انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 10 12345 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 92

الموضوع: طريقتي لتبيض المنطقه الحساسة الداخلية

الردود
    185

طريقتي لتبيض المنطقه الحساسة الداخلية

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    إزيكم يا أخواتي عاملين إيه كلكم يارب تكونوا بخير النهارده راجعه لمنتداي الجمييل بخلاصة تجربتي الخاصة في تبيض وتوريد المنطقة الحساسة الداخلية ( منطقة الشفرين الداخليين - منطقة البظر - منطقة فتحة الشرج ) أنا المنطقه دي كانت غامقه عندي جدا عن لون بشرتي نتيجة الإحتكاك وإستخدام الفوط الصحيه وقت الدورة الشهرية أكرمكن الله وجربت كريمات كتير للتفتيح وبرضه ما لقتش النتيجه إللي أنا عاوزاها لحد ماجربت الطريقة إللي هقولكم عليها والحمد لله النتايج مذهله مهما وصفتها مش هقدر أقولكم المهم علشان ما أطولش عليكم
    المكونات :
    1- ملعقة كبيرة نشا .
    2-بعض قطرات زيت عنب وزيت ليمون.
    3- ملعقة كبيرة حليب بودرة .
    4-عشبة البابوننج من عند العطار
    5- صابونة تفتيح أي نوع عندك تاخدي قفشة بابوننج بملئ كف اليد وتحطيها في إناء وتضعي عليها 2لتر ماء وتغليها علي النار وبعدين تطفي النار وتسبيها تبرد وبعدين صفيها وخدي الماء بتاعها وإحفظيه في علبة زجاج لها غطاء محكم وضعيها في الثلاجة للإستخدام المتكرر ......خدي شوية ماء بابوننج حوالي نصف كوب أو كوب وإبشري جزء صغير من صابونة التفتيح وإتركي الصابون ينقع ليلة في ماء البابوننج وفي اليوم التالي إدخلي الحمام إدهني بين الفخدين والمنطقة من فوق مكان العانة ومنطقة الشفرين الداخلين وفتحة الشرج وركزي الصابون عليهم ودلكي الأماكن دي برفق بإيدك مش بالليفة وبعدين إدهني طبقة صابون مشبعة بماء البابوننج أخري علي نفس الأماكن وإتركيها عليها مدة نصف ساعة أثناء النصف ساعة بردي كعوبك بمبرد القدم أو ليفي جسمك أو إعملي أي حاجة لحد ما يعدي النصف ساعة وبعدين إستحمي عادي وإشطفي جسمك ونشفيه ولما تطلعي من الحمام إلبسي بس قميص نوم أو عباية نظيفة تكوني مخصصاها للوصفات إللي زي كدة أو للحلاوة ومتلبسيش أندر عشان تعملي الخطوة التانية من الوصفة
    وهي إنك تجيبي ملعقة النشا +ملعقة الحليب البودرة +نسب متساوية من زيت العنب والليمون يكفي لجعل النشا والحليب عجينة وضعي عليهم بعض قطرات عصير ليمون ليصبحوا عجينة لزجة لكي تلزق علي المكان وتثبت عليه ويسهل تشكيلها طبعا هتدخلي لغرفتك وتقفلي على نفسك الباب من جوه علشان محدش يدخل عليكي وإفرشي حاجه على الأرض ونامي على ظهرك على الأرض وجيبي مراية صغيرة عشان تشوفي المكان وسمي بسم الله قبل ما تبصي في المراية عشان ربنا يحفظك ....إفتحي رجليكي وجيبي قطعة من العجينة وغلفي منطقة الشفرين الداخليين والبظربالعجينة يعني غطيهم بالعجينة ولفيها عليهم .......يعني مثلا أكنك جبتي قطعة لحم مفرومة وعملتيها دائرة وغلفتيها ببطاطس مسلوقة ومهروسة فلي بيكون متشاف من برا البطاطس فهمتوني ؟؟؟؟؟؟؟وقوام العجينة حيساعدك وحيخليها تثبت علي المكان زي التمثال الحجر عشان النشا إلي جواها .........وضعي أيضا بين فخودك وعلي فتحة الشرج وعلي منطقة العانة إلي هو مكان الشعر طبعا بعد ما تكوني شيلتي منها الشعر .....وإفتحي رجليكي عشان تفضل العجينة علي المنطقة الداخلية ومتتمسحش ونامي علي ظهرك وإسترخي وإنتي فاتحة رجليكي وبعداهم عن بعض إسترخي لمدة ساعة ...متقوليش الوقت طويل لأنك مش في الحمام لأ ...إنت حتكوني في غرفتك عني في مكان دافئ وكمان لابسة قميص نوم أو عباية ياعني منتيش عريانة وإلي حيخليكي تصبري إنك ممكن تتفرجي علي علي التلفزيون أو تقرأي مجلة والله حتلاقي الساعة مرت كأنها 5 دقائق ولما يعدي الوقت إدخلي الحمام وإغسلي الأماكن دي بصابونة التفتيح بماء فاتر وبعدين ماء بارد عشان يشد المنطقة ....وبعدين نشفيها كويس من الماء لأن الماء هو السبب الرئيسي للعفونة والسواد وبعدها إلبسي شورت قطن أبيض ونامي .........
    يعني الجدول ده إعمليه قبل النوم عشان مش كل شوية تدخلي الحمام فتغسلي الكريم ...... وأيام الدورة الشهرية إستخدمي فوط قطن متسببلكيش حساسية
    دي الطريقه إللي أنا جربتها وكانت النتايج مذهله والله فحبيت أفيدكم وأي إستفسار أنا تحت أمركم وآسفه على الإسهاب وعلى جرأتي في الشرح ويارب أكون أفادتكم

الردود
    84
    طريقة غريبة شوي بس شكلها حلوووة

جزاك الله خيرا

الردود
    185
    وجزاكي يا أختي أشكر مرورك

الردود
    2,861
    machkoura ya oukhti

bes ana hayrana liani aandi hassassia fi lmantika di

makoltich kam lmouda yaani bi takrib

yaani koul youm da garib
    yaani mouhrij kodem zoujek

plz jawbini

machkoura moukadaman

الردود
    185
    مرحبا يا أختي بالنسبه للمده بتبتدي تظهر النتايج قي خلال 15 يوم إن شاء الله وهي ساعه في اليوم يا أختي أما عن زوجك لو محرجه منه إعمليها في عدم وجوده أو وهو نايم

الردود
    407
    مشكورة انا حاسة ان هى كويسة

الردود
    185
    الشكر لله يا أختي جربيها وشوفي بنفسك

الردود
    331
    مشكوره ياقلبو الله لايحرمج الاجر بس انا بنوته واخاف استخدمها تضرني او شي وكم استخدمها يعني يوميا

الردود
    185
    الشكر لله يا أختي وجربيها وبإذن الله لن تضرك بشئ وبتستخدميها كل يوم وبتبتدي تظهر النتايج بعد 15 يوم

الردود
    2,550
    تسلمي أختي مدام رباب وجزاك الله ألف خير

ليس غريبة هذة الخلطة ياأخت هوفة

اللي عجبني في الموضوع عشبة البابونج لانو معروف في التبيض جدا عجبتني طريقة الصابونة

والنشا وزيت الليمون والحليب معروفين في التفيتيح فمابقى شيء غريب يا اخت هوفة

وشرحك يامدام رباب ررااائع ووواضح وخاصة كاأنها لحم مفرومة وبطاطس ههههههههههههه

إن شاء الله اجربها واعطيك النتائج في موضوعي بعد شهر ان شاء الله

مواضيع مشابهه

1. خلطه طبيعيه رائه لتبيض المنطقه الحساسه
    بواسطة اوتار شاعرهه في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 18
    اخر موضوع: 14-05-2008, 09:32 PM
  2. حبوب في المنطقه الحساسة
    بواسطة scarlett999 في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 7
    اخر موضوع: 09-04-2008, 11:29 AM
  3. بناات..وصفه طبيعيه لتبيض المنطقه الحساسه؟
    بواسطة عصفورة لولو في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 6
    اخر موضوع: 09-06-2007, 05:48 PM
  4. بناات..وصفه طبيعيه لتبيض المنطقه الحساسه؟
    بواسطة عروس الصيف في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 31
    اخر موضوع: 04-06-2007, 08:26 PM
  5. بناات..وصفه طبيعيه لتبيض المنطقه الحساسه
    بواسطة لميس الشوق في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 52
    اخر موضوع: 11-11-2006, 12:58 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ