انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 55 الأولىالأولى 123456781454 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 541

الموضوع: مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة

الردود
    202
    تسلمي كتير اختي جنة العباد، و لك جزيل الشكر woman_my man
    و يا رب يوفقنا جميعا لمدارس تكون كويسة و تهتم بابناءنا صح

الردود
    22
    عزيزتى ميرهان فى التجمع في مودرن سكول والفاروق الاسلامية واسمع عنهم خير قولى ليه اكتر عن مدرسة النزهة

الردود
    208
    ماهى مودرن سكول هى مدرسة مصر2000 الحديثة ومدارس النزهة اعرف انها كوبسة جدا ليها فرعين واحد فى طريق مصر اسماعيلية وواحد فى ميدان الحجاز وبيطلع منها كل سنة الاوائل وعايزة تعرفى عنها اكتر ادخلى على جوجل واكتبى مدرسة النزهة للغات حيجبلك كل تفاصيل المدرسة بالفرعين بالصور وكل حاجة عايزة تعرفيها عنها

الردود
    22
    عزيزاتى تحياتى ياريت حد يفدنى عن مدرسة القديس يوسف اللى في العبور بالاخص الناحية التعليمية فى مدرسة لقيتها وانابدور في طريق مصر الاسماعلية اسمها بيونير وهي مدرستين في مدرسة الاول بيونير وهوللدبلومة الامريكية والثانىالرائد وهو للغات والمدرسة تانى سنة ليهاالسنةالجاية الى لفت نظرى فىها السعر بالنسبة للدبلومة وهو 6000 للكىجي ىزيد كل سنة 100 جنيه غير الباص طبعا السعر ده خرافى بالنسبه لاسعار باقي المدارس غير ان الميزة الاساسية انه تقريبا عاملين ميكس ما بين الدبلومة وبين اللغات العادى على حد معلوماتى يعنى بيخدوامنهج الدبلومة المعتاد اللى مفروض على حد علمي ان 90%منه شفوي مع النظام العادى التحريرى في مدارس اللغات +منهج قوي للدين وتحفيظ القران وهيئة التدريس انجليز ده في مرحلة الكيجي وباقي المراحل حا يكونوا مصريينوده طبعا مش ميزة اللى عايز يستفسر اكتر انا معايا نمرة صاحبها

الردود
    3,044
    نفس المشكلة عندى لان بنتى هتتم 4 سنيين الا 20 يوم فى شهر اكتوبر باذن الله

يعنى كدة كدة ضايع عليها سنة ....

ان شاء الله هقدم لها بيبى كلاس فى مدرسة كويسة علشان احجز لها مكان من دلوقتى

انا من سكان مدينة نصر و كتيير جدا شكروا لى فى مدرسة منارة الفاروق الاسلامية لغات

اللى ادام كلية الشرطة...انا روحتها هى بصراحة جميلة جدا من الداخل و الالتزام فيها

عالى للطلبة و المدرسيين بصراحة عجبتنى جدا جدا ....و خصوصا ان فيها تحفيظ قرأن

المشكلة ان عليها ضغط كبيير و بتاخد الكى جى من سن 5 سنيين على الاقل

و التقديم بدا فيها من اول شهر مارس

و فى كمان النزهة الدولية لغات فى مصر الجديدة فرع اللغات اللى فيها كان فى

طريق مصر الاسماعيلية...بس دلوقتى فتحوا فصول فى الفرع بتاع مصر الجديدة

و ربنا يوفقنا فى مدارس كويسة

الردود
    208
    ارجوكم ياريت حد يفدنى فى مدرسة مصر 2000 للدكتورة نرمين اسماعيل اللى فى القاهرة الجديدة لانى محتاجة لرايكم ضرورى وجزاكم اللة خيرا

الردود
    131
    عزيزتي ميرهان.. أعتذر عن التأخير ولكني سألت لك زميلاتي لو حد يعرف حاجة عن مصر 2000 وقالوا لي أن د/ نرمين إسماعيل كانت الأول مع واحدة اسمها رفيدة عسكر وبعدين انفصلوا وهي مدرسة كويسة على حد قولهم.. وعموما التجمع الخامس مشهور بأن فيه مدارس كويسة كتير .. ده كل اللي قدرت أحصل عليه من معلومات،ولو عرفت حاجة تاني أكيد هاقولك على طووووووووووووووووووووووووووووووووووووول... بس أنصحك أن تتوكلي على الله وتقدمي فيها..وإدعي لي ألاقي أنا كمان مدرسةلابني وتكون مناسبة .

الردود
    208
    شكرا جنة العباد يعنى الحمد للة مدرسة كويسة اصلى كنت قاقانى اوى عشان مش عايزة انقل البنت كل شوية من مدرس لمدرسة عشان نفسيتها مش تتاثر وان شاء اللة ربنا يكرمك وتلاقى المدرسة اللى تعجبك وربنا يوفقنا جميعا

الردود
    455
    ميرهان مدرسه مصر 2000 بقت اسمها مدارس د/نرمين اسماعيل علشان هيا انفصلت مع شركائها انا طبعا مش عايزه اغيرلك رايك بس عن نفسى سياسه د/نرمين اسماعيل لا تعجبنى نهائيا و انا بنتى فى مدرسه الفيوتشر اللى كانت تبع نرمين ودلوقتى اختها دينا و اداريا مش كويسين بالمره ارشحلك مدرسه نفرتارى هايله و هى على طريق الاسماعليه فى مدرسه اسمها مودرن سكول اوف ايجيبت 2000 دى اللى هايله بس للاسف مافيش تحويل لاكتمال العدد لو قصدك دىتبقى كويسه اوى اما بتاعت د/نرمين اسماعيل فلا انصحك بها انا اسفه بس لازم انصحك .
    انا كمان ححول بنتى السنه دى و انشاء الله نحاول نساعد بعض

الردود
    208
    شكرا ايمو انا فعلا عملت مقابلة فى مدرسة مودرن سكول لكن فعلا مفيش مكان واحنا على قائمة الانتظار بس للاسف نفرتارى بعيدة على البنت عشان المشوار وانا بخاف من الطريق الدائرى خصوصا وانها طفلة وشكرا على نصحتك

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس مدارس مدارس... فيصل هرم جيزة
    بواسطة rody786 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 28
    اخر موضوع: 16-04-2010, 03:00 AM
  3. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  4. نتائج البحث عن مدرسة ( مدارس الهرم )
    بواسطة rony_83 في المجلس العام
    الردود: 12
    اخر موضوع: 20-05-2009, 03:20 AM
  5. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ