انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 45

الموضوع: عاوزة كريم للشعر الجاف من المصريات

الردود
    1,190
    تعقيب كتبت بواسطة indomy000 عرض الرد
    بصي انا جربت كريم شعر كان تحفه بيخلي شعرك نايم وناعم جدا كانك مسشوراه وكان شعرك اصلا ناعم مع العلم انا شعري مش ناعم بس الكريم ده مش بيتباع لوحده ده ضمن مجموعه عنايه بالشعر صينيه اسمها بروفيشنال ب80 جنيه فيها امبولات فيتامينات وحمام كريم وكريم التصفيف ده بصراحه الي عجبني منها هو كريم التصفيف والامبولات بس حمام الكريم كنت حساه عادي
    طيب يعنى تمنه 80 جنيه طيب هيقعد معايا قد ايه وقت؟ يعنى كل شهر مثلا اشترى المجموعة ب80 جنبه عشلان العلبة بتاعة الكريم تكفى ولا هى كبيرة وتقضى اكتر من شهر؟

الردود
    1,190
    وشكرا للى قالو بالمرز هجربه انش اء الله -مشكلتى انى برضع كمان وشعرى اجهد جدا

reowesh's صورة
    reowesh غير متواجد زهرة لا تنسى " نبض وعطاء "متميزة صيف 1430هـ
    الردود
    3,442
    صانسلك الموف لو جربتيه مش هتستغنى عنه ومن فضلك ما تستعمليش البالمرز لانه قاسى على الشعر ومتجبيش اى نوع تانى من صانسيىلك الا المووووووف ولا اى لون تااانى وثمنه العلبه الصغيرة 4.5 والكبيرة تقريبا ب 10
    ولو بجد عاوزة تطرى شعرك على الاخر وعن تجربه والدكتورة كانت كاتبه لى عليه هاتى حمام كريم biopoint بالنخاااع وهو ب 35 جنيه والنتيجه فوق الرااائعه وحبه صغيرة منه تخلى شعرك طرى للغايه
    لما تجربيهم قوليلى شعرك عامل ايه يااااااجميل وابى ادعيلى ان شاء الله

الردود
    1,190
    تعقيب كتبت بواسطة reowesh عرض الرد
    صانسلك الموف لو جربتيه مش هتستغنى عنه ومن فضلك ما تستعمليش البالمرز لانه قاسى على الشعر ومتجبيش اى نوع تانى من صانسيىلك الا المووووووف ولا اى لون تااانى وثمنه العلبه الصغيرة 4.5 والكبيرة تقريبا ب 10
    ولو بجد عاوزة تطرى شعرك على الاخر وعن تجربه والدكتورة كانت كاتبه لى عليه هاتى حمام كريم biopoint بالنخاااع وهو ب 35 جنيه والنتيجه فوق الرااائعه وحبه صغيرة منه تخلى شعرك طرى للغايه
    لما تجربيهم قوليلى شعرك عامل ايه يااااااجميل وابى ادعيلى ان شاء الله
    شكرا لاهتمامك انا كنت بجرب حمام كريم فيتابوينت وكان ممتاز بس هجرب بايوبوينت وهجرب صانسيلك بس انتى قصدك على صانسيلك الشامبو ولا الكريم

reowesh's صورة
    reowesh غير متواجد زهرة لا تنسى " نبض وعطاء "متميزة صيف 1430هـ
    الردود
    3,442
    شكرا لاهتمامك انا كنت بجرب حمام كريم فيتابوينت وكان ممتاز بس هجرب بايوبوينت وهجرب صانسيلك بس انتى قصدك على صانسيلك الشامبو ولا الكريم
    ولا يهمك ياااقمر احنا اخوات
    اولا فيتابوينت حلو اوى بس بويابوينت احلى منه بكتييير وهتشوفى ان شاء الله
    لا انا قصدى صانسيلك الموف الكريم كريم للشعر
    ثم على فكرة انا بردة بستخدم شامبو وكوندشينر هيربال ايسنسس الجديد المستورد الخاص بالترطيب بجوز الهند وهتلاقيه فى العذبى او صيديله سيف بس الاتنين الشامبو والكونديشنر حوالى 100 جنيه مصرى
    بس ايه النتيجه غير طبيعيه
    انا ولاهى ممكن اقولك حاجات تانيه تشتريها و تحطيها فى شعرك مش هتصدقى اصلا ان دة شعرك بس غاليه شويه
    لو عاوزة ابعتلك وانا تحت قمرك لو عاوزة اى حاجه انتى بس قولى
    سلام

الردود
    1,190
    تعقيب كتبت بواسطة reowesh عرض الرد
    ولا يهمك ياااقمر احنا اخوات
    اولا فيتابوينت حلو اوى بس بويابوينت احلى منه بكتييير وهتشوفى ان شاء الله
    لا انا قصدى صانسيلك الموف الكريم كريم للشعر
    ثم على فكرة انا بردة بستخدم شامبو وكوندشينر هيربال ايسنسس الجديد المستورد الخاص بالترطيب بجوز الهند وهتلاقيه فى العذبى او صيديله سيف بس الاتنين الشامبو والكونديشنر حوالى 100 جنيه مصرى
    بس ايه النتيجه غير طبيعيه
    انا ولاهى ممكن اقولك حاجات تانيه تشتريها و تحطيها فى شعرك مش هتصدقى اصلا ان دة شعرك بس غاليه شويه
    لو عاوزة ابعتلك وانا تحت قمرك لو عاوزة اى حاجه انتى بس قولى
    سلام
    ياريت تقولى ايه هى الحاجة التانية لان شعرى مسببلى مشكلة والله واكون شاكرة ليكى

الردود
    187
    ان شاء الله اختي الفاضلة الاخوات يدلوكي علي كريمات مفيدة
    استفاد معكي انا كمان يارب
    بس انتي مش بتستعملي زيوت علي الاطلاق

الردود
    1,190
    تعقيب كتبت بواسطة OM SALMA عرض الرد
    ان شاء الله اختي الفاضلة الاخوات يدلوكي علي كريمات مفيدة
    استفاد معكي انا كمان يارب
    بس انتي مش بتستعملي زيوت علي الاطلاق
    لا ياغالية الزيوت بتنشف الشعر الجاف اكتر فا مش بستخدمها

الردود
    909
    لا مش كل الزيوت بتنشف الشعر الجاف وجربي زيت اللوز الحلو او زيت جوزالهند او الجوجويا انا شعري جاف جدا وجه عليهم ونعمته بس كل واحد لوحده وانصحك تبداي باللوز واعملي حمام زيت دره بيطري الشعر جدا اعمليه بعد ماتغسلي شعرك وتحطي البسلم وحمام الكريم ولو دايقتك ريحه الزيت ابقي اشطفيه بالميه ولو بتعاني زيي مع شعرك يبقا اسمعي كلامي مش هيفيدك غير كبسولات زنك اسمها فيتازنك ولو عندك نقص حديد انيميا يعني يبقا كبسولات هيموتون كمان وفيه كبسولات روعه اسمها بيتاكير ولو مش لقيتيها فيه هيرتون حلوه بردو احسن من بانتوجار وطبعا تدلكي فروه راسك كل يوم ربع ساعه وتاكلي خضار وفاكهه ولبن كتير وتستخدمي اي لوسيون او تركيبه زيوت تحطي منها معلقه صغيره عالفروه كل يومين وتلفي راسك بايشارب طول الليل بيهم اما بالنسبه لمجموعه برفيشنال فهي عباره عن علاج لمده شهر الامبولات 4 بس كبار تستخدمي الواحده في الاسبوع مرتين وحمام الكريم عمل تلات اسابيع والرابع زودت عليه زبادي وزيت لانه كان مش مقضي وكريم التصفيف علبه زي بانتين يعني تكفي شهرين

الردود
    1,190
    تعقيب كتبت بواسطة indomy000 عرض الرد
    لا مش كل الزيوت بتنشف الشعر الجاف وجربي زيت اللوز الحلو او زيت جوزالهند او الجوجويا انا شعري جاف جدا وجه عليهم ونعمته بس كل واحد لوحده وانصحك تبداي باللوز واعملي حمام زيت دره بيطري الشعر جدا اعمليه بعد ماتغسلي شعرك وتحطي البسلم وحمام الكريم ولو دايقتك ريحه الزيت ابقي اشطفيه بالميه ولو بتعاني زيي مع شعرك يبقا اسمعي كلامي مش هيفيدك غير كبسولات زنك اسمها فيتازنك ولو عندك نقص حديد انيميا يعني يبقا كبسولات هيموتون كمان وفيه كبسولات روعه اسمها بيتاكير ولو مش لقيتيها فيه هيرتون حلوه بردو احسن من بانتوجار وطبعا تدلكي فروه راسك كل يوم ربع ساعه وتاكلي خضار وفاكهه ولبن كتير وتستخدمي اي لوسيون او تركيبه زيوت تحطي منها معلقه صغيره عالفروه كل يومين وتلفي راسك بايشارب طول الليل بيهم اما بالنسبه لمجموعه برفيشنال فهي عباره عن علاج لمده شهر الامبولات 4 بس كبار تستخدمي الواحده في الاسبوع مرتين وحمام الكريم عمل تلات اسابيع والرابع زودت عليه زبادي وزيت لانه كان مش مقضي وكريم التصفيف علبه زي بانتين يعني تكفي شهرين
    شكرا لاهتمامك وردك

مواضيع مشابهه

1. للشعر الجاف
    بواسطة كوثر12 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 7
    اخر موضوع: 13-12-2010, 12:15 AM
  2. ارشادات للشعر الجاف
    بواسطة رضا ربي همي في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 07-06-2010, 02:29 AM
  3. ما الفرق بين كريم الأساس الجاف ونصف الجاف
    بواسطة woman_my man في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 2
    اخر موضوع: 05-04-2008, 12:42 AM
  4. بلسم للشعر الجاف
    بواسطة لــيــنـا في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 13
    اخر موضوع: 17-05-2003, 11:24 AM
  5. ممكن كريم للشعر الجاف
    بواسطة ام حصه في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 3
    اخر موضوع: 02-08-2002, 10:59 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ