انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 7 12345 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 65

الموضوع: قصة حملي ولادتي بروحي أنس

الردود
    7,474

cryhard قصة حملي ولادتي بروحي أنس

السلام عليكم غالياتي اليوم حبيت أن أسرد لكم قصة حملي ولادتي بروحي أنس الله يحفضو ويباركلي فيه يا رب أولا بعد إجهاضي الأول فضلت مستنية الحمل سنة كاملة ومحصلش ولما قررت أنا وجوزي بدء الفحوصات لمعرفة السبب إبتدينا أول زيارة وكانت عبارة عن أسئلة وطلت مني الدكتورة أن أرجع اني يوم للدورةعشان نبتدي التحاليل رحت للبيت وبصلي وبدعي ربنا متنزلش الدورة غابة أسبوع منزلتش وأنا حموت من الخوف وبدعي جاء الأسبوع إلي بعدو منزلتش و البنات بيشجعوني أعمل التحليل رحت إشتريت تحليل من غير علم جوزي لأني ديما كنت بشريه بطلع مش حامل صرت بخجل من نفسي إستنيت للصبح عملت التحليل طلعو خطين واضحين فكانت فرحتي لا توصف بعد ما فتكرت إني عمري ماهحمل بس الحمد لله والشكر لله غير كلام الناس إلي بيوصفلي عشبة ولي بينصحني بدكتور بس جات على إيد ربنا من غير علاج الحمد لله

أول شهور حملي كانت صعبة لدرجة إني مكنتش بشرب حتى الماء كنت عيشة بالفيطامينات حتى البيت وجوزي كرهتهم لدرجة لما بكون خرجة وبرجع البيت برجع وبحس بالدوخة ونفسي مقطوعة وبتعصب بس جوزي المسكين مستحملني وغيرنا البيت مرت تلت شهور على خير وخف الوحم وفي بداية الشهر الرابع حصلي نزيف قوي لدرجة كنت في المستشفي كل مرة بسمع حد بيقرب من القوضة بقول لجوزي جين يقلولي حنزل البيي مات جات الدكتورة كشفت لقت الرحم مفتوف وطلبت مني الراحة التامة رجعت للبيت وبعد يومين رجعت عملت سونار عشان أطمن على البيبي كان كويس الحمد لله وبيلعب والدم إلي نزل بعيد عن البيبي ورجعت للبيت وفضل الدم ينزل مدة شهر بعدها وقف لوحدو ومرت الشهور لغاية أول التاسع وبتدت معانات جديدة مع الحكة والحبوب والصهر شهر كامل من العداب والدكترة من غير فيدة وبعد مخلشصت الأسبوع الأربعين نزلت علامة الولادة قلت معلهش أستنى لغاية ميزيد الوجع أو تنزل مية الجنين وأروح للمستشفى بس منزلتش المية وبعد تلت أيام إبتدى الوجع بيزيد رحت للمستشفى قالو حررتك مرتفة ودقات قبلك بتسرع بس حنخليكي 11 ليوم كمان لغاية متولدي برحتك رجعت للبيت زاد الوجع كان يوم 29/10 الساعة 8 جوزي بيقلي أخدك للمستشفى أنا برفض بقلو مش حيرضو يولدوني لسة رجعن من عندهم بس الوجع بيزيد قام إتصل جوزي بالمستشفى قلولو جبها رحنا دخلت الساعة 10 قوضة الولادة كشفة عليا قلتلي الرحم مفتوح 2 سنتي ولمية منزلتش فضلت هناك سعتين الميدوايف خلصت شغلها قلتي أنا حروح إنتي مش حتولدي قوي روحي للبيت وتعاي بكرة إحنا عيزين الغرفة جوزي رفض قلها مش حرجعها للبيت ديه مشحتنام ولى حتقعد من الوجع قلتلنا خلاص روحو وبعد سعتين إرجعو تاني أخخخخ كانت الساعة 1 بالليل والبرد والمطر رحنا قعدنا في السيارة والوجع بيزين وبصرخ ومين حاسس بيا صارت الساعة 3 لصبح رجعنة تاني دخلت غرفة الولادة تانيجاة ميدوايف تنية كشفت لقت الرحم فتح 4 راحت تاني خلاص أنا الوجع هلكني ودتديت مرة أنام في الأرض ومرة أقعدعلى ركبي وأعض في السرير وأصرخ وصلت الساعة 5 جات ميدويف تنية نزلت مية الجنين بحاجة زي القلم وراحت بعدها رجعت الميدواف الأولانية كشفت لقت الرجم فتح 6 وحرتي رتفعت ودقات قلبي زادت و البيبي غير وضعيتو قلتلتي مش حتولدي لغايت ما البيبي يتعدل والرحم يوصل 10 و تعبت خالص ومبقتش عندي طاقة جوزي خاف عليا قلهم خلاص تعبت ولدوها قيصري الأمور بتسوء طبعا رفضت و في الخر طلب منها تحطلي حقنت الضهر وفقت على طول وبعد ماحطتهالي إرتحت ونمت شوية بس كان الوجع أقو منها لدرجت مفعلها كان ميروح وضطرو كل ساعتين يزودوني الجرعة فضلت على الحال لغاية الساعة تلاتة العصر جات كشفت لقت الرحم مفتوح 10 الحمد لله فرحت وطلبت مني إني أجهز حالي الساعة 5 حبتدي أدفع راحت جهزة كل حاجة إتصلت بالدكتور والمساعدة ودكتور البيبي وميدوايف تانية والدكتور تاني إي حيخيط كانو ستة إتضيت صارت الساعة خمسة حطتلي جرعة تنية من المخدر وطلبت من أدفع فضلت أدفع لغاية متعبت فضطر الدكتور يتدخل لأني تعبت و البيي تعب فقام بشفطو بالشفاط وعملي شق عجان وأخيرا طلع حبيبي بعد عداب يومين في رفة الولادة ويوم 30/10 الساعة الخامسة الحمد لله وبعدها أخدت دش ورحت غرفتي وقعدت في مستشفى خمس أيام لأن ضغطي كان مرتفع وحرتي مرتفعة و ارحم منزلش تحت لمكانو فضل فوق فمرضويوش يطلعوني و للحين لساتني تحت المراقبة لأني الرحم مرجعش مكانو إدعلي أخف أنا قلقانة
    [/CENTER]
    آخر مرة عدل بواسطة jihane maroc : 05-11-2010 في 03:33 PM

الردود
    640
    الحمد لله على سلامتك و يخلي لك ابنك يا رب و الحمد لله انك رجعت لينا بالسلامة
    و الله يشافيك يا جيهان

الردود
    89
    3la slamtak olah ichafik ahbiba matkhafich madam wladti 3adi kolchi man ba3d irja3 mzyan inchalah 3la slamtakkk wllah yaf7ak bwaldak yarbi

الردود
    850
    3LA SLAMTEK OMABROUK ANOOS OLAH YHEFDO OTFERHI BIH O BEKHOTO NCHAALAH MAIS RAHNA JAYN LYOUM L39I9A WAKHA MATE3REDNACH

الردود
    850
    JIHANW WACH MADAROCH LIK MASSAGE LKERCHEK MLI WLDTI DARORI BACH YNZEL L UTERUS LBLASTO TAYWELI KI LHEJRA OM3A RDA3A TAYZID YTEJME3

في ذكريات الماضي وصرعات الحاضر وأحلام المستقبل (حلم الأمومه)
    الردود
    10,000
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • محررة بمجلة انا ورحلة الامومة
      • متألقة صيف 1432هـ
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
      • باحثة مجتهدة في الصوتياتوهج الصوتيات
      • الذوق الراقي
      • كوميديا طفولية
    (أوسمة)
    لوووووووووووووووولويش
    ألأف الحمد الله غلي سلااااااامتكم
    ياسلااااااااااام جاك أنووووووووووس ربنا
    يحفظه ليك ويجعله من عباده الصالحين

الردود
    1,952
    الف الحمدلله عسلامتك وسلامة البيبي ياجيهان
    والله فرحنالك من كل قلبنا
    الله يجعله من مواليد السعادة يارب
    ويتمملك شفاكي وتطلعي انت وانوس بالسلامة يارب

بين نبضـــــــــــــــــــــ*من أحب*ـــــــــــــــــّّ
    الردود
    1,312
    الحمدلله ع سلامتك يا قلبي والله فرحتك ربنا يحفظه لك

الردود
    7,474
    تعقيب كتبت بواسطة zawja123 عرض الرد
    3la slamtak olah ichafik ahbiba matkhafich madam wladti 3adi kolchi man ba3d irja3 mzyan inchalah 3la slamtakkk wllah yaf7ak bwaldak yarbi
    شكرا حبيبة زوجة أمين يا ربي الله لا يخطيك أحبيبة

الردود
    7,474
    تعقيب كتبت بواسطة lady samara عرض الرد
    الحمد لله على سلامتك و يخلي لك ابنك يا رب و الحمد لله انك رجعت لينا بالسلامة
    و الله يشافيك يا جيهان
    تسلمي حبيبتي الله يسلمك ويقومك بالسلامة يا رب وتفرحي بأحلى نونو فحضنك

مواضيع مشابهه

1. دائما وأبدا قوليالحمد لله ::قصة حملي و ولادتي::
    بواسطة أم مــــالــــك في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 61
    اخر موضوع: 14-05-2011, 02:17 AM
  2. قصة حملي لأمهات المستقبل ,, تتبعها قصة ولادتي لأحبائي
    بواسطة حـ عين ـور في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 27
    اخر موضوع: 02-06-2010, 04:36 AM
  3. قصة حملي ولادتي ,, مع صور المستشفى <<< للرايقات بس
    بواسطة أم حاتم جداويه في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 54
    اخر موضوع: 25-04-2010, 10:56 PM
  4. واخيرا بعد طول انتظار قصة ولادتي بروحي قلبي عبد الله
    بواسطة sorry fals في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 35
    اخر موضوع: 23-06-2009, 10:51 AM
  5. دللي الفاكهة ...دللي زوجك ..واكشخي قدام ضيوفك (مطبخ شمالية )
    بواسطة شمالية غربية في المقبلات والسلطات والشوربات والمشروبات
    الردود: 21
    اخر موضوع: 29-11-2004, 12:31 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ