انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 55 الأولىالأولى 1234561252 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 541

الموضوع: مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة

الردود
    26
    جزاكى الله خيرا و ان شاء الله تلاقى مدرسه حلوه لبنتك
    انتى ليه متدخليهاش مدرسه فى الدوله اللى انت فيها؟

الردود
    202
    انا هنا في السعودية و المدارس الحلوة يعني انترناشيونال اسعارها نار
    اللي مستواها يعني هه بتبدأ من 7000 ريال، و الحلوة بتعدي ال 12000 ريال، ده غير باقي المصاريف اياها( باص و يونيفورم و كتب)

ده غير انا باباها مش مستقر في العمل اوي و ممكن ننزل في اي وقت فمش عايزة اعمل لها قلق في موضوع المدرسة ده شوية هنا و شوية هناك و تغيير كل يوم ده غير انه ممكن يعطلها سنة او حاجة

ربنا يسهل و الواحد يلاقي مدرسة كويسة يا رب

عــــ بفضل ـــــدنـــ اللـه ـــــا:)(بحبك يامصر)
    الردود
    1,630
    غاليتى رودى انا كمان زيك بدور على مدرسة كويسة وهو فعلا زى ما اروى قالتلك ان المدرسة اللغات الكويسة
    تربويا وتعليما مش اقل من 6000جنيه

انا عجبتنى اووووووووى الغد المشرق والكل بصراحة بيشكر فيها اوى لقيت بيبي كلاس 3750 والباص (للمقطم عندنا)1800بس بصراااااااحة لما اتفرجت على المدرسو والانشطة و....و... قلت تستااااااهل جدااااا

بس هى في التجمع بالنسبة لك مش كويس انا عارفة بس اقصد ان كلام اروى تماام100% بصرااحة كفت ووفت

المهم ياستى انا اتصلت بيهم انهاردة بيقولولي ان التقديم عندهم فتح من اليوم وبيقفل حسب اكتمال العدد
    لكن انا اخواتى اولادهم في مدارس تانية بيئولوا ان التقديم بيفتح من شهر3 ومنهم اللي قاللي شهر4 يعنى بيتهيالي حسب المدرسة وحسب مايكتمل العدد تقفل التقديم وفي مدارس بياخدوا الملف بعد نهاية التقديم ويحطوا الطفل في الwait list واذا فضل مكان او حصل اى تغيير بياخدوه

على فكرة سمعت برضه على البشاير دى بيقولو حلوة وصاحبه اخ محترم محافظ على المدرسة انها تفضل محترمة
    هى تقريبا بنات بس ولغات فقط فيها قسم امريكان

الردود
    202
    تسلمي عزيزتي الشذى الفواح، طبعا الغد المشرق بعيد عني تماما، هي البشاير فين بالضبط بحيث اشوفها يمكن تنفع
    و ربنا يعينا على المصاريف

الردود
    208

flower3 الحب الوحيد

بسم اللة الرحمن الرحيم
    اعذرك فى مشكلتك لان المدارس دلوقتى صعب انك تلاقى مستوى كويس لكن بجد انا حقولك عن تجربة مدرسة رويال هاوس اكاديمى ممتازة جدا جدا انا بنتى كانت فيها بس عشان غيرت سكنى نقلتها وتعبانة جدا عشان مش لاقية مدرسة على نفس المستوى بجد مدرسة حلوة فى كل شئ ومش غالية جدا بس انشطتها ممتازة واللغة جامدة جدا لان مدرسينها اجانب ولو عايزة اى معلومات قوليلى وانا ادلك وممكن اكلملك حد فيها بس مش محتاجة لان ان شاء اللة يقبلوها بس الحقى قدمى دلوقتى

الردود
    22
    عزيزتي رودى عامله ايه احنا اتكلمنا قبل كده انا الى كلمتك عن مدارس الراهبات وسياستنا التعليميه الفاشله وانا زىك ما لقتش لسه مدرسه بس اتصلت بمددارس كتير وعرفت ان فى مدارس بدات من شهر 3 التقديم يارريت ياmerehan تقوليلي فين مدرسة رويال وكام مصاريفها كلها ونقلتي فين وبدوري فين لانى انا كمان حانقل و حانقل بنتى من مدرسة اخناتون الاى فى التجمعوهى حلوة اوى وعايزة كمان حد يفدنى عن المدارس الاى في طريق مصر الاسماعليه ومدينة العبوروخصوصا مدرسة النزهة ياريت حد يرد عليه

الردود
    202
    عزيزتي ميريهان هل الرويال هاوس اكاديمي هي الرويال اكاديمي اللي في الهرم؟
    عزيزتي عبير ازيك انا الحمد لله و لسه بادور و لاني مش في مصر فالعملية صعبة شوية لكن ربنا يسهل ان شاء الله و الاقي حاجة كويسة و ربنا يعينك و تلاقي انتي كمان قريب ان شاء الله

الردود
    208

beatheart حبى الوحيد

مدرسة رويال هاوس هى بردة رويال اكاديمى على طريق المريوطيةواللة جميلة اوى هى كجى1 مصاريفها بالكتب يعنى من 4500 الى5000 والباص بيبدامن 1000 على حسب سكنك بس ورقمها33814376 وممكن تجيبى ناقى الارقام من الدليل ولو عايزة تعرفى حاجة تانى عنها قوليلى وانا نقلت فى التجمع الخامس وبنتى وديتها الاكاديمية العربية الدولية اما مدرسة اخناتون انا ماحبتهاش لان لقيت سلوك الاولاد مش حلو وبعدين فى الادارة التعليمية عرفت من ناس انها مش متقدمة اوى فى درجاتها اما مدارس طريق مصر اسماعيلية فى عندك النزهة حلوة اوى انا بردة فكرت فيها بس المشوار هو اللى قلقنى لانها لسة طفلة بس هى مدرسة حلوة اوى ورجاك كمان جميلة جدا ومينيسس بردة انا مشكلتى المشوار وعلى العموم لو عايزة اى حاجة تانى قوليلى ولو عرفتى مدارس تانى فى التجمع يا ريت تقوليلى عليها وربنا يوفقك
    آخر مرة عدل بواسطة merehan : 06-04-2008 في 08:33 PM السبب: ظبط الحروف

الردود
    202
    اشكرك كثيرا عزيزتي ميريهان، و ان شاء الله اول ما انزل مصر اروح اشوف المدرسة و ربنا يسهل

بالمناسبة انا اختي مدخلة ولادها في مصر الحديثة 2000 بالتجمع و بتشكر في مستواها و فضلتها عن الفيوتشر اللي في الرحاب و ربنا يوفقك ان شاء الله و يوفق كل الامهات في البحث عن المدرسة

الردود
    13
    انا عيشه فى الامارات و خلاص نزله نهائى ان شاء الله على شهر 6
    و فى نفس المشكله بدور على مدرسه كويسه لابنى عنده 4 سنين بس انا سكنه فى اكتوبر
    يريت تسعدونى و لو حد يعرف مدرسه كويسه فى اكتوبر وهل ممكن الائى مدرسه المانى
    و جزاكم الله خير

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس مدارس مدارس... فيصل هرم جيزة
    بواسطة rody786 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 28
    اخر موضوع: 16-04-2010, 03:00 AM
  3. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  4. نتائج البحث عن مدرسة ( مدارس الهرم )
    بواسطة rony_83 في المجلس العام
    الردود: 12
    اخر موضوع: 20-05-2009, 03:20 AM
  5. مدارس مدارس مدارس ..الجزء التاني
    بواسطة ام مريم 2008 في المجلس العام
    الردود: 292
    اخر موضوع: 20-02-2009, 02:07 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ