انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 6 من 52 الأولىالأولى ... 234567891016 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 51 الى 60 من 516

الموضوع: ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات

الردود
    3,765
    تعقيب كتبت بواسطة مرات جوزها عرض الرد
    لا يا حبيبتى انا عملت ابو 800 جنيه ده الى اسمه التلقيح هههههه والبريوت معادها بعد كام يوم وربنا كريم ومتجيش ولو جت خير بردو وربنا عالم بالحال
    ربنا يجعل أبو 800 فيه الخير عن أبو 8000 و18000 كمان...هههههههه...ربنا يكرمك يارب يا يمني ونطمن عليكي أن شاء الله أنتي والبنات ربنا يرضيكي يارب ويكمل تعبكم بخير يا بنات..

الردود
    167
    تعقيب كتبت بواسطة اشىشى عرض الرد
    انا عندى متلازمة تكيس المبيض وهذا يسبب ارتفاع فى الهرمونات وخلل فى مستوى الانسولين وهذا يعمل على خلق بويضات سيئة النوعيه وايضا يسبب خلل فى هرمون البروجسترون وهذا يجعل الحيض غير منتظم وبسبب انخفاضه ايضا يؤدى الى وجود خلل أو عيب فى الكروموسومات مما يجعل البويضه فاسده وبها عيب أو خلل ده ال انا عرفته من الطبيب والله كريم

حبيبتى يا حنان ربنا يعوض صبرك خير
    معلش قدر الله وماشاء فعل
    وقل لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا
    وان شاء الله ربنا يكرمك المرة الجاية وتكون البويضات صالحة وناضجة ويرزقك ربى منهم الذرية الصالحة
    بس هو انت بتابعى مع دكتور حسام نفسه غريبة انه مش بيطلب منك تحليل e2
    لان فعلا بيدل على جودة البويضة وكل اللى مقبلين على الحقن بيعملو عشان يعرفو عندهم كام بويضة ناضجة كل 200 معناها بويضة ناضجة
    وكمان فى حاجة غريبة تكيس المبيض يا حنونة علاجة الخسسان للوزن المثالى وكمان الجلوكوفاج لمدة 3 شهور وبعدها بيبدا التشيط عشان حكاية جودة البويضة تتحسن حقيقى انا مستغربة جدا لان البنات كلها بتشكر فى د حسام ومسغربة انه
    مش عمل معاكى كدة ياريت تناقشيه فى الحاجات دى ويارب يكتبلك الخير

الردود
    1,687
    السلام عليكم جميعا
    مبروك التجمع الجديد انشاء الله يكون وشة حلو علينا وتكون رانيا ويمنى حوامل انشاء الله

الردود
    2,783

butterfly

تعقيب كتبت بواسطة still_here عرض الرد
    ربنا يخليكي يا قره عين ويارب نفرح بيكو قريب ومنتحرمش من دعواتكم الحلوه ..ربنا يكرمكم يارب عن قريب ..

حنان..قدر الله وماشاء فعل أنا بس عاوزه أعرف أنتي متابعه فأي مركز؟؟؟أنا قبل الحقن كان الدكتور بيديلنا بريجنانكيركونسيبشن دي كبسولات بتحسن من جوده البويضات...والكلام اللي جابته يمني بتاع تحليلي 10 يوم الدوره حساه فعلا مهم دوري وتابعي موضوع التحليل ده ولو كده غيري الدكتور..ربنا يوفقك يارب ويرزقك عاجلا غير أجل أن شاء الله.
    انا متابعه فى مركز جنين وانا باخد بريجنا كير كونسيبشن وباخد دواء اسمه دهيا

الردود
    2,783

butterfly

تعقيب كتبت بواسطة زووى عرض الرد
    حبيبتى يا حنان ربنا يعوض صبرك خير
    معلش قدر الله وماشاء فعل
    وقل لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا
    وان شاء الله ربنا يكرمك المرة الجاية وتكون البويضات صالحة وناضجة ويرزقك ربى منهم الذرية الصالحة
    بس هو انت بتابعى مع دكتور حسام نفسه غريبة انه مش بيطلب منك تحليل e2
    لان فعلا بيدل على جودة البويضة وكل اللى مقبلين على الحقن بيعملو عشان يعرفو عندهم كام بويضة ناضجة كل 200 معناها بويضة ناضجة
    وكمان فى حاجة غريبة تكيس المبيض يا حنونة علاجة الخسسان للوزن المثالى وكمان الجلوكوفاج لمدة 3 شهور وبعدها بيبدا التشيط عشان حكاية جودة البويضة تتحسن حقيقى انا مستغربة جدا لان البنات كلها بتشكر فى د حسام ومسغربة انه
    مش عمل معاكى كدة ياريت تناقشيه فى الحاجات دى ويارب يكتبلك الخير
    على فكره دكتور حسام دكتور ممتاز جدا وبالنسبه لتحليل e2 انا عملته وكان فى اليوم الخامس من البريود تقريبا كان 475 مش فكره اوى بس كان كويس اما بانسبه لوزنى فانا مش بدينه انا وزنى 56 كيلو وطولى 162 يعنى كويس جدا هى الفكره ممكن تكون فى نسبة الانسولين والله اعلم

الردود
    167
    الليل الباكى مبروك التلقيح يا حبيبتى وربا يارب يرزقك منه الذرية الصالحة ويارب تبشرين بحملك كمان اسبوعين باذن الله

الردود
    167
    تعقيب كتبت بواسطة اشىشى عرض الرد
    على فكره دكتور حسام دكتور ممتاز جدا وبالنسبه لتحليل e2 انا عملته وكان فى اليوم الخامس من البريود تقريبا كان 475 مش فكره اوى بس كان كويس اما بانسبه لوزنى فانا مش بدينه انا وزنى 56 كيلو وطولى 162 يعنى كويس جدا هى الفكره ممكن تكون فى نسبة الانسولين والله اعلم
    انا عارفة والله انه كويس عشان كدة استغربت الخطة الى ماشى بيها معاكى
    وبحاول الاقى سبب عشان تتفادى الى حصل المرة الجاية
    والحمد لله ان وزنك تمام يبقى بقى ممكن فعلا يكون الانسولين طيب هو انت بتلخدى ميتفورمين "الجلوكوفاج" هو بيظبط الانسولين وبيحسن جودة البويضة
    ربنا ييسرلك الحال ويكرمك المرة الجاية يارب يا حبيبتى

الردود
    2,783

butterfly

تعقيب كتبت بواسطة زووى عرض الرد
    انا عارفة والله انه كويس عشان كدة استغربت الخطة الى ماشى بيها معاكى
    وبحاول الاقى سبب عشان تتفادى الى حصل المرة الجاية
    والحمد لله ان وزنك تمام يبقى بقى ممكن فعلا يكون الانسولين طيب هو انت بتلخدى ميتفورمين "الجلوكوفاج" هو بيظبط الانسولين وبيحسن جودة البويضة
    ربنا ييسرلك الحال ويكرمك المرة الجاية يارب يا حبيبتى
    انا متوكله على الله بس ممكن انا مكنش ليا نصيب فى نجاح العمليه دلوقتى بس ان شاء الله المره ال جايه تنجح والخير كله عند الله اما بالنسبه للأنسولين انا صراحه مابخدش ليه حاجه لسه بس اعتقد ان المره ال جايه هايعملى تحليل يشوف الانسولين عالى ولا منخفض وربنا يسهل ان شاء الله

الردود
    3,765
    بصي يا حنان هو كل شئ نصيب طبعا ..بس أنا عاوزاكي تخلي بالك أنتي من موضوع التحاليل يعني أنتي دكتور نفسك بعيد عن نظام المركز ..دكتور حسام ممتاز حقيقي ..والمركز لا غبار عليه ..بس أنا وأنا بعمل الحقن صممت أني أعمل تحليل التجلط والأجسا المضاده وفالمركز فضلوا يقولولي أنتي مكبره الموضوع ومدخله نفسك فمتاهات ليه وأنا فضلت مصممه وعملته فعلا والمفاجأه طلع عندي جين تجلط رغم أنهم مكنوش مأيدين أني أعمل التحليل..أنتي شوفي حالتك واللي لازمك وأعمليه...وربنا يكتبلك التوفيق أن شاء الله ..والمتابعه الجايه أن شاء الله تعملي تحليل الأنسولين وتحليل اللي علشان البويضات وتفضلي تتكرريه وتتابعي النتايج علشان تبقي ماشيه صح...وربنا يكرمك يارب يا حنان ويرزقك عن قريب...

الردود
    2,783

butterfly

تعقيب كتبت بواسطة still_here عرض الرد
    بصي يا حنان هو كل شئ نصيب طبعا ..بس أنا عاوزاكي تخلي بالك أنتي من موضوع التحاليل يعني أنتي دكتور نفسك بعيد عن نظام المركز ..دكتور حسام ممتاز حقيقي ..والمركز لا غبار عليه ..بس أنا وأنا بعمل الحقن صممت أني أعمل تحليل التجلط والأجسا المضاده وفالمركز فضلوا يقولولي أنتي مكبره الموضوع ومدخله نفسك فمتاهات ليه وأنا فضلت مصممه وعملته فعلا والمفاجأه طلع عندي جين تجلط رغم أنهم مكنوش مأيدين أني أعمل التحليل..أنتي شوفي حالتك واللي لازمك وأعمليه...وربنا يكتبلك التوفيق أن شاء الله ..والمتابعه الجايه أن شاء الله تعملي تحليل الأنسولين وتحليل اللي علشان البويضات وتفضلي تتكرريه وتتابعي النتايج علشان تبقي ماشيه صح...وربنا يكرمك يارب يا حنان ويرزقك عن قريب...
    انا فعلا فكرت فى انى اعمل تحليل الانسولين قبل مأروح المركز عشان الصوره تبقى اضحه امامى وبردوا هاعمل تحليل سكر فى الدم عشان انا مامتى وخالتى وخالى وجدى وعندهم سكر فممكن السكر يكون وراثى وهاعمل برده تحليل التجلط والأجسام المضاده يعنى اكون بمعنى اصح ملمه بالمواضيع وبرده اكون كسبت وقت وان شاء الله خير

مواضيع مشابهه

1. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 421
    اخر موضوع: 22-11-2010, 09:22 PM
  2. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 418
    اخر موضوع: 10-06-2010, 01:42 PM
  3. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 543
    اخر موضوع: 04-06-2010, 09:37 PM
  4. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 420
    اخر موضوع: 27-05-2010, 06:33 PM
  5. ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات
    الردود: 527
    اخر موضوع: 21-05-2010, 12:35 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ