انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 12

الموضوع: سؤال ..... عشاء ليله الحنه ؟؟؟؟؟؟

الردود
    182

سؤال ..... عشاء ليله الحنه ؟؟؟؟؟؟

السلام عليكم

اولا بجد بشكر المنتدي الجميل ده انه عرفني بناس زيكم كلهم بيشجعو وكلهم بيساعدو فعلا ، لو مهما قولت عن المنتدي مش هكفيه حقه وخصوصا اقسام الاكلات يكفيني اني اقولكم مع المنتدي مش خايفه لما اتزوج اني معرفش اعمل اي وصفه وماشاء الله كله بالصور وروعه

ندخل في الموضوع بقي ، باختصار انا ان شاء الله فرحي قرب وطبعا عارفين قبل الزفاف بيبقي في ليله حنه وبيبقي فيها الاصحاب والاحباب والاهل واهلي العريس كمان ، السؤال هنا ايه المفروض اقدمه ليهم هل عشاء او مشروبات فقط او حلويات ؟؟؟ وياريت الي يرد يقولي مثل ايه من الاشياء الي اقدمها

احب اعرفكم اني اكبر واحده بعيلتي واول واحده اتزوج فيها فانا حقل تجارب ومش عارفين نعمل ايه بالظبط؟؟ فياريت الي يرد بيكون جرب اليوم ده نعمل فيه ايه؟؟اوعو تفتكروني كبيره للدرجه انا 24 سنه بسسسسسس

منتظره ردودكم

وادعولي بالزواج المبارك والذريه الصالحه ان شاء الله وعقبال كل بنات المسلمين

الردود
    2,636
    مبرووووووووووووووووووووووك ..... مبروووووووووووووووووووووووووووووك ..... يارب يتم لك على خير ان شاء الله .... والله يابنتى كان بودى افيدك لكن انا اتجوزت من 8 سنين وكانت ليلة الحنه بتاعتى عباره عن جاتوه وساليزون وحاجه ساقعه واكيد طبعا الدنيا اتطورت من ساعتها .... مش عارفه دلوقتى بيعملوا ايه ... اقول لك الجوازه الجايه حاعرف .....

شخبط شخبيط's صورة
    شخبط شخبيط غير متواجد صاحبة الحضور المتميز بمطبخ لك "مُبدعة صيف 1430هـ" زهرة العطاء في ركن المعجنات
    الردود
    6,448
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    حبيبتى اااااااااااااالف مليون مبروك وربنا يتمم ليك على خير
    واحنا معاكى فى اى حاجه تحتاجيهااااااااااااااااااااااا
    انا راى (عملت كده فى حنه اختى)
    سندوتش كفته وسندوتش فراخ بانيه وقطعه جاتو فى طبق ومعهم عصير جهينه او بيبسى
    وممكن ان تختارى اى نوع من السندوتشات احسن من الاكل والتعب ومجهود وتانى يوم فرح
    وقبلها تعب الفرش فده بصراحه كان مريح لينا جدااااااااااااا
    وانا تحت امرك وان شاء الله ادور ليكى على رقم البنت اللى عملت لينا الحنه كانت تجننننننن
    كانت حنه نوبى ورسم بالحنه مع الدى جى وتصوير الفيديو مع شو نوبى ولبس للعروس بس بتبقى حريم فقققققققط
    وربنا يوفقك

"اللهم إني أستودعك جنيني الذي في رحمي، أنت الذي لا تضيع ودائعك يا الله"
    "اللهم ارزقه جمال الخَلق والخُلق، وقوة الدين والبدن، وسعادة الدنيا والآخرة"

الردود
    1,246
    بصى يا انستى العزيزة انتى عاملة حنه يعنى تانى يوم الفرح ,, يبقى اهتمامك يكون بفستانك و حاجتك و شعرك و ماكياجك و بس و الحنه تكون بسيطة جدا جدا , يعنى جاتوه سواريه و ساليزون و بيتى بان واخدة لحمة باردة و واحدة جبن شيدر او رومى, و كانز او حاجة ساقعة و دمتم و لازم تنامى كويس جدا الليلة دى لأن المتوقع و الطبيعى انك هيكون عندك ارق من غير حاجة فعلشان كده تشربى حاجة مهدئة و تنامى كويس علشان تبقى فايقة فى فرحك وشكلك و صورك تبقى حلوة ,,, كمان تبقى فايقة للعريس كويس.
    انا طبعا بحكيلك من واقع تجربتى ,انا كنت مرهقة جدا وحلوة اه بس مش مركزة ,, ده غير انى نمت فى العربية و انا رايحة منزلى الجديد ,, يعنى من الأخر كنت عروسة دايخة...
    نصييييحة ,,, لا تجهدى نفسك و الخنة تبدأ بدرى و تخلص بدرى و تشربى اللبن و تغسلى رجليكى و تخشى تنااااامى
    و ربنا معاكى و يوفقك ,, و ما تقلقيش الجواز حلو.......

الردود
    3,765
    يلا يا ستي ابسطي هما جابولك من الاخر..ويارب يتمملك بخير وتكوني متهنيه يارب

الردود
    182
    تعقيب كتبت بواسطة carmen عرض الرد
    مبرووووووووووووووووووووووك ..... مبروووووووووووووووووووووووووووووك ..... يارب يتم لك على خير ان شاء الله .... والله يابنتى كان بودى افيدك لكن انا اتجوزت من 8 سنين وكانت ليلة الحنه بتاعتى عباره عن جاتوه وساليزون وحاجه ساقعه واكيد طبعا الدنيا اتطورت من ساعتها .... مش عارفه دلوقتى بيعملوا ايه ... اقول لك الجوازه الجايه حاعرف .....

الله يبارك فيكي يارب ، وبعدين هو الي بيجوز مره بيجوز تاني ده بيقول توبه هههههههههههههه ، وكمان الحاجه الي قدمتيها في حنتك زي الفل ماشاء الله وممكن اعمل كده ، ربنا يخليكي والله سبحان الله حبيتك لله في لله من خلال مواضيعك وردودك والله ، ربنا يكرمك يارب
    آخر مرة عدل بواسطة nonamoo : 05-10-2008 في 06:28 AM

الردود
    182
    تعقيب كتبت بواسطة شخبط شخبيط عرض الرد
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    حبيبتى اااااااااااااالف مليون مبروك وربنا يتمم ليك على خير
    واحنا معاكى فى اى حاجه تحتاجيهااااااااااااااااااااااا
    انا راى (عملت كده فى حنه اختى)
    سندوتش كفته وسندوتش فراخ بانيه وقطعه جاتو فى طبق ومعهم عصير جهينه او بيبسى
    وممكن ان تختارى اى نوع من السندوتشات احسن من الاكل والتعب ومجهود وتانى يوم فرح
    وقبلها تعب الفرش فده بصراحه كان مريح لينا جدااااااااااااا
    وانا تحت امرك وان شاء الله ادور ليكى على رقم البنت اللى عملت لينا الحنه كانت تجننننننن
    كانت حنه نوبى ورسم بالحنه مع الدى جى وتصوير الفيديو مع شو نوبى ولبس للعروس بس بتبقى حريم فقققققققط
    وربنا يوفقك

الله يبارك فيكي ياقمر وفرصه اشكرك علي كل الاكلات الي بنشوفها ليكي في المنتدي بجد انتي روعه ، فكرتك حلوه فعلا موضوع السندوتشات ده وتاني يوم الفرح اصلا يعني هيبقي في عشان واوبن بوفيه ، هو انا الاول فكرت اننا نعمل رز بالخلطه ومحشي وفراخ بانيه وكفته ونحطهم في اطباق بس حسيت انه كتير وكمان الناس الي هيجو شكلهم كتير والدنيا هتبقي كتير اوي لكن فكره السندوتشات دي هتخليني اعمل الاطباق من قبل لما يجو حتي بفتره ونحضر لكن لو عشا لازم يبقي نغرف وحوار كبير ، انا مستنيه لو قدرتي تجيبلي رقم البنت الخاصه بالحنه وعرفيني بس قد ايه بتاخد كمان وانا هعملها اصلا بنات بس

بجد مشكوره جدا علي ردك

الردود
    182
    تعقيب كتبت بواسطة chahira عرض الرد
    بصى يا انستى العزيزة انتى عاملة حنه يعنى تانى يوم الفرح ,, يبقى اهتمامك يكون بفستانك و حاجتك و شعرك و ماكياجك و بس و الحنه تكون بسيطة جدا جدا , يعنى جاتوه سواريه و ساليزون و بيتى بان واخدة لحمة باردة و واحدة جبن شيدر او رومى, و كانز او حاجة ساقعة و دمتم و لازم تنامى كويس جدا الليلة دى لأن المتوقع و الطبيعى انك هيكون عندك ارق من غير حاجة فعلشان كده تشربى حاجة مهدئة و تنامى كويس علشان تبقى فايقة فى فرحك وشكلك و صورك تبقى حلوة ,,, كمان تبقى فايقة للعريس كويس.
    انا طبعا بحكيلك من واقع تجربتى ,انا كنت مرهقة جدا وحلوة اه بس مش مركزة ,, ده غير انى نمت فى العربية و انا رايحة منزلى الجديد ,, يعنى من الأخر كنت عروسة دايخة...
    نصييييحة ,,, لا تجهدى نفسك و الخنة تبدأ بدرى و تخلص بدرى و تشربى اللبن و تغسلى رجليكى و تخشى تنااااامى
    و ربنا معاكى و يوفقك ,, و ما تقلقيش الجواز حلو.......
    ربنا يخليكي ويبارك فيكي عي ذوقك في الرد والله كلامك كله صح ميه في الميه لازم اهتم بنفسي اكتر حاجه والحنه متعبش فيها نفسي وهبدأها بدري ان شاء الله واخلصها بدري ، عندك حق موضوع النوم ده مشكله انا يوم خطوبتي معرفتش انام اصلا مع انه خطوبه يعني وفي البيت كمان فان شاء الله هاخد حاجه مهدئه بس تفتكري حاجه طبيعيه ولا دواء مثلا ؟؟ ومتقلقيش هغسل رجلي واحط الكريم كمان واشرب اللبن وادخل انام ، يارب الجواز يكون حلو فعلا ادعولي

الردود
    182
    تعقيب كتبت بواسطة still_here عرض الرد
    يلا يا ستي ابسطي هما جابولك من الاخر..ويارب يتمملك بخير وتكوني متهنيه يارب
    ربنا يخليكي يارب وعقبالك لو لسه متزوجتيش ولو اتزوجتي ربنا يرزقك بالذريه الصالحه يارب ، مشكوره علي ردك

الردود
    315

والله لوكنتي من الخليج راح تعملين الاكلات الشعبيه المعروفه

انا في يوم ليلة الحناء

عملت بليله الي هو النخي المطبوخ

وباجله تسمون الفول الصحيح مطبوخ مع ماي وملح وبنحطه في اكواب بلاستيكيه

عملت الهريس المعروفه

خنفروش

كباب الخليجي

سندويشات توتست جبن مع زبده

علب عصيرررررر جاهز

سمبوسه

ممكن تحطين في صحن بلاستيكي

قطعة سمبوسه .. وبيتزا صغيرره ..توست محشي بالجبن المربع وتقطعين التوست على شكل مثلث ..

كبه .. اوكفته لحم صغيرره

ويغلف الصحن بكيس نايلون ويوزع على المعازيم والضيوف

وممكن تهدي الضيوف حنه جاهزه تضعينه في علب بلاستيكيه صغيررره وتغلف بالنيلون تبع الهدايه

وهذي بعض الافكار اتمني تستفدين منها لتويع الحنا على الضيوف

شريط ستان منوع للف التوزيعة

مواضيع مشابهه

1. خواتي الله يجزاكم الجنه ابغا اسوي عشاء سمك
    بواسطة رسولة خير في الأطباق الرئيسة
    الردود: 2
    اخر موضوع: 30-06-2009, 08:12 PM
  2. دمج فساتين سهرة روووعه وفساتين ليله الحنه تفضلوا
    بواسطة أم عزوووز في الأزياء والأناقة
    الردود: 13
    اخر موضوع: 16-06-2008, 03:33 PM
  3. رجل ينام كل ليله في الجنه----
    بواسطة دلع الكووون في روضة السعداء
    الردود: 12
    اخر موضوع: 20-12-2006, 02:08 AM
  4. رجل ينام كل ليله في الجنه
    بواسطة زايد الخير في نافذة إجتماعية
    الردود: 4
    اخر موضوع: 12-02-2005, 10:49 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ