انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 166 من 249 الأولىالأولى ... 66116156162163164165166167168169170176216 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1,651 الى 1,660 من 2485

الموضوع: مدارس مدارس............الجزء الرابع

الردود
    1,354
    تعقيب كتبت بواسطة أم جورى عرض الرد
    ربنا يوفقك ان شاء الله بس ايه اللى خلاكى تروحى شبرا بعيدة أوى

وبعدين المدارس معظمهم مسيحين اذا كنتى مسلمة وده مش بيسببلك مشكلة فهيبقى عادى
    بس صاحبتى كانت مدخلة فى رمسيس وحصلت المشكلة اللى جت فى العاشرة و90 دقيقة
    والسنة دى مش عارفة تنقلها فين
    هي ايه المشكلة اللي حصلت وجت في 90 دقيقة؟؟؟؟

الردود
    229
    شكرا يا ام جورى
    معلش انا كنت قلقانة شوية وبصراحة كمان كنت مترددة و بفكر اخليهم فى مدرستهم وخلاص بس بصراحة اكتر حاجة قلقانى هية الطريق مش من ناحية المسافة وبس بس كمان الامان
    بس انتو كدة ريحتونى و متفقين انها كويسة فان شاء الله حتوكل على الله واقدم لكم فيها وانقلهم وان شاء الله تطلع مدرسة كويسة

الردود
    118

تعقيب كتبت بواسطة bory عرض الرد
    يا جماعه بمسي عليكم انا واحده من اللي شاركوا معكم من اول ما ابتدينا الكلام في موضو المدارس ده ومشكلتي مشكله كل سنه بدور لبنتي علي مدرسه السنه اللي فاتت كانت في مدرسه اخناتون اللي في التجمع الخامس وكانت بالنسبه ليه هايله ولظروف عزلت لمدينه العبور ونقاتها مدرسه مش بطاله اسمها الرساله ودلوقتي انا حانقل شبرا وبدور علي مدرسه تكون قريبه بس مش لازم تكون في شبرا ويكون مستواها كويس فيا ريت حد يفدني وبسرعه لان انا عارفه ان دلوقتي ميعاد التقديم ولازم انجز بسرعه قيل وا اتورط لاني لازم اسيب مدينه العبور للاسف
    اهلابيكي يا بوري بصي انا اعرف مدرسة كويسة اوي في شبرا اسمها سويت هوم انا اختي بنتها فيها وهي في كجي 2 وبتكلم انجلش كويس اوي ممكن تجيبي نمرتها وتكلميهم تسالي علي ميعاد التقديم امتي

الردود
    22
    شكرا ىا دودي علي اهتمامك وردك انا طبعا حا اتصل بالمدرسه بس انا مش مهم عندي اوى ان البنت تكون في مدرسه في شبرا لانى زى ما انت شايفه اني بنقل كتير انا بدور علي مدرسه تكون مستواها حلو وليها سمعه كويسه وتكون الباصات بتروح شبرا زي مصر الجديده او مدينه نصر او الدقي او الزمالك او حتي المنيل وبصراحه المدرستين اللي دخلتهم كان مستواهم حلو اوي وعايزه احاول اثبت علي ده قدر المستطاع ومش عارفه ليه مش مرتاحه لمدارس شبرا مع احترامي الكامل طبعا للناس اللي ولادهم هناك وعلي فكزه انا نفسي من شبرا علشان ما تفهميش كلامي غلط بس مثلا بنتي كانوا بيدوها في اخر مدرسه الاتيكيت كماده تعليميه خلطنها او ربطنها بسولكيات اسلاميه لان المدرسه اسلاميه وفي اهتمام بالدين لانها مدرسه اسلاميه الي جانب الهتمام باللغه واللغه التانيه اللي ابتدت تخدها من كجى ون تفتكري الكلام ده حا القاه هناك وعلى العموم انا متشكره ليكي اوي وحا اتصل بيهم دلةقتي وحا اعرف التفاصيل وحا اكتبها ممكن تفيد حد

الردود
    157
    تعقيب كتبت بواسطة muslium عرض الرد
    و الله دكتور ياسر ناصر ممتاز و شوفتلوا كام حلقه بس مكملتش
    عموما كويس اوى يعنى احنا ماشين صح الحمد لله وواحد واحده يعتمدوا على نفسهم بالكامل ان شاء الله

صباح الفل ..........يا رب تكونى فى احسن حال
    انا عايزه اعرف الدكتور ده بيجى على اى قناة علشان اتفرج عليه.........ممكن؟؟؟؟؟

الردود
    134
    ميرسى يا رونى ربنا يخليكى

بصى هو انا كتبت الجواب وحطيته فى ظرف وكتبت عليه اسم التيتشر واديته لمشرفة الباص وقلتلها تسلمه لتيتشر الفرنش غير كدة صاحبتى اللى بنتها تعاقبت راحت المدرسة فى نفس اليوم وقبلت السوبرفيزور
    قوليلى قررتى تدخلى فين ولا لسة
    ان شاء الله جينيس بس لسه ابنى الكبير اتاكد انهم هياخدوه لانه هيحول ربنا يكرم اروح معاه بكره او بعد بكرة باذن الله

الردود
    134
    تعقيب كتبت بواسطة muslium عرض الرد
    رونى انتى رديتى على كل الناس الا على ؟؟

انتى بتقولى روحتى مدرسة الجيزه ديه من اربع سنين ايه انطباعك عنها و ايه اللى خلاكى مستبعداها مع انها قريبه منك؟
    لا ياقمر والله انا مروحتش انا زيك كده سمعت عنها واتصلت بيهم فى التليفون لكن مروحتهاش بس بصراحة محدش شكر فيها قدامى بس انا رديت عليكى واديتك حتى رقم تليفونها الى كان معايا
    متزعليش منى لو اتاخرت عليكى فى اى رد بس والله مش بادخل النت بليل بيكون عندنا مذاكرة معلش سامحينى على اى تاخير مش مقصود
    ام جورى الف مبروك على البيبى بتاعك ربنا يبارك للكل فى ولاده ويجعلهم صالحين

الردود
    22
    ربنا يوفقك ان شاء الله بس ايه اللى خلاكى تروحى شبرا بعيدة أوى

وبعدين المدارس معظمهم مسيحين اذا كنتى مسلمة وده مش بيسببلك مشكلة فهيبقى عادى
    بس صاحبتى كانت مدخلة فى رمسيس وحصلت المشكلة اللى جت فى العاشرة و90 دقيقة
    والسنة دى مش عارفة تنقلها فين
    شكرا يا ام جوري علي اهتمامك با الرد انا مسلمه والحمد لله ومش عايزه ادخل البنت مدارس راهبات واما اللي وداني شبرا فديه قصه يطول شرحها ادعيلي من قلبك ان ربنا يعديها علي خير ويخلص وارتاح وربنا يخلف الظنون ولكن ايه المشكله اللي جت في العاشره مساء و90 دقيقه

الردود
    22
    يا جماعه يا ريت حد يرد عليه بخصوص المدارس القريبه من شبرا او الزمالك او الدقي او مصر الجديده اومدينه نصر وتكون مستواها كويس جزاكم الله كل خير

الردود
    824
    صباح الخير يا امهات يا محتارات...
    اكيد مستنين التقرير بتاعى
    جتلكم النهاردة بتقرير متين عن المصرية الدولية و1/2 تقرير عن جينيس لانها كانت قافلة اجازة بس اتفرجنا على المدرسة والفصول
    اول حاجة دى مقارنة بين المدرستين من حيث الشكل والفصول لانى ماتكلمتش مع حد فى جينيس

الشكل العام
    جينيس
    شكلها من برة حلو ومن جوة الرسيبشن واسع وحلو

المصرية
    اتكلمنا عن شكلها قبل كدة هو عادى الرسيبشن معقول

الفصول
    جينيس
    فصول الكى جى حلوة وواضح فيها الاهتمام زى ماقالت ام جورى فى لوكر لكل طفل اما بالنسبة للبرايمرى فالفصول مش بنفس الجمال تعتبر عادية لكن فى برده لوكر
    كل طفل على دسك و كرسى لكن شكلهم عادى مش واو

المصرية
    فصول الكى جى ظريفة لكن جينيس احلى بالنسبة للبرايمرى الفرق مش كبير بينها بين جينيس مافيش لوكر لكن فى شاشه بلازمة لعرض اى غرض تعليمى بالاضافى للافلام الكارتون .. الدسك كل اتنين فى ديسك لكن الدسك واسع ويشيل 3

الجاردن والملاعب
    جينيس
    الجاردن بتاعة الكى جى حلوة وفيها اكتر من لعبة وموكيت اخضر على الارض وطبعا دى اكتر حاجة عجبت بنتى فى المدرسة
    بالنسبة لملاعب الكبار عادية

المصرية
    الجاردن لطيفة رملية فيها كذا لعبة مش بطالة ..
    بالنسبة لملاعب الكبار برده عادية

الحمامات
    تقريبا زى بعض بس فى المصرية اكتر

اللابات
    مش حاسة بفرق .. يمكن لاب الكمبيوتر بتاع جينيس اكبر

بوجه عام من حيث الشكل .. جينيس مهتمة بالكى جى اكتر من اهتمام المصرية كلن بالنسبة للبرايمرى مافيش فرق كبير

ادونى 10 دقايق اعمل كوباية شاى وارجعلكم
    آخر مرة عدل بواسطة الاميرة طماطم : 26-04-2009 في 10:05 AM

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  3. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ