انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 12

الموضوع: ردوا على الله يريح بالكم

الردود
    35

cryhard ردوا على الله يريح بالكم

انا متزوجه لى ثلاث سنين ونصف وأعانى من تكيس المبيض وتعالجت لمده 4 شهور ومنهم هذا الشهر الذى حدث فيه شئ غريب
    كل شهر يكتب لى الدكتور كورس علاج معين وهذا الشهر أعطانى شريط كلوميد وثلاث حقن فوستيمون والدوره الى اليوم ال36 من ميعاد الدوره الماضيه لم تأتى ومع العلم انى عندما اخذ هذا الدواء تنزل الدوره فى اليوم ال 28 فتوقعت حدوث حمل
    اجريت اختبار منزلى أعطانى شرطه واحده أى لا يوجد حمل وأجريت تحليل دم أعطانى النتيجه سلبى وأخيرا ذهبت الى الدكتور وهذا كما قلت فى اليوم ال36 أى بعد معاد الدوره ب 8 أيام فكشف الدكتور بالسونار فلم يجد شيئ وقال لى الرحم فاضى وفى حجمه الطبيعى انا مش شايف حاجه

سؤالى هو هل يمكن أن تكون الدوره مخزونه واذا كان الجواب ممكن فاريد ان اتأكد من معلومه وهى ان عندما تكون الدوره مخزونه مش المفروض بيظهر كيس دم فى الرحم ولا ايه؟

ردوا علىّ بسرعه انا محتاره وهنجنن خلاص

قلبي في فلسطين وجسدي حيث قضى الله ان اكون
    الردود
    2,111
    اختي لا تنجني ولا شي وكلي امرك للذي لا يغفل ولا ينام

اولا ان شاء الله بتكوني حامل ممكن الحمل كان متأخر ولسة بياخج وقت حتى يظهر استني كمان اسبوع وان شاء الله ربي بعوض صبرك خير وبكرمك وما ذلك على الله بعزيز

واذا ربنا قضى شيء غير ان شاء الله اللي ربنا كاتبه بكون استغفري وادعي وتصدقي وبشرينا

الردود
    35
    الف شكر لاهتمامك ولردك ودعواتك معايا وانا لما أطمن هقولك على النتيجه
    يلا عاوزه اراء أكتر الله يريح بالكم

الردود
    523
    رديت عليكى بس مظهرش المهم اذاكانت ملينة خدى سيدفاج ضرورى وخسى وان شاء الله ربنا هيكرمك

الردود
    551
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    اختى حبيت اقولك انا لما كنت باخد منشطات كانت بتعمل معى اللخبطه دى فى ميعاد البيريود والدكتور كان بيكشف ويقولى مفيش حمل ويقولى استنى البيريود هتنزل ولو اتاخرت اوى كنت باخد حاجة تنزلها اعتقد ده لانى كنت فضلت فترة طويلة ماشية على المنشط
    ولعل المانع يكون خير عندك ويكون حمل بس حصل متاخر فاصبرى كمان كام يوم وعيدى الاختبار وان شاء الله يكون حمل

الردود
    217
    اختي ننوسه الله يبشرك بالحمل ويزقك الذريه الصالحه

ماعرف بس حبيت اطمنك واقلك اهم شي انك ماتوسوسي بالحمل وتوكلي علي الله

التكيس مشكله بسيطه

الله يرزقك

الردود
    124
    ربنا يرزقك ويرزق كل محروم يارب

الردود
    35

cryhard انا بجد احتارت

من 13 يوم خدت حقنتين زيت مع بعض ولغاية دلوقتى ما فيش اى حاجه ولما روحت للدكتور يوم الجمعه الماضيه وده كان اليوم ال10 بعد الحقنتين كشف وقال انا مش شايف دوره متخزنه ومش شايف حاجه فى الرحم
    مش عارفه هل يا ترى لو الحمل كان حصل متأخر ما يبانش لغاية دلوقتى مع العلم ان أخر دوره كانت يوم 16 مايو واليوم 5 يوليو
    ارجوكم طمنونى

الردود
    1,586

shout

تعقيب كتبت بواسطة ننوسه بيتر عرض الرد
    من 13 يوم خدت حقنتين زيت مع بعض ولغاية دلوقتى ما فيش اى حاجه ولما روحت للدكتور يوم الجمعه الماضيه وده كان اليوم ال10 بعد الحقنتين كشف وقال انا مش شايف دوره متخزنه ومش شايف حاجه فى الرحم
    مش عارفه هل يا ترى لو الحمل كان حصل متأخر ما يبانش لغاية دلوقتى مع العلم ان أخر دوره كانت يوم 16 مايو واليوم 5 يوليو
    ارجوكم طمنونى
    حبيبتي أولا أسأل الله العظيم رب العرش العظيم يهدي باااالك ياااااااااااارب وي فرح قلبك ويقر عينك عاجلا غير أجل وصحيح القلق ما بإيدنا إحناا بشر
    بس في كل الأحوال سواء قلقنا أو لااااا اللي كاتبة الله هنراة بإذن الله خير
    للأسف ما قادرة أفيدك لأني ما بعرف بس ليش ماتسألي دكتورك أعلم الناس بحالتك وعن شكوكك ومخاااااااااااوفك زربنا يرزقك بالحمل الثابت المعافىى يارب

الردود
    4,218
    تعقيب كتبت بواسطة ننوسه بيتر عرض الرد
    انا متزوجه لى ثلاث سنين ونصف وأعانى من تكيس المبيض وتعالجت لمده 4 شهور ومنهم هذا الشهر الذى حدث فيه شئ غريب
    كل شهر يكتب لى الدكتور كورس علاج معين وهذا الشهر أعطانى شريط كلوميد وثلاث حقن فوستيمون والدوره الى اليوم ال36 من ميعاد الدوره الماضيه لم تأتى ومع العلم انى عندما اخذ هذا الدواء تنزل الدوره فى اليوم ال 28 فتوقعت حدوث حمل
    اجريت اختبار منزلى أعطانى شرطه واحده أى لا يوجد حمل وأجريت تحليل دم أعطانى النتيجه سلبى وأخيرا ذهبت الى الدكتور وهذا كما قلت فى اليوم ال36 أى بعد معاد الدوره ب 8 أيام فكشف الدكتور بالسونار فلم يجد شيئ وقال لى الرحم فاضى وفى حجمه الطبيعى انا مش شايف حاجه

سؤالى هو هل يمكن أن تكون الدوره مخزونه واذا كان الجواب ممكن فاريد ان اتأكد من معلومه وهى ان عندما تكون الدوره مخزونه مش المفروض بيظهر كيس دم فى الرحم ولا ايه؟

ردوا علىّ بسرعه انا محتاره وهنجنن خلاص
    ان شاء الله ياررب تكونى حامل ويكون التبويض حدث متاخر وبالتالى لسه هرمون الحمل مش عالى كفايه ان شاء الله
    ولكن الارجح انه لم يحصل تبويض هذا الشهر وبدلا من خروج البويضه تحولت الى كيس على المبيض فعلشان كده كنت عايزه اسالك انتى عملتى متابعه تبويض ولا اخذتى الكلوميد والحقن فقط؟ طبعا الافضل تكونى عملتى متابعه للتبويض بالسونار للتاكد من حدوث التبويض وخروج البويضه
    لو الدوره متاخره مش بيظهر شىء فى الرحم مجرد ان سميك فقط اما الكيس ده بيكون فى المبيض
    الدوره هى نتيجه لسقوط بطانه الرحم وليس لوجود كيس دم
    ربنا يرزقك ويرزقنا جميعا الذريه الصالحه عاجلا ليس اجلا اللهم اميييين

مواضيع مشابهه

1. ريحوا بالي الله يريح بالكم
    بواسطة خلق الحياء في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 13
    اخر موضوع: 11-08-2011, 10:02 PM
  2. طمنوني الله يريح بالكم
    بواسطة ريحانة لك في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 3
    اخر موضوع: 05-04-2010, 08:33 PM
  3. طمنوني الله يريح بالكم
    بواسطة a.s.r في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 14
    اخر موضوع: 24-06-2008, 02:40 PM
  4. ريحوني الله يريح بالكم .. ابرة التفجير!!!!!!!!!!!!!!!
    بواسطة & جار القمر & في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 7
    اخر موضوع: 15-04-2008, 05:53 PM
  5. ريحوني ----الله يريح بالكم
    بواسطة ام ناصر(1) في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 3
    اخر موضوع: 22-02-2003, 07:35 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ