اولا لازم نعرف ان اللغة الانجليزيه لغه مهمة جدااااا لتعليم اولادنا بطريقة تنفعهم فى الحياه العمليه
وان اللغه الانجليزى لو متأسيسشي صح ابنك من الاول حتبقى عقدة حياته لإن اللغه بذات غير مرتبطة
بسنه وعدت ومنهج وانتهى وخلاص لالالالالا اللغة حلقاتها متشابكةمع بعضها ولا تنتهى حلقة منه بإنتهاء
الفصل الدراسى او ترم وعدى ولو ابنى كان السنه دى مستواه وحش توقعى السنه اللى بعديه حيبقى أوحش
وهى لغة مطلووووبه فى سوق العمل بعد كدة
ثانيا ان اهم فترة لتعليم اولادنا هى مرحلة الكى جى وجونيور لان لو خرج منهم وهو بينطق صح
متعلم قواعدها صح بيقرأ صح وحابب دراستها انسي انه حيتعبك فى مراحل تعليمه بعد كدة
بل بالعكس حيطلب منك كورسات فى مراكز تقوى مستواه وياخد منها شهادة معتمدة يطلع بعد كدة
معاه شهادة جامعيه + لغة متمكن منها + طبعا شهادة كمبيوتر

ثالثا انا ملاحظة ان السنه دى والسنه اللى فاتت اولادنا مضيعه خااالص بسبب انفلونزا الخنازير السنه
اللى فاتت وكمان بسبب احداث ثورتنا العظيمة وتداعيتها من عدم الذهاب للمدرسة او المحذوفات الكتيرة

طولت عليكم
انا حبتدى كورسات للاطفال من عمر 4 سنوات ويومين فى الاسبوع بواقع ساعه ونص الحصة
والتعليم بطرق محببه لطفلك وبمنهج متطور ولازم كل حصة حيعرف موضوع معين يعرف يردد كلماته
مثلا الالوان واجزاء الجسم والاشكال الهندسيه واسماء الحيوانات ---الخ وكل شهر له اسطوانه يحفظ منها
وشيتات بيحلها واغانى بيرددها والاهم حيستهجى لوحده الكلمات وينطقها لاننا حناخد فوناتكس علم الصوتيات
نيجى بقى لأهم نقطة حتسألونى فيها كااااام حقولكم8 حصص ب 40 جنيه فى الشهر
اول حصة مجانا ابتدأ من 1\6\2011
وحنعمل مجموعات محدودة للاستفادة وكمان انا بعمل دراسات وام كمان لطفلين

لو حتقدمى لابنك وعنده انترفيو ومش عارفه تأهليه مافيش مشكله
لو ابنك فى ابتدائى وعايزاه يحسن مستواه ومينساش الانجليش مافيش مشكله

ملحوظة هامة

انا ساكنه فى فيكتوريا ياريت اللى عايزة تكون جادة فى طلبها
لو فيه حالة انسانيه متقدرش على تحمل مصاريف الكورس حيبقى مجانا ومحدش حيعرف او يحس

ارجو منكم الدعاء بظهرالغيب