انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 9 من 9

الموضوع: اعمل ايه ؟ حد يفيدنى ارجوكم_لو الدكتوره لولا فاضيه ربنا يثبت حملهاااا يارب ترد

الردود
    2,173

اعمل ايه ؟ حد يفيدنى ارجوكم_لو الدكتوره لولا فاضيه ربنا يثبت حملهاااا يارب ترد

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته:
    ازيكوا عزيزاتى كيف احوالكم؟
    امبارح رحت لدكتورتى وقالت لى ان حملى اتاخر لان عندى شحوم على المبيض ولاكن الايمن اكتر يا ترى الشحوم دى من ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واعطيتنى اقراص ليها وقالت لى خسى علما بان وزنى65 مش كبيرقوى عشان يضعف الحمل كمان التبويض ضعيييييييف!وانا اصلا خلفت قبل كده
    المهم طلبت منى اشاعه بالصبغه وانا خايفه منها جدا جدا تفتكروا ليه طلبتها؟
    مين اللى عمل الاشاعه دى قبل كده؟؟؟؟وقالت لى انى لازم اخد ابر من خامس يوم الدورهوالابر دى غاليه جدا كل ده مش عارفه ليه وهل يا ترى ممكن احمل بعد كده
    على فكره انا كنت باخد كلوميد وحصللى مناعه منه ولم يحدث لى اى نتيجه !!!!!!!
    ولم يحدث حمل قلت لنفسى اخد الاقراص المزيله للشحوم وبلاش الاشاعه لانى خايفه منها لاكن رجعت وقلت انها خايفه ليكون الانابيب مسدوده!
    طيب اعمل ايه اعمل الاشاعه ولا اخد الابر المنشطه والابر التفجيريه على فكره انا حصل لى نزيف لما نزلت من عندها بعد كلامها ليا وقلقت اوى
    هل يا ترى الشحوم دى هترجع لى تانى بعد العلاج وهل ممكن اشفى منها نهائيا وهل يا ترى امشى على نظام غذائى معين؟ وهل كل لما اريد الحمل هعمل نفس الاجراءاتوالله انا دمعتى لم تجف من امبارح الى الان وجوزى قلق جداوقاللى يعنى كل ما هتحملى هيحصل نفس الكلام انا محتاره ازاى اخلى التبويض قوى وازاى ابعد الشحوم عن المبايض بدون رجعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    الله يكرمكوا اخواتى ردوا وافيدونى

الردود
    1,720
    أولا ربنا يعينك ويشفيكى ويعفيكى ويزيح عنك إن شاء الله
    الخلاصه ما دام حملتى قبل كده تأكدى هتجيبى تانى التبويض من الشحوم وعلاجهم بسيط متخافيش بس خدى مشورة طبيبه تانيه بردو أفضل الشحوم ملهاش علاقه وثيقه بالسمنه وربنا يعينك وكل سنه وانتى بألف خير

الردود
    418
    عزيزتى .. أولا الأشعة بالصبغة دى علشاى تتأكد الدكتورة انه ليس هناك إلتصاقات فى الأنابيب تمنع حدوث الحمل فإذا كان هناك إلتصاقات لن ينفع أخذ المنشطات إلا إذا انفكت الإلتصاقات , علشان كدة طلبت منك عمل اشعة بالصبغة . أما بخصوص الشحوم فبصراحة لا اعرف . وعلى فكرة لو انتى قلقانة استشيرى طبيب آخر قبل عمل الأشعة .

الردود
    1,304
    حبيبتي أخذي بالأسباب
    و ربي راح يكرمج وعليج بالدعاء و الاستغفار
    يارب يرزقج من باب واسع

الردود
    4,218
    حبيبتى اطمنى ان شاء الله ربنا يرزقك الذريه الصالحه عاجلا ليس اجلا واذا كنتى عندك اولاد يبقى المساله مساله وقت فقط ان شاء الله
    طبعا مفيش اى حاجه علميه اسمها شحوم على المبيض يمكن هى بس قالتلك كده علشان مش بتستجيبى للتنشيط ونقص الوزن فى بعض الاحيان بيحسن من التبويض يعنى متخافيش من كلامها وانه مرض ابدا هى بس عايزاكى تنزلى وزنك شويه يمكن التبويض يكون احسن ان شاء الله

بالنسبه للاشعه حبيبه قلبى انتى خايفه من ايه دى سهله جدا وغير مولمه ان شاء الله وممكن تاخدى فبها بنج معانها مش مستاهله
    انا فى راى اعمليها وتاكدى ان الانابيب ان شاء الله مفتوحه ولا يوجد بها التصاقات بعدها ممكن تجربى تحفيز التبويض بلابر بس اتاكدى الاول من الطريق سالك الانابيب يعنى
    ارجو ان اكون افدتك ةادعيلى اكون حامل امييييييييييييييين يارررررررب

الردود
    10,286
    ماقصرت لولا الله يرزقج ويرقها ويرزقنا الحمل يارب كلنه منتظرين
    وفرج الله قريب بس لاتزعليج حالج النفسيه مهمه وتاخر الحمل ارمي حمولج على الله وهو قادر بين يوم وليله
    يبدل من حال الى احسن الاحوال

الردود
    4,848
    ما قصرت لولا ما شاء الله عليها ، الله يرزقك الحمل عاجلا غير آجل يارب العالمين

الردود
    3,500
    الله يرزقني وإياك من واسع فضله والدكتورة لولا ما قصرت معاك

الردود
    2,173

flower2 الرد

تعقيب كتبت بواسطة ريهام زكريا عرض الرد
    أولا ربنا يعينك ويشفيكى ويعفيكى ويزيح عنك إن شاء الله
    الخلاصه ما دام حملتى قبل كده تأكدى هتجيبى تانى التبويض من الشحوم وعلاجهم بسيط متخافيش بس خدى مشورة طبيبه تانيه بردو أفضل الشحوم ملهاش علاقه وثيقه بالسمنه وربنا يعينك وكل سنه وانتى بألف خير
    الف شكر اختى وربنا يطمن قلبك امييييييييييييييييين
    تعقيب كتبت بواسطة lidia_mo عرض الرد
    عزيزتى .. أولا الأشعة بالصبغة دى علشاى تتأكد الدكتورة انه ليس هناك إلتصاقات فى الأنابيب تمنع حدوث الحمل فإذا كان هناك إلتصاقات لن ينفع أخذ المنشطات إلا إذا انفكت الإلتصاقات , علشان كدة طلبت منك عمل اشعة بالصبغة . أما بخصوص الشحوم فبصراحة لا اعرف . وعلى فكرة لو انتى قلقانة استشيرى طبيب آخر قبل عمل الأشعة .
    كلامك حبيبتى يؤكد انك بجد فعلا عندك معلومات قيمه الله يكرمك فعلا الكلام ده اتصلت بالدكتوره وقالته لى فعلا عندك حق وثقافتك ما شاء الله عليها الله يكرمك
    تعقيب كتبت بواسطة (( ألماسه )) عرض الرد
    الله يشافيج يارب
    حبيبتي أخذي بالأسباب
    و ربي راح يكرمج وعليج بالدعاء و الاستغفار
    يارب يرزقج من باب واسع
    ان شاء الله حبيبتى ويكرمك ايضا مشكوره لردك الكريم
    تعقيب كتبت بواسطة DR_LOLA عرض الرد
    حبيبتى اطمنى ان شاء الله ربنا يرزقك الذريه الصالحه عاجلا ليس اجلا واذا كنتى عندك اولاد يبقى المساله مساله وقت فقط ان شاء الله
    طبعا مفيش اى حاجه علميه اسمها شحوم على المبيض يمكن هى بس قالتلك كده علشان مش بتستجيبى للتنشيط ونقص الوزن فى بعض الاحيان بيحسن من التبويض يعنى متخافيش من كلامها وانه مرض ابدا هى بس عايزاكى تنزلى وزنك شويه يمكن التبويض يكون احسن ان شاء الله

بالنسبه للاشعه حبيبه قلبى انتى خايفه من ايه دى سهله جدا وغير مولمه ان شاء الله وممكن تاخدى فبها بنج معانها مش مستاهله
    انا فى راى اعمليها وتاكدى ان الانابيب ان شاء الله مفتوحه ولا يوجد بها التصاقات بعدها ممكن تجربى تحفيز التبويض بلابر بس اتاكدى الاول من الطريق سالك الانابيب يعنى
    ارجو ان اكون افدتك ةادعيلى اكون حامل امييييييييييييييين يارررررررب
    ان شاءالله ربنا يرزقك ويحصل الحمل ويثبت ان شاءالله ..
    وليكي ادعي كل ليلة بركعتين لله انة الله يرزقك الذرية الصالحة وانشالله الله بستجيب

بعدين انتي اتوكلي على الله وصلي صلاه الحاجة

وانشالله الله بطعمك وبفرحك زي ما فرحني ويفرح كل المسلمات يا رب

وازا احملتي بدي حلوان منك

مواضيع مشابهه

1. الى الدكتوره لولا ردي على تكفين هام هام
    بواسطة um-osama في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 24-11-2007, 03:16 PM
  2. الى الدكتوره لولا ضروري الله يخليكي
    بواسطة عاشقة الألوان في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 28
    اخر موضوع: 28-08-2007, 11:24 AM
  3. الى الدكتوره لولا وكل العضوات
    بواسطة دندوشه1 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 28
    اخر موضوع: 05-08-2007, 08:08 AM
  4. عاجل الدكتوره لولا
    بواسطة ~lulu~ في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 68
    اخر موضوع: 25-07-2007, 09:23 AM
  5. الرحم مغلق رغم النزيف ادعولى ربنا يثبت حملى
    بواسطة عروس الجنه في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 23
    اخر موضوع: 03-06-2007, 03:33 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ