انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 14 من 46 الأولىالأولى ... 410111213141516171824 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 131 الى 140 من 451

الموضوع: مدارس باسعار اقل - شاركونا

عــــ بفضل ـــــدنـــ اللـه ـــــا:)(بحبك يامصر)
    الردود
    1,630
    تعقيب كتبت بواسطة lolo2ty عرض الرد
    الشذى الفواح:

حاليا مقررين على السراج المنير لان بالنسبة لمعظمك الازهر الخاص فهى تعتبر اقل الاسعار بس انا مش عارفة مع انى يعنىشفت فيها مميزات برضو لكن مش مرتاحة معرفش ليه ففى وحدة اسمها روان الازهرية للغات برضو خاص هاتفتح اول سنة بس لسة قالولى تعالى الاون داى في5\6 فمستنية اروح اتفرج عليها واشوفها واشوف الادارة وفصصها حتة حتة

السلام عليكم ممكن تقوليلى فين الروان الأزهرية دي؟ و ياترى عندك فكرة ينفع احول من مدرسة لغات لأزهرى ولا لأ؟ انا عندى ولادى رايحين KG2و Prim1فى سانت فاتيما العباسية... و طبعا هي كويسة جدا تعليميا بس انا نفسي الائى مدرسة اسلامية ناحية المقطم والمعادي عشان حانقل فى المعادى و بسعر هادى !!!
    الروان دى بالزبط عارفة وانتى جاية من عند مسجد السلام طالعة عالمقابر كده كانك رايحة المقطم يعنى

هاتخلى المسجد على اليمين وتمشي على طوووووووول تعدى عمارات زاهر وبعدها عمارات مدينة نصر وهتلاقي سور منطقة الجيش كده قبل ماتوصلي للجيش دى في شارع كده شمال هاتدخلى فيه

ارقامهم هى:0166604316\0166604317\0100767789
    هى مصاريف الكى جىوان 3000 وقاللى في باصات للمقطم بس لسة ما اتحددتش الاسعار بتاعة الباصات

بصراحة اللى اعرفه انك لو هاتنقلي من مدرسة خاصة عموما لازهر ان بيشترطو القران يعنى اللى داخل اولى ابتدائي دة لازم يكون حافظ 3\4جزء عم بس الروان دى لسة اول سنة السنة دى معرفش بيشترطو الموضوع دة ولا لا؟

وبعدين السراج المنير دى في الهضبة الوسطى عند مدرسة الواحة والحتة دى ومصاريف كى جى1لغات4750ممكن برضو تكلميهم وتساليهم لكن عادى انا اعرف ناس كانو بيحولو ولادهم من خاص لازهر وكان فرق القران دة بس كان معهد ازهري عادى مش خاص وراحو حفظو ولادهم القران الفرق دة ودخلو عااادى خالص

لو في اى سؤال انا معاكى سمعت عن مدرسة نور اللى في القطامية بيقولو نظامها اسلامى وحلوة بس انا سمعت من ناس يعنى معرفش مدى دقة الكلام اوى وبعدين في ناس هنا قالو انها عند الضغط العالى وانو كده يكون غلط بس معرفش بصراحة برضو

الردود
    313

دى وصفة سهلههههههه

شكرا على ردك انا شوفت نور و هى شكلها ممتاز تعليميا و تربويا و اسلاميا و سألت اولياء امور هناك و شكروا فيها جدا بس للأسف حتعدى 10 الف بالباص و الكتب و اليونيفورم..
    و شوفت السراج المنير من سنتين لما كانت لسة حاتفتح و عجبتنى و البنت اتقبلت فيها بس برضه مرتحتش سبحان الله بس اللى كان مخوفنى انهم لسه جداد و خفت ان منهج اللغة عندهم مايكونش قوي..
    و انشاء الله اكلم الروان دى و اشوف نظامهم ايه.. يارب تطلع كويسه بس ممكن معلش توضحيلى المنطقة الي هي فيها لأنى مش عارفة مسجد السلام ولا عمارات زاهر يعنى انا عارفه المقطم من ناحية طريق السخنة و انا جاية من ورا عند بنزينة وطنية و ادخل شارع طويل فيه مقابر و بعدين عمارات الزلزال أو من طريق الأوتستراد-المطلع-ميدان النافوره.. أصدي يعنى هي فى المقطم من فوق وللا الهضبة الوسطى و للا تحت عند الزلزال و لافى مدينة نصر

الردود
    1,630
    معلش يالولو انا من ساعتها باحاول انزل تعريف الاسكانر عشان ارفعلك صورة الاعلان والشرع بتاع العنوان
    انتظرينى

الردود
    313

shy

شكرا يا شذى انا حاستناكى ولو انى مش عايزة اتعبك
    بس انا حاقوم دلوأتى عشان عندى شغل الصبح بدري

الردود
    1,454
    ربنا يوفقك للى فيه الخير يا رب

ربنا يوفقك للى فيه الخير ان شاء الله _واعملى استخارات كتير _واعرفى ان مفيش مدرسة هاتلاقى فيها كل اللى انتىعايزاه _بس حطى ايجابيات كل مدرسة وسلبياتها وقارنى وشوفى ايه هى الاولويات بالنسبة ليكى _وايه اللى مش ممكن تتنازلى عنه _ويه اللى ممكن تتغاضى عنه _وبالدعاء والاستخارة _ربنا هايوفقك للى فيةه الخير ان شاء الله ........

الردود
    1,095
    ربنا يوفقكم جميعا يا رب و تلاقوا مدارس كويسه لأولادكم

الردود
    1,630
    تعقيب كتبت بواسطة muslium عرض الرد
    ربنا يوفقكم جميعا يا رب و تلاقوا مدارس كويسه لأولادكم
    ااااااااااااااامين يامسلمة ربنا يكرمك يارب تسلمى على دعوتك الحلوة دى اوى

عملتى انت ايه صحيح استقريتى ولا لسة؟؟؟
    آخر مرة عدل بواسطة الشذى الفواح : 17-05-2009 في 07:47 PM

الردود
    1,630

اتفضلي يالولو الصورة معلش اااسفة عالتاخير
    آخر مرة عدل بواسطة الشذى الفواح : 17-05-2009 في 07:56 PM

الردود
    1,095
    الحمد لله انا استقريت و قدمت فى المصريه اللى فى المريوطيه
    الحمد لله المدرسه مهتمه بالصلاه و تحفيظ القرأن و الجانب الأخلاقى فيها عالى و بتفصل اولاد عن بنات
    و الجانب التعليمى الناس بتشكر فيه
    هى صحيح كانت خارج ميزانيتى بس اعمل ايه بقى ملاقتش غيرها

وربنا يجعل فيها الخير يا رب

الردود
    1,454
    الف مبروك يا مسلم على الاستقرار_وربنا يجعل فيها الخير لبنتك ان شاء الله ....ويباركلك فيها ....(يا ريت بس ولادنا فى الاخر يقدروا حيرتنا وتعبنا دة )...ويحعل التعب دة كله فى ميزان حسناتنا ان شاء الله......ااااامين

مواضيع مشابهه

1. الردود: 825
    اخر موضوع: 19-06-2011, 05:07 AM
  2. مدارس باسعار اقل - شاركونا
    بواسطة SOSO72 في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 435
    اخر موضوع: 13-04-2010, 02:49 AM
  3. مدارس...مدارس...مدارس...الجزء الثالث عشر***
    بواسطة sadina في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 2024
    اخر موضوع: 23-02-2010, 09:52 PM
  4. مدارس مدارس مدارس......البحث عن مدرسة
    بواسطة rody786 في المجلس العام
    الردود: 540
    اخر موضوع: 16-09-2008, 09:57 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ