انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 10 من 10

الموضوع: شنطة سفر

الردود
    159

شنطة سفر

احيكم بتحية الاسلام
    تحية اهل الجنة يوم يلقونها سلام
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    اولا احب اقولكم وحشتونى كتيييييير بقالى مدة كبيرة مشغولة عنكم لكن كان المصبرني ان المانعني عنكم خير
    المهم انا محتجالكم تساعدوني كالعادة
    انا مكتوب كتابي من فترة صغيرة يعني (مملكة قريب)زوجة مع ايقاف التنفيذ
    المهم زوجي مسافر بعد شهر وهيغيب عني حوالي سنة طلب مني اني احضر لة شنطة سفرة وبيقولي انة عارف ان ليا لمسات حلوة هو بيحبها ومتاكد انة هيحس بيها في الشنطة لما تكون من تجهيزي
    انا عيزة اعترفلكم ان كل الحركات الي بيحبها كانت من موقعكم يعني بمساعدتكم
    علشان كدة محتاجة لمساعدتكم في ايجاد افكار جديدة في تحضير شنطة السفر للزوج
    واااااااااااااااااااااااااالف شكرمقدماااااااااااااااااااااااا

الردود
    64
    اممم .. انا بقوولج الفكــ{ة وانتي جوفي اذاا بتعييبج .. اوكي
    تقدرين من دااخل تحطين صورة للعائلة بــسـ بشكل حلوو وتحطين له جمله حلوة ضغيرة
    ^^ عشان كل ماا فتح الشنطه اتذكركم ..

وبـــــــــــثــ ^^ اتمنى تعيبج الفكــرة

الردود
    594
    وعليك السلام ورحمة الله وبركاته
    انا بعطيكي عدة افكار وممكن اتنفذي منها اللي يعجبك
    اولا لما ترتبي ملابسو رشي عطر من عطرو المفضل او ممكن العطور الحيادية متل الياسمين او الفل او الوردبين كل قطعة
    عشان لما يفتح الشنطة تفوح الرائحة العطرة وهيك اكيد راح يتذكرك
    2-لاتنسي اي شي من اغراضو الخاصة واكيد اسألي على اللي يحتاج انك تضعي في الشنطة ولا تنسي اغراض الحلاقة وفرشاة الاسنان والمشط وغيرها وممكن تزينيها بشرائط ساتان زرقا
    3-اكتبي بعض العبارات الجميلة ببطافات صغيرة مثل احبك -اتمنى ترجعلي بالسلامة -رح اشتقلك كتير وهكذا ووزعيها مثلا في جيب البنطلون او القميص
    4-وبما انو راح يغيب عنك سنة لابد من وضع هدية له يحبها في الشنطة من غير لايعلم

الردود
    159
    شكرا لاقتراحتكم
    اتمنى منكم المزيد

الردود
    65
    وعليكم السلام
    والله اتوجع كلبي من سمعت بسفر لانه كلبي امولع بالسفر انشالله يرجعلك بسلامه ويعطيك الصبر هذا اهم شي
    اني من ايسافر الرجال طبعا ميدري شنو اخلي اله من يفتح الجنطه يعرف بيه غير اشيائه الي اتخصه هو مسئول عليه يعني مثل كتبه اوراقه اما هاي الي يحتاجه عليه
    مثل اخليه ملابسه الداخليه ملابسه الي يطلع بيه القمصان اكويه وسفطيه شلون من يشتريه مثل ملابس النوم دشداشه بجامه مناشف شرشف ادواة حلاقه عطره ملقط مقص صغير ابره وخيط والله حته البره اخلي الخيط بيه والفه عليه العفو النعال الي يلبس بالبيت ليفه فد صابونه من يوصل ايغسل بيه اعواد اذان مقراضه للاظافراخليله هاي الكراة معطره اخليه جوه ملابسه ونشالله تستفادين من معلوماتي

الردود
    159
    اااالف شكر لكل الاخوات

الردود
    6,912
    الله يوفقكم يارب

الردود
    159
    iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiii

الردود
    1,787
    بصى انا اقولك انا باعمل ايه الاول تحطى الغيارات و ممكن تحطى بينها مندين و ترشى عليه قطرات عطر و بعد كده الملابس و تفرديها عشان متاخدش مكن و الشوز بيتحط فى جوانب الشنطه عشان ماتطبقش او ياخد حيسز بس تحطى كل فرده فى كيس نايلون خفيف و تكتبيله قصاصات صغيره و تفرقيها فى جيوب الملابس عشان كل ما يلبس حاجه يفتكرك و ممكن تبطعى صوره ليكم على مج و تديهوله للسفر و تحطيله علقه و شوكه فى كيس لواحدهم و ممكن تزينيهم بطريقتك و تحطيله برفان و سبراى عرق و فرشه اسنان و صابونه صغيره و شامبو صغير و معجون اسنان عشان مش من اول ما يروح ينزل يلف على حاجات و كيس صغير فيه اسعافات اوليه للمغص و البرد و كده و لو عنده حاله خاصه لا قدر الله برضه تحطيها احتياطى و لو بيلبس نظاره ياخد معاه كشف النظاره كل الرفايعدى بتتحط فى جراب الشنطه و الفوط ياخد على الاقل 2 واحده كبيره وواحده وسط و لو هو هايروح معاهوش حد يغسلله خليه ياخد فوط غامقه و شرابات غامقه و غيارات مشجره عشان غسل الرجاله عجيب كمان بقى هاتى بلوك نوت اكتبيله فيها ازاى يشغل الغساله و الابيض و الالوان التعليمات يعنى و طريقه كام اكله سهله فراخ بانيه و الحاجات الخفافى دى و على حسب الجو فى البلد اللى رايحها حضرى اللبس هم هناك اكتر حاجه هاتنفعه انك تبقى مرتبه الشنطه ممكن تاخدى موبايله و تعملى كالندر بعد كام يوم من سفره اما تضرب يلاقيكى كاتباله وحشتنى كده يعنى بس عايزه لقولك حاجه خطيبك بيرسم على تقيل رمى هلب من اولها بيعودك عشان بعد كده انت اللى تعملى كل حاجه تحت غطاء بيعجبنى عمايل ايديكى و اسالينى انا ربنا يهنيكوا و يرجعهولك بالسلامه و يرجع لى جوزى بالسلامه

الردود
    1,787
    ايه ده ما اخدتش بالى من تاريخ الموضوع و انا قاعده اخكى و قلبتى على المواجع ههههههههههه اكيد زمانه جه بالسلامه ربنا يسعدكوا

مواضيع مشابهه

1. الردود: 91
    اخر موضوع: 13-10-2011, 02:21 AM
  2. جولة داخل شنطة كوافيرة (2)شنطة الشعر ولوازم الصبغات والتسريحات
    بواسطة *سمسمية* في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 53
    اخر موضوع: 12-09-2009, 09:38 PM
  3. شنطة قديمة صارت شنطة فروء
    بواسطة زهور البحـــــر في ركن الأشغال اليدوية والخياطة
    الردود: 36
    اخر موضوع: 22-03-2008, 08:26 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ