انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 10 من 25 الأولىالأولى ... 6789101112131420 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 91 الى 100 من 242

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد
    توتى انا سالتك قبل كدا بس انتى مش رديتى عليا ده سؤالى مرة تانية

ايه رايك يا توتى فى توتال 7 افيتكس من اولاى كمرطب ؟؟؟والاصلى بتاعه بكام ؟؟؟ لانى بلاثى حاجات منه باسعار رخيصة بخاف تكون تقليد .. انا جربت نفيا فيزاج كريم الليل ومش عجبنى ( بشرتى عادية وسنى 26 )
    حبيبتى انا عارف سعرة بالريال السعودى لان زوجى جابلى المجموعة كلها كريم التهار والليال والتونر من الخارج السعودية قللى كريم النهار او الليل الواحد ب52ريال سعودى ياقمر وطبعا ايرلندى الاصلى
    ممكن تلاقية فى صيدليات العزبى

الردود
    3
    ياتووووووووووووووتى بليز ردعليا ضرورى لان الوقت ضيق وعاوزة الحق انزل اشترى الحاجة بناء على رأيك؟بليز ساعدينى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة cat cat 14 عرض الرد
    حمدلله على سلامتك ياتوتى ياقمرايه بصى ياحبيبى ارجوكى تساعدينى عشان أنابجهز ومفيش وقت والله ياحبيبتى عاوزاكى تقوليلى على شويه حاجات محتاجاها منك وياريت الاسعار عشان انزل اجيب مرة وحدة عاوزة اسئلك على بيس للبشرة يكون كويس وكريم اساس تقيل للمناسبات وواحد خفيف للصبح ولوس باودر وكومباكت وماركة علبه اى شادو وروج وماسكارا وكحل ملون مش الاسود وروتين لبشرتى انا بشرتى مختلطة وبيضاء الحمدلله وعندى 25 سنة بس بشرتى مش صافية بسبب اثار الحبوب وعندى هالات سواد جامد جداوعاوزة اله يكرمك روتي لجسمى حاليا وبعد الجواز وكذلك لشعرى انا خنقتك ياحبيتى اعذرينى بجد
    بصى ياعروسة ياقمر
    اولا الف مبروك
    طبعا انتى لازم تهتمى بنظافة بشرتك مبدئيا
    لازم تستعملى الروتين اليومى للبشرةوهو عبارة عن غسول وتونيك وكريم نهار وكريم ليل وكريم عين وصنفرة اسبوعيا عشان تحطى الاساس والميكب على بشرة نظيفة وطبعا لازم تجيبى من ماركة اصلى مش مغشوشة ورخيصة يعنى انتى يناسبك ماركة كلارنس وكلينيك وفيهم منتجات رائعة للبشرة المركبة والدهنية وتنقيتها
    دة نظام يومى من كلارنس للبشرة الدهنية والمختلطة وهو عبارة عن\\\\\
    الغسول دة اسمة وصورتة\\GENTLE FOAMING CLEANSERلنظافة فائقة منعشةالبشرة المتألقة تبدأ هنا. محضر من مكونات طبيعية أساسية. مطهر رغوي خفيف وناعم. لطيف كالحليب وفعال أكثر من الصابون.
    والتونيك للبشرة الدهنية وقبض المسام دة اسمة وصورتة\\\\TONING LOTION ALCOHOL FREE WITH CAMOMILE يكمل بشكل لطيف برنامج التنظيف الرائع للبشرة الدهنية: يحفز البشرة وينعشها ويحافظ على درجة الحموضة المناسبة والرطوبة الطبيعية ويجعل البشرة متناغمة ورقيقة وناعمة
    وكريم النهار المرطب لنوع بشرتك دة اسمة وصورتة\\\ULTRA MATTE DAY CONCENTRATEالمرطب المثالي للبشرة المختلطة أو اللماعةمقاومة مستمرة للمعة البشرة الدهنية. هذا الجيل الخفيف المنعش الخالي من الزيوت ينقي البشرة ويخلصها من اللمعة بمفعول يدوم طويلاً
    وكريم الليل ليكى الجل دة تحفة اسمة وصورتة\\\\NORMALIZING NIGHT GELلبشرة صحية المظهرهذا الجل المنعش الخالي من الزيوت مكمل مثالي للمستحضرات النهارية المختلفة. محضر خصيصاً ليعمل على تنقية بشرتك أثناء نومك ويمنحك بشرة منعشة متألقة عند الاستيقاظ

والاسكراب المناسب لكى سكراب من كلينيك حلو اوى اسمة \\\\\EXFOLIATING SCRUB وصورتة\\\\\مقشر مائي ينظف البشرة مناسب للبشرة القوية والدهنيةيزيل القشور ينعم الخطوط الدقيقة. يترك البشرة منتعشة
    وممكن تجيبى سكرب من اوريفلم من مجموعة اوبتمالس للبشرة الدهنية حلو جدا
    وممكن لو المجموعة دى غالية تجيبى الروتين لبشرتك من اوريفلم مجموعة اوبتمالس للبشرة المركبة حلوة جدا
    وكريم العين هاتية من لوريال او كلينيك او نيفيا فيزاج او اوريفلم كريم اوبتمالس متعدد الفوائد للهالات والخطوط والانتفاخات
    اما الميكب فهاتى اولا الفاونشن المناسب للبشرة المختلطة من واحد من دول\\\\\
    هاتي من من بورجوا الاساس دة رائع للبشرة المركبة والدهنية\\\
    En toute Legerete: كريم أساس طبيعي وشفاف خفيف مناسب للصباح لمن يحبون التغطية الخفيفه
    خال من الزيوت..وبه خاصية ترطيب المناطق الجافه.. وأمتصاص الدهون من المناطق الدهنيه.. به حمايه من الشمس..تم اختباره طبيا

اما دة من ديور رائع \\\\\\وتقيل يصلح للسهرات و بعد الظهر عاد
    DIORSKIN ULTRA-MATمكياج طبيعي بلا لمعة يدوم طويلا. عامل قوي ضد اللمعان والفضل للتركيبة السائلة الفائقة النعومة التي لا تؤثر على توازن البشرة وتسمح للتوهج الطبيعي للبشرة بالظهور من خلالها. عامل وقاية من الشمس 14.

ودة كريم اساس مضغوط من هيلينا روبنتشاين\\\\
    ILLUMINATION - COMPACT FOUNDATIONمكياج مضغوط للإشراق الطبيعي مع عامل وقاية 15أساس مع عاكسات بصرية للضوءـ لون لؤلؤي لتبدو البشرة مشرقة وكأنها مضاءة من الداخل.

و تانى حاجةاللوس باودر بعد الفاوندشن لتثبيتة واعطاء مظهر طبيعى للبشرة\\\\\
    انا بفضل دى من ايستى لودر\\\\\\\\\\
    LUCIDITY LOOSE POWDERبوردة ير مضغوطة شفافةمن أجل مظهر مشرق يقلل من ظهور الخطوط مكونات خاصة تعكس الضوء عن بشرتك وتعطي تأثيراً ناعماً يزيد من تألق مظهرك.

اوالبودرة الحر\ من جفنشى دى رائعة\\\
    Givenchy Prisme Libre Air Sensation Loose Powder Quartet

والكومباكت من ديور ودى خصوصا اجمل نوع كومباكت فيها\\\
    DIORSKIN POUDRE COMPACTEشفافية مضيئة نقية. تندمج هذه المساحيق الناعمة الخالية من الزيت بشكل جميل مع لون بشرتك الأصلي وتضفي لمسات الكمال الأ خيرة على مكياجك.

او هاتى الكومباكت واللوس باودر من بورجوا او ريميل حلوين ايضا واسعارهم اقل نسبيا مندول
    وهاتى البلاشر من ماك بودر باربى لوف\\\\\\

اوالبلاشر من بورجوا ودى صورتة\\

والماسكرا دى روعة من ماك ايضا\\\\ها الياف غنيه تثقل الرموش
    تعطى كثافه وتغلف الرموش وتقويها
    وتعطيها مظهرا جذاب
    ماسكار فايبر ريتش لاش

وفى ماسكرات ريميل حلوة جدا ورخيصة مش غالية ياقمر
    والشادو اولجلوس والارواج من شانيل او فور ايفر او لانكوم
    او بورجوا وريميل الاتنين دول اسعارهم معقولة وحلوين ايضا وفى علبة الايشادو من بورجوا حلوة هاتى اللى يناسبك من الالوان
    ولو عايزة بودرة للسهرات تعطى اضاءة للبشرة فى بودرة من ماركة باليديو اسمها هاى لايت هيربال بودر دى فيها درجتين روز وبيج هاتى اللى يناسبك فيها ضعيها فوق الاساس على الخدود والذقن وامام الانف
    وفى اساس للسهرات والمناسبات يعطى لمعة ويعكس الضوء من البشرة
    من ديور بس مش ليكويد
    دة يعطى لمعة مستحبة للبشرة واضاءة تحفة وينعم البشرةDiorskin Pure Light
    وبالنسبة للكحل الملون فى المجموعة دى من بورجوا الوانها كريميةوتقيلة لللعين\\Regard Pailleté

وطبعا متنسيش مقشر وسكرب لبشرة الجسم هاتية من لوريال او اورفلم سويدش سبا حلو جدا
    ورطبى دائما الكوع والركب بكريمات مرطبة للجسم هاتيها من فيكتوريا سكريت ومقشر القدم وكريمات المرطبة للقدم من اورفلم كريمات القدم روعة وافون على فكرة مجموعتها للقدم حلوة
    والشاورات من بودى شوب او فيكتوريا سكريت اسعارهم كويسة غير الماركات الفرنسية الاخرى حبيبى
    وفى معطرات للجسم واسبريهات منعشة لبعد الشاور من فيكتوريا سكريت بروائح الفااكهة المختلفة حلوة ايضا
    وبالنسبى للبيس ياقمر فى صراحة عند فورايفر بيس للتحكم بإفرازات الدهون اسمه all mat حلو جدا بس غالى وكمان فى كلارنس وكلينيك وغيرلان بس غاليين
    انتى ممكن تجيبى لافلى بيس لونة اخضر من بورجوا خفيف وكويس ياقمر
    اى سؤال اتفضلى ياروح قلبى وسورى للتاخير

الردود
    372
    نورتى المنتدى تانى يا قمر

بصى انا عندى استفسار عن شعرى هو اصلا طبيعته دهنى وكان ناعم المهم جت عليا فتره كنت بغسله فيها كل يوم لحد ما فقد زيوته وبقه ناشف ومموج ومش عارفه اعمله ايه دلوقتى ...عاوزه اسم حمام كريم يكون حلو ويا ريت تقوليلى على سعره .. وسمعت ان فيه فيتامينات معينه بتتاخد عشان الشعر لو عندك فكره عن الموضوع ده قوليلى,انا كمان عاوزه اصبغه بس قريت فى موضوع ليكى اننا لازم نهتم بشعرنا قبل ما نصبغه بفتره . . . . ومتشكره اوى يا جميل وحمدلله على السلامه
    آخر مرة عدل بواسطة كتكوته المنتدى : 28-03-2009 في 12:27 AM

الردود
    237
    توتي مرسي حبيبتي علي ردك
    انا بساللك ايه رائيك في مكوا ة السراميك من بيبي ليس الحمراء
    بيقوله انها بتستعمل علي الشعر مبلول؟ هي احسن من البيبي ليس الي قبلها

وعايزة سيروم للبشرة الدهنيه والسيروم لو حطيته بلاش احط كريم النهار

الردود
    29
    هاى بجد انتى ياتوتى المفروض تاكونى خبيرة تجميل انى بجد فاهمة اةوى فى المجال ده لو دخلتى فيه هتنجحى اوى بصى انا بشرتى جافه وعندى غمقان حول الفم مايل للخضار مع انى عمرى ما استخدمت غير الفتله لازالة شعر المنطقه دى بتبقى جافه فى الشتاء وفى الصيف بتعرق بطريقه غير طبيعيه سواء بمكياج او بدون ولما بحط ميكب فيها ربع ساعة ومش بلاقيه سواء فى الشتا او فى الصيف اعمل ايه و احط ميكب ايه الموضوع ده مضايقنى اوى بجد عشان وشى بيبقى لون وحوالين الفم لون

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة كتكوته المنتدى عرض الرد
    نورتى المنتدى تانى يا قمر

بصى انا عندى استفسار عن شعرى هو اصلا طبيعته دهنى وكان ناعم المهم جت عليا فتره كنت بغسله فيها كل يوم لحد ما فقد زيوته وبقه ناشف ومموج ومش عارفه اعمله ايه دلوقتى ...عاوزه اسم حمام كريم يكون حلو ويا ريت تقوليلى على سعره .. وسمعت ان فيه فيتامينات معينه بتتاخد عشان الشعر لو عندك فكره عن الموضوع ده قوليلى,انا كمان عاوزه اصبغه بس قريت فى موضوع ليكى اننا لازم نهتم بشعرنا قبل ما نصبغه بفتره . . . . ومتشكره اوى يا جميل وحمدلله على السلامه
    طبعا ياقمر لازم شعرك يتحول من دهنى لجاف لكثرة غسيلة وافتقاد زيوتة
    فانتى ياريت تقصى اطراف شعرك على طول عشان مش يهيش ويتقصف اكتر
    وهاتى شامبو من لوريال للشعر الجاف او من فى او فايف او من كاريتية و من ميدا فيتا والبلسم منهم ايضا وحمام الكريم من لوريال او كاريتية او من لوريال بروفيشنال او ويلا مرة اسبوعيا ومتنيش السيرم او الكريم المصفف المنعم لشعرك من ويلا او من لوريال بروفيشنال اسمة ليس اكستريم حلو جدا والحاجات دى اسعارها متوسطة انا مردتش اقولك على كاريستاس لانها غالية جد جدا بس تحفة طبعا لكن الماركات دى حلوة ايضا انا عمرى ماهقول حاجة مش حلوة او مش مجربة ومضمونة ياجميل
    وبعدين استخدمي بلسم لوريال للشعر الجاف والمتقصف
    حطي شويه منه على الشعر بعد الشامبو وافركيه وخليه لمدة 3 دقايق وبعدين اشطفيه بالماء البارد

ودة ماسك او حمام كريم روعة من ويلا\\\ للشعر الجاف والناشف Wella Lifetex Straight Intensive Mask
    ودة بيعمل 120ج

وممكن تتناولى فيتامينات مقوية للشعر من بانتوجار 3مرات يوميا لمدة 3شهور حلوة جدا للتغذية والنمو
    وطبعا بلاش صبغة دلوقتى استنى شوية لما تظبطى شعرك وتغذية وبعدين اعمليها عند مصفف شعر مش على ايدك حبيبتى عشان متهلكيش شعرك بنفسك
    اوكى ياقلبى

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة sweet narnory عرض الرد
    توتي مرسي حبيبتي علي ردك
    انا بساللك ايه رائيك في مكوا ة السراميك من بيبي ليس الحمراء
    بيقوله انها بتستعمل علي الشعر مبلول؟ هي احسن من البيبي ليس الي قبلها

وعايزة سيروم للبشرة الدهنيه والسيروم لو حطيته بلاش احط كريم النهار
    بصى ياروح قلبى انا اعرف ان البيبى ليس من براون السودا كويسة لكن دى معنديش فكرة
    وعموما هى بتسعمل على شعر مبلول او جاف نظيفا
    والسيرم ياقمر ليس بديل لاى كريم نهارى اوليلى هو مصل مغذى للبشرة وفى منة عدة انواع وفوائدة مختلفة حسب احتياجات بشرتك
    فى للبشرة الجافة مرطب وفى للبشرة الناضجة مقاوم للتجاعيد ويشد البشرة وفى منة للبشرة الدهنية لتنقيتها
    وفى لجميع انواع البشرة مغذى ومشرق ومنعم للمسامات
    وهو يستخدم ليلا قبل كريم الليل يدلك على البشرة جيدا لانة مفعولة واضح طوال الليل
    لان بشرتك بالنهار لاتحتاجة كثيرا ولكن فى الليل تحتاجة اكثر لعناية مكثفة
    وفى سيرمات حلوة للبشرة لبدهنية منقية للمسام ومنعشة جدا للبشرة هاقولك عى نوعين حلوين انا بستعملهم شخصيا\\\\
    دة من كلينيك Clinique Pore Minimizer Refining Serum ينقى لبشرة ويجعلها مشرقة وناعمة

ودة من كلارنس رائع\\\Clarins Pore Minimizing Serum تاثيرة واضح على البشرة الدهنية يجعلها صافية من الشوائب وخالية من الدهون ويجعلها مات

اوكى ياقمر وعلى فكرة لو عايزة تضعيه قبل كريم النهار عادى طبعا
    بس انا بقولك يعنى انة افضل فى الليل قبل كريم الليل ياجميل
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 28-03-2009 في 03:51 PM

الردود
    29
    هاى توتى بصى انا سنى 23 سنه وطبعا شرحت ليكى مشكلتى فوق اوكى وحجيب الكريمات اللى انتى قولتى عليها للجفاف الشديد وانا قررت اجيب اساس برجوا وعايزة بودر عليه اجيب لوس ولا كومبكت ومن اى ماركه (سعر معقول ) خصوصا ان الصيف جاى وانا بشتغل وعايزة ميكب سيمبل وثابت عشان يدرى الغمقان حول الفم والعين ايه كويس ليا فى الصيف احط ميكب ايه وبلاش ايه وايه احسن نوع بلاشر روز أو برونزى واحط الاساس ازاى سواء بالاسفنجه او بالاصابع واخر حاجه معلش استحملينى انا بحب اللوك البونزى هو ينفع الصبح وايه اجيبه عشان اللوك ده من اساس واى شادو وبلاشر واى ماركه بس بلاش حاجه غاليه بليز وايه رأيك فى منتجات ايفون

الردود
    662
    الف شكر لك حبيبتي توتي
    حابة اسئلك انا مسافرة للقاهرة المدة الجاية فهل الاقي الماركات دي في السيتي ستار وباي محل ؟؟؟؟؟
    لان احنا عندنا بعض الماركات
    وميرسي اوي

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء التاسع)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 192
    اخر موضوع: 12-10-2008, 12:12 AM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء الثامن)
    الردود: 229
    اخر موضوع: 22-08-2008, 03:17 AM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)
    الردود: 330
    اخر موضوع: 15-07-2008, 11:30 PM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء الخامس)
    الردود: 225
    اخر موضوع: 02-06-2008, 08:43 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ