انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 3 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 27

الموضوع: الله يخليكم تعبت من زعل زوجي

الردود
    7
    الله يخليكم تعبت من زعل زوجي

السلام عليكم ورحمة الله
    خواتي عندي مشكله مدري كيف تنتهي

انا مدري العيب في شخصيتي ولا في شخصية زوجي
    زوجي يزعل لأتفه الاسباب والله ماتصدقون لو اقولكم انه مستحيل يمر شهربدون مايزعل مستحييييييييل
    وانا اللي دايما اراضيه هو مستحيييييييييييييييل يراضيني حتى لو كان هو الغلطان انا اراضيه

واخر مره زعل علشان العشا يبغيه يكون جاهز بدري والمشكله انه طالب أكله ماتستوي قبل ساعه
    وبعد ماجهزته ما أكل منه يقول خلاص سديتي نفسي انا بروح انام
    رحت عنده واعتذرت وطلبت منه السماح ولكن مافي فايده يعشق الزعل

يانااااااااااس انا مليت كل شوي يزعل وانا اراضيه
    انا اتمنى ازيل المشكله من جذورها

الردود
    3,059
    لي عوده ان شاء الله

الردود
    2,871
    التكريم
    هلاااااااااااااااا فيك ياعسل زوجك انسان يحيب يدلع واحد يعاملة مثل الطفل شكلة في بيت اهلى كان اخر العنقوووداو امة دلعة وايد ماعلية تحملية لكن حاولي معاة وياريت بدووووووون جرح لمشاعرة يعني ارسلي لة مسج رسالة فوق السرير المهم ان الزعل راح يدمر حياتكم الزوجية يزعل لكن موكل يوم ترى ستصبح حياتكم مملة ومراح يكون لهاااااااااا طعم من كث ر المشاكل حاولي معاة وبالتفاهم راح تنحل مشاكلك اتمنى لك التوفيق

الردود
    7

اميرة الاحساس والله جربت المسج ارسلت له مسجات اعتذار بس مايرضى

تعبت منه

ابي نصيحه كيف اقطع المشكله من اساسها

وشكرا لمشاركتك

الردود
    511
    انا رائي انك تحاولي تشغليه بموضوع ثاني عن المشكلة وما تحسيسيه انك مسوية غلط ولازم تعتذري بينيله اتها مو مصيبة كبيرة ان العشا اتاخر شوي بس بنفس الوقت بهدوء وانتي من ناحية اخر حاولي ارضاءه ولا تاخري العشا

الردود
    446
    listen sister I believe that your husband like to get your attantion he want u to care and care about him......that's good I mean do your best to makes him happy give him all what he need befor he asked you, about the food u can make schedual of the food that u would cook every day and he sould makes it with u....when he gets made at u just give him a worm kiss and dont tell him no thing.....and above all dont when ever there is some thing that bothers u dont forget that great Allah then u will see the diffrent

الردود
    446
    forget to say that u must make your husband feel that he is the most imprtan humman in your life.....May Allah bless u and your husband always with happiness

الردود
    7

الردود
    420
    ان استمريت بهذا الحال فستكوني الام السلبية التي لاتعرف تربي طفلها المدلل فتلبي جميع مايطلب...
    اذا لم تكوني المخطئة فلا تعتذري اتركيه مره ومرتين وبعدها سيلتهمك انت والطعام..

الردود
    2,627
    [COLOR="Blue"]حبيبتي عنز لابسه جنز انا رأيي انك تتكلمي معاه بصراحة وتفهميه ان حكاية زعله دي ممكن تكون سبب في دمار حياتكم بس بشرط انك تختاري وقت يكون مناسب ليه يعني ميكونش زهقان ولا تعبان ولا جعان ولا عايز ينام يعني مثلا اعمليله عشاء رومانسي واعملي الأكلة اللي بيحبها والبسي حلو واتشيكي واعملي شعرك وبعد العشاء اقعدي اتكلمي معاه بهدوء ومن غير انفعال واتفقي معاه انه من حقه يزعل بس برده مش لازم يزعل علي كل حاجة يعني لازم يعزرك لما تغلطي واتفقي معاه انكم مهما حصل بينكم من مشاكل او زعل فأنتوا مش هتناموا من غير ماتصالحوا بعض وقليله انك خايفة ان حد فيكم بعد الشر يحصله حاجة وهو نايم والتاني هيندم طول عمره لأنه اخر مرة كانت ليه معاه كانت خناقة .
    وبعدين يا قمر بعد كده متصليحهوش علي اي زعلة سواء كبيرة او صغيرة صالحيه بس لما تكون زعلة كبيرة قوي وتكوني فعلا غلطي فيها لكن لو زعلة صغيرة سيبيه يهدي شوية وبعدها روحي اتكلمي معاه عادي ولا كأنك عملتي حاجة ولا كأن حصل حاجة بينكم ولو قالك انتي بتكلميني عادي انتي ناسية انتي عملتي ايه ؟ ردي عليه وقليله لا فاكرة بس عارفة انك قلبك ابيض وهتسامحتي وبعدين لو مكنتش هاتدلع علي جوزي حبيبي هاتدلع علي مين غيره. أوممكن تروحي تطلبي منه يقوم يصلي بيكي امام او انه يسمعلك سورة من القرآن مش معقول هيقولك انا زعلان منك يعني حاولي تخليه ينسي الخناقة وينسي زعله.
    لكن لما يحصل خناقة جامدة او تغلطي فيه بجد يبقي لازم فعلا تعتزريله وتصالحيه من غير عتاب وبعد ما تعتزري سيبيه يهدي وبعدها بفترة اتعاتبوا.
    ويا رب يسخرلك جوزك ويصلح اللي بينكم اللهم امييييييييييييييييييين[/COLOR
    ]

مواضيع مشابهه

1. ساعدوني مشكلة الكام ( الله يخليكم والله تعبت ) ...
    بواسطة ام ياسمين 0 في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 8
    اخر موضوع: 24-02-2010, 09:28 AM
  2. سا عدوا زوجي الله يخليكم
    بواسطة pouce في الديكور الداخلي والخارجي
    الردود: 2
    اخر موضوع: 11-12-2007, 06:03 PM
  3. زوجي يخوني للمره المليون ... تعبت والله تعبت
    بواسطة الحائره2007 في نافذة إجتماعية
    الردود: 39
    اخر موضوع: 04-12-2007, 04:34 PM
  4. بنات الله يخليكم شوفولي حل في زوجي...............
    بواسطة نايمه ع الكيبور في نافذة إجتماعية
    الردود: 23
    اخر موضوع: 01-12-2007, 11:43 PM
  5. تعبت ساعدوني الله يخليكم ( سمنه الظهر )
    بواسطة متابعه بصمت في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 3
    اخر موضوع: 08-10-2007, 04:21 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ