انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 4 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 36

الموضوع: عندى عزومة

الردود
    273

Wink عندى عزومة

يا بنات محتاجة مساعدتكم انا عندى عزومة لفردين وانا وجوزى يبقى اربع افراد ومش عارفة اعمل اكل ايه انا فكرت فى اكتر من صنف هقولكم عليهم وقولولى ايه اللى ممكن اعمله وايه اللى مش ينفع اعمله واذا كانت الاطباق هتكون متماشية مع بعضها ولا لا أرجوكم فيدونى ضرورىىىىىىىىىى
    1- كفتة مشوية فى الفرن
    2- محشى باذنجان
    3- مكرونة بالبشاميل
    4- صنية جلاش بالخضار والجبنة
    5- فراخ بانية
    وياريت تقولولى ايه المقبلات اللى ممكن اعملها بس تكون حاجات سريعة وسهلة ارجو الرد محتارة كتيرررررر

yehia2007's صورة
    yehia2007 غير متواجد متميزة صيف 1429هـ -مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    الردود
    11,299
    انا عجبتنى الاطباق اللى انتى مختاراها كلها ماشيه مع بعضها وممكن اضيف كمان شوية معجنات بالسبانخ والجبنه والحمه المفرومه وانتى وراحتك
    السلطه الخضرا ده اساسى ممكن تعملى طبق صغير سلطة طحينه عشان الكفته وعندك ملف لبنان وحبايبه فى ركن المقبلات للسلطات كلها اختارى اللى تحبيه
    مش عايزه تعملى حلو ؟؟

مع بنتى اخيرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    الردود
    5,248
    كفايه قوى الاصناف دى على اربع افراد
    بعدين هتتدبسى فى البواقى انتى وجوزك لباقى الاسبوع
    بس طبعا ناقص تضيفى الحلو و السلطات
    اسهل واسرع حلو هو المهلبية واقترح عليكى تعمليها بطحين الارز مش بنشا الذرة هتعجبك جدا وضيفى المكسرات وعسل النحل على وشها طبعا

بعدت وكنت هعمل إيه؟؟؟ مين أختار غربته بإيديه!!! (بعيدة عن مصر أم الدنيا و نفسى أرجع لها)
    الردود
    4,023
    فعلا الاطباق حلوة بس مالهاش لزمة محشى و مكرونة اعملى صنف واحد منهم عشان انا بستحرم الاكل اللى بيزيد بيترمى حرام
    و اسهل مقبلات السمبوسة و عندى حشوة حلوة فى الرابط ده http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=359904
    و حلوة فكرة المهلبية بتاعة ملك و هتلاقي طريقة سهلة هنا http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=359065 و فيها كمان فكرة مهلبية بالشكولاته
    بس رايى خلى المكسرات و العسل على حنب و اللى عايز يحط عشان فى ناس مش بتحبهم
    ممكن برضو الحلو يبقى كريم كراميل او طالما هتعملى جلاش حادق اعملى كمان صينية جلاش حلو

الردود
    1,537
    لا تنسين تحطين لنا صور <<<<<<<<<< اذا استطعتي

الردود
    273

شكرا يا بنات على المساعدة الجميلة ديه

شكرا جدا جدا يا بنات على المساعدة الحلوة ديه و على فكرة يا ملك انا عملت عاوزة اعمل اكل يقعد معاايا يومين لانى بشتغل وبفضل احضر فى الاكل كل يوم ديه فرصة عشان اعمل اكل يكفينا يومين ولا حاجة وياريت تقولولى اقتراحاتكم بالنسبة للمقبلات والسلطات لانى عاوزة اعمل حاجات بتشهى وشكرا على افكار الحلو ولو عندكم اى اقتراح بزيادة صنف او اى حاجة قولولى لانى اول مرة اعمل عزومة

بعدت وكنت هعمل إيه؟؟؟ مين أختار غربته بإيديه!!! (بعيدة عن مصر أم الدنيا و نفسى أرجع لها)
    الردود
    4,023
    بصى يا ميرو فى اكياس بتتباع فى السوبر ماركت ماركة كنور knor (خلطة الكبسة)دى سهلة جدااااااااا يادوب تحطيها فى الميه و عليها معلقتين زيت و لما تغلى تحطى الرز و تقدميها على لوز محمر و ممكن كاجو محمر كمان
    و اللهى انا عملتها كذا مرة فى عزومات و طلعت جناااااااااااااان ممكن تجربيها لأنك بتشتغلى و ماعندكيش وقت و اى استفسار انا جاهزة

الردود
    3,426
    أعتقد أنه منيح بس ما تكتري علشان ما تزيد عندك وضلكم توكلو لأسبوع وزي ما قالت الأخت لو تعملي شوية معجنات بكون أفضل

الردود
    273

ماشى يا بنات

شكرا يا بنات بس ممكن حد يقولى تتبيلة حلوة للفراخ البانيه ونفسى تتطلع مقرمشة ولذيذة ولو ممكن يا azmiralda تقوليلى على طريقة حلو للحمام المحشى وكمان الكبسة بالطريقة ديه احط عليها لحمة ولا فراخ معلش اختكم خايبة جدا بس نفسى تطلع العزومة ديه حلوة او مرة بقى اعمل ايه والله الواحد مكسوف منكم

الردود
    4,023
    بصى انا بعمل الغدا و هرد عليكى بعد شوية ان شاء الله ماشى؟

مواضيع مشابهه

1. عندى عزومة سمك
    بواسطة ananas في الأطباق الرئيسة
    الردود: 7
    اخر موضوع: 29-03-2010, 09:32 PM
  2. عندي عزومة اعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟
    بواسطة عاشقة الخييير في الأطباق الرئيسة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 05-06-2009, 12:06 PM
  3. كان عندي عزومة مبارح
    بواسطة angel85 في الأطباق الرئيسة
    الردود: 5
    اخر موضوع: 30-04-2009, 08:17 PM
  4. عندي كومة اسألة محتاجة الاجابة عليها بسرعة..(عندي بكرة عزومة)
    بواسطة Em sami في المقبلات والسلطات والشوربات والمشروبات
    الردود: 5
    اخر موضوع: 30-09-2006, 08:41 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ