اسأل على ادويه التخسيس و الدكتور فادني جدا و قالي ان الادوية بتنقسم لثلاث انواع
    1. ادوية زيادة سرعة الحرق و دي مهمة جدا في الدايت عشان اصحاب الوزن الزايد سرعة الأيض عندهم منخفضة فالأدوية بتزودها و دي اللي بتحتاج معاها رياضة عشان تحرق اسرع بس لو اخدتيها من غير ما تتحركي مش هتعملك حاجه. و أهمها و دي دكتورة الدايت بتاعتي كتبتهولي اسمه هاي كروم و مش مضر خالص و حتى الرياضين بيستعملوه مش للخسيه فقط و ده تمن لاعلبة في مصر 25 جنيه فيها 30 حبه

2. أدوية الأمتصاص زي الزنيكال و شيتوكال و سيبوتريم و هي الأدوية الل بتحتوي على مادة السيبوترامين و دي بتمنع امتصاص الدهون في الجسم و دي بتاثر على الخلايا العصبيه في جسم الأنسان و أضرارها كبيره جداً و بنصحكو بلاش تستخدموها عشان لما بنكون بنعمل دايت المفروض طبيعي منكلش دهون كتيير و نكتر من الخضار و الفاكهة و الألياف بمعني اصح فالدوا مش هيلاقي حاجه يمتصها و هيضرنا أكيد.

3. النوع ده هو قابض للشهية و طبعا فيه منه ادوية كتييره مستودرة زي ميريديا و ده تمنه 15 جم الشريط ب 60 جنيه في مصر و فيه 7 حبات و محلية زي دايت ماكس و تمنه الشريط ب 18,5 جنيه و فيه 10 حبات و ده اللي انا بستعمله و بحس انه كويس جداً حتى لو لخبطت مش بقدر الخبط اوي و سعره مناسب بس بلاحظ حاجه في ادوية سد الشهية أولا لازم تستمري عليها على الأقل 6 شهور حتى لو حسيتي انك مش بتجوعي كملي فيها متوقفيش غير لما تخلصي الدايت و تبتدي مرحلة التثبيت و تاني حاجه بتعطش جداً فلازم تشربي ميه كل شويه و ده شيء كويس عشان كل ما تشربي ميه كل ما هتخسي

يارب اكون افدتكو بحاجه

الردود
    233
    أختي العزيزه أهلا بيكي أولا بس أحب أقول للأخت lose weight إن سيبوتيرم هو هو الدايت ماكس وزيه أسماء كتير من شركات أدويه مختلفه مثلا فيه رجيمتريم ودايت ماكس وسيبوتيرم ومش فاكره باقي الأسماء بس عموما كلهم زي بعض وكلهم تقليد للميريديا إللي سعر الشريط فيها ب 48 جنيه تقريبا بالنسبه ل 10 ملجم وفعلا زي ما الأخت تفضلت وقالت كل الأدويه دي بتسد النفس ولازم برضه معاها دايت
    أنا عن مفسي جربت السيبوترم في الاول كان جاب معايا نتيجه بس بعد كده بقيت أحس انه مش بيعمل حاجه تقريبا لما الجسم بيتعود عليه
    عموما أرجو إن أكون أفادتك

الردود
    662
    تعقيب كتبت بواسطة lose_weight عرض الرد
    بصو يا جماعه انا اتصلت بصيدليه العزبي عشان اسأل على ادويه التخسيس و الدكتور فادني جدا و قالي ان الادوية بتنقسم لثلاث انواع
    1. ادوية زيادة سرعة الحرق و دي مهمة جدا في الدايت عشان اصحاب الوزن الزايد سرعة الأيض عندهم منخفضة فالأدوية بتزودها و دي اللي بتحتاج معاها رياضة عشان تحرق اسرع بس لو اخدتيها من غير ما تتحركي مش هتعملك حاجه. و أهمها و دي دكتورة الدايت بتاعتي كتبتهولي اسمه هاي كروم و مش مضر خالص و حتى الرياضين بيستعملوه مش للخسيه فقط و ده تمن لاعلبة في مصر 25 جنيه فيها 30 حبه

2. أدوية الأمتصاص زي الزنيكال و شيتوكال و سيبوتريم و هي الأدوية الل بتحتوي على مادة السيبوترامين و دي بتمنع امتصاص الدهون في الجسم و دي بتاثر على الخلايا العصبيه في جسم الأنسان و أضرارها كبيره جداً و بنصحكو بلاش تستخدموها عشان لما بنكون بنعمل دايت المفروض طبيعي منكلش دهون كتيير و نكتر من الخضار و الفاكهة و الألياف بمعني اصح فالدوا مش هيلاقي حاجه يمتصها و هيضرنا أكيد.

3. النوع ده هو قابض للشهية و طبعا فيه منه ادوية كتييره مستودرة زي ميريديا و ده تمنه 15 جم الشريط ب 60 جنيه في مصر و فيه 7 حبات و محلية زي دايت ماكس و تمنه الشريط ب 18,5 جنيه و فيه 10 حبات و ده اللي انا بستعمله و بحس انه كويس جداً حتى لو لخبطت مش بقدر الخبط اوي و سعره مناسب بس بلاحظ حاجه في ادوية سد الشهية أولا لازم تستمري عليها على الأقل 6 شهور حتى لو حسيتي انك مش بتجوعي كملي فيها متوقفيش غير لما تخلصي الدايت و تبتدي مرحلة التثبيت و تاني حاجه بتعطش جداً فلازم تشربي ميه كل شويه و ده شيء كويس عشان كل ما تشربي ميه كل ما هتخسي

يارب اكون افدتكو بحاجه
    بارك الله فيك اختي الكريمة على معلوماتك المهمة
    انا فهمت من كلامك ان افضل وحدة هي اللي تسد الشهية ولازم نستمر عليها مدة طويلة ونشرب معاها مية

الردود
    662
    تعقيب كتبت بواسطة nashwa algammal عرض الرد
    أختي العزيزه أهلا بيكي أولا بس أحب أقول للأخت lose weight إن سيبوتيرم هو هو الدايت ماكس وزيه أسماء كتير من شركات أدويه مختلفه مثلا فيه رجيمتريم ودايت ماكس وسيبوتيرم ومش فاكره باقي الأسماء بس عموما كلهم زي بعض وكلهم تقليد للميريديا إللي سعر الشريط فيها ب 48 جنيه تقريبا بالنسبه ل 10 ملجم وفعلا زي ما الأخت تفضلت وقالت كل الأدويه دي بتسد النفس ولازم برضه معاها دايت
    أنا عن مفسي جربت السيبوترم في الاول كان جاب معايا نتيجه بس بعد كده بقيت أحس انه مش بيعمل حاجه تقريبا لما الجسم بيتعود عليه
    عموما أرجو إن أكون أفادتك
    بارك الله فيك وعى فكرة اسمك يجنن
    وانا حصلي اللي قولتي عليه اني لما كررت استعمال زين الاثاث ما اعطاني نتيحة مثل الاول

الردود
    662
    تعقيب كتبت بواسطة lose_weight عرض الرد

يارب اكون افدتكو بحاجه
    بارك الله فيك على التوضيح وعلى المعلومات المهمة
    انا فهمت ان النوع اللي بيسد الشهية هو اللي يمشي مع حالتي بس لازم استمر عليه فترة ولازم اكثر شرب الماء

الردود
    662
    اخي ما فهمت شي
    ارجوك توضح اكثر

ღ مسلمه ღ مصريه ღ عربيه ღ و حقى افتخر بالتلاته
    الردود
    12,428
    تعقيب كتبت بواسطة fofome عرض الرد
    اختي ليه بتقوليلي راجعي القوانين انا لا سمح الله ما غم قول شي ممنوع
    ولا شو رايك

حبيبتى مش الاخت اللى كاتبه

انا اللى كاتبه لها لانها كان ردها اعلان تجارى

اسفه طريقتى لم تكن واضحه
    الحمد لله الحمد لله الحمد لله زالت الغمه
    صباح نسائم الحريه و الديمقراطيه
    احبكم فى الله

على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء ** انا مصر عندى احب واجمل الاشياء

مواضيع مشابهه

1. حبوب التنحيف فيا اناناس
    بواسطة حبيبت حمودي في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 7
    اخر موضوع: 19-04-2012, 10:25 PM
  2. حبوب التنحيف
    بواسطة الحاضر أحلي في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 5
    اخر موضوع: 28-02-2010, 08:16 PM
  3. حبوب التنحيف!! زين اتات
    بواسطة فلة دوت كوم في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 1
    اخر موضوع: 03-07-2009, 10:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ