انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 13 من 27 الأولىالأولى ... 39101112131415161723 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 121 الى 130 من 269

الموضوع: (●̮̮̃●)اجـابــة عـلــى كــل ســـؤال يــخــص نــزع الشـعــر بــكــل الــطـــرق (●̮̮̃●)

www.bdyamall.com بداية مول 0594335687 السعودية
    الردود
    7,748
    التكريم
    حرد حرد بس كنت باخد نفسي .. اليوم ان شاء الله حتلاقي منى رد ياقلبي
    وداعا للشعر الزائد للابد وبدون ألم اعيدي اكتشاف نعومتك وانوثتك من جديد من راسك وحتى قدميك

الردود
    248
    وانا فييييييييين ؟؟ ما فيش اجابة!!!!!!

الردود
    257
    انا بستعمل( هاش) حلاوة محضرة جاهزة من الصيدلية الحقيقة هايلة الشعر حاليا خفيف جدا وناعم كمان لما بيطلع غير النعومة الفظيعة للبشرة انا بقول على ايدى ورجلى بقو سيراميك بعد م بخلص
    بالنسبة لتحت الابط ان بشيلة بالفتلة عشان ميغمئش من الحلاوة
    الحمد للة لحد هنا مفيش مشاكل

بس انا مشكلتى عرفت حلها منكم بردة

شكرا عل الموضوع الحلو

الردود
    584
    ربنا يكرمك يا قمر وجزاكى الله كل خير

سؤالى .....

بصى يا ستى انا كنت بشيل شعرى بالحلاوه فتره وتعبتنى وبعدين بقيت استخدم البروان والنتيجه هيه هيه زى الحلاوه فى تأثيره

اللى هوه اول ما بشيل الشعر مش بلاقى ملمس ناعم خالص لا بحس ان المسامات بارزه وبتشوك رغم انه بقعد لحد ما الشعر كله بيطلع يعنى بلاقى الملمس مش ناعم خالص يومين بالظبط بعد ازاله الشعر بالحلاوه او البروان بلاقى الشعر طالع بسيط وبيشوك جدااااااا يعنى فى الاول الملمس مش ولا بد يومين ولاقى زى دقن الراجل كدا نفسى نفسى الاقى جسمى ناااااااعم مهما اعمل سنفره او اى حاجه مش عارفه ياريت تفيدينى يا قمر

www.bdyamall.com بداية مول 0594335687 السعودية
    الردود
    7,748
    التكريم
    تعقيب كتبت بواسطة القلب الحالم عرض الرد
    مشكورة على الموضوع الاكثر من رائع
    وصراحة استفدت منه كتير اوي
    بس عندي سؤال
    بالنسبة للتخدير الموضعي انا بحطه على المنطقة الحساسة وبعدها بشيله بالماية وابدا في ازالة الشعر
    ولا بسيبه موجود وانا بشيل الشعر
    علما باني عايزة احط الخلطة بتاعة الخميرة مع النشا مع اليمون عشان تشيل الشعر الصغير
    صراحة انا محتارة ومش عارفة اعملها ازاي
    لاني زهقت من الشعر الصغير
    اهلا بك حبيبتى حالمة
    المخدر تتركيه وتستعملي الحلاوة عليه مافيش اي مشكلة لا سيما انه بيجف وبينشف فمش بيسبب اي مشكلة مع الحلاوة ابدا ان شاء الله
    بالنسبة للخميرة حطيها بعد المخدر وبعد كدا الحلاوة على طول
    والشعر الصغير دا قب ما تستعملي الحلاوة ادعكي البشرة بللوف بس انتبهى لتجرحي نفسك
    وانا تحت امرك

تعقيب كتبت بواسطة Dal3 Jeddah عرض الرد
    تسلمي ياعسسسل عالموضوع الرائع بجد اشكرك على حب المساعده وجعله الله في ميزان حسناتك انا عندي كم سؤال ؟؟ 1- انا استخدم السويت لازالة الشعر من جسمي بس رجلي لمن اشيل منها الشعر اشعر بنعومه رائعه ولكن اول ما يرجع يطلع بتكون فيها زي المسامات اللي بداخلها شعر واحس بخشونه فايش اعمل اتمنى طريقه سهله ومريحه في ذلك 2- وبالنسه للمنطقه الحساسه لمن اشيلها الاحظ بسماااار في المنطقه وايضا آثار لحبوب كبيرة كيف اقدر ازيلها وايش تنصحيني احط في المنطقه بعد ما ازيلها بالسويت ؟.؟.
    اهلا بك ياحبي ..
    احساس الخشونة مع ظهور الشعر احساس طبيعي جدا نتجية خروج الشعر من البصيلات واحتاكه بالبشرة
    فانتى عندك طريقة سهلة جدا اول ما يبدا يظهر الشعر ادعكي بشرتك باللوف حتى يخرج بسرعه ولا يسبب لك خشونة يعنى بيكون الامر افضل شوية
    والمنطقة الحساسه السمار ممكن تعاجلية ببوردة التلك لانها بتبيض وفي نفس الوقت بتشيل الرطوبة من البشرة
    وبعد الازالة بسررررعه ماء ورد مثلج حتى يهدى البشرة
    اتمنى اكون افادتك

تعقيب كتبت بواسطة حايرة بزمانها عرض الرد
    مشكورة على المجهود الرائع والموضوع المفيد جدا
    انا عندي كم سؤال اول شى اي هو انسب وقت لعمل الحلاوة بعد انتهاء الدورة الشهريةوهل اقوم بنزع الشعر كلو مرة وحدة يعني المناطق كلها بيوم واحد ولا بيومين .بالنسبة للوجه اي اعمل قبل وبعد ما اشيل الشعر علشان اتجنب الحبوب والحساسية وعلشان اليدين والرجلين انا استعمل الحلاوة ومتحملة الالم بس عايزة اعرف هل اغسل الجلد بعد عمل الحلاوة مباشرة بالماء البارد ولا استنى شوية علشان يهدا الجلد شوية واحط اي علي كريم مرطب عادي ولا مثلا زيت معين وكيف ممكن اشيل الشعر الناعم لاني متاكدة الحلاوة ما بتشيلو
    وعلشان الابط انا استعمل الحلاوة بس احس انو لون الجلد بدا يتغير هل بسبب الحلاوة مع العلم اني ما استعمل المعطر على الجلد مباشرة وشو ممكن استعمل كمان بعد نزع الشعر مرطب ولا زيت وبالنسبة للمنطقة الحساسة انا لسة ما جربتش لاني خايفة جدا انو مثلا تؤذيني ولا يحصل حاجة شنو رأيك ابدا بنزع الشعر من دالوقت ولا انتظر لحد ما يجي العريس وشو الخطوات اللي استعملها علشان اعملها,وعلشان شعر الظهر وفي كمان شوية عالرقبة اشيلهم من دالوقت ولا استنى كمان العريس يجي ,انا خايفة يسمع ويبطل يجي مرة وحدة هههههههه
    انا صحيح طولت عليكي بس استحمليني شوية انا لسة عندي كمان اسئلة بس بعد ما تردي علية واسفة انو طولت عليكي.
    هههههههههههه اهلا اهلا بك حبيبتى الغالية
    اسئلتك طويلة وشاملة بس حلوة .. ممكن نعمل بيها موضوع لحاله هههههه

اولا بالنسبة لشيل الشعر بيكون بعد الدورة افضل ... وتشيليه كله في يوم واحد من كل الجسم لو عرفتى افضل حتى يطلع كله مرة واحدة لانه لو شلتيه على مرات او ايام حتتعبي حتلاقي نفسك كل اسبوع بتعملي حلاوة .. طلعت شعرة من هنا والتانية هناك وهكذا ..
    تجنبي الحساسية والحبوب على الوجة بوضع قبل النزع بوردة تلك وبعد ما تخلصي ماء ورد مثلج حتى تهدا البشرة والثلج خليه لمدة طووويلة يعنى ثلث ساعه على الاقل
    بعد ازالةالشعر بالحلاوة من البشرة دغري ماء مثلج حتى يهدا الجلد ولو تقدري تاخدي حمام بادر يكون افضل وعموما الحمام البارد لو فوائد لتنشي الدروة الدموية
    والشعر الناعم والخفيف بيطلع مع الصبر وغير كدا ادعكي بشرتك قبل الحلاوة بلوف خشن حتى يوقف الشعر شوية وان شاء الله ينشال معاك
    اما شعر الابط .. فصح انك تستعملي الحلاوة .. والغمقان دا غالبا بيكون بسبب العرق ممكن او سوء استخدام شء معين .. فانتى شوفي خطواتك في التنظيف خصوصا في منطقة الابط
    وبعد الحلاو ممكن تستعلمي زيت زيتون لانه ممتاز جدا في تقليل نمو الشعر
    والجديد زيت النمل وهو متوفر عندي وفي دول الخليج منتج ممتاز وعن تجربه
    وشعر الرقبة .. بدري استنى لحد ما العريس يجي .. وعلى اي حال مش حيشوف رقبتك لانك اكيد ملتزمة بالحجاب الشرعي فله يشوف الوجة والكفين فقط .. غير كدا ملوش ..
    وشعر الظهر نفس الشيء .. استنى قبل الفرح شيليه الله يرزقك الخير
    واي سؤال انا تحت امرك

تحياتى لك

تعقيب كتبت بواسطة halima89 عرض الرد
    مشكورة
    حياك الله ياقلبوووو

تعقيب كتبت بواسطة Fashion line عرض الرد
    يعطيك العافيه ^_^
    اسعدنى مرورك حبيبتى

تعقيب كتبت بواسطة القلب الحالم عرض الرد
    مشكلة تانية المخدر الموضعي جربته ومعملش اي حاجة اعمل ايه يا ترى؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تاثير المخدر بيختلف من بشرة للتانية حسب قابلية الجسم
    فانتى يا تغيري المخدر
    او تتبعي الخطوات الصحيحة فعلا للاستعمال
    او تزودي الجرعه شوية عشان يعمل تاثير
    وانتظري مد اطول شوية وبعدين ابداي استعملي السويت
    لو كل دا مجبش نتجية يبقى قابلية جسمك لاستقبال المخدر ضعيفة شوية ومحتاجة مخدر من نوع قوي
    او ممكن تكونى انتى منتظرة التخدير يكون بسبة عالية جدا كانك مش حتحسي بالم نهائي والكلام دا غير صحيح .. كل انواع التخدير بتقلل الاحساس بالالم فقط ولكن مش بتزيل الالم كلية
    اتمنى اكون افدتك
    وداعا للشعر الزائد للابد وبدون ألم اعيدي اكتشاف نعومتك وانوثتك من جديد من راسك وحتى قدميك

الردود
    24
    وانا ايضا ودي اسالك
    جزاك الله خير ووووووووووووييينك؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    27
    متشكرة اوي.....ومعلش استعجلتك بس حبتك نسيتيني ههه
    ربنا يكرمك ويوفقك لما يحبه ويرضى

الردود
    4

flower2 استفسارياريت بالتفصيل

اولا/مرسيييييييي كتير علي المعلومات المفيدة
    ثانيا/استخدم بودرة التلك مع النشا مع ماء الورد اخلطهم على بعض
    ياريت تقوللى الخطوات بالتفصيل(ازله الشعر بالسويت)
    قبلها اعمل ايه وبعدها اعمل ايه بالتفصيل
    اسفة طولت عليكى بأسالتى

الردود
    149

beatheart

جزاكى الله خيرا اختنا العزيزة منتظرينك لكى نستفيد

الردود
    5
    شكرا عزيزتي سوف ننتظر موضوعك بفارغ الصبر

مواضيع مشابهه

1. جتوه الفانوس°•●●•°بالخطوات°•●●•°التفصيليه°•●●•°من أم شادى°•●●•°بالصور
    بواسطة أم شادى في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 205
    اخر موضوع: 08-09-2012, 06:19 PM
  2. 2 (●̮̮̃●)اجـابــة عـلــى كــل ســـؤال يــخــص نــزع الشـعــر بــكــل الــطــرق (●̮̮̃●
    بواسطة بــداية جديدة في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 55
    اخر موضوع: 09-11-2010, 07:45 AM
  3. الردود: 12
    اخر موضوع: 04-08-2010, 07:17 PM
  4. الردود: 232
    اخر موضوع: 18-07-2009, 07:31 AM
  5. •● •●●• ●• سكربت للماسنجر مميز وجديد ،،، يغير لون الخط •● •●●• ●•
    بواسطة نور النوارة في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 19
    اخر موضوع: 15-02-2009, 02:56 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ