انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 20 من 24 الأولىالأولى ... 10161718192021222324 الأخيرالأخير
عرض النتائج 191 الى 200 من 238

الموضوع: لو عندك شقة جديدة او بتجدد او عروسة اتفضلي اسالي وانا اجاوب الجزء الرابع

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة نانا19279 عرض الرد
    الفكرة حلوة وتسلمي على المجهود
    جزاكي الله خيرا يا جميلة

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة حبيبه اند عرض الرد
    كل سنه وانتم طيبين
    ام فريده عيزاكى تدينى رأيك انا كنت هعمل كل الشقه بيج بس فى كل غرفه حيطه بلون مختلف انا مش عارفه اختار اللون دا ويكون هو كمان فاتح ولا عادى غامق وبالنسبه للأنتريه والركنه عايزه اعمل لونين يليقوا على بعض وفاتحين اختار ايه؟؟؟
    بالنسبة للحوائط ممكن طبعا تعملي كدة ويكون اللون وسط يعني مش فاتح جدا ولا غامق جدا
    يعني مع البيج ممكن تعملي الالوان دي

بالنسبة قوليلي الوانك المفضلة علشان اقدر افيدك في الركنة والانترية

وليه استفسار تانى انتى قولتيلى اختار الرخامه روز لو جبتها روز هيليق عليها ايه من السيراميك والجزئيه اللى من الخارج للبار ايه رأيك اعمله ايه
    تعبينك معانا يا قمر بس من عشمنا بس فيكى كل سنه وانتى طيبه
    يليق عليها البيجات المحمرة شوية والابيضات والرماديات
    الجزء الخارجي ممكن يتجلد خشب او يتعمل موزاييك
    ولا يهمك ياقمر

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة الرحمة1 عرض الرد
    اهلا بارك الله فيك اناعند صاله كبيرةشكل حرف Lبالضبط سبق وطرحت الموضوع في نفس المنتدى لونها فستقي مش عارفة أعمل لها أثاث نفسي في طاولة أكل فيها إيه رايك ارجو الرد بالصور إذا فاهمتني
    حبيبتي اقري هذا الموضوع جيدا وانظري مايلائمك من انواع الاثاث وارجعي نتكلم
    http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=570623

الردود
    2,448
    [QUOTE=ام مادو;8952220]ام فريدة يا غالية الله يوفقك وربنا يصلح حاللك ويوفقك ممكن استشارة فنية؟انا كنت سالتك من فترة كبيرة على شوية حاجات ووقفنا ورجعنا نشتغل تانى ايه رأيك هعمل لون خشب غرفة النوم فستقى والاويمة مدهب اعمل لون قماش 2فوتيه ايه؟والستارة ومفرش السرير وخدى عندك دهانات الحوائط؟وجزاك الله خيرا.[/QUOTE
    بصي يا ام مادو لون اقمشة الفوتيه يفضل يكون بيج مع بعض الخييوط الذهبية كذلك مفرش السرير والستائر لون واحد
    حاجة قريبة من ده

اما الحوائط فهتعمليها كلها كافية

وخلف السرير زيتي

وجزانا واياكم

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة بنت النيل 4 عرض الرد
    شكرا على مجهودك

الله يعطيك العافية ياامي

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة SamaStar عرض الرد
    شكرا أم فريده مساعدتك للمشتركين و الله يجزيك كل خير. يا عزيزتي هادي قصتي:
    هذا مخطط شقتين و ستديو مبنيين عظم. وراهم الكراجات. كل شقه مكونه من غرفتين نوم، غرفة إستقبال، صاله، حمامين، مطبخ. في أستديو مدخله مستقل، إله حمام و بوفيه صغير. نيجي للمشكله: الشقتين في الطابق الأول. المبنى مخطط يكون 4 طوابق. مدخل الطوابق الثانيه جاي على اليسار. ما عندي مشكله في تصميم الشقق في الطوابق الثانيه. المشكله في تصميم الشقتين اللي في الطابق الأول. تصميمهم جاي مثل تصميم الشقق في الطوابق الثانيه، يعني مصممين على أساس مدخل الشقه من الخلف. طبعا هالشقتين إلهم مدخل من الأمام و هو اللي رايحه أخليه المدخل الرئيسي، لكن لازم أغير التصميم الداخلي للشقتين. التغييرات الوحيده اللي سويتها إني فتحت أبواب للغرف الأولى عند المدخل و اللي رايحين يصيروا إستقبال بدل نوم. يعني عندي مشكله بحمام الضيوف، طبعا بعد ما تغير المدخل صار حمام الضيوف في الآخر، و هادا مو منطقي.أنا لونت كل شقه لون مختلف، كمان الستديو. الله يخليك أم فريده لو عندك حل أو أي تعليق على أي شي في المخطط. الله يفتحها عليك، ترى هالموضوع موترني و ما أنا لاقيه حل...........
    بصي حبيبتي طبعا في مشكلة الصرف ل كان الصرف الصحي اتعمل لا يمكن التغير ومتوتريش نفسك لان الحمام متوسط الشقة يعني مش جوه اوي

الردود
    24
    ام فريده ازيك عامله ايه ؟كل سنه وانتي طيبه ...
    انا كنت سألتك قبل كده عاى البوتجاز البيلت ان اللي جايباه ام يارا انا بصراحه دايخه على النوع ده ومش لاقياه ارجوكي ساعديني واسأليها هي جايباه من فين انا مش عارفه ابعت رسايل على الخاص ...

الردود
    8
    تعقيب كتبت بواسطة UM FARIDA عرض الرد
    بصي حبيبتي طبعا في مشكلة الصرف ل كان الصرف الصحي اتعمل لا يمكن التغير ومتوتريش نفسك لان الحمام متوسط الشقة يعني مش جوه اوي
    شكرا كتير أم فريده على سرعة الرد. أنا قصدي الخصوصيه في الشقتين، يعني بدي حمام ضيوف منفصل غير الحمام العائلي. كلامك صحيح بالنسبه لحمام الشقه باللون الأخضر، لكن بالنسبه للشقه التانيه الحمام بعيد في الجهه التانيه. بالنسبه للصرف الصحي، مو مشكله أقدر أغير. شو رأيك؟ كمان لو عندك ملاحظات على أي شي تاني. مشكوره

الردود
    3,718
    حمد الله على السلامة يا فرفر وجزاكى الله خيرا

الردود
    2,448
    جزانا واياكم يا جوجو

مواضيع مشابهه

1. الردود: 280
    اخر موضوع: 27-12-2009, 11:30 PM
  2. الردود: 345
    اخر موضوع: 21-08-2009, 01:18 PM
  3. الردود: 773
    اخر موضوع: 23-07-2009, 05:46 PM
  4. الردود: 2
    اخر موضوع: 26-11-2007, 01:56 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ