انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 112 من 249 الأولىالأولى ... 1262102108109110111112113114115116122162212 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1,111 الى 1,120 من 2485

الموضوع: مدارس مدارس............الجزء الرابع

الردود
    41
    وعاوزة اعرف ميعاد التقديم والمستندات المطلوبة
    وجزاكم اللة خيرا وان شاء اللة نتقابل

الردود
    356

flower2

تعقيب كتبت بواسطة abeerbebo عرض الرد
    خلاص يا جماعة ملك بنتى دخلت المصرية الدولية رسمى روحت انهاردة دفعت الفلوس وقدمت الورق وخلاصصصصصصصصصصصصص وارتحت بئى من التدوير والدوخة وعقبالكم كلكم يا رب لما ترتاحوا وتستقروا على مدرسة ترتاحولها ويا رب تكون فعلا المدرسة دى اللى فيها الخير لبنتى ان شاء الله وانا عن نفسى مرتاحة ليهم وارتحت كمان انهاردة زيادة

انا روحت كمان بنفسى لانهم كانو طالبونى فى الموارد البشرية يعملوا معاية مقابلة
    انا روحت وقابلت بالصدفة هناك مديرة الكى جى عشان كانت ولية امر هناك بتقدم وطلبت انها تشوفها المهم عجبنى طريقة نطقها وهى ست لذيذة وزوق وبتجاوب على كل حاجة

المهم وبعض شوية اعدت معاية تيتشر على ما اعتقد اسمها مى هى مدرسة انجيلش لبريمرى اعتقد ممكن انتى يا دينا تكونى عارفاها
    هى بردو نطقها عاجبنى فى الانجليش وقالتلى احنا حبينا نكلم مع حضرتك شوية عشان عرفنا انك مهندسة وكنتى شغالة فى مجال التدريس فحابين نعرف انتى رايك فينا ايه وشايفة ايه العيوب اللى فينا
    بصراحة اتفاجئت واحترمتهم شوية زيادة انهم متابعين اولياء الامور ومهتمين يعرفوا اراءهم

المهم اتكلمت معها بصراحة وقولتلها لحد دلؤتى العيب اللى شايفاه معاكم ان المكان الديكوراشن بتعتو مش اوى يعنى المبانى قديمة شوية وكدة
    قالتلى عشان احنا بئلنا 25 بس احنا بنعمل صيان دورية للمكان وبنبنى ادورار جديدة (ودا فعلا انا شوفته)

بس قولتلها هو دا بس بس انا سمعت عنكم انكم تعليميا كويسين ودينيا ودا الى خلانى اتغاضى عن موضوع السيت اب بتاع المكان

وهى اعدت بئى تكلم باستفاضة عن الاساليب التعليمية وان المدرسة عشان بئالها فترة كبيرة فى المجال فعارفين كل السلبيات فيه وبيتحاشوها والكلام بئى الى انتو عارفينه

دا التقرير المتين لزيارتى انهاردة زى ما طلبتى منى يا زقزوقة (:على فكرة سالتلك اخر معياد للتقديم امتى قالتلى 30/4

بدعلكوا تانى انكم انتم كمان تستقروا وترتاحوا وانتم كمان ادعولى ان المدرسة تكون فعلا كويسة لينا

يلا بئى سلام واللى عايز منى اى استفسار انا موجودة
    مبروك يا عبير وانشاء الله تكون مدرسة كويسه لانك تسناهلى كل خير

بيـــــــــ فىـــــــتى الصوغــــــــــنن
    الردود
    2,074
    تعقيب كتبت بواسطة batatam3sla عرض الرد
    ميرسى يا دينا على ذوقك بس المدرسة بطبق اى نظام فيهم واية اخبار اللغة فيها
    وبيدرسوا فرنساوى من امتى
    هاى بطاطا كويس ان دندونة جاوبت على سؤالك لان هى خبرة فى المدرسة
    المدرسة بطبق نظام ماكملين وبتدى فرنساوى من اولى ابتدائى

الردود
    2,074
    تعقيب كتبت بواسطة ياسمين10 عرض الرد
    مبروك يا عبير وانشاء الله تكون مدرسة كويسه لانك تسناهلى كل خير
    الله يخليكى يا ياسو تسمحيلى اقولك ياسو لان اعز صديقاتى اسمها ياسمين وبدلعها بياسو

الردود
    2,074
    وعاوزة اعرف ميعاد التقديم والمستندات المطلوبة
    وجزاكم اللة خيرا وان شاء اللة نتقابل
    انا سالت انهاردة على اخر ميعاد للتقديم قالولى 30/4
    والاوراق
    6 صور
    شهادة الميلاد اللى كمبيوتر
    صورة بطاقة الاب والام

وربنا يوفقك يا بطاطا

الردود
    41
    طيب مقولتيش ميعاد التقديم امتى واية المستندات المطلوبة
    وادعيلى انى استقر

الردود
    41
    ميرسىىىىىىىىىىىىىىىى كنت سابقت بالسؤال وبجد انا مبسوطة لمعرفتك

الردود
    356

loool

[quote=انسانه تحب الله;7972594]
    تعقيب كتبت بواسطة ياسمين10 عرض الرد

ازيك يا ياسمين هانم شكرا جزيلا على ردك زاهتمامك
    انا فعلا فى المنيل ولله الحمد المنيل مالقيتشى فيها مدارس بتفصل الاولاد عن البنات وده اللى خالانى ادور بره الكل شكرو فى الطلائع وبيقولو الباص بتاعها بيجى لحد المنيل بس حقيقى شكروا فيها على طريقه وديها الطلائع ديه كويسه وبس يعنى ما اعرفشى عنها اى شئ لا نظام التربيه ولا التعليم شكله ازاى ولا هما شداد ولا حنيين مع العيال ولا اى حاجه انا باذن الله ناويه اشوفها على اخر الاسبوع ده ويا رب تطلع كويسه
    ومدرسه المنار الاسلاميه هى فى المهندسين عند ميدان انس ابن مالك هحاول برده اشوفها بس دايما كل ما اتصل يبقى ساعه خروج العيال من المدرسه واللى بترد عليا بتكون يا حرام مش طايقه حد ربنا يستر
    انا كل اللى نفسى فيه مدرسه بتفصل سواء لغات او مستوى رفيع بس يكون مشهود لها انها كويسه بس وسعرها معقول لان انت عارفه طبعا القصور والخدم والحشم بنصرف عليهم كتير فبحاول اوفر فى مدارس العيال هههههههههه
    والحمد لله انك استقريتى على مدرسه
    وعقبالنا كلنا يارب

مبروك يا عبير على استقرارك على المدرسه وعقبال الكل
    الحمد لله ازيك انت يا انسانة هانم (اتنين هوانم بيتكلمو)
    الطلائع فعلا كويسين وانا سالة اولياء امو ر فيها وليها باصات فى كل مكان وكان نفسى اودى بنتى فيها حتى تبقى جنبى لان بينى وبينهم شارع فى مدرسه هناك نصحتنى بانى اقدم كى جى برة واحول بعد كدة علشان ميضعش عليها سنة على الفاضى وربنا يسهل ....هى فيها طبعا تحفيظ قران ودة ميزة كبيرة وبيعملو مسابقات بين الولاد فى الحفظ والمدرسين كويسين هناك جدا ومتفاهمين بس هى المشكلة الوحيدة فى اللجنة اللى بتختبر اولياء الأمور بس ممكن اغششك وتحفظى الأجابه وتروحى تكسفيهم....ايه رايك.....
    بس حاولى تروحى بسرعة علشان بيحدد لك ميعاد للمقابلة بعد ماتروحى بحوالى 10 ايام فيبقى معاكى وقت وانشاء الله ربنا يكرمك ويوفقك.....ويعينك على الولاد ....ويقدرك على مصروفات الخدم والحشم اللى مابتنتهى

الردود
    229
    ميرسى يا دينا على ذوقك بس المدرسة بطبق اى نظام فيهم واية اخبار اللغة فيها
    وبيدرسوا فرنساوى من امتى
    المدرسة بتدى ماكملين و بتدى فرنساوى من اولى ابتدائى اورال

الردود
    3,718
    تعقيب كتبت بواسطة dodydoooo عرض الرد
    ويا ريت يا بنات تقولولي ايه رايكم في مدرسة جيينس بالنسبة ليه لاني ساكنة في المعادي يعني من ناحية المشوار مش حايبقي بعيد علي البنت خصوصا في اول سنة ليها اصل بصراحة نفسي اتفتحت ليها من كلامكو عليها اصل انا في حيرة ما بعدها حيرة وصحيح مصاريفها 4100 يا ام جوري ويا تري بتزيد كل سنة قد ايه بس قولولي المشوار يبقي بعيد علي البنت دي حاجة تهمني اوييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي
    فعلا هى هتبقى بعيدة شوية وكمان الباص هيبقى غالى طيب ليه ما روحتيش مدرسة امجاد للغات بتاعة كاميليا العربى انا اسمع انها حلوة اوى

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  3. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ