انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 9 من 52 الأولىالأولى ... 567891011121319 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 81 الى 90 من 516

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات

الردود
    244
    فوفة:معلش حبيبتى قلبى عندك هى كدة مستشفيات الحكومة ضررها اكتر من نفعها والدكتور ده اللى قابلتيه عبارة عن موظف بييجى يقول كلمتين ويقبض اخر الشهر وخلاص لا بيراعى قداسة مهنته ولا يخاف على سمعة المستشفى هو كل همه عايز يخلص معاكى عشان يلحق يشترى بطيخة ويروح يشوف مراته طبخاله ايه وانتى جاية تعطليه وتقوليله تحليل ومش تحليل يا ستى هو مش ف دماغة المريضة اللى قدامة دى قد ايه متلهفة تعرف اى معلومة تفيدها عن حالتها حسبنا الله ونعم الوكيل فى انصاف الدكاترة واشباه الاطباء دول المهم انت ولا يهمك منه ودورى ع مستشفى كويس حتى لو عند اهلك وابداى من جديد حبيبتى ومتخليش اى حاجة تياسك دى رحمة ربنا واااااسعة وانشاءالله ربنا يكتبهالك المرة الجاية امين يا ر ب العالمين

الردود
    191
    تعقيب كتبت بواسطة اشىشى عرض الرد
    انا اسفه انى مردتش عليكوا أمس بس نفسيتى كانت تعبانه شويه عموما انا اجريت عملية السحب والحمد لله البويضات كانت فاضيه وعندى مقابله مع الدكتور كمان 12 يوم والتساهيل على الله (قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا )
    حبيبتي حنان والله حست وقف قلبي وانا اقرا الخبر انا صح ما بعرفك بس والله قلبي كان معك وبفكر فيكي كل يوم

انا ما بقدر اقلك الا بسم الله الرحمن الرحيم "{وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ؛الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ <

الله يا رب يعوضك خير وعلى فكرة ربنا بيستجيب للدعوات بعدة طرق
    1- ان يقول نعم سبحانه وتعالى ويعطيكي ما تريدين
    2- ان يقول لنا ان ننتظر ويستجيب بعد حين
    3- ان يقول سبحانه لا وان يعوضنا بشي افضل بكثير مما توقعنا

تعرفي اكيد ربنا ليه حكمة بذلك ...انا اعرف انو الكلام مو متل الشوف بس صدقيني بجوز جسمك ما يتحمل الحمل هلا صدقني انا هيك مع اني ما عندي مشاكل والمشاكل عند زوجي بس جسمي مو متحمل الحمل ابدا يعني امبارح صابتني ازمة قلبية وكان زوجي راح يطلبلي الاسعاف ووق نصفي الشمال فكرت حالي انشليت تخيلي فسبحان المعطي والحمد لله على كل شي .....

ربنا يكون معك والله قلبي معك وربنا اعلم

الردود
    191
    انا عندى متلازمة تكيس المبيض وهذا يسبب ارتفاع فى الهرمونات وخلل فى مستوى الانسولين وهذا يعمل على خلق بويضات سيئة النوعيه وايضا يسبب خلل فى هرمون البروجسترون وهذا يجعل الحيض غير منتظم وبسبب انخفاضه ايضا يؤدى الى وجود خلل أو عيب فى الكروموسومات مما يجعل البويضه فاسده وبها عيب أو خلل ده ال انا عرفته من الطبيب والله كريم
    حنان انا كمان عندي متلازمة التكيس على المبايض ووزني زايد كتير من اول ما بديت اتعالج للحمل ......

بس انا كانو يعطوني كلوكوفاج متل ما قالولك البنات ولما ربنا كتب ونجحت العملية وحملت فضلت اخد الكلوجوفاج لحد الشهر ال3 فانتي اسالي بها الموضوع وربنا ييسرلك .....وكمان انا كتيتلك بخصوص الحليب والبيض وانتي تعملي التلقيح اتمنى تكوني اتزمتي فيهم يا رب يكتبلك الخير

الردود
    191
    تعقيب كتبت بواسطة sheryetesh عرض الرد
    لولى:ازيك حبيبتى انشالله انا عارفة نفسك ف الولد زى حالاتى يا رب يديهولنا امين يا رب العالمين
    شيري صباح الورد ....انا زعلانة منك !!!!!! لانو دايما بتنسيني ومش بتفتكريني هدا وامبارح كنت حموت بس الحمد لله رب العالمين .........ربي يتمملك حملك على خير

الردود
    2,783

butterfly

تعقيب كتبت بواسطة الام الحالمة عرض الرد
    حبيبتي حنان والله حست وقف قلبي وانا اقرا الخبر انا صح ما بعرفك بس والله قلبي كان معك وبفكر فيكي كل يوم

انا ما بقدر اقلك الا بسم الله الرحمن الرحيم "{وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ؛الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ <

الله يا رب يعوضك خير وعلى فكرة ربنا بيستجيب للدعوات بعدة طرق
    1- ان يقول نعم سبحانه وتعالى ويعطيكي ما تريدين
    2- الهلن يقول لنا ان ننتظر ويستجيب بعد حين
    3- ان يقول سبحانه لا وان يعوضنا بشي افضل بكثير مما توقعنا

تعرفي اكيد ربنا ليه حكمة بذلك ...انا اعرف انو الكلام مو متل الشوف بس صدقيني بجوز جسمك ما يتحمل الحمل هلا صدقني انا هيك مع اني ما عندي مشاكل والمشاكل عند زوجي بس جسمي مو متحمل الحمل ابدا يعني امبارح صابتني ازمة قلبية وكان زوجي راح يطلبلي الاسعاف ووق نصفي الشمال فكرت حالي انشليت تخيلي فسبحان المعطي والحمد لله على كل شي .....

ربنا يكون معك والله قلبي معك وربنا اعلم
    شكر لك على هذا الكلام الجميل بس بجد انا مقتنعه بكلامك جدا وبجد حاسه ان شاء الله ربنا هايرزقنا جميعاألمسأله ان ربنا بيختبرنى عايز يشوف صبرى بس الحمد لله اناصبوره وكمان ال حصل كان متوقع منا كنت سأله الدكتور قبل العمليه وقالى وارد وانا واخده عهد على نفسى انى مش هسيب دكتور حسام الا ان شاء الله لما أكون حامل بأمر الله وبالنسبالى انا هابحث فى موضوع الانسولين وجين التجلط عشان لما أروح مكنش ضيعت وقت والتساهيل على الله

الردود
    2,783

butterfly

تعقيب كتبت بواسطة سماح نصر عرض الرد
    انا اتصلت انهارده بالمركز علشان اسأل عن نتيجة التحاليل بتعتى حصلت حاجه غيربه مش عرفه فى ايه اتصلت بيهم فى بنت ردت عليه التلى خمس دقائق وهاتصل اقولك التحليل بتاعك فيه ايه اولتلها ماشى بعد كده اتصلت بيه قالتلى اتصلى بينا فى المركز دلوقتى حالا اتصلت بيهم ردت عليه وحده تانيه اولتلها خير التلى معلشى شويه كده احنا هانتصل بيكى انا بصراحه اولت التحاليل فيها حاجه لا قدر الله بعديها بشويه اتصلو بيه بيقولولى التحاليل كويسه اولتلها كلها التلى ايوه تيجى ان شاء الله ثالث يوم الدوره وافلت السكه روحت متصله بيها اولتها طيب بما ان التحاليل كويسه انا انهارده ثالث يوم الدوره ممكن اجى اقابل الدكتور قالتلى لا اصلى لسه فى تحليل ما طلعش لا اله الا الله منتى لسه ايللى التحاليل كلها كويسه مش عرفه ايه اللخبطه ده انا مش عرفه فى ايه واشمعنا ثالث يوم الدوره ياريت الاى يعرف حاجه يقول لحسن انا عماله افكر مش عرفه فى ايه بالظبط وبعدين مش لسه فى منظار المفروض انه هايتعمل قبل بدا العلاج ياريت يا جماعه الاى متابع عن مركز جنين يفيدنى ويقولى المنظار بيتعمل امته و ايه الاى بيحصل لما اروح ثالث يوم الدوره ارجوكو شششششششششششكرا
    انا عارفه ليه اولا لان دكتور حسام مش موجود فى المركز اخر مره كنت هناك قالى انه مسافر نيويورك لمؤتمر مهم وهيكون فى مصر يوم الثلاثاء والمفروض منظار الرحم بيتعمل بعد انتهاء البريود فممكن الدكتور يكون لسه مجاش بس عموما البنات مبيقولوش ان الدكتور مسافر ده لولا انه هو ال قالى انه مسافر مكنتش هاعرف اطمنى وكل تأخيره فيها الخير بأمر الله

الردود
    2,783

butterfly

تعقيب كتبت بواسطة روح العشق حيران عرض الرد
    معلش ربنامعاك قدرالله وماشاءفعل انتي عملتي السحب فين
    عملت السحب ى مركز جنين

الردود
    2,783

butterfly

حنان انا كمان عندي متلازمة التكيس على المبايض ووزني زايد كتير من اول ما بديت اتعالج للحمل ......

بس انا كانو يعطوني كلوكوفاج متل ما قالولك البنات ولما ربنا كتب ونجحت العملية وحملت فضلت اخد الكلوجوفاج لحد الشهر ال3 فانتي اسالي بها الموضوع وربنا ييسرلك .....وكمان انا كتيتلك بخصوص الحليب والبيض وانتي تعملي التلقيح اتمنى تكوني اتزمتي فيهم يا رب يكتبلك الخير
    انا ماخدش اى ادويه ممكن يكون الدكتور مشكش فى ان ممكن يكون الانسولين او السكر مش مظبوط لانهم فى المركز لما سألونى فى حد العيله عنده سكر قولتلهم لأ مفيش حد خالص بس انا وقتها فعلا مكنتش اعرف ان خالى وخالتى وخالتى التانيه والثالثه وماما عندهم سكر ولما عرفت مقلتش للدكتور وكمان انا عندى سرعة ترسيب فى الدم عاليه بس كنت باخد بنسلين طويل المفعول وبعدين وقفته فانا هاعمل تحليل سرعة الترسيب فى الدم واشوف ايه الاخبار

الردود
    191
    شكر لك على هذا الكلام الجميل بس بجد انا مقتنعه بكلامك جدا وبجد حاسه ان شاء الله ربنا هايرزقنا جميعاألمسأله ان ربنا بيختبرنى عايز يشوف صبرى بس الحمد لله اناصبوره وكمان ال حصل كان متوقع منا كنت سأله الدكتور قبل العمليه وقالى وارد وانا واخده عهد على نفسى انى مش هسيب دكتور حسام الا ان شاء الله لما أكون حامل بأمر الله وبالنسبالى انا هابحث فى موضوع الانسولين وجين التجلط عشان لما أروح مكنش ضيعت وقت والتساهيل على الله
    ربنا يسهلك انا عندي الك نصيحة قومي بمراسلة دكتوري هو بيعمل استشارات طبية مجانية على موقعه وموقعه هو www.layyous.com
    ابعتليه المشكلة وهو ان شاء الله يجاوبك بظرف كم يوم انا اول ما اتعرفت عليه كان عن طريق النت وراسلته وطلب فحوصات عملتها قبل ما اروح عنده

الردود
    2,783

butterfly

انا ماخدش اى ادويه ممكن يكون الدكتور مشكش فى ان ممكن يكون الانسولين او السكر مش مظبوط لانهم فى المركز لما سألونى فى حد العيله عنده سكر قولتلهم لأ مفيش حد خالص بس انا وقتها فعلا مكنتش اعرف ان خالى وخالتى وخالتى التانيه والثالثه وماما عندهم سكر ولما عرفت مقلتش للدكتور وكمان انا عندى سرعة ترسيب فى الدم عاليه بس كنت باخد بنسلين طويل المفعول وبعدين وقفته فانا هاعمل تحليل سرعة الترسيب فى الدم واشوف ايه الاخبار

مواضيع مشابهه

1. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 421
    اخر موضوع: 22-11-2010, 09:22 PM
  2. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 418
    اخر موضوع: 10-06-2010, 01:42 PM
  3. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 543
    اخر موضوع: 04-06-2010, 09:37 PM
  4. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 420
    اخر موضوع: 27-05-2010, 06:33 PM
  5. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 527
    اخر موضوع: 21-05-2010, 12:35 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ