انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 8 من 8

الموضوع: دكاتره النساء

الردود
    202

دكاتره النساء

ايه رايكم يابنات لو عرضنا مشاكلنا مع الدكاتره وتجاربنا معاهم وقصص الحمل وتاخره لكى نستفيد من خبرات بعض ونتبادل احسن دكاتره

بعيدة عن حضن اهلي الدافي الله يحميهم ويخليهم لي
    الردود
    20,392
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • متميزة ركن الأمومة والطفولة
      • بحر العطاء في ركن الكروشية
      • باحثة متميزة
      • أبرار
      • محررة بمجلة انا ورحلة الامومة
      • سيدة مبدعة
      • متألقة صيف 1432هـ
      • زهرة ربيعية
      • نبض وعطاء الشتاء
      • درة صيفنا إبداع 1431هـ
      • أميرة المقبلات
      • لؤلؤة شتوية نادرة
      • متألقة ركن الحاسوب
      • فراشة ركن التصاميم
      • همسة متميزة
    (أوسمة)
    فكرة حلوة بس مافي دكتورة تكون فاضية حتى تقرأ تجاربنا
    لانهم اكيد بيكونوا مشغولين وانشالله نلقى حد يعطينا نصائح
    جزاك الله خير الجزاء

يَا نَارُ كُونِي بَرْداً وَسَلاماً عَلَى عراقي الحبيب
    انستجرامي ام مرمر و ليلو
    كنوز من الحسنات
    اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
    قراءة ما تيسر من القرآن, قول الحمد لله
    لا حول ولا قوة الابالله
    لا إله إلا الله وحده لا شريك له 10 مرة
    اللهم صلى على محمد وعلى آل محمد كما صليت على إبراهيم وعلى آل
    إبراهيم ..
    ستبقى محبتكم بالقلب ما حييت

الردود
    202
    ايه يابنات محدش عنده تجارب ولا ايه

الردود
    202
    هو الموضوع مش عاجبكم ياريت تقولولى رايكم

الردود
    474
    اه فكرة حلوة يا ام نور بدر

بس هتفكرينا بالحسنااااااااااااات بتاعت الدكاترة ليةةةةةةةةةةةة )

بصراحة انا تجاربى مع دكاترة النسا كلها تجارب مريرة

زى ما بيقولو كدة افتكرلك اية يا بصلة و انت كل عضة بدمعة

و نظرا لان تجاربى معاهم كلها مش كويسة فمش عايزة اذكر اسماء علشان مابقاش بشهر بيهم
    لكن انا مشكلتى الكبيرة مع دكاترة السونار و ليس دكاترة النسا الا واحد بتاع نسا كان ضمن لستة النصابين

مشكلتى انى فى حملى السابق رحت عملت سونار رباعى و دوبلر عند اكبر اسماء فى مصر
    لكن دون جدوى منهم لله بقى فى اللى عملوة فيا لكن كفاية اقولك انى فقدت ابنى الله يرحمة و من غير ما اشوفة
    يادوب شوفت صورتة و كان عندة تشوهات او بمعنى اصح ترهلات فى ايدة و رجلة و كانت الكليتين لا تعملان
    و مع كدة الدكاترة ماقالوش الحقيقة و اتفاجئت بها بعد الولادة

يعنى لو ماكنتش رحتلهم كان احسن بس كدة على الاقل انا ضميرى مرتاح انى عملت اللى عليا و هما منهم لله

الحمل دة دكتور النسا اللى بتابع معاه دة غير الدكتور الاولانى مع ان الاولانى مالوش ذنب
    هو الراجل شك ان فى مشكلة بعتنى لاكبر استشارى سونار و نسا فى مصر فى طب عين شمس و الاستشارى قال كلة تمام بس اكل بنظام معين و اخد حقن و قصة كدة وجع قلب و فهم زوجى انى مقصرة فى الاكل علشان كدة السوائل منعدمة و اعطانى 4 حقن يوميا مكملات و مسيلات للدم لكن طبعا التشخيص اصلا غلط لان كلية الجنين كانت مش بتشتغل و بالتالى مافيش سوائل

و بعدها دكتور النسا طلب منى دوبلر بس انا اصريت ماروحش للاستشارى اياه دة لانة كان قليل الذوق خالص فقالى على استاذ تانى بردة فى عين شمس و من اشهر الناس فى التخصص دة لكن البعيد كان فى الباى باى خالص و لا فهم اى حاجة فى اى حاجة

دكتور النسا بقى المرة دى كان عايزنى اعمل سونار عند نفس الاستشارى اياه قولت لة لو هو دة الوحيد فى مصر انا مش هعملها احسن خاصة انى اتخانقت معاه بعد الولادة و بعتت لة ميل و هزائتة

فقالى على دكتور سونار تانى استشارى بردة بس فى جامعة القاهرة و دة ممكن اقول اسمة لانة بصراحة راجل محترم جدا و ذوق جدا جدا جدا على عكس اخينا التانىو اكدلى انة لو فى اى حاجة هيقولى لكن الحمدلله كلة تمام

احب كمان اضيف نقطة صغيرة لموضوعك هو انك تحددى احنا بنتكلم عن الدكاترة فى اى بلد لاننا كتير هنا و كل مجموعة من بلد
    و تسلم ايدك عالفكرة الحلوة

الردود
    474
    اه فكرة حلوة يا ام نور بدر

بس هتفكرينا بالحسنااااااااااااات بتاعت الدكاترة ليةةةةةةةةةةةة )

بصراحة انا تجاربى مع دكاترة النسا كلها تجارب مريرة

زى ما بيقولو كدة افتكرلك اية يا بصلة و انت كل عضة بدمعة

و نظرا لان تجاربى معاهم كلها مش كويسة فمش عايزة اذكر اسماء علشان مابقاش بشهر بيهم
    لكن انا مشكلتى الكبيرة مع دكاترة السونار و ليس دكاترة النسا الا واحد بتاع نسا كان ضمن لستة النصابين

مشكلتى انى فى حملى السابق رحت عملت سونار رباعى و دوبلر عند اكبر اسماء فى مصر
    لكن دون جدوى منهم لله بقى فى اللى عملوة فيا لكن كفاية اقولك انى فقدت ابنى الله يرحمة و من غير ما اشوفة
    يادوب شوفت صورتة و كان عندة تشوهات او بمعنى اصح ترهلات فى ايدة و رجلة و كانت الكليتين لا تعملان
    و مع كدة الدكاترة ماقالوش الحقيقة و اتفاجئت بها بعد الولادة

يعنى لو ماكنتش رحتلهم كان احسن بس كدة على الاقل انا ضميرى مرتاح انى عملت اللى عليا و هما منهم لله

الحمل دة دكتور النسا اللى بتابع معاه دة غير الدكتور الاولانى مع ان الاولانى مالوش ذنب
    هو الراجل شك ان فى مشكلة بعتنى لاكبر استشارى سونار و نسا فى مصر فى طب عين شمس و الاستشارى قال كلة تمام بس اكل بنظام معين و اخد حقن و قصة كدة وجع قلب و فهم زوجى انى مقصرة فى الاكل علشان كدة السوائل منعدمة و اعطانى 4 حقن يوميا مكملات و مسيلات للدم لكن طبعا التشخيص اصلا غلط لان كلية الجنين كانت مش بتشتغل و بالتالى مافيش سوائل

و بعدها دكتور النسا طلب منى دوبلر بس انا اصريت ماروحش للاستشارى اياه دة لانة كان قليل الذوق خالص فقالى على استاذ تانى بردة فى عين شمس و من اشهر الناس فى التخصص دة لكن البعيد كان فى الباى باى خالص و لا فهم اى حاجة فى اى حاجة

دكتور النسا بقى المرة دى كان عايزنى اعمل سونار عند نفس الاستشارى اياه قولت لة لو هو دة الوحيد فى مصر انا مش هعملها احسن خاصة انى اتخانقت معاه بعد الولادة و بعتت لة ميل و هزائتة

فقالى على دكتور سونار تانى استشارى بردة بس فى جامعة القاهرة و دة ممكن اقول اسمة لانة بصراحة راجل محترم جدا و ذوق جدا جدا جدا على عكس اخينا التانىو اكدلى انة لو فى اى حاجة هيقولى لكن الحمدلله كلة تمام

احب كمان اضيف نقطة صغيرة لموضوعك هو انك تحددى احنا بنتكلم عن الدكاترة فى اى بلد لاننا كتير هنا و كل مجموعة من بلد
    و تسلم ايدك عالفكرة الحلوة

الردود
    202
    شكرا اختى رينا ملاك على ردك وانا بتكلم عن بلدنا الجبيب مصر

الردود
    202
    والله يابنات كتير من الدكاتره ماعندهم ضمير والباقى بيتعلم فى الناس محدش بيردا يفهم المريض التشخيص وكل دكتور وليه راى مخالف فى نفس الحاله فالواحد مبيعرفشى هو عنده ايه يعنى الواحد لو راح ل4دكاتره بيطلع عنده 4 امراض مختلفه الله يهديهم ويصحى ضميرهم امين اما عن الاسعار فحاجه لا حول ولا قوه والحجز قبلها بشهر على الاقل يعنى المريض يموت قبل اما يجى دوره والله المستعان

مواضيع مشابهه

1. الردود: 23
    اخر موضوع: 30-04-2012, 04:49 PM
  2. بنات ترشيح افضل مستشفيات وافضل دكاتره نساء
    بواسطة ســوسو55 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 17
    اخر موضوع: 28-04-2011, 04:17 PM
  3. دكاتره نساء وتوليد مصر
    بواسطة ana_ba2dem2albi في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 2
    اخر موضوع: 22-12-2010, 04:26 PM
  4. مساعده عاجله من دكاتره المنتدى
    بواسطة ام حسين المصرية في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 8
    اخر موضوع: 15-10-2009, 09:00 PM
  5. احسن دكاتره فى اسكندريه
    بواسطة omnourbadr في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 14
    اخر موضوع: 16-08-2008, 05:02 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ