انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 20

الموضوع: محتاجة مساعدة اخواتي المصريات...

الردود
    57

byebye محتاجة مساعدة اخواتي المصريات...

السلام عليكم ورحمةالله وبركاته

انا محتاجة رايكم ومشورتكم للاني فعلا محتارة ومش عارفه اعمل ايه؟؟
    انا عملت عمليتين حقن مجهري وربنا ما ارادش لسه...
    اول عملتين عند د حسام زكي والعمليتين الاخيرتين عند د عمادالدين خليفه..وبصراحه انا بسكن في منطقه بعيده عن القا هره واسكندريه اقرب
    وبصراحه انا متابعاكم من زمان اوي وكنت مشتركه في الملف ولما قرات عن موضوع التجلط ده عملت التحاليل اللي كتبتها ربي كريم(ربنا يكرمها ياارب)في موضوعها..بس قبل ما اعمل التحاليل رحت لدكتورة امراض دم(رئيسة قسم امراض الدم بحامعة الاسكندريه) علشان لو طلع التحليل في مشكله ابقى اتابع معاها
    .بصراحه الصدمة انها ما اقتعتش بكلامي نهائيا ورفضت كمان اني اعمل التحاليل على الرغم اني معاي التحاليل مسبقا بصراحه مسمعتش الكلام وعملت التحاليل وطلعت التحاليل فيها مشكله في جين التجلط وبروتينc ومش عارفه اروح فين ..
    لو رجعت للدكتوره بصراحه انا حاسه انها مش هتفدني في حاجه لانها اصلا مش مقتنع بالموضوع كله..
    وانا قلت مش مشكله احجز عند هادي جبران(رغم المسافه )بس بصراحه بيشتغل متاخر واول معاد في 4 واحد فكده مش هعرف اروحله..
    وعرضت الموضوع على الدكتور عماد الدين خليفه بصراحه قالي ميعرفش حاجه في الموضوع ده...
    انا عايزه اعرف هو حد يعرف دكتور يعالج المسأله ده في اسكندريه..
    انا مقدرش اروح لحسام تاني لاني اسعاره غاليه عليه دلوقتي بس لو الدكتور اسماعيل ابو الفتوح بيعالج الحالات ده ممكن اروحله..
    انا عرفه رغييت كتيير بس انا عارفه انكم مش هتخذلوني ان شاء الله وتقدرو تقولولي اعمل ايه؟؟؟

الردود
    1,319
    ربنا يكرمك يا حبيبتي
    بس انا من القاهره و مش عارفه ادلك علي مين بالظبط
    وان شاء الله البنات تدلك علي دكتور كويس في الاسكندريه

الردود
    57
    ربنا يكرمك ياااارب يا ميويا وربنا يقر عينك برؤية اولادك ياارب
    متشكرة على اهتمامك..وانا منتظرة البنات

الردود
    1,541
    التكريم
    (أوسمة)
    حبيبتي سجلي هنا في الموقع ده وان شاء الله الدكتوره هناك تدلك على موضوع جين التجلط ده وما شاء الله ترد عليكي على طول وبالتفصيل عيادة النسائية والعقم - ::ARABW-PEARL FORUM::

الردود
    703
    ربنا يرزقك يااااااااااااااارب بالذرية الصالحة عاجلا غير اجلا

بصى المهم انك عملتى التحليل واكتشفتى المشكلة وان شاءالله العملية الجاية تكون ناجخة
    هو علاجها بسيط وهو حسب ما ميرو بتقول حقن للسيولة
    يعنى ممكن تتابعى مع عماد خليفة مدام اقرب لك
    وتقوليله يزودلك جرعه حقن السيولة بدل ما يكتبلك بيبى اسبرين عادى

وان شاءالله المرة الجاية ربنا يرزقك بتوائم حلوين يعوضك تعبك اللى فات

الردود
    57
    جزاك الله خيرا د ايمي
    ومتشكره خااالص يا ام توته...ربنا يباركلك في توته انا متابعاك من من ايام الملف الاول ومنين ما تكتبي موضوع بقعد اقراه ..وراكي وراكي ياملك.
    بس انا مش عارفه اخد ابر السيوله امتى وهي الهيبارين بس ولا الكلكسان و من اول الترجيع ولا بعد الحمل؟؟
    تانيا انا مش عارفه امتى بياخدو الفوليك اسيد بجرعه عاليه ومعاه جاسبرين؟؟
    ياريت ميرو تتدخل وتقولي اعمل ايه؟

الردود
    6,437
    التكريم
    (أوسمة)
    انا بردوا زييك الدكتور مش عايزنى اعمل التحليل ده رغم انى مريت بتجربتين اجهاض ....اما اشوف الواحد حيعمل ايه الله يعينا...ويكرمك حبيبتى

الردود
    329
    حبيبتى اكيد طبعا الموضوع ده محتاج علاج ولازم جرعة العلاج اللى يحددها الدكتور بتاع امراض الدم
    انا فى اخر اسقاط كنت متابعة مع دكتور ممتاز وهو دكتور هشام العنانى صاحب موقع خصوبة وقلى ان معظم اطباء النسا مش بيكون عندهم فكرة عن الموضوع ده وحولنى على دكتور هادى جبران وبالرغم ان الحجز كان عن طريق الدكتور هشام الا ان اخدت ميعاد بعد 3 شهور من الحجز وهو عنده عيادتين عيادة الصبح وعيادة بالليل وعيادة الصبح فى المهندسين وهو اللى قرر لى جرعة الكلكسان والاسبرين بعد ما شاف نتيجة التحليل عشان كدة اوعى تاخدى علاج من نفسك او تخلى دكتور نسا هو اللى يقررلك العلاج لانه مش خبير وده كلام من دكتور نسا موثوق قال ان كل واحد وليه تخصصه
    مع تمنياتى لك بالذرية الصالحة فى القريب العاجل ان شاء الله

الردود
    57
    جزاك الله خيرا يا يمنى وبصراحه من راي انك تعمليه حتى لو معترض لان بردك دكتوري اعترض وحتى دكتوره امراض الدم كانت ردت فعلها غريبه..ربنا يكرمك ياارب
    هوبا..طب ما انا رحت لدكتورة امراض الدم وكان ردها غريب قبل ما اعمل التحليل وبصراحة خايفه اروح لها متقدرش تفيدني..وانا كنت عايزه دكتور امرض دم في اسكندريه كويس..اصل هادي جبران بعيد عني جدا ..تانيا انا ملقتش ليه تلفون غير عيادته اللي بالليل ممكن تبعتي التلفون التاني..؟؟
    وياريت حد يقولي على دكتور في اسكندرية اذا امكن...

الردود
    963
    راجبة رضا الله
    اولا ربنا يكرمك المرة الجاية ان شاء الله

بصي انا عايزة اسألك اولا علي د حسام زكي علشان انا بتعامل معاه دلوقتي ولسة خارجة من تجربة حقن مجهري والحمد لله علي كل حال محصلش نصيب والمفروض اني مكملة معاه

انا اول ما رحتله طلب مني تحاليل التجلط ده وطلع فعلا في النتيجة ان عندي نسبة تكون جلطات وقالي اني لازم اخد فوليك اسد 5 مج بنسبة عالية 3 مرات في اليوم + الجاسبرين مرة في اليوم + حقن الكلكسان اللي اخدها بعد ما بدأت التنشيط

اللي انا عايزة اسألك عليه ازاي دكتور حسام مش اهتم بالموضوع ده ، دي اول حاجة دايما بيعملها وخصوصا انك عملته معاه محاولتين

ياريت تحكيلي بالتفصيل عمل معاكي ايه وخصوصا بعد فشل المحاولة الأولي علشان انا في الوضع ده دلوقتي

وربنا يوفقك للي فيه الخير يا رب

مواضيع مشابهه

1. محتاجة مساعدة من طبخات الحلو المصريات
    بواسطة anna في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 0
    اخر موضوع: 06-05-2009, 02:28 AM
  2. اخواتى فى الله.. محتاجة مساعده من المصريات
    بواسطة om Jomana في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 1
    اخر موضوع: 27-01-2008, 07:46 AM
  3. محتاجة لك دكتورة لولا و محتاجة لكم كلكم اخواتي
    بواسطة bassmat farah في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 03-12-2007, 02:32 PM
  4. نداء لكل المصريات محتاجة مساعدتكم ضروري جدا إدخلوا
    بواسطة lovely_maro في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 8
    اخر موضوع: 13-08-2006, 11:42 PM
  5. اختي ام مودى...اخواتي محتاجة مساعدة بسيطة
    بواسطة meshmesh_2005 في الأطباق الرئيسة
    الردود: 5
    اخر موضوع: 02-05-2006, 09:16 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ