انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 5 من 5

الموضوع: كل وحدة نفاس تدخل او اللى عندها خبرة بالتفاس لحقووووونى

الردود
    157
    كل وحدة نفاس تدخل او اللى عندها خبرة بالتفاس لحقووووونى

السلام لاحلى بنات بالمنتدى
    شولنكم مع النفاس واخباركم انشااللة الكل بخير
    انا ياحبيباتى ودى اسال انا لى 28 يوم وحاسه بخروووووج هوا من**** اكيد عرفتوا ومتوهقه هل هذا شى طبيعى مع انى اكل مردود والبس ومدفى حالى واكل بس اول مرة يطلع معاى الهواء بطريقه هذى يعنى قوى جدا واا خايفه لابو العيال بعد الاربعين يتعجب اوانتى عارفين الباقى استحى اقول التفاصيل والهوا خاصه اذا نزل معى دم تكرمون وانا اول اسبوع نزل وبعدها نشفت وصار على كل 3 او 4 ينزل يومين بس معاه دايم هواء وانا متاذيه لحقونى شسوى خصوصا الخياط اللى سوته لى القابلة بصراحهماحسيت بوجع والم الخياط واستغربت ولما شفت مكانه ما اشوف اى اثر للخياط او اى غرز وشكله مو مخيطه بتاتا شنو الحل اللة يخليكم اللى عندها حل تقولى وياللة يارب يرزقكم اللى فى بالكم وناطرة الرد ؟؟؟؟
    اى نسيت لى قريبه والدة قيصرى وسؤالى يصير تشد بطنها او متى تبدا تشد بطنها وتربطه بالمشد او الحزام اللى تعرف ياليت تقولى

الردود
    6,815
    والله ماعندي فكرة
    انشالله يفيدوكي,,,

الردود
    157
    مشكورة ميمى اى ياليت اللى تعرف تقولى ونستفيد بعد
    نسيت اقول بعد هل فى تحاميل بعد الاربعين تنظف الرحم او اى شى لانى سمعت انه فى حريم تستخدم تحاميل للتنظيف ودى اللى تعرف تقولى اسم نوع مفضل وزين تعرفه لانى انا بالغربه ومانى عارفه شسوى

الردود
    193
    شوفي نا بقلك وصفه نسويها احنا اهل الحجاز بطلعلك الهوا كلوا خدى قشر البصل وقشر الثوم القشره الرقيقه لما تفركيها بيدك تطلع معاكي اوكي وتكونى مولعه فحم خدى المبخر اللى فيها الفحم والقشر
    وداخلى الحمام تكونى منزله ملابسك حطى على الفحم القشر بيطلعلك بخار اوقفي فوق المبخر سويها ثلاثه ايام وبطلعلك الهوا ادا ماحبيتى ريحتوا جربي المستكه جيبيها من عند العطار وبنفس الطريقه .
    لاتقولوا كلام جهل انا والده مرتين واى استفسار راسلينى على الخاص

الردود
    157
    الف شكر ام طفلين وجزاكى اللة خير بسويها وانشاللة تنفع وبدعيلج ليل ونهار ا راح الهواء وجرب اقولج بس تنفع وانا باخر النفاس
    او عادى اسويها

مواضيع مشابهه

1. اللي عندها خبرة تدخل...........ومشكورة.
    بواسطة اللوزة في الأمومة والطفولة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 04-05-2010, 02:23 AM
  2. الردود: 15
    اخر موضوع: 02-01-2003, 01:28 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ