انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 4 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 31

الموضوع: محتاجة مساعدتكم ضرورى يا بنات بجد تعبت

الردود
    273

محتاجة مساعدتكم ضرورى يا بنات بجد تعبت

انا كنت مترددة انزل الموضوع ده هنا ولا فين بالظبط بس قلت انزله هنا امبارح جوزى قالى ان اكلى كله بايز وانى مش بعرف اعمل اكل حلو خالص طبعا احنا بقالنا حوالى 3.5 سنين جواز انا اتصدمت ومش عارفة اعمل ايه وبشهادة الناس كلها انى بعرف اطبخ كويس حتى والدتى بتقولى انى اكلى بقى احسن من اكلها وهو نفسه كان بيقول كده مش عارفة اعمل ايه انا بشتغل وبروح البيت على الساعة 6 وبعمل اكله تقعد معايا يومين مثلا ويوم الجازة بتبل اللحمة والفراخ واشيلهم فى الفريزر واطلعهم وقت الأكل والخضار بجيب طماطم واشيلها فى الفريزر واطلعها وقت الطبخ ياريت تساعدونى انا بجد مشتتة ومصدومة

الردود
    14,077
    التدوينات
    7
    التكريم
    • (القاب)
      • متألقة صيف 1432هـ
      • مُبدعة صيف 1430و1431هـ
      • فنانة الحلويات
      • خبيرة طبخ متميزة
    اهلااااااا حبيبتي الغاليه اولا ربنا يديكي الصحة علي شيللك اعباء البيت وتربيه البيبي وكمان الشغل خدي باللك اولا من بيتك وطلباته وكمان اهم حاجه التنظيم الوقت ضروري وكمان اعملي دوري بالمنتدي حتلاقي الاركان مليانه اطباق سريعة وجميله حاولي تعملي الجديد والا يناسب وقتك واهلا ومرحباااااااااااا

الردود
    273
    انا بحاول فعلا اعمل كده وفى نفس الوقت برده بحاول اعمل الأكل اللى هو بيحبه انا مش عارفة انا غلط فى ايه ياريت لو حد عنده روابط مثلا لطرق اكل للمبتدئين وخصوصا الخضار المسبك واتعلم من اول وجديد يمكن انا غلطانة فى حاجة

الردود
    5,132
    متزعليش معظم الازواج بيقولوا كده وهو تلاقيه وحشوه اكل والدته ويمكن يكون اكلك احلى بس حسب ما اتعود
    لو قدرتى استفسرى منها على طرق طبخها لبعض الاكلات بطريقه خبيثه لانى عارفه انك حتتكسفى تسالى ولو معرفتيش دورى فى المنتدى وحتلاقى وصفات جميله وكمان فيه برنامج فى قناة الاسره والطفل الساع 7 واعاده 2 عصرا اكلاته ممتازه وده كل يوم
    بالتوفيق وربنا معكى

الردود
    273
    تعقيب كتبت بواسطة nada77 عرض الرد
    متزعليش معظم الازواج بيقولوا كده وهو تلاقيه وحشوه اكل والدته ويمكن يكون اكلك احلى بس حسب ما اتعود
    لو قدرتى استفسرى منها على طرق طبخها لبعض الاكلات بطريقه خبيثه لانى عارفه انك حتتكسفى تسالى ولو معرفتيش دورى فى المنتدى وحتلاقى وصفات جميله وكمان فيه برنامج فى قناة الاسره والطفل الساع 7 واعاده 2 عصرا اكلاته ممتازه وده كل يوم
    بالتوفيق وربنا معكى
    انا فعلا بعمل الأكل بنفس طريقة والدته واخواته واما بدوق الأكل عندهم بحس انه نفس طعم اكلى وبحاول اطبق اكلات من المنتدى هنا اما البرنامج انا فعلا كنت بتابعه قبل ما انزل الشغل دلوقتى انا يادوب برجع من الشغل بعد ما بروح اجيب ادم من عند ماما الساعة 6 ويدوب الحق احضر الأكل والاعادة بكون فى الشغل واما بعمل اكل من الطرق ديه سواء تلفزيون او منتدى بيتريق على

الردود
    5,132
    هو كده بيعكسك شويه معلش حاولى تعرفى ايه اللى مش عاجبه بالظبط يمكن الملح او الاكل مش حرش زى ما بنقول بالبلدى وكمان حاولى تستعينى بالتوابل بتدى طعم كويس للاكل

الردود
    273
    تعقيب كتبت بواسطة nada77 عرض الرد
    هو كده بيعكسك شويه معلش حاولى تعرفى ايه اللى مش عاجبه بالظبط يمكن الملح او الاكل مش حرش زى ما بنقول بالبلدى وكمان حاولى تستعينى بالتوابل بتدى طعم كويس للاكل
    حاضر هجرب ولو انى بعمل كده يعنى مثلا انا لما بعمل اى خضار بحمر البصلة فى السمن وبعدين بحط عليها الثوم وقرن فلفل اخضر حامى شوية واما تصفر بحط الطماطم واسيبها تتسبك كويس وبعدين احط الملح والفلفل الأسود وبهارات وشوية زعتر وشوية كزبرة ولو شوية قرفة صغنين واما تتسبك كويس بحط الخضار واسيبه يستوى براحته هلى فى طريقة تانية ولو فى قولولى

الردود
    5,132
    والله برافو عليكى ميه ميه يمكن عاوز معاها لحمه ضانى ههههههههه
    ربى يعينك حاولى تساليه ايه اللى مش بيعجبه وتسيسيه شويه الرجال بيحبو المحايله اصلى كنت زيك كده وفضلت وراه بس مش عارفه هل اكلى اتظبط ولا هو استسلم ورضا بقضاء الله وقدره

الردود
    14,099
    التكريم
    • (القاب)
      • متألقة صيف 1432هـ
      • متألقة صيفنا إبداع 1431 هـ
      • مُبدعة صيف 1430هـ
    عزيزتي اذا كان اكلك جيد ويمدحوا فيه الا جوزك ممكن تسأليه وين الغلط بالاكل واللي ما يعجبه
    فيه حتى تغيريه

الردود
    1,752
    ما تزعليش نفسك كلهم كدة انا مريت بنفس الصدمة من حوالي شهرين بعد 5 سنين خدمة علي راي عادل امام هههههههههه
    انتي ما شاء الله شطورة من خلال وصفك استطعمت الاكل و الله يكون في عونك بيت وشغل وابنك الله يخلي لك بصي انتي اعملي اللي بيحبه و اطبخي في الفرن اسرع علي ما يستوي نكوني عملتي حاجة تانية ذي صينية البطاطس او القرنبيط بالباشميل الفراخ المشوية كل الوصفات دي في المنتدي لو مش هاتلاقيها قولي لي وانا ابعتهالك

مواضيع مشابهه

1. محتاجة مساعدتكم ضرورى
    بواسطة sandy rose في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 13
    اخر موضوع: 24-12-2010, 05:33 AM
  2. محتاجة مساعدتكم ضروري؟؟؟
    بواسطة سحر الجنوب في الأمومة والطفولة
    الردود: 0
    اخر موضوع: 17-04-2010, 03:55 PM
  3. الردود: 6
    اخر موضوع: 07-04-2008, 08:39 PM
  4. محتاجة مساعدتكم و رأيكم ضروري
    بواسطة MoonShadow في الأمومة والطفولة
    الردود: 2
    اخر موضوع: 14-10-2007, 11:27 PM
  5. الله يسهل حملها وولادتها الله يوفقكم بنات محتاجة مساعدتكم ضروري
    بواسطة alasalah811 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 03-07-2007, 10:25 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ