انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 26 1234511 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 259

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869

camera اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000

انا فتحت الجزء الرابع دة عشان عيونكم يا قمراااااات

انا بشتغل فى محل وجوة facesطبعا اشهر من نار على العلم وعندى خبرة بكل الماركات سواء للشعر او للبشرة من مكياج لتنظيف لكل حاجة وكل حاجة اصلى وفى الغالى وفى المتوسط سعرة وانا قاعدة مستنية استفساراتكم واسئلتكم يقمرات وعلى فكرة انا مش بزهق من الاسئلة بالعكس دى هواية عندى انى ارد على اسئلتكم فى المكياج والبشرة
    وياريت يا بنوتات تتطلعو على الجزء الاول والتانى والتالت من الموضوع

1-اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم000000000000000000( 1245 ... اخر صفحة)

2-اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00 ( 12345 ... اخر صفحة)

-اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000 ( 1 2 3 4 5 ... اخر صفحة)

عشان تستفادو ولعدم تكرار الاسئلة ايضا
    وياريت تقولوا حالة بشرتكوا وسنكوا ونوعها ونوع شعرك وحالتة لو بتسالى عن الشعر

اوككىىىىىىىى يا قمراااات
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 28-04-2008 في 05:11 PM

الردود
    16
    مساء الخير..معلش ها اتعبك لان عندى كذا سؤال .. اولا انا عندى 24 سنة و بشرتى جافة جداً وسمرا فاتح و باستخدم بودرة مائية ماكس فاكتورلان شكلها بيبقى طبيعى على عكس كريمات الاساس فعايزة هل هيا مناسبة لبشرتى ولا فيه حاجة احسن خاصة انى باحطها تحت عينى لانى جربت انواع كونسيلر كتير و للاسف ماناسبنيش فياريت تنصحينى بالمناسب ليا ولو فيه حاجة تقلل الهالات السوداء ومرطب قوى للبشرة الجافة لانها دايماًعليها قشر صغير...
    يا ريت تقوليلى على اسعار الحاجة و اجيبها منين...و انا مصرية على فكرة
    و مرسى جداًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًاًاًأًاًاًاً مقدماً....

الردود
    29
    السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

ازيك يااحلى توتى

انا عاوزة اسالك عن حاجة هو انا مشكلتى ان رموشى متشابكة وكمان مستقيمة يعنى مش مقلوبة كدة وعشان كدة انا مش بعرف استعمل عليها مسكرة طبعا لانها بتخليها تتشابك وكمان مش بتوقف رموشى
    تفتكرى ممكن اعمل اية فية نوع ماسكرا يناسبنى ولا ابقى اركب رموش وخلاص لو عندى سهرة وهل انا لما اكون هركب رموش هتنفع على رموشى المستقيمة دى ولامش هتبقى حلوة ولا لازم احط عليها مسكرة الاول وبعدين اركب فوقها الرموش؟؟

وكمان كنت عاوزة اعرف ازاى اختار كونسيلر يناسبنى واعرف انة هيبقى كويس علية اصلى بصراحة عمر ما اشتريتة ولا استخدمتة وممكن تقولى لى على ماركة كويسة ومش غالية وتقولى لى بيتحط ازاى؟؟؟ مع العلم انى بيضاء وعندى هالات سودا بسيطة اوى وبشرتى دهنية وهندى 23سنة
    اسفة جدا لو طولت عليكى.... والف شكر مقدما...

الردود
    604
    يا اختي الحبيبة شكرا جزيلا علي ردك بس ممكن تكتبيلي الاسعار وبعدين لية بيتفضلي كريم الاساس الي ملوش لمعة مش اللمعة بيتزهر الوجهة والا انت رايك اة
    وانا قرات انك هاتنزلي في شهر 7 الشغل طيب ممكن اتواصل معاكي ولما تنزلي ابقي اجيلك اسكندرية اجيب مكياجي للفرح هو للاسف انا معرفهاش بس سعاتها هحاول اجيلك وتشوفي بشرتي وتشوفي احسن كريم اساس لية مكياج الفرح انتي عارفة بقي انا هاجرب الالينر والكحل
    واة اكتر نوع بيترتحيلة ارتياح شخصي
    واة رايك في الليزر يا قطقوطتي الجميلة لو عندك فكرة عنة
    ارجو اكون متعبتكيش

بصى حبيبتى انتى بشرتك مختلطة مائلة للدهنية يعنى الاول خالص لازم تستعملى لروتين اليومى للبشرة اللى دايما بقول علية وان ذكرتة كتييير فى اجزائى ياريت تقريهم كويس وشوفى الماركات بالشرح والصور وكل سن وحاجاتة اللى تناسبة وانتى يناسبك كلارنس او كلينيك
    وهو عبارة عن غسول وتونيك وكريم نهر وليل وكريم عين
    وسكراب مرة اسبوعيا
    المهم بعد كل دة بشرتك هاتكون مهيئة لوضع الميكب ونضيفة
    ويطلع الميكب شكلة طبيعى وحلو وعمرة مايقشر ولايجير ولا لونة يتغير
    وطبعا دة بجانب ان الميكب يكون ماركتة حلوة وغالية ونضيفة
    المهم كريم الاساس اللى يناسب بشرتك ويخفى العيوب فى من ماركات كتير انا هاقولك على كذا واحد عشان تخترى اللى يريحك\\\
    دة من

MATTE FINISHاساس بلا لمعة.اساس سائل يزيل لمعة البشرة بفضل قوة التغطية طويلة الثبات. تركيبة خفيفة تناسب على البشرة في لمحة عين، ويتحول إلى غشاء من البودرة الناعمة. مقاوم للماء والعرق.

دة من ايستى لودر\\\\\\\\\\\\\\\
    EQUALIZER FOUNDATIONمكياج ذكي للبشرة المركبة مع عامل وقاية 10من أجل مظهر متوازن ومتناغم.. مكياج فريد وذكي يساعد البشرة على حفظ توازن الزيوت والسوائل ويعطيها مظهراً رائعاً طوال الوقت ولايسيل بسهولة.

ودة من غيرلان\\\\\\\\كريم اساس مضغوط مع بودرة حلو جدا للبشرة الدهنية\\\
    DIVINORA COMPACT FOUNDATION SPF15بودرة ناعمة من أجل راحة لا تضاهى.منتج متميز يوفر للسيدات مظهراً جديداً خالياً من اللمعة: راحة مطلقة ومظهر متألق غير لامع، وعبوة شديدة الأناقة.

واللوس باودر بعد الفاوندشن لتثبيتة واعطاء مظهر طبيعى للبشرة\\\\\

انا بفضل دى من ايستى لودر\\\\\\\\\\

LUCIDITY LOOSE POWDERبوردة ير مضغوطة شفافةمن أجل مظهر مشرق يقلل من ظهور الخطوط والتجاعيد مكونات خاصة تعكس الضوء عن بشرتك وتعطي تأثيراً ناعماً يزيد من تألق مظهرك.

والبودرة المضيئة من غيرلان يا قمر\\\\

TERRACOTTA SECRET GOLD, SUBLIME ALL OVER POWDERبودرة رقيقة وخفيفة تحتوي على جزيئات ذهبية ونحاسية ذات لمعة لؤلؤية تجعل البشرة تتوهج بإشراق ناعم ذهبي. تركيبة ناعمة كالحرير. توضع بشكل خفيف على الوجه والجسم لتعطي نتائج مذهلة لا تقاوم.

والكحل من جفنشى حلو جدا جربية هايعجبك
    والايلينر من جفنشى او فور ايفر او شيسيدو او لانكوم او شانيل حبيبتى كلهم حلوين جدا وممكن تجيبى منهم الكحل ايضا تحففففففففففففففففة
    اوكىىىىىىىىىى يا جميل كدة ولا نسيييت حاجة

الردود
    172
    السلام عليكم
    انا عايزاكي تساعديني انا كنت بستعمل البودر المائي بس بقالي كام مره بجيبها مش عارفه مش بتبقى حلوه في وشي معرفش اتغشت ولا هي اساسا بقت وحشه وفيها اصلي وتقليد لو لا اساسا هي جودتها قلت لو تقوليلي الاصلي لو زي ماهي بتنجاب من فين يبقى كويس لو لاء يبقى عايزه كريم اساس نوعه كويس مناسب للبشره الدهنيه بس ميجيرش ويبقى شكله طبيعي كاءني مش حاطه حاجه ومعاه بودر احطه عليه مش عارفه اللوز بودر احسن ولا تكون مضغوطه ساعديني عشان اول مره استعمل كريم اساس وبودر كنت بستعمل المائي وانا بشرتي دهنينه وبتعرق جامد وبتزيت مم انا بشرتي قمحي بس مش فاتح افتح من الخمري يعني قوليلي الدرجات والانواع المناسبه ومش مهم التمن المهم الجوده وتبان شكلها طبيعي وتدي لوك حلو لوشي وشكرا

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة mirololo عرض الرد
    يا اختي الحبيبة شكرا جزيلا علي ردك بس ممكن تكتبيلي الاسعار وبعدين لية بيتفضلي كريم الاساس الي ملوش لمعة مش اللمعة بيتزهر الوجهة والا انت رايك اة
    وانا قرات انك هاتنزلي في شهر 7 الشغل طيب ممكن اتواصل معاكي ولما تنزلي ابقي اجيلك اسكندرية اجيب مكياجي للفرح هو للاسف انا معرفهاش بس سعاتها هحاول اجيلك وتشوفي بشرتي وتشوفي احسن كريم اساس لية مكياج الفرح انتي عارفة بقي انا هاجرب الالينر والكحل
    واة اكتر نوع بيترتحيلة ارتياح شخصي
    واة رايك في الليزر يا قطقوطتي الجميلة لو عندك فكرة عنة
    ارجو اكون متعبتكيش

بصى حبيبتى انتى بشرتك مختلطة مائلة للدهنية يعنى الاول خالص لازم تستعملى لروتين اليومى للبشرة اللى دايما بقول علية وان ذكرتة كتييير فى اجزائى ياريت تقريهم كويس وشوفى الماركات بالشرح والصور وكل سن وحاجاتة اللى تناسبة وانتى يناسبك كلارنس او كلينيك
    وهو عبارة عن غسول وتونيك وكريم نهر وليل وكريم عين
    وسكراب مرة اسبوعيا
    المهم بعد كل دة بشرتك هاتكون مهيئة لوضع الميكب ونضيفة
    ويطلع الميكب شكلة طبيعى وحلو وعمرة مايقشر ولايجير ولا لونة يتغير
    وطبعا دة بجانب ان الميكب يكون ماركتة حلوة وغالية ونضيفة
    المهم كريم الاساس اللى يناسب بشرتك ويخفى العيوب فى من ماركات كتير انا هاقولك على كذا واحد عشان تخترى اللى يريحك\\\
    دة من

MATTE FINISHاساس بلا لمعة.اساس سائل يزيل لمعة البشرة بفضل قوة التغطية طويلة الثبات. تركيبة خفيفة تناسب على البشرة في لمحة عين، ويتحول إلى غشاء من البودرة الناعمة. مقاوم للماء والعرق.

دة من ايستى لودر\\\\\\\\\\\\\\\
    EQUALIZER FOUNDATIONمكياج ذكي للبشرة المركبة مع عامل وقاية 10من أجل مظهر متوازن ومتناغم.. مكياج فريد وذكي يساعد البشرة على حفظ توازن الزيوت والسوائل ويعطيها مظهراً رائعاً طوال الوقت ولايسيل بسهولة.

ودة من غيرلان\\\\\\\\كريم اساس مضغوط مع بودرة حلو جدا للبشرة الدهنية\\\
    DIVINORA COMPACT FOUNDATION SPF15بودرة ناعمة من أجل راحة لا تضاهى.منتج متميز يوفر للسيدات مظهراً جديداً خالياً من اللمعة: راحة مطلقة ومظهر متألق غير لامع، وعبوة شديدة الأناقة.

واللوس باودر بعد الفاوندشن لتثبيتة واعطاء مظهر طبيعى للبشرة\\\\\

انا بفضل دى من ايستى لودر\\\\\\\\\\

LUCIDITY LOOSE POWDERبوردة ير مضغوطة شفافةمن أجل مظهر مشرق يقلل من ظهور الخطوط والتجاعيد مكونات خاصة تعكس الضوء عن بشرتك وتعطي تأثيراً ناعماً يزيد من تألق مظهرك.

والبودرة المضيئة من غيرلان يا قمر\\\\

TERRACOTTA SECRET GOLD, SUBLIME ALL OVER POWDERبودرة رقيقة وخفيفة تحتوي على جزيئات ذهبية ونحاسية ذات لمعة لؤلؤية تجعل البشرة تتوهج بإشراق ناعم ذهبي. تركيبة ناعمة كالحرير. توضع بشكل خفيف على الوجه والجسم لتعطي نتائج مذهلة لا تقاوم.

والكحل من جفنشى حلو جدا جربية هايعجبك
    والايلينر من جفنشى او فور ايفر او شيسيدو او لانكوم او شانيل حبيبتى كلهم حلوين جدا وممكن تجيبى منهم الكحل ايضا تحففففففففففففففففة
    اوكىىىىىىىىىى يا جميل كدة ولا نسيييت حاجة
    بصى حبيبتى الحكاية مش ان انا بفضل كريم الاساس اللى من غير لمعة
    انتى بشرتك محتاجة كدة وانا قولتلك على انسب كريمات الاساس ليكى ولنوع بشرتك
    وفنفس الوقت كتبتلك على البودرة المضيئة والحرة اللى انتى عايزاها
    وفعلا للمعة للبشرة بتكون حلوة وبتعطيها شكل مضىء وهايل
    بس انتى دهنية يعنى لازم تكون اللمعة انتى اللى تعمليها بفعل لبودرة البودرة المضيئة او الجل الكريستالى
    لكن لما تكون اللمعة غصب عنك من طبيعة بشرتك بتكون مش لذيذة
    فهمتينى يا قمراية
    المهم انا طبعا تحت امرك فى اى وقت عايزة تنزلى واشوفك هاتشرفينى
    والاسعار حبيبتى
    ايستى لودر الكريم تقريبا بيعمل 450ج
    واللوس باودر منها ب380 او 420 صراحة مش فى بالى دلوقتى
    والباقى فى الحدود دى واغلى بشوية كمان
    بس الغالى تمنة فية واللة وعن تجربة
    واكتر ماركة انا عللى طول بجيبهاا واستعمل مستحضراتها فور ايفر ولانكوم طبعا من برة لانهم مش متوافرين اوى هنا
    والليزر حبيبتى كويس طبعا ومريح جدا
    بس بشرط ان الدكتور يكون مشهور وكويس زى دكتور عماد ميشيل ودة امينة شلباية هى اللى قالتلى علية وفعلا انا بتعامل معاة فى بشرتى بس مش الليزر بس هو كدكتور تجميل ممتاز ومعروف وهى اللى نتصحتنى بية لما كلمتها على 2300 وكان عندى مشاكل وندبات من الحبوب ببشرتى وعملى كورس وبقيت فظيعة بشرتى لمدة 3شهور
    المهم مش هطول عليكى انتى اتصلى بامينة واساليها على اسم دكتور كويس بمصر او المنطقة اللى انتى فيها وهى تقولك عشان لليزر دة مش اى حاجة يعنى لازم متخصص وخبير
    اوكىىىىىىىىىىى حبيبى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة nanamonee عرض الرد
    مساء الخير..معلش ها اتعبك لان عندى كذا سؤال .. اولا انا عندى 24 سنة و بشرتى جافة جداً وسمرا فاتح و باستخدم بودرة مائية ماكس فاكتورلان شكلها بيبقى طبيعى على عكس كريمات الاساس فعايزة هل هيا مناسبة لبشرتى ولا فيه حاجة احسن خاصة انى باحطها تحت عينى لانى جربت انواع كونسيلر كتير و للاسف ماناسبنيش فياريت تنصحينى بالمناسب ليا ولو فيه حاجة تقلل الهالات السوداء ومرطب قوى للبشرة الجافة لانها دايماًعليها قشر صغير...
    يا ريت تقوليلى على اسعار الحاجة و اجيبها منين...و انا مصرية على فكرة
    و مرسى جداًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًاًاًأًاًاًاً مقدماً....
    بصى يا جميل انتى اكيد مش بستعملى الروتين اليومى لبشرتك

بصى يا قمر هاقولك على الروتين اليومى لبشرتك من كلينيك للبشرة الجافة والحساسة يعنى جافة جدا\\\\
    1\\\\\ المنظف للبشرة الجافة والحساسة\\\\\\\\\\

CLARIFYING LOTION ينظف البشرة بمستحضر ينقي البشرة ويساعد في عمل المرطب ويساعد في جعل البشرة تبدو أنظف. رباعي القوى: مستحضر تنظيف للبشرة الحساسة والجافة .

2\\\\\\\\\التونيك لقبض المسام للبشرة الجافة من كلينيك
    بس صورتة مش متوافرة حاليا -بس هو معروف طبعا

3\\\\\\\كريم النهار المغذى\\\\\\\\\\\
    REPAIRWEAR DAY SPF 15كريم ترطيب فعالا للعلاج والإصلاح. يساعد إخفاء وإيقاف ظهور الخطوط والتجاعيد. يقاوم الشوارد الحرة ويحمي البشرة بعامل وقاية لطيف 15 للبشرة الجافة والحساسة00

4\\\\\\\\\\كريم الليل المغذى بالكولاجين \\\\\\\\\\

REPAIRWEAR INTENSIVEيعمل طوال الليل من أجل أن يبني بشرة متماسكة من الكولاجين الطبيعي. يحمي البشرة من الشوارد الحرة أربعاً وعشرين ساعة ويهيئ البشرة للغد.

5\\\\\\\\\ والجل دة للعين\\\\\\\صباحا ومساءا\\\

MOISTURE SURGE EYE GELيروي منطقة العين الجافة على الفور ويعيد لها التوازن. يرطب الخطوط الدقيقة. جل خال من الزيوت مناسب لكافة أنواع البشرة. يستخدم فوق أو تحت المكياج.

6\\\\\\\\ مقشر وسكراب اسبوعيا لبشرتك\\\\\\\\\\

7 DAY SCRUB CREAMمن أجل التنظيف اللازم لكافة أنواع البشرة، مقشر لطيف يساعد البشرة على اكتساب توهج صحي. يقشر وينعم وينظف المسامات ويقلل من ظهور الخطوط الدقيقة ويمنع من جفاف البشرة00

ولو عايزة الروتين بتاعك من كلارنس ادخلى على الصفحة دى فى الجزء التانى من موضوعى هتلاقينى كتباة جوة\\\

http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=420335&page=21

والكونسلر انا ذكرت كتيييير اوى منة فى جزائى ياريت تتطلعى عليهم عشان تعرفيهم
    من جفنشى وايتى لودر وكلينيك وايف سان لوران وديور و-----------------كتير بالصور والشرح وممكن تدخلى على الصفحة دى الجزء التانى ايضا
    http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=420335&page=9

وطبعا الكريم المرطب قلتة ضمن الروتين وفى من كلارنس لمل تدخلى على الرابط اللى كتبتهولك هتلاقية يا قمر
    وكريم معالج للهالات
    بصى يا قمر دة كريم من ايستى لودر \\\\\\\\\\ ب220ج و 450ج صراحة مش فاكرة هو الفرق كبير طبعا بس الاسعار دخلت فى بعض عندى
    WHITELIGHT EX EXTRA BRIGHTENING EYE CREME SPF 15يضفي إشراقاً فورياً على منطقة العين بالكاملتركيبة منعشة ومرطبة وحريرية تزيد من إشراق منطقة العين إلى 70% ويزيد من الترطيب إلى 69%.

وكريمات لاساس المناسبة ليكى
    للبشرة الجافة ويكون فى ضى ولمعة خفيفة دة من كلينيك روعة لبشرتك \\\\\\\\\

SOFT FINISH MAKEUPمكياج مرطب يخفي التجاعيد والخطوط للبشرة الجافة مع عاكسات ضوئية تقلل من ظهور التجاعيد والخطوط وتضفي مظهراً طبيعياً ناعماً وتعطى ضوء للبشرة0

وبلاش بودرة مائية خاااالص لانها مش حلوة للبشرة
    والاسعااااااااااار ممممممممممممممم
    مش فاكراها فعلا لانى بتلغبط فيها واللة خالص
    انتى لما تنزلى تجبيه من اى محل مشهور طبعا فى مصر كتير على مااعتقد لانى من اسكندرية تسالى على لاالسعار وكل اللى كتبتهولك صراحة غالى مش رخيص يعنى بس نضيف جدا جدا وانتى هاتشوفى النتيجة بنفسك
    اوكىىىىىىىىىىىى حبيبتى

الردود
    575
    مشكوره حبيبتى على الموضوع الجميل ياجميل

شوفى انا عايزه اسأل عن كريمه التفتيح و تصفيه البشره و تكون ماركه معروفه و فعاله و لوسمحتى كيف ايقولولها بالانجليزى و لو مفيش تعب ياحبيبتى ممكن اشوف صور

معليش على تعبك و مشكوره يالغاليه

الردود
    16
    [quote=toty_lovey;5904157]بصى يا جميل انتى اكيد مش بستعملى الروتين اليومى لبشرتك

بصى يا قمر هاقولك على الروتين اليومى لبشرتك من كلينيك للبشرة الجافة والحساسة يعنى جافة جدا\\\\
    1\\\\\ المنظف للبشرة الجافة والحساسة\\\\\\\\\\

CLARIFYING LOTION ينظف البشرة بمستحضر ينقي البشرة ويساعد في عمل المرطب ويساعد في جعل البشرة تبدو أنظف. رباعي القوى: مستحضر تنظيف للبشرة الحساسة والجافة .

2\\\\\\\\\التونيك لقبض المسام للبشرة الجافة من كلينيك
    بس صورتة مش متوافرة حاليا -بس هو معروف طبعا

3\\\\\\\كريم النهار المغذى\\\\\\\\\\\
    REPAIRWEAR DAY SPF 15كريم ترطيب فعالا للعلاج والإصلاح. يساعد إخفاء وإيقاف ظهور الخطوط والتجاعيد. يقاوم الشوارد الحرة ويحمي البشرة بعامل وقاية لطيف 15 للبشرة الجافة والحساسة00

4\\\\\\\\\\كريم الليل المغذى بالكولاجين \\\\\\\\\\

REPAIRWEAR INTENSIVEيعمل طوال الليل من أجل أن يبني بشرة متماسكة من الكولاجين الطبيعي. يحمي البشرة من الشوارد الحرة أربعاً وعشرين ساعة ويهيئ البشرة للغد.

5\\\\\\\\\ والجل دة للعين\\\\\\\صباحا ومساءا\\\

MOISTURE SURGE EYE GELيروي منطقة العين الجافة على الفور ويعيد لها التوازن. يرطب الخطوط الدقيقة. جل خال من الزيوت مناسب لكافة أنواع البشرة. يستخدم فوق أو تحت المكياج.

6\\\\\\\\ مقشر وسكراب اسبوعيا لبشرتك\\\\\\\\\\

7 DAY SCRUB CREAMمن أجل التنظيف اللازم لكافة أنواع البشرة، مقشر لطيف يساعد البشرة على اكتساب توهج صحي. يقشر وينعم وينظف المسامات ويقلل من ظهور الخطوط الدقيقة ويمنع من جفاف البشرة00

ولو عايزة الروتين بتاعك من كلارنس ادخلى على الصفحة دى فى الجزء التانى من موضوعى هتلاقينى كتباة جوة\\\

http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=420335&page=21

والكونسلر انا ذكرت كتيييير اوى منة فى جزائى ياريت تتطلعى عليهم عشان تعرفيهم
    من جفنشى وايتى لودر وكلينيك وايف سان لوران وديور و-----------------كتير بالصور والشرح وممكن تدخلى على الصفحة دى الجزء التانى ايضا
    http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=420335&page=9

وطبعا الكريم المرطب قلتة ضمن الروتين وفى من كلارنس لمل تدخلى على الرابط اللى كتبتهولك هتلاقية يا قمر
    وكريم معالج للهالات
    بصى يا قمر دة كريم من ايستى لودر \\\\\\\\\\ ب220ج و 450ج صراحة مش فاكرة هو الفرق كبير طبعا بس الاسعار دخلت فى بعض عندى
    WHITELIGHT EX EXTRA BRIGHTENING EYE CREME SPF 15يضفي إشراقاً فورياً على منطقة العين بالكاملتركيبة منعشة ومرطبة وحريرية تزيد من إشراق منطقة العين إلى 70% ويزيد من الترطيب إلى 69%.

وكريمات لاساس المناسبة ليكى
    للبشرة الجافة ويكون فى ضى ولمعة خفيفة دة من كلينيك روعة لبشرتك \\\\\\\\\

SOFT FINISH MAKEUPمكياج مرطب يخفي التجاعيد والخطوط للبشرة الجافة مع عاكسات ضوئية تقلل من ظهور التجاعيد والخطوط وتضفي مظهراً طبيعياً ناعماً وتعطى ضوء للبشرة0

وبلاش بودرة مائية خاااالص لانها مش حلوة للبشرة
    والاسعااااااااااار ممممممممممممممم
    مش فاكراها فعلا لانى بتلغبط فيها واللة خالص
    انتى لما تنزلى تجبيه من اى محل مشهور طبعا فى مصر كتير على مااعتقد لانى من اسكندرية تسالى على لاالسعار وكل اللى كتبتهولك صراحة غالى مش رخيص يعنى بس نضيف جدا جدا وانتى هاتشوفى النتيجة بنفسك
    اوكىىىىىىىىىىىى حبيبتى

اولا مرسى جداًاااااااا على اهتمامك و ردك... ربنا يكرمك
    انا بس عندى استفسار هوا كريم الاساس اللى انتى اولتيلى عليه(soft finish makeup)ممكن استجدمه لوحده و لا لازم معاه بودرة؟لانى ما باحبش احط حاجات كتير على وشى وباحب شكله يبقى طبيعى
    فمعلش لو لازم بودرة...اجيب ايه؟
    شكراااااااااااااااااااااااااااااااااا
    آخر مرة عدل بواسطة nanamonee : 29-04-2008 في 12:47 PM

الردود
    60
    انا عاوزة اسألك عن السائل اللي بيدهن بيه الاسنان ليعطيها بياض
    عوزاكي تقوليلي هو خطر علي الاسنان ولا ايه انا عاوزه استعمله بس يوم فرحي لان اسناني بطبيعتها صفرا نتيجة نقص عندي في الكلسيو
    ياريت لو تعرفي اسم ماركه كويسه وسعره كام والاقيه فين ولو ليه اضرار هي ايه و بيستعمل ازاي
    انا اسفه اني طولت عليكي بس انا محتاجاه ضرورى تخيلي عروسة وسنانها صفرا !!!!!!
    مستنيه ردك

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء التاسع)
    الردود: 192
    اخر موضوع: 12-10-2008, 12:12 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء الثامن)
    الردود: 229
    اخر موضوع: 22-08-2008, 03:17 AM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000
    الردود: 240
    اخر موضوع: 28-04-2008, 04:30 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00
    الردود: 277
    اخر موضوع: 06-04-2008, 01:43 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ