انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 51 من 58 الأولىالأولى ... 41474849505152535455 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 501 الى 510 من 571

الموضوع: ساعدوني كيف اعرف يوم الاباضة

الردود
    1,406
    تعقيب كتبت بواسطة بسبس... عرض الرد
    ام زوزو...متزعليش مننا معلش الناس كلها عندها الزهايمر..بس انتى في القلب وبندعى بظاهر الغيب...ربنا يباركلك في زياد ويرزقك له اخوه صالحين
    اللهم امين يا بسبس يا قمر
    ربنا يرزقنى ويرزقك ويرزق كل اخواتنا فى الملف بالذرية ومايحرمنا من سماع بكاء طفلنا لحظة ولادته يااااااااااارب امييييييييييييييين
    اما بالنسبة للزهايمر فده بقى طبيعى عند كل الناس اليومين دول
    الله المستعان

الردود
    1,586
    حبيباااتي كل البنات أسأل الله العظيم رب العرش العظيم يرزقكم الحمل عااااااجلا غير أجل يااااااااااااااااارب
    عفوووووووف :معلش يا عسل ما قدرت أدخل باليل عشان تأخرت لما روحت إن شاء الله بكررةنكمل
    أم عبد الرحمن :ما شاء الله عليكي منورة الملف وإن شاء الله دايما هيك تكوني وربنا يرزقك عاجلا غير أجل يارب بالذرية السليمة المعافاة
    أم عبودي:ربنا يكملك على خير حبيبتي و يشفي إبن أختك يا يارب
    ما لاف :حبيبتي ما لاف كل كلمة بتقوليها كلنا حاسيين فيها بس لازم تتذكري الأيه ( ولا تمدن أعينكم إلى ما متنعاا به أزواجا) ربنا يصبرنا حبيبتي و يرزقناااااا بالذرية السليمة المعافاة و تعوض صبرنا خير ياارب
    عطى:ربنا يجبر خااطرك وتطلع النتيجة بوزتف يااارب يا عطى يفرح قلبك حبيبتي و سلميلي على أهلك في غزة أنا أغلب أهلي هناك ههههههه أكيد بيعروفوا بعض
    بسبس:أسأل الله العظيم رب العرش العظيم يرزقك ياااارب يا بسبس عاجلا غير أجل ويقر عينك بأطفالك يااارب حبيبتي و ربنا يجعل كل تعبك في ميزان حسناتك يارب يا كريم ويعوض صبرك خير
    سلمى:حبيبتي أنا من زماااان ما كلمتك ما بعرف ليش الجروب أف لاين ربنا يسعد قلبك يارب كمان وكمان برؤية النبض يا حبيبتي يارب و يثبت حملك يا رب ويرزقك بطفل سليم معافى
    ثناااااااااااااااا: وين حبيبتي طمنيناااا عنك مختفية تقريبا اليوم ربنا يسعد قلبك و يقر عينك يا ثناااااااا بإبنك وهو بين أحضانك يارب
    نظرة إحترام : حبيبتي وينك طمنينااااااااااااااااا عنك
    وكل البنات قرة عين ودكتور إيمي وسماااح ومروة نجيب وفا وشيماء وأم رااااغب وهبوش وكلهم من غير ما أكون نسيت حداااااااااااااااا ربنا يجبر خااطركم يارب ويسعد قلوبكم يارب عاجلا غير أجلا وأنا معاكم

الردود
    1,586
    طبعاااااااااااا زوجة ماهر وأوكسجين وكل البنات ربنا يبارك فيكم يااارب و يعوض صبركم خير يا حي يا قيوم و يقر أعينكم بأحلى أطفال في العالم أطفالكم ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب

الردود
    1,406
    تعقيب كتبت بواسطة THANA عرض الرد
    حبياتي قلبي كلكم بدون ذكر أسماء مشكورين حبيباتي الغوالين على قلبي خواتي التي لم تلدهن أمي تسلموا لي على وقفتكم معاي وأعطاي أرائكم وأنا مثلكم أقول لعلها خير أني أجل العملية وربنا يرزقنا جميعا بدون عمليات وتعب

أم زوزو أنا زعلانة منك أنا في كل رد لي بسلم عليكي وعلى زيودي وتقولي ماأحد سأل وأحنا نقدر ننسى الحلو

الله يكرمك يا ثنؤة بس واله ماشفت ردودك دى
    ماشاء الله الملف اتملى ولو الواحد غاب يوم بيبقى عاوز يومين علشان يقرا كل اللى فاته
    ربنا يبارك فيكى يا حبيبتى ويرزقك الخلف الصالح يارب
    انتى الاحلى يا قمر
    ربنا يكرمنا جميعا نفرح بحملنا ياااااااااااارب ونلتقى مع بعض فى الجنة اخوة متحابة فى الله يارب امييييييييييين
    لانى بجد بالرغم انى لم ارى اى حد فيكم الا انى بجد بحبكم كلكم فى الله

الردود
    1,406
    تعقيب كتبت بواسطة رحــيق الأزهـار عرض الرد
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
    الحمد لله على سلامة زياد وربنا يحمية ياااربو يعافيه من أي شئء ياااارب
    حبيبتي أم زياد صحيح أنا مابعرف بس لو ترجعي لملفات قديمة هتلاقي إسمك ضمن الدعوات حتى ماي لاف وكل البنات المختفيين ربنا يرزقك يارب ويحميلك زيااد
    اللهم اميين
    تسلمى لى يا رحوقة ياقمر
    وماشاء الله عليكى تواجدك جميل بالملف
    ربنا يكرمك ويفرحك عن قريب

الردود
    1,406
    تعقيب كتبت بواسطة اشىشى عرض الرد
    ازيكم يا بنات انا رجعت البيت الساعه 5 بس رجعت تعبانه شويه لان الجو كان حار جدا المهم قبل ما أنزل سمعت كلام اختنا زوجه ماهر وصليت الضحى وتوكلت على الله ورحت للدكتور وكنت بقول لنفسى ان أكيد الدكتور هايئجلنى لبعد رمضان وبعدين قولت زى ماتيجى تيجى ورحت المركز وماسئلتش اى حد عن دورى امتى او ايه النظام المهم لاقيت المنسقه بتنادى عليا وبتسألنى البريود ميعادها امتى قولتلها انا معرفش لأنها ملخبطه وبعدين قالتلى انا داخلها للدكتور وبعدين رجعالك وبعدين لقيتها خرجت بتقولى ادخلى للدكتور عشان عايزك المهم دخلت للدكتور وبعدين قالى انى اخد الدوفاستون 3 مرات فى اليوم لمدة 5 ايام وت2 يوم البريود هاجى المركز عشان هابتدى فى التنشيط وهاخد دوا اسمه فاميرا اقراص وبعدين هاخد حقن الفوستيمون ان شاء الله يعنى بالظبط على يوم الاتنين ال جاى هابتدى التنشيط ان شاء الكريم انا مش مصدقه نفسى بجد انا راجعه مبسوطه اوى ادعولى وكمان انا قررت انى استمر على صلاة الضحى وربنا كريم ادعولى يابنات ان المره دى تظبط معايا والتنشيط يكون كويس يارب امين معلش طولت عليكو بس استحملونى عشا انا مبسوطه
    الف الف مبروك ياقمر الله يبسطك اكتر واكتر
    عقبال مانباركلك على الحمل يارب

الردود
    1,406
    تعقيب كتبت بواسطة hobossh عرض الرد
    ايمى ازيك اية يا بنتى فينك كدة متسأليش عنى انا زعلانة منك وازيك وازى زيزو ربنا يخليهولك وربنا يرزقك الحمل ان شاء الله وتخاوى زيزو
    اللهم امين ياقمر
    معلش والله يا هبة كنت مشغولة اوى فى تعب زياد وكنت مكتئبة ومحتارة وكل يوم عند دكتور علشان اتطمن كنت حتجنن الله يحميهولى من كل شر يارب ويبارك لى فيه
    ويرزقنى باخوات ليه

ويرزقك ياقمر من حيث لا تحتسبى
    وماتزعلى منى انا مابقدر على زعلك

الردود
    1,406
    تعقيب كتبت بواسطة روح العشق حيران عرض الرد
    ازيكم يااحلي اخوات وحشتوني معلش الشغل هالكني بالنسبه لي خايفه جدا من اني افقدجنيني زي كل مره عملت سونار وسمعت النبض ولله الامركله يارب نفرح بعفاف واوكسي بكره ربنامعاكم
    حبيبتى احسنى ظنك بالله وان شاء الرحمن يكمل حملك على خير
    ربنا بيقول انا عند حسن ظن عبدى بى
    ادعى كتير واستغفرى كتير
    وان شاء الله تفرحى بضمة البيبى لحضنك امييييييييييييييييييييييين

الردود
    1,406
    تعقيب كتبت بواسطة هبة الله28 عرض الرد
    يا الله شو مشتاقتلكم حبيباتي الغاليات

بحبكم كثييييير

الله يجبر بخاطرنا كلنا و يفرح قلوبنا و قلوب أزواجنا

ياااااااااااااا رب
    هبة احنا كمان مشتاقنلك اكتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير
    ربنا يفرح قلبك وقلوبنا جميعا ويعوض صبرنا خير يارب

الردود
    1,406
    حكمها صلاة الضحى سنـة مؤكدة، وهذا مذهب الجمهور، منهم الأئـمة الثلاثة مـالك والشـافـعي

عدد ركعات صلاة الضحى

أقلها ركعتين وأفضلها ثمانية وأكثرها اثني عشر ركعة و

قيل لا حدّ لأكثرها .

وقت صلاة الضحى

يبدأ وقت صلاة الضحى من ارتفاع الشمس إلى الزوال (وقدّره الشيخ ابن عثيمين بأنه بعد شروق الشمس بربع ساعة إلى قبيل صلاة الظهر بعشر دقائق . الشرح الممتع 4 / 122 ).

وأفضله وقت اشتداد الشمس ومضي ربع النهار لقول النبي صلى الله عليه وسلم : صلاة الأوابين حين ترمض الفصال

مواضيع مشابهه

1. ساعدوني ما اعرف اعبر
    بواسطة *عابرة سبيل* في الحفلات والهدايا
    الردود: 3
    اخر موضوع: 18-01-2010, 01:18 PM
  2. ساعدوني في أيام الاباضة والله تعبت
    بواسطة nardeen1984 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 16-04-2009, 02:08 PM
  3. اخواتي العزيزات ساعدوني في معرفة يوم الاباضة عن طريق المحرار
    بواسطة لوعة الغربة في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 04-03-2007, 12:59 PM
  4. يوم الاباضة ما أعرف متى ساعدوني الله يساعدكم ويسعدكم
    بواسطة أم سلومي في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 17
    اخر موضوع: 27-11-2006, 01:20 PM
  5. ما اعرف للحفلات ساعدوني
    بواسطة اموووره في الحفلات والهدايا
    الردود: 14
    اخر موضوع: 13-10-2006, 02:44 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ