انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 8 من 25 الأولىالأولى ... 45678910111218 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 71 الى 80 من 242

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)

الردود
    3,842
    التكريم
    (أوسمة)
    شكرا اتوتي انا شفت اسعارهم عالنت عملت على موقع لوريال اختبار لبشرتي عشان يعطوني المناسب الها عطوني هاي المجموعة
    وهية 5 منتجات
    الفوم وكريم اليل والنهار وسيروم و كريم العين
    وعارفة اسعارهم ال 5مجتمعين 70 او 80 دولار انا لهلأ محتارة من اسعار لوريال رغم جودتها ومنافستها العالية
    بس كويس في مصلحتنا

هوة فيه مقشر اكيد ؟هيك بصير 6 ايه المنتج السابع؟

شكرا الك والله يخليلك اطفالك انت حامل بتوأم ماشاءالله؟؟؟

الردود
    662
    الف شكر لك بصراحة موضوعك اكثر من رائع
    انا بشرتي جافة باستعمل غسول مقشر من نيتروجينا للتنضيف العميق وتونيك من لوريال وحليب من لوريال دا صح ولا ولا ؟؟؟؟
    وباستعمل كريم اساس من ماكس فاكتور بقالي 7 سنين كل ما يطلع نوع جديد من ماكس فاكتور باستعمله والبودر كمان وعندي خليط من الميكب من جيفنتشي ولانكوم وبوبا و....
    حابة اني انظم طريقة المكياج واعرف ايه اللي يمشي معاي يعني انواع الماركات وارقامها واسمائها
    ممكن طولت عليك بس يا ريت تعطيني الطريقة المثلى لوضع الماكياح المناسب لي ولبشرتي
    على فكرة عمري 31 عام

الردود
    29
    هاى توتى انا سارة من اليكس وبروح وجوه ال فى كارفور بس عمرى ما اشتريت منه حاجه مش عارفة ايه الى ينسابنى وايه الماركة الى كويسه وسعرها معقول من الفوندنشن الى الجلوس مع العلم ان بشرتى جافه جداجدا وعندى غمقان حول العين والفم جامد اجيب ايه للترطيب والميكب انصحينى من الالف للياء

الردود
    29
    شكرا ليكى انا كمان من اليكس وعايزة اعرف ايه رأيك فى ماركه فلوريل للكحل والمسكارا والاى لينر والاى شادو سمعت ان سعرها حلو وكويسه وعايزة اسألك الماركات والبرفانات الى فى وجوه اصليه واخر حاجه انا اشتريت فوندشن استيك سعره 29 جنيه والكومبكت بودر ب22جنيه من فلومار من محل ميكب بالابراهيميه ده يبقى اصلى والمركه دى حلوة والا ايه بس برضه مغطتش الهلات السوداء الى عندى اعمل ايه ؟ بليز ردى عليه

الردود
    909
    ازيك ياتوتي ويارب تقومي بالسلامه
    متتصوريش انا فرحانه قد ايه اني لقيت موضوعك ده مش قادره اصدق نفسي من الفرحه بجد والله اصلي من زمان وانا بدور علي حد زيك كده ياقمرايه ومش لاقيه ده انتي ثروه قوميه هههههههه
    بصي بقا سؤالي هو مش سؤال هو اسئله كتيييير اولا انا كنت عامله قريب عمليه ليزك في عينيا من شهرين كده وعندي جفن كان طلع فيه زمان كيس دهني ولما اتعالج ساب اثر ولما رحت لدكتور عيون قالي انو عمليه جفن ساقط يعني متهيالي انتي دلوقتي تقدري تتصوري اني جفني نازل شويه صغيرين ناس كتير مش شايفاها بس انا شايفاها وبحاول وانا خارجه احط ماسكرا تقيله عشان تداري بس عيني حساسه اوي من ايفون عايزه اعرف ماركه ماسكرا فيها فايبر وتطول جدا وتكثف الرموش ومتكونشي بتاثر علي عيني
    تاني حاجه عايزه حاجه تداري المسام الواسعه للبشره الدهنيه وكنت قريت عن كريم بيعطي لون وردي طبيعي للشفايف والخدود كانها طبيعتها كده لو فيه ماركه معينه اكون شاكره ليكي وطبعا عايزه برنامج عنايه للبشره الدهنيه وحاجه تخلي لون البشره موحد تعالج يعني عشان اثار الحبوب
    تالت حاجه انا شعري مجعد وخشن ومقصف جدا هو لغايت كتفي كده وكنت بعمله فرد برماننت وهو الي دمره بستعمله خلطات طبيعيه بس ريحتها صعبه اوي واتصلت بمحلات فاسيس في اسكندريه وقالولي انهم مفيش عندهم حاجه للعنايه بالشعر خالص قوليلي بقا اجيب منين من اسكندريه انا عايزه حاجه تقلل التجعيده وتنعم واهم حاجه تقضي علي النفشه والهيشان عشان ميبقاش شعري منفوش تحت الطرحه بيبقا منظر مش ظريف وكان نفسي اطلب منك حاجه تخلي شعري زي ميريام فارس لاني عايزه اتصور بيه بس خايفه يبقا منفوش تحت الطرحه اكتر ماهو اه محتاجه امبولات تطوله كمان وايه احسن مكان اشتري منو مستحضرات لشعري
    كمان محتاجه اشتري علبه ايشادو يبقا فيها 8 او 10 الوان باليتا يعني من ماركه كويسه ومش تكون غاليه اوي وتقوليلي سعرها تقريبا ايه
    علي فكره انا بستخدم كاريتيه للشعر المجموعه من غير السيروم بس حساها عادي وفي بنت استخدمت مجموعه لوريال وبتقول السيروم خلا شعرها ناشف اوي وكمان قوليلي تعرفي الهير دراير بونيه hair dryer bonnet قبعه التجفيف هو تعرفي اشتريه منين في اسكندريه؟
    معلش طولت عليكي بس اصلي مستنياكي من زمااااااااااااااان ههههههههههه وميرسي ياقمر علي طولت بالك معايا ونفعك لكل البنوتات هنا

الردود
    909
    اه ياتوتي معلش انا اشتريت لماما كريم لتقليل اثار التقدم في العمر من ايفي روشيه جايلي من فرنسا لسه اسمه vegetal inositol acts against signs of ageing وتحت مكتوب specific intensive smoothing care eye هي ماما عندها 45سته وعندها حوالين عينها تحسي منفوخه او وارمه كده شويه وعايزه اعرف هو الكريم ده كويس هيعمل مفعول معاها؟ولا المفروض تجيب نوع ايه؟

الردود
    909
    وكمان عايزه اعرف ماركه صن بلوك للبشره الدهنيه يكون قوي جدا فوق ال100يعني وثانكس ياقمر

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة الإحساس الصامت عرض الرد
    تسلمي ياقلبي على موضوعك واسئل الله ان يجعلة في ميزان حسناتك

انا ياقلبي ابي اسئل هل يوجد كريم اساس قاعدته صفراء

ممكن تذكري لي الماركة واذا لم يوجد اريد كريم اساس بيج

وكذلك بودرة

اريد اسئل عن افضل اضاءة لونها ذهبي

و كيف اثبت الروج دائم ما تثبت فيني

و الله يسعدك هل يوجد علاج للهالات والتجاعيد
    بصى حبيبى فى اى فاوندشن درجات كتير انتى اختارى منة الدرجة البيج او اللى انتى عاييزاها بس متكونش افتح من لون بشرتك
    والماركات الحلوة واسعارها معقولة كتير زى بورجوا وريميل وبوبا وباليديو وريفلون وجفنشى
    والبودرة الللى لونها دهبى ممكن تلاقى فى اورفلم بودرة بوب الدهبى حلوة ومضيئة وايض فى باليديو بودرة هايت لايت هيربال مضيئة
    والروج ياقمر مهمها كانت ماركتة لازم بيكون فى نسبة بلسم ومرطبات بتجعلة غير ثابت نسبيا وعموما ضعى على شفايفك بودرة قبل وضع الروج
    وكريم العين للهالات فى من كلينيك All About Eyes كريم للهالات والخطوط حول العين ولإزالة التجاعيد والهالات السوداء وتقليل الإنتفاخ أسفل العين استخدمية يوميا ليلا لمفعول ايجابى
    وايضا يوجد كريم من كلينيك مضاد للتجاعيد فقط اسمة Anti- Gravity Firming Lift e Eye Cream
    و على فكرةنصيحة انك تحاولى تغييرى كريم محيط العين وتغييرى كريم البشرة المخصص للوجه نبشكل عام كل ستة اشهر لانة بيعمل على تحسينات كبيرة على هذه المنطقة وعلى الوجة عموما ويعمل على الافادة للجلد ويمنحه مغذيات وفيتامينات اضافية
    اوكى ياقمر

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة fofome عرض الرد
    الف شكر لك بصراحة موضوعك اكثر من رائع
    انا بشرتي جافة باستعمل غسول مقشر من نيتروجينا للتنضيف العميق وتونيك من لوريال وحليب من لوريال دا صح ولا ولا ؟؟؟؟
    وباستعمل كريم اساس من ماكس فاكتور بقالي 7 سنين كل ما يطلع نوع جديد من ماكس فاكتور باستعمله والبودر كمان وعندي خليط من الميكب من جيفنتشي ولانكوم وبوبا و....
    حابة اني انظم طريقة المكياج واعرف ايه اللي يمشي معاي يعني انواع الماركات وارقامها واسمائها
    ممكن طولت عليك بس يا ريت تعطيني الطريقة المثلى لوضع الماكياح المناسب لي ولبشرتي
    على فكرة عمري 31 عام
    بصى يروح قلبى الماركات اللى بتستعمليه حلوة ونظيفة طبعا لازم تكون صلية وانتى بشرتك جافة يعنى الحليب مناسب ليكى من لوريال والتونيك منها حلو للبشرة الجافة ولمقشر من نتروجينا كويس وفى من اورفلام سكرب للبشرة الجافة من مجموعة اوبتمالس كمفورت
    وكريم النهار والليل لازم طبع هاتيهم من من مجموعة سكيند فيجوال من اورفلام او تايم ريلاكس من اوبتمالس اورفلام لسة جديدة المجموعة دى عبارة عن كريم نهار وليل فقط
    وكريم العين اساسى طبعا ضمن الروتين هاتى السيرم من اورفلام سكيند فيجوال او كريم العين متتعدد الفوائد من اوبتمالس اورفلام ياقمر او من نيفيا فيزاج ولوريال او كلينيك
    وزبالنسبة للميكب هارد عليكى بس اعذرينى مضطرة اقوم دلوقتى وهاجيلك فى رد اخر
    اسفة جدا حبيبتى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة toty_lovey عرض الرد
    بصى يروح قلبى الماركات اللى بتستعمليه حلوة ونظيفة طبعا لازم تكون صلية وانتى بشرتك جافة يعنى الحليب مناسب ليكى من لوريال والتونيك منها حلو للبشرة الجافة ولمقشر من نتروجينا كويس وفى من اورفلام سكرب للبشرة الجافة من مجموعة اوبتمالس كمفورت
    وكريم النهار والليل لازم طبع هاتيهم من من مجموعة سكيند فيجوال من اورفلام او تايم ريلاكس من اوبتمالس اورفلام لسة جديدة المجموعة دى عبارة عن كريم نهار وليل فقط
    وكريم العين اساسى طبعا ضمن الروتين هاتى السيرم من اورفلام سكيند فيجوال او كريم العين متتعدد الفوائد من اوبتمالس اورفلام ياقمر او من نيفيا فيزاج ولوريال او كلينيك
    وزبالنسبة للميكب هارد عليكى بس اعذرينى مضطرة اقوم دلوقتى وهاجيلك فى رد اخر
    اسفة جدا حبيبتى
    سورى حبيبى كنت مشغولة
    المهم ياقمر ماركات الميكب اللى ذكرتيها طبعاتجنن كلها وبرضة لازم تكون اوريجينال اصلى
    وانتى بشرتك جافة افضل استعملى كريم اساس سائل مناسب لنوع بشرتك الجافة يكون مكون من مرطبات ومواد مغذية للبشرة
    اول حاجة بعد تنظيف البشرة وترطيبهها بالمرطب دة اهم شىء عشان جفاف بشرتك ووضع كريم العين تبداى بتوزيع كريم الاساس من الوسط الى الخارج بفرشاة او اسفنجة مخصصة لذلك وممكن وضع بيس لبشرتك لترطيبه اكتر واعطائها مظهر طبيعى ويساوى البشرة ويوحد لونها وفى للبشرة الجافة والعادية بيس من كلينيك دة\\Balanced Makeup Base يساعد على ترطيبها اكثر\\\ توزعية قبل الاساس نفس طريقة توزيعة

ودة كريم اساس من ريفلون للبشرة الجافة وخصوصا البشرة التى بدا عليها الخطوط وبداية اثار التقدم بالعمر لان طبيعة البشرة الجافة بيكون عليها هذة الاثار واضحة من شدة جفافها ويحتوى على عامل حماية\\\

ودة كريم اساس من ماركة بوبى براون للبشرة الجافة والعادية يحتوى على مرطبات هايلة وعامل حماية ايضا من الشمس للبشرة\\

ودة فاوندشن هيعجبك جدا بة ترطيب غنى للبشرةمن ماكس فاكتور \\Max Factor Whipped Creme Moisture Rich Fluid Make-up Foundation

ودة اساس من اولاى حلو لزيادة الترطيب للبشرة الجافة\\\Oil of Olay All day moisture foundation

و تانى حاجةاللوس باودر بعد الفاوندشن لتثبيتة واعطاء مظهر طبيعى للبشرة\\\\\
    انا بفضل دى من ايستى لودر\\\\\\\\\\معاها اسفنجة لتوزيعها على البشرة
    LUCIDITY LOOSE POWDERبوردة ير مضغوطة شفافةمن أجل مظهر مشرق يقلل من ظهور الخطوط مكونات خاصة تعكس الضوء عن بشرتك وتعطي تأثيراً ناعماً يزيد من تألق مظهرك.

اوالبودرة الحرة من جفنشى دى رائعة\\\
    Givenchy Prisme Libre Air Sensation Loose Powder Quartet

وعموما ياقمر انتى مش محتاجة بودرة اوى لان بشرتك مش مستاهلة اكتر من الاساس لانها جافة والبودرة بتمتص الزيوت وبتعمل على جفاف البشرة فهى مناسبة اكتر للبشراالمركبة والدهنية
    وطبعا بعد كدة بتعملى ميكب لعيونك ايشادو كحل ماسكرا
    وكونسلر لو محتاجة
    ودول هاتيهم من الماركات اللى ذكرتيها نوعيهم طبعا لو حبيتى
    والبلاشر والروج والجلوس منهم ايضا ياقمر وطبعا وضعهم على البشرة سهل ياجميبل

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء التاسع)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 192
    اخر موضوع: 12-10-2008, 12:12 AM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء الثامن)
    الردود: 229
    اخر موضوع: 22-08-2008, 03:17 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)
    الردود: 330
    اخر موضوع: 15-07-2008, 11:30 PM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء الخامس)
    الردود: 225
    اخر موضوع: 02-06-2008, 08:43 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ